Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: Terranova op mrt 09, 2017, 10:33:19
Even serieus a.u.b.

Begrijp serieus die opzet van de oude Tweede Klasse niet.
Winnaar deel 1 vs. Winnaar deel 2 is voor mij nog wel te begrijpen maar dan....

Wat doen clubs die geindigd zijn op plaatsen 2 t/m 4 nu ? Spelen die nog een play-off tegen nummer 15 uit 1A uiteindelijk?
En hoe gaat het met degradatie uit 1B ? Poule van 4 en dan?

De verliezer van de finale speelt samen met Lierse, Union en de nummers 7 t/m 15 van eerste klasse de Play Off II. Dit worden twee poules van 6 teams. De opzet is dezelfde als de vorige jaren: de winnaar van elke poule speelt een eerste finale. De winnaar daarvan speelt de finale om Europees voetbal tegen het nummer 4 van eerste klasse.

Voor degradatie naar de amateur liga spelen Lommel, Tubize, OHL en Cercle een mini-competitie. Hun totaaç aantal behaalde punten wordt gehalveerd en wie op het einde van de rit laatste staat, degradeert.

De promotie naar 1B wordt gespeeld door de top 4 van de eerste amateurklasse. Ook hier een mini-competitie met gehalveerde punten.

Cyclebob

Dus een Union kan met deze constructie zelfs nog Europees voetbal halen maar niet promoveren? Uniek in Europa lijkt me.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Koning Kriel

Citaat van: Cyclebob op mrt 09, 2017, 12:18:57
Dus een Union kan met deze constructie zelfs nog Europees voetbal halen maar niet promoveren? Uniek in Europa lijkt me.

Nog vreemder is de situatie Lierse. Kampioen, geen kans op promotie, wel kans op Europees voetbal. Wie het snapt mag het uitleggen.

wekke

Citaat van: Koning Kriel op mrt 09, 2017, 12:34:44
Nog vreemder is de situatie Lierse. Kampioen, geen kans op promotie, wel kans op Europees voetbal. Wie het snapt mag het uitleggen.

Niemand in onze club zit dan ook te wachten op Play Off II. Dat is geen beloning voor ons uitstekende seizoen, enkel een verplicht nummertje na de gemiste promotie. Hopelijk spelen we nog tegen KV Mechelen, al de rest zal een zielloze bedoening worden in karig gevulde stadions.

Joost

Gefeliciteerd Hans.

KRCM1904

Citaat van: Joost op mrt 11, 2017, 21:37:51
Gefeliciteerd Hans.

Met een beetje geluk, leest hij dit wel binnen een halve week, als hij uitgefeest is.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Jehoentelaar

Weet niet hoe veel fans van Antwerp hier zitten, maar in ieder geval gefeliciteerd!
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Joost

Citaat van: KRCM1904 op mrt 11, 2017, 22:09:35
Met een beetje geluk, leest hij dit wel binnen een halve week, als hij uitgefeest is.

Voor Antwerpfans is deze competitieformule wel fantastisch. Zelf na 13 jaar eindelijk promoveren en vervolgens 3 maanden zonder beperkingen van je favoriete club kunnen groundhoppen op momenten dat elders alle beslissingen vallen.

syntric

Citaat van: Joost op mrt 11, 2017, 22:36:10
Voor Antwerpfans is deze competitieformule wel fantastisch. Zelf na 13 jaar eindelijk promoveren en vervolgens 3 maanden zonder beperkingen van je favoriete club kunnen groundhoppen op momenten dat elders alle beslissingen vallen.
Met dank aan de hervormde competitie waarin we... derde eindigden :-)
Groundhopper for life :-)

Jef400

Ook mijn felicitaties overigens. Voor mij als liefhebber was het ook wel even een yes momentje gisteren.

Langemannetje

Het is ze gegund inderdaad. Volgend seizoen op zeker weer eens naar de Bosuil!
73 grounds in 14 verschillende landen

Joost

De lente pas net aangebroken maar de reguliere competitie zit erop.

Waren er twee weken geleden nog tranen in Lierse, afgelopen weekend waren die er voor twee streekgenoten. KV Mechelen miste Play-Off I en Westerlo degradeerde naar 1B.

Play-Off II ziet er daardoor als volgt uit;
A: KV Mechelen, Standard, STVV, Waasland-Beveren, Lierse, Union
B: RC Genk, Kortrijk, Lokeren, Eupen, Moeskroen, Roeselare

In de hoogste twee reeksen ligt het spel wel eventjes bijna helemaal stil. Zowel Play-Off I als II begint pas over 3 weken.

Play-Off III begint wel komend weekend. Tubeke, Cercle, Leuven en Lommel gaan bepalen wie naar de 1e Klasse Amateur degradeert.
Lommel begint met 9 punten, Leuven met 15 en Cercle en Tubeke met 17. Lommel start met een duel bij Cercle en ontvangt dan Leuven, winst in beide duels is wel haast noodzakelijk anders lijkt het op voorhand beslist.

Op het derde niveau is WS Brussels toch overstag gegaan en heeft haar openstaande schuld voldaan. Sportief blijft het echter nog achter want tegen Sprimont werd met 1-0 verloren. Niet dat Sprimont daar iets mee opschiet want de achterstand blijft immens.

Deinze is sinds het verdict niet bij de pakken neer gaan zitten en stuntte op het veld van Beerschot; 0-1. Wanneer de uitspraak van de evocatie is kan ik nergens vinden.

Op het vierde niveau wist Knokke een keertje niet te winnen. 1-1 tegen St. Eloois Winkel. De marge aan kop blijft nog behoorlijk met 7 punten op Aalst. Ook in 2A valt volgende week waarschijnlijk het doek voor Menen.

In 2B maakten Thes en Berchem geen fout vooraan de ranglijst. Aan de onderkant had Tienen de kan om dichter bij een veilige plaats te komen maar tegen nummer laatst Woluwe Zaventem werd met 1-2 verloren. Daarmee lijken zowel Tienen als W-Z de klos te worden.

Bij de Walen kroop Luik ietsje dichter bij Chatelet-Farciennes al blijft het gat 6 punten.



HRM1880

Bedankt mannen! Was een legendarisch weekend.

rogo_breda

Citaat van: Joost op feb 23, 2017, 10:26:48
1e Amateurliga
De bovenkant van de competitie is haast een formaliteit geworden. Beerschot heeft een licentie aangevraagd en een straatlengte voorsprong op clubs die dat ook deden.

Ik kan echt nergens vinden hoe het nu zit tussen 1B en Eerste amateurliga. Betekent dit nu dat Beerschot direct promoveert of volgt er nog een eindronde? Wat zijn de andere clubs die een licentie 1B hebben gekregen?

Sebastiaan_W

Citaat van: rogo_breda op mrt 17, 2017, 07:52:12
Ik kan echt nergens vinden hoe het nu zit tussen 1B en Eerste amateurliga. Betekent dit nu dat Beerschot direct promoveert of volgt er nog een eindronde? Wat zijn de andere clubs die een licentie 1B hebben gekregen?

De top 4 gaat nog een eindronde tegen elkaar spelen en als ik het goed heb worden de punten gehalveerd, net als bij PO I.
Beerschot staat al een straatlengte voor op de andere 3 en 2 van de 4 teams die nu op de eerste 4 plekken staan vragen geen licentie aan voor 1B.