Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maroboduus

Citaat van: hgrm op mrt 02, 2009, 16:20:52
Op zich vind ik die 600 euro niet zo heel veel.

Als je het zelf regelt, dan kom je ook al snel op een hoog bedrag:

Vlucht: 150 euro (EZY naar Edinburgh, maar wel belastingen etc)
Treinreis naar Partick en Glasgow: 50 euro (maar wel vroeg boeken dan)
Twee overnachtingen in Etap Glasgow o.i.d.: 60 euro
Kaartje: 25 euro
Eten: (2 maal ontbijt, 1 maal diner, zoals in reispakket): 30 euro

Kom je totaal ook al op ruim 300 euro. En dan alleen nog omdat het pond laag staat.
Tel daar eens bij op hoeveel tijd je kwijt bent om van alles te regelen, zeker als je het voor de eerste keer doet.

Jep, als altijd betaal je dus voor de convenience....maar gaan oergevoel en convenience samen?

hgrm

Zolang de gates niet verdubbelen door al die Nederlanders op zoek naar oergevoel lijkt het me niet zo'n probleem.
Niet iedereen is in staat of heeft de tijd om alles zelf te regelen. Voor ons als gearriveerde groundhoppers die hun hand er niet voor omdraaien om een bezoekje aan een wedstrijd in de tweede divisie van Tanzania te regelen is het soms moeilijk voor te stellen dat al het geregel voor newbies best een opgave kan zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op mrt 02, 2009, 16:33:39
Zolang de gates niet verdubbelen door al die Nederlanders op zoek naar oergevoel lijkt het me niet zo'n probleem.
Niet iedereen is in staat of heeft de tijd om alles zelf te regelen. Voor ons als gearriveerde groundhoppers die hun hand er niet voor omdraaien om een bezoekje aan een wedstrijd in de tweede divisie van Tanzania te regelen is het soms moeilijk voor te stellen dat al het geregel voor newbies best een opgave kan zijn.

Mwah..... dankzij het internet zijn er vele wegen geopend of een stuk eenvoudiger geworden. De members op dit forum zijn toch ook een keer begonnen met het zelf regelen van een tripje cq. reisje. Waarom zou het voor newbies dan een hele opgaven zijn? Ik denk dat georganiseerde tripjes gewoon gemakzucht is voor velen en deze personen vinden het geen probleem om een stuk meer te betalen.

Laat mij het maar lekker zelf regelen en met een enkeling of een groep vrienden gaan.

hgrm

Ik denk dat je voor het regelen van een tripje naar Engeland over vaardigheden moet beschikken die niet iedereen heeft.
Bijvoorbeeld het hebben van een creditcard en het behoorlijk kunnen omgaan met de Engelse taal.
En er lopen nog hele volksstammen rond die niet een behoorlijk kunnen internetten.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Citaat van: hgrm op mrt 02, 2009, 16:50:35
Ik denk dat je voor het regelen van een tripje naar Engeland over vaardigheden moet beschikken die niet iedereen heeft.
Bijvoorbeeld het hebben van een creditcard en het behoorlijk kunnen omgaan met de Engelse taal.
En er lopen nog hele volksstammen rond die niet een behoorlijk kunnen internetten.



Als je vroeg vantevoren een treinticket boekt scheelt het je enorm in de kosten. Je zou voor 10 pond al van Londen naar Glasgow kunnen rijden als het ware, maar dan moet je wel een van de eerste boekers zijn.

We waren vorige week zelf aan het spelen met de ticketautomaat in Schotland. Als je op de dag van vertrek een kaartje van Aberdeen naar Penzance (Zuid-West Engeland, rechtstreekse verbinding) wilt kopen moet je ongeveer 350 Pond neerleggen zonder reservering, als de trein vol is dien je ook nog de hele reis te staan:-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

Dat hier geciteerde oergevoel is juist in de loop der jaren het slachtoffer van de massaliteit geworden. Indien je de massaliteit nu weer op het oergevoel los gaat laten, zal het ook daar verdwijnen waar het tot dusver heeft weten te overleven. En in geval het oergevoel de massa aan zou spreken, zouden we beter de nieuwe situatie weer voor de oude in kunnen ruilen.

hgrm

Ben ik niet met je eens. De massaliteit is niet het probleem. Bij een club als pak 'm beet Liverpool kwamen in de jaren 60 ook al 40000 man op een wedstrijd af. Het effect van hogere gates tegen de toppers was zelfs groter, enerzijds doordat het fenomeen 'seizoenkaart' nog niet zo bekend was, anderzijds omdat je op de terracing lekker kon proppen, dus anderhalf keer zoveel als de officiële capaciteit als Everton op bezoek kwam, was geen probleem.


De huidige trends in het voetbal worden veroorzaakt door de steeds toenemende rol van het kapitaal. Kon je in de jaren 50 als club nog overleven met de opbrengsten uit kaartverkoop en reclameborden, tegenwoordig heb je businessclubs, TV-geld en merchandising nodig om te overleven. De gewone fan (en zeker de uitfan) vormt een steeds kleiner deel van de inkomsten en is dus steeds minder een factor om rekening mee te houden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Rinus A.

Even een aanrader voor Noord-Engeland, nu de pond toch zo zwak staat.

Een pakketreis met DFDS - 2 overtochten, 1 hotelnacht met ontbijt in Newcastle en je wedstrijdkaartje - kostte me vorig jaar nog minimaal 150 euro, dit jaar is het allemaal natuurlijk nog wat duurder. Ik besloot echter om zelf eens wat samen te stellen ipv het pakket te nemen voor wat het was. Wat blijkt, het kan nog steeds spotgoedkoop. Een vriend gaat twee weken later naar Sunderland-Everton voor zo'n 250 euro (pakket). Ik boekte de overtocht en koos apart een ander hotel via DFDS en koop straks kaarten direct van Sunderland. Precies dezelfde zaken, maar in mijn geval 135 euro!

Omdat de pond ook nog eens niks voorstelt, doen we gek en koop ik kaarten voor de Black Cats Bar, in totaal 160 euro kwijt.

HJanneman

Wij(teamgenoten van mijn futsalteam en ik) hebben een totaalpakket genomen naar Newcastle United-Middlesbrough in mei, en zouden bij een even aantal 160 euro betalen, maar omdat er één persoontje op het laatste moment af heeft gezegd kwamen we op een oneven aantal en betalen we 170 euro p.p. inclusief een goed hotel(niet één van de standaard-hotels van dfds, want die zaten al vol) en parkeerkaart in Ijmuiden voor de complete reis.
Als je met een grote groep bent vind ik de reizen van dfds ideaal, ze zijn scherp geprijsd(het kan iets goedkoper, zie Rinus) en je hebt er weinig geregel aan, en dat is juist handig als je met een groep gaat, want hoe groter de groep, hoe groter de besluiteloosheid.

TeeZee

Citaat van: HJanneman op mrt 04, 2009, 11:12:17hoe groter de groep, hoe groter de besluiteloosheid.
In het algemeen is dat zo, maar mijn ervaring met groundhoppen is dat het vrijwel altijd goed gaat. Over het algemeen zijn er in zo'n groep 1 of 2 die de boel regelen, in overleg met de rest. Eigenlijk vond ik de discussie (voor zover die er was) "waar gaan we naartoe en hoe" altijd een onderdeel van de voorpret.

HJanneman

Absoluut, en de voorpret is ook al vol in werking, want ons forum wordt overladen met youtube-filmpjes van de Toon Army!
Maar de jongens waarmee ik nu weg ga zijn 'gewone voetballiefhebbers', geen groundhoppers, dus zij hebben heel andere eisen wat betreft zo'n uitje.
Voor hen is het belangrijk als ze zoveel geld neertellen, om toch wel Premiership te zien, bijv.(terwijl ik over een week naar Watford ga en me daar evenveel op kan verheugen).
Ik ben dan ook blij dat we naar Newcastle gaan(als je dan toch uit de Premier League moet kiezen), want dat lijkt me voor de Premier League toch één van de mooiere stadions.
Maar zoals ik een oubollig Bed&Breakfast geweldig vind in Engeland, willen zij graag in een 'normaal' hotel, nee, voor deze groep is het kant en klare gebeuren van DFDS perfect.

TeeZee

Citaat van: HJanneman op mrt 04, 2009, 12:13:44Ik ben dan ook blij dat we naar Newcastle gaan(als je dan toch uit de Premier League moet kiezen), want dat lijkt me voor de Premier League toch één van de mooiere stadions.
Mijn eigen ervaringen met Newcastle zijn erg positief (zie ook het verslag op dit forum), ik hoop dat dat voor jullie ook zal gelden. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat niet zo zal zijn. De supporters waren geweldig ondanks (of juist dankzij) een 1-5 pandoering tegen Liverpool.

Stadionhopper

Toen we twee weken geleden naar Schotland gingen hebben we ook de overtocht van DFDS Seaways gebruikt. Voor 80 ben je op en neer inclusief de overnachting. Mooie en goedkope manier van reizen!
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Houseman

Als ik vandaag tickets bestel voor Aachen, zijn die dan op tijd (zaterdag) bezorgd in Groningen? Hinterlegung lijkt niet mogelijk bij Aachen? Of kan ik gokken op vrije verkoop komende zondag?

hgrm

Als het aan de Duitse post ligt, gaat dat lukken. Dus als Alemannia ze op tijd (vandaag) op de bus doet, moet het kunnen. Maar het wordt wel krap.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen