Northampton Town v Nottingham Forest

Gestart door hgrm, mrt 25, 2008, 17:12:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Na Bath verlaten te hebben, zetten we koers naar het noordoosten. Langs Swindon en Oxford, dwars door de Chiltrens bereikten we na een dikke twee uur het provinciestadje Northampton. Jaren lang heb ik gedacht dat Northampton vlak bij Southampton zou liggen, zoals pakweg Velzen Noord en Velzen Zuid of Oost en West Souburg. Gelukking wist ik inmiddels beter.

Het vinden van een parkeerplaats bleek nog niet zo makkelijk, maar uiteindelijk vonden we een stekje in een straatje op een industrieterreintje. Naar later bleek hadden we niet zo moeilijk hoeven doen; het hotel bevond zich hemelsbreed nog geen 100 meter van het stadion en had een grote gratis parkeerplaats voor de gasten.

Vanaf de weg kon je het stadion al in de diepte zien liggen. Het stadion ligt in een afgegraven heuvel, waardoor het aan twee kanten omringd is door een enorme graswal, die doet denken aan de terracing van de Odsal in Bradford.

Nadat we ons kaartje hadden afgehaald hadden we nog net tijd om iets klefs te eten te kopen voordat de wedstrijd begon met een stijlvolle last post ter ere van een precies 90 jaar geleden in de eerste wereldoorlog gesneuvelde speler.

<wordt vervolgd>
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Hopelijk stoort het hgrm niet als ik alvast een plaatje plaats:

Inderdaad, die foto schiet iedereen die bij Northampton Town komt.

hgrm

Dankzij Thom staat er al een mooie foto van het stadion. Met één foto heb je het wel gezien, dus dat scheelt mij weer werk.
Niet dat het stadion lelijk is. Het is modern, drie van de vier tribunes zijn vrijwel identiek en de vierde tribune is evenmin als de andere spectaculair. Toch zou ik willen dat meer clubs een stadion à la Northamapton zouden bouwen in plaats van zo'n lelijk ovaaltje.

De wedstrijd tussen middenmotor Northampton en subtopper Nottingham was niet onaardig. Via een prachtig uitgespeelde aanval kwam Nottingham, dat de beginfase domineerde, op 1-0. Na een wat lichtvaardig gegeven rode kaart voor Notingham waren de ploegen gelijkwaardig. Via een mooie bicycle kick kwam Northampton terug in de wedstrijd, maar uiteindelijk nam Notingham dankzij een penalty alle punten mee naar de Midlands.

Achter ons hield de harde kern niet op met schelden en foeteren. Het aantal fucks per minuut bereikte ongekende hoogte. Vooral scheidsrechter Rob Styles, bekend Premierleague fluitist, moest het ontgelden: "Fuck off to your fucking Premierleague".

Al met al een amusante voetbalavond in een door sneeuwjachten geteisterd Northampton.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee


De East Stand: vol!


De West Stand: vol!


De afdaling naar de hoofdingang.


Nogmaals Sixfields vanaf de heuvel.

Gemiddeld komen er bij Northampton Town ruim 5.000 bezoekers, uitschieters dit seizoen waren Leeds (uiteraard) met 7.260 en Nottingham Forest 7.244 man. Volgens de Football Grounds Guide kunnen er 7.653 in, dus het was vrijwel uitverkocht. Ik weet alleen niet waar die lege plekken dan zouden moeten zijn geweest, want het zat bommetje vol. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die helemaal idolaat was van Noton en ikzelf heb ook niet zoveel met club en stadion.

Desalwelteplus was het allerminst een straf om Sixfields te bezoeken doordat het bijna geheel gevuld was. Ook mij viel het op dat de fans hier haast Schots zijn als het gaat om taalgebruik (d.w.z. groffer dan elders in Engeland). Op een gegeven ogenblik schreeuwde een supporter achter ons dat scheidsrechter Rob Styles een "cunt" was. Dit werd gevolgd door een dame die hem zei "don't say that please, that's a very nasty word!". Hierop werd natuurlijk geglimlacht en ik hoorde daarna nog enkele malen dat de fans elkaar lachend erop wezen dat hun taalgebruik erg "nasty" was.

Leukste spreekkoor: "Stand up, if you've been here before". Weinigen, moi incluis, stonden op. Het zei alles over de gemiddelde support bij Noton.

Joost

Ik ben er nu 4 keer geweest waarvan 1 keer met wedstrijd en blijf het gewoon een leuke club en stadion vinden.

Hugo

Citaat van: Joost op mrt 26, 2008, 15:09:41
Ik ben er nu 4 keer geweest waarvan 1 keer met wedstrijd en blijf het gewoon een leuke club en stadion vinden.

De naar verhouding grote Main Stand en de ligging geeft het iets eigens. De kleur van de stoeltjes vind ik mooi.

Gert

Eigenlijk wel een leuk stadion! Northampton zei me tot nu toe helemaal niks. Een van de 92 zeg maar, maar nu zijn ze toch wat meer voor me gaan leven.