Hoofdmenu

FC Limburg

Gestart door Stadionhopper, okt 21, 2008, 18:21:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Ook al noemt men het zo, van een fusie is geen sprake. Roda neemt de boedel van Fortuna over. Vrijwel waardeloos; het zou me verbazen als er meer dan één speler van Fortuna regelmatig in de basis van de nieuwe club zou staan. En het W&P-stadion heeft voor de jeugd ook geen toegevoegde waarde. Wat belangrijker is, is dat Fortuna ophoudt met vissen in de vijver die Roda tot zijn achtertuin rekent, qua sponsorgeld. Ik verwacht -ondanks de woorden van Joost- dat de Roda-supporters het achteraf wel best zullen vinden.

Fortuna, daarentegen, wordt gewoonweg de strot dichtgeknepen. Fortuna heeft bestaansrecht. Misschien niet in de huidige structuur, maar wel in een open systeem. Fortuna is op dit moment, gezien de schuldenlast etc, misschien niet in staat om als volwaardige eerstedivisionist te functioneren. Maar op een niveautje lager met een selectie bestaande uit amateurs en semipro's orde op zaken stellen om uiteindelijk weer op niveau terug te keren, zou wel moeten kunnen. Zo gaat het in de diverse buitenlanden ook.


Wat ik me trouwens wel afvraag: Hoe waren destijds de reacties toen bijvoorbeeld Roda Sport met Rapid JC fuseerde of toen Fortuna'54 met Sittardia fuseerde?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op feb 04, 2009, 15:56:37
Ook al noemt men het zo, van een fusie is geen sprake. Roda neemt de boedel van Fortuna over. Vrijwel waardeloos; het zou me verbazen als er meer dan één speler van Fortuna regelmatig in de basis van de nieuwe club zou staan. En het W&P-stadion heeft voor de jeugd ook geen toegevoegde waarde. Wat belangrijker is, is dat Fortuna ophoudt met vissen in de vijver die Roda tot zijn achtertuin rekent, qua sponsorgeld. Ik verwacht -ondanks de woorden van Joost- dat de Roda-supporters het achteraf wel best zullen vinden.

Fortuna, daarentegen, wordt gewoonweg de strot dichtgeknepen. Fortuna heeft bestaansrecht. Misschien niet in de huidige structuur, maar wel in een open systeem. Fortuna is op dit moment, gezien de schuldenlast etc, misschien niet in staat om als volwaardige eerstedivisionist te functioneren. Maar op een niveautje lager met een selectie bestaande uit amateurs en semipro's orde op zaken stellen om uiteindelijk weer op niveau terug te keren, zou wel moeten kunnen. Zo gaat het in de diverse buitenlanden ook.


Wat ik me trouwens wel afvraag: Hoe waren destijds de reacties toen bijvoorbeeld Roda Sport met Rapid JC fuseerde of toen Fortuna'54 met Sittardia fuseerde?
Van buitenaf lijkt het voor Roda inderdaad meer op een overname maar waarom dan naam en kleuren te grabbel gooien? Ook onder Rodasupporters is er veel weerstand tegen de fusie en dan spreek ik niet over een paar honderd getrouwen maar over duizenden mensen. Ik moet je wel gelijk geven dat het gemakkelijker is die mensen terug te winnen.

Fortuna heeft ook in het huidige systeem bestaansrecht. De club heeft alleen heel veel moeite om de schuldenlast uit het verleden weg te werken. Er valt daar best een normale eerste divisieclub neer te zetten.

De reacties van destijds weet ik niet.

hgrm

Een gezond Fortuna heeft zeker bestaansrecht, maar een ziek Fortuna (of Eindhoven of....) niet. Zo'n club moet zich kunnen laten terugzakken, de boel weer op orde krijgen en dan weer omhoog klimmen. Aanmodderen in de eerste divisie heeft weinig zin.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Helemaal mee eens. Een competitie ontleent zijn aantrekkelijkheid deels door spanning onderin en nieuw bloed.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Joost, gisteren en vandaag zien we ineens allerlei berichten in het nieuws dat een faillisement dreigt voor Roda en dat alleen gemeentesteun nog een uitweg kan bieden. Dat het financieel slecht gaat geloof ik, maar mede in het licht van het aanstaande FCL-rapport is dit wel een heel 'toevallige' timing om de toekomst van de club inktzwart te verven. Of niet?

Joost

Citaat van: Hielke op feb 17, 2009, 09:03:27
Joost, gisteren en vandaag zien we ineens allerlei berichten in het nieuws dat een faillisement dreigt voor Roda en dat alleen gemeentesteun nog een uitweg kan bieden. Dat het financieel slecht gaat geloof ik, maar mede in het licht van het aanstaande FCL-rapport is dit wel een heel 'toevallige' timing om de toekomst van de club inktzwart te verven. Of niet?

Dat idee staat al een week op de agenda van de gemeenteraad dus de media komen er betrekkelijk laat achter. Het grote probleem is dat de club al sinds oktober niet meer is bestuurd. Sponsoren kunnen de voorzitter niet bereiken en aan marketing wordt ook al die tijd niets meer gedaan. Daarnaast is er een bod gweeest op Meeuwis van enkele miljoenen dat Roda goed kon gebruiken. Serve Kuijer heeft zijn macht daar misbruikt en ervoor gezorgd dat dat niet doorging. Het is een wel heel toevallige samenloop van omstandigheden.

De gemeente vergroot haar belang in het stadion voor een marktconforme prijs. Die drie miljoen euro zijn nodig om het seizoen uit te kunnen spelen. Iets dat niet nodig was geweest als er in de winterstop geen spelers waren aangekocht en wanneer de sponsorwerving haar werk weer had mogen doen.

TeeZee

Citaat van: Joost op feb 17, 2009, 09:48:22
Het is een wel heel toevallige samenloop van omstandigheden.
Dat was ook mijn eerste gedachte, dat dit bericht een manier is om de tegenstanders te misleiden en van mening te doen veranderen.

Hielke

Dat is duidelijk. Ik blijf het vreemd vinden dat mensen met droge ogen kunnen beweren dat twee clubs die nagenoeg failliet zijn samen plotseling een breedgedragen subtopper met een begroting van 20 miljoen kunnen gaan vormen.

Joost

Citaat van: Hielke op feb 17, 2009, 10:35:56
Dat is duidelijk. Ik blijf het vreemd vinden dat mensen met droge ogen kunnen beweren dat twee clubs die nagenoeg failliet zijn samen plotseling een breedgedragen subtopper met een begroting van 20 miljoen kunnen gaan vormen.

... zeker aangezien de feiten een volstrekt andere kant op wijzen.

Bij EenVandaag komt er overigens een (kritisch) item over de fusie op korte termijn.

Het laatste project van Van de Wall Bak en Frissen (gouverneur), De Limburg Lions, steunt momenteel volledig op provinciegeld omdat de vier overigens sponsoren eruit zijn gestapt. Er komt daarnaast ook niemand meer kijken.

Stadionhopper

Citaat van: Joost op feb 17, 2009, 10:53:23
... zeker aangezien de feiten een volstrekt andere kant op wijzen.

Er zijn nog geen feiten, de fusieclub is er nog niet. Achteraf kan pas geconcludeerd worden of het een goede stap was of niet. Anders kunnen we nu ook al als feit vaststellen dat voor zowel Roda JC als Fortuna Sittard geen toekomst meer is.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Dennis1981 op feb 17, 2009, 14:30:54
Er zijn nog geen feiten, de fusieclub is er nog niet. Achteraf kan pas geconcludeerd worden of het een goede stap was of niet. Anders kunnen we nu ook al als feit vaststellen dat voor zowel Roda JC als Fortuna Sittard geen toekomst meer is.
Neehoor.

De feiten wijzen uit dat wat de Stuurgroep heeft geconcludeerd pure luchtkastelen zijn.

Stadionhopper

Citaat van: Joost op feb 17, 2009, 14:49:46
Neehoor.

De feiten wijzen uit dat wat de Stuurgroep heeft geconcludeerd pure luchtkastelen zijn.

Dit wordt een ja-nee spelletje. Er zijn nog geen feiten, de club bestaat nog niet.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Citaat van: Dennis1981 op feb 17, 2009, 14:52:12
Dit wordt een ja-nee spelletje. Er zijn nog geen feiten, de club bestaat nog niet.

Hoeft niet per se. Ik stel slechts dat de plannen voor de club gebaseerd zijn op luchtkastelen.

spons

Oplossing ?

Beide clubs opheffen en zodoende MVV de mogelijkheid bieden om meer sponsors uit het achterland aan te trekken en uit te groeien tot een mooie eredivisieclub
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Breda op feb 17, 2009, 15:41:52
Ik zou ervoor willen pleiten om Feyenoord op te heffen en zodoende Excelsior en Sparta een groter achterland te geven.

Op wie moeten ze bij NAC ( de enige van de huidige eredivisieclubs die sinds de invoering van het betaalde voetbal nog nooit in de kuip wist te winnen ) dan hun frustratie en calimerogevoel afreageren ?

We zullen het op 8 maart wel weer horen : "Wij haten Rotterdam", alsof iemand daar in Rotterdam wakker van zou liggen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen