Hoofdmenu

Lëtzebuerg

Gestart door Maroboduus, jul 03, 2008, 22:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Hugo

Ik zag dat het Stadion Thillenberg van Differdange nog steeds niet gesloopt is. Nu spelen ze weekend van 24/25/26 augustus thuis, iemand enig idee wanneer in Luxemburg de definitieve datums bekend worden gemaakt?

cafebac

De data zijn al te vinden t/m de 26e op flf.lu. Differdange speelt echter vanaf de eerste speelronde al in het nieuwe stadion, ondanks dat het pas in september echt gereed schijnt te zijn.

Hugo

Citaat van: cafebac op jul 16, 2012, 10:47:02
De data zijn al te vinden t/m de 26e op flf.lu. Differdange speelt echter vanaf de eerste speelronde al in het nieuwe stadion, ondanks dat het pas in september echt gereed schijnt te zijn.

Dan kan ik dus mooi thuisblijven ;-)

Verwijderd lid

Citaat van: Hugo op jul 16, 2012, 12:38:54
Dan kan ik dus mooi thuisblijven ;-)

Scheelt je een retourtje Leeuwarden - Luxemburg ...

KRCM1904

Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

KRCM1904

Vandaag nog eens een wedstrijdje in Luxemburg meegepikt. Keuze had ik niet, dus werd het automatisch Jeunesse Esch - FC Wiltz.  Het was de eerste keer dat ik een wedstrijd zag in het Stade de la Frontière.  Eigenlijk wel een stadion dat me kan bekoren, vooral vanwege het feit dat je als toeschouwer zeer kort op het veld zit.  In Luxemburg moet je niet naar het voetbal gaan vanwege de geweldige sfeer of de goedgevulde stadions, maar ik kan de wedstrijden wel waarderen omdat je daar nog relax een wedstrijd kan bekijken.  Zelden scheiding van de supporters, je kan er nog met een biertje in de hand de tribunes op.  Bij een wedstrijd van Avenir Beggen zag ik supporters wel eens gewoon met een krat bier de tribune intrekken.

Vandaag bij de wedstrijd in Esch-sur-Alzette zag ik ook weer zaken, waarvan je denkt, dit kan alleen in Luxemburg op het hoogste niveau.  De wedstrijd was al meer dan 10 minuten bezig toen ik opmerkte, dat nog 2 lage oranje kegeltjes die ze bij de warming-up gebruikten nog op de doellijn stonden (wel tussen het doel en de cornervlag).  Geen speler of scheidsrechter die er zich druk over maakte.
Tijdens de rust zag ik nog zo'n grappig feit. De securitymensen hadden bij de ingang blijkbaar enkele deo-spuitbussen in beslag genomen. Ze hadden die gemakshalve in een hoekje achter de toegangspoort op de grond gezet, alleen waren de securitymensen tijdens de rust waarschijnlijk een koffietje gaan drinken en zag ik een dame haar deo gewoon terug oprapen tijdens dat onbewaakt moment.
De wedstrijd zelf was niet hoogstaand, maar Jeunesse Esch legde geregeld wel mooie combinaties op de mat. FC Wiltz daarentegen speelde vooral op de counter, maar was daar weinig gevaarlijk mee. Een misverstand tussen een bezoekende verdediger en de doelman zorgde in de eerste helft voor een 1-0 ruststand.  Vlak na rust verdubbelde Jeunesse Esch zijn voorsprong, 2-0.  FC Wiltz was nadien niet bij machte om terug spanning in de wedstrijd te brengen. Eindstand 2-0.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

KRCM1904

Zelfs bij een bekerfinale in Luxemburg nemen ze het niet zo nauw.  Nadat de strafschoppenserie beslist had wie de winnaar was, werd er een triomfboog op het veld geplaatst om een leuke foto van de winnaars te maken.  Alleen hadden ze iets over het hoofd gezien. Het jaartal was niet aangepast, er stond nog 2014 op!  Nadat iemand het opgemerkt had, werd nog snel even het jaartal er volledig afgeprutst, want een 5 was blijkbaar niet meteen terug te vinden.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

KRCM1904

Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

KRCM1904

Luxemburg is en blijft een klein (voetbal)land.  Wel grappig dat na 3 speeldagen al een vergelijking gemaakt wordt qua toeschouwersaantallen met vorige seizoenen in de BGL Ligue.

Gemiddeld 132,5 toeschouwers meer per wedstrijd is natuurlijk wel positief.

http://www.lequotidien.lu/football/toujours-plus-de-spectateurs-en-bgl-ligue/
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Wesley10__

Al bekend waar en wanneer de bekerfinale in 2016 gespeeld gaat worden. Verder vroeg ik me af of dit de moeite waard is en of hier makkelijk kaarten voor te krijgen zijn?

Voetbalman

Citaat van: Wesley10__ op okt 12, 2015, 15:28:26
Al bekend waar en wanneer de bekerfinale in 2016 gespeeld gaat worden. Verder vroeg ik me af of dit de moeite waard is en of hier makkelijk kaarten voor te krijgen zijn?

Stade Josy Barthel, tickets gewoon aan het loket. Je kan met een volle bus gaan en zeker zijn van je tickets hoor :)

Wesley10__

Citaat van: Freebird op okt 12, 2015, 16:28:44
Stade Josy Barthel, tickets gewoon aan het loket. Je kan met een volle bus gaan en zeker zijn van je tickets hoor :)

Bedankt voor je tip! Weet je toevallig ook of er al een datum bekend is?

Voetbalman

Citaat van: Wesley10__ op okt 12, 2015, 21:57:29
Bedankt voor je tip! Weet je toevallig ook of er al een datum bekend is?

Nog te bepalen staat er op de weinige pagina's die ik erover vind.

KRCM1904

Citaat van: Wesley10__ op okt 12, 2015, 21:57:29
Bedankt voor je tip! Weet je toevallig ook of er al een datum bekend is?

Volgens mij wordt de bekerfinale gespeeld op 29/05/2016.

Bron: http://www.flf.lu/getattachment/4382bd2c-9d61-488c-a58a-fbf14cf2ad08/Calendrier-BGL-Ligue-PH-2015-2016_v-15042015.aspx
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Voetbalman

Ik dacht vanavond richting het Stade Municipal in Differdange te rijden voor de wedstrijd van CS Obercorn - SC Bettembourg om daar m'n ziektekiemen achter te laten. Blijkt dat ze op een nieuw kunstgrasveld spelen tegenwoordig, lijkt me helemaal niets. Niet echt een andere optie vandaag, klote, heb wel zin in een wedstrijd.

Morgen misschien alsnog richting Luxemburg, met Avenir Beggen dat tegenwoordig in de Luxemburgse Promotion d'Honneur staat te voetballen.