Plannen voor de nabije toekomst

Gestart door TeeZee, okt 14, 2007, 08:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Hielke

De eerste dagen van mei staat een trip naar Engeland op het programma. De zaterdag heeft intussen een prima invulling gekregen met Portsmouth-Arsenal. Voor de zondag twijfel ik nog sterk tussen Watford-Derby en Ipswich-Coventry, beide clubs trekken mij wel. Dat wordt dus waarschijnlijk kop of munt.

hgrm

Gaan ze bij Watford de oude main stand niet afbreken? Als-ie er nog staat, zou dat een reden kunnen zijn om voor Watford te kiezen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Als ik de verhalen mag geloven (onder meer die van HJanneman, hier op het forum) gaat dat inderdaad op zeer korte termijn gebeuren. Het zou dus zo maar kunnen dat die main stand de doorslag gaat geven, hoewel Ipswich mij als club net iets meer zegt.

Joost

Citaat van: Hielke op apr 01, 2009, 21:58:00
Als ik de verhalen mag geloven (onder meer die van HJanneman, hier op het forum) gaat dat inderdaad op zeer korte termijn gebeuren. Het zou dus zo maar kunnen dat die main stand de doorslag gaat geven, hoewel Ipswich mij als club net iets meer zegt.
Als je toch in de buurt bent, probeer kaartjes te krijgen voor Reading v Birmingham op 3 mei. Gelet op de stand wordt dat een kraker van jewelste.

Hielke

Volgende week ga ik, op uitnodiging, naar de wedstrijd Kickers Emden - Jahn Regensburg. Die naam van de tegenpartij fascineert me. Regensburg. Komt met stip binnen in mijn lijstje met favoriete Duitse plaatsnamen, waarin tot nu toe alleen Wuppertal en Visbeck stonden. En dan nog dat rare 'Jahn' ervoor. Dat lijkt wel Utrechts dialect.

Kickers Emden - Jahn Regensburg. Het is geen Queens Park Rangers - West Bromwich Albion, maar vanwege het affiche heb ik er nu al enorm zin in.

hgrm

Friedrich Ludwig Jahn richtte tijdens de Franse bezetting (rond 1810) in Pruisen de turnbeweging op, met als doel jonge mannen lichamelijk fit te krijgen voor de 'Volkskrieg' tegen de Fransen. In 1813 zorgde het charisma van Jahn er voor dat velen zich vrijwillig aansloten bij het Pruisische leger dat, samen met de Russen en de Oostenrijkers Napoleon versloeg (Völkerschlacht bij Leipzig).

Hierna werd turnen de nationale sport van Duitsland. In de 19e eeuw verschenen overal Jahn'sche turnverenigingen. Met de komst van het voetbal aan het einde van de 19e eeuw zag de Turnbeweging (Deutsche Turnerschaft) haar positie aangetast. Bovendien was een Engelse sport een door in het oog voor de nationalistisch ingestelde turners. Ondanks tegenwerking door de turners heeft voetbal toch gewonnen. Slechts in vele namen van stadions en in die van een enkele sportclub (zoals SSV Jahn Regensburg) wordt Jahn nog herdacht voor hetgeen hij heeft betekend voor de Duitse sport èn de Duitse nationale beweging.


Overigens staat het "SSV" in "SSV Jahn Regensburg" voor Schwim- und Sportvereningung". De zwemclub bestaat nog steeds en is gevestigd op het eiland in de Donau dat bereikbaar is via de 12e eeuwse Steinerne Brücke.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Interessant verhaal, bedankt. Dit soort dingen is leuk om vooraf te weten.

Meneer Jahn mag dan met trots herdacht worden, wat betreft de Duitse turnverenigingen lijkt me dat niet helemaal op z'n plaats. In de 19e eeuw waren dit namelijk broeinesten van een virulent anti-semitisme. Het Duitse völkische nationalisme was daar zeer sterk terug te vinden. Het later door de Nazi's geëxploiteerde beeld van het perfecte (getrainde) Duitse ofwel Arische ras tegenover de minderwaardige, misvormde jood dus.

Finniemc

Er komt in mei in elk geval een hele Wenen-special aan en waarschijnlijk ook een match of twee in de Luxemburgse competitie.
Ik ben van plan dit jaar een huis te kopen dus echt veel geld voor lange reizen zal er helaas niet zijn ...

Stadionhopper

Citaat van: hgrm op apr 02, 2009, 22:23:24
Friedrich Ludwig Jahn richtte tijdens de Franse bezetting (rond 1810) in Pruisen de turnbeweging op, met als doel jonge mannen lichamelijk fit te krijgen voor de 'Volkskrieg' tegen de Fransen. In 1813 zorgde het charisma van Jahn er voor dat velen zich vrijwillig aansloten bij het Pruisische leger dat, samen met de Russen en de Oostenrijkers Napoleon versloeg (Völkerschlacht bij Leipzig).

Vanuit het Völkerschlachtdenkmal kun je het Bruno Plache Stadion van Lokomotive Leipzig zien liggen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

Citaat van: HJanneman op feb 18, 2009, 13:43:39
Na vorig jaar als teamuitje meerdere keren naar havenstad Emden te zijn gegaan voor het voetbal, gaan we deze keer op 9 mei naar Newcastle United -Middlesbrough(toch geen misselijk affiche), en na overtochten met de bus en het vliegtuig wordt het nu eens tijd voor de boot naar het eiland!

Bah, f*ck de commercie, het leek de Engelse tv geweldig om Newcastle-Middlesbrough op maandag 11 mei te laten spelen ipv op de zaterdag er voor.
Hierdoor hebben we dit bootreisje moeten cancelen, vanwege stage/werk-verplichtingen van de reisgroep.
Nu hebben we in Hull City-Stoke City een aardige vervanger gevonden, ook met de boot, ook Premier League, lijkt dus ook allemaal aardig(ook nog een stuk goedkoper, aangezien we 't deze keer zelf gaan samenstellen).
Nu Hull dus voor 't eerst PL speelt is 't er altijd nagenoeg vol, heeft iemand toch toevallig enige kennis over de haalbaarheid van kaarten in de general sale bij Hull city?
Op de site zag ik dat de members tot 24 april kaarten kunnen kopen.
Voor Liverpool-thuis zijn bijv. nog kaarten beschikbaar, maar alleen als je eerder dit seizoen al eens geweest bent kun je kaarten kopen, maar dat is een A-wedstrijd, en Stoke-thuis wordt als D-wedstrijd bestempeld, dus ik hoop dat regels als die voor Liverpool-thuis achterwege blijven bij 't aankopen van kaarten voor Stoke-thuis.

Hielke

Het is mijn voornemen om me de komende weken niet in een voetbalstadion te vertonen. Na een lang seizoen vol hoogte- en dieptepunten, dat afgelopen zondag op een onvergetelijke manier eindigde, vind ik het wel eventjes mooi geweest.

Bij de eerste oefenwedstrijd van Heerenveen hoop ik weer van de partij te zijn. 

Ici c est Paris

Citaat van: Hielke op mei 20, 2009, 11:47:59
Het is mijn voornemen om me de komende weken niet in een voetbalstadion te vertonen. Na een lang seizoen vol hoogte- en dieptepunten, dat afgelopen zondag op een onvergetelijke manier eindigde, vind ik het wel eventjes mooi geweest.

Bij de eerste oefenwedstrijd van Heerenveen hoop ik weer van de partij te zijn. 

Zo denk ik er ook vaak over na het seizoen, maar na een week of 2/3 begint het altijd wel weer te kriebelen. Gelukkig staat over precies een maand de eerste training van de plaatselijke FC op het programma.

Houseman

Citaat van: Hielke op mei 20, 2009, 11:47:59
Het is mijn voornemen om me de komende weken niet in een voetbalstadion te vertonen. Na een lang seizoen vol hoogte- en dieptepunten, dat afgelopen zondag op een onvergetelijke manier eindigde, vind ik het wel eventjes mooi geweest.

Bij de eerste oefenwedstrijd van Heerenveen hoop ik weer van de partij te zijn. 

Ik twijfel nog of ik nog een Groningen - Feyenoord ga meepakken in de playoffs, maar eigenlijk moet ik dat gewoon niet doen. Lekker afscheid nemen van dit seizoen met de bekerfinale in het achterhoofd.

Ici c est Paris

Citaat van: Houseman op mei 20, 2009, 12:55:40
Ik twijfel nog of ik nog een Groningen - Feyenoord ga meepakken in de playoffs, maar eigenlijk moet ik dat gewoon niet doen. Lekker afscheid nemen van dit seizoen met de bekerfinale in het achterhoofd.

Ga je mond spoelen!

King Nothing

Ik zei zaterdag toen ik thuis kwam na Wuppertal gezien te hebben ook dat ik dit seizoen wel genoeg gezien had.

Morgen weer dus, misschien zondag nog. En wie weet, misschien dat ik nog eens de grens over spring om in Duitsland wat wedstrijdjes op een lager niveau mee te pakken.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad