Eerste divisie 2009/10

Gestart door TeeZee, aug 07, 2009, 22:30:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

De afgelopen seizoenen was bij sommige wedstrijden één tribune al gesloten. Ik weet niet of dat nog zo is, maar ze kunnen wel 2 tribunes sluiten, maar ze blijven wel dezelfde kosten houden.

En tsja..... ik snap de clubs ook wel. Eerst konden ze niet degraderen en hoefden zich nergens zorgen om te maken en nu wordt het eindelijk menens. Overigens te zot voor worden dat er nooit een degradatieregeling is geweest. Ik heb overigens weleens gehoord dat dit volgens de FIFA regels niet eens mag. Weet niet of dit klopt.

Joost

Citaat van: witte leeuw op okt 09, 2009, 07:33:53
De afgelopen seizoenen was bij sommige wedstrijden één tribune al gesloten. Ik weet niet of dat nog zo is, maar ze kunnen wel 2 tribunes sluiten, maar ze blijven wel dezelfde kosten houden.

En tsja..... ik snap de clubs ook wel. Eerst konden ze niet degraderen en hoefden zich nergens zorgen om te maken en nu wordt het eindelijk menens. Overigens te zot voor worden dat er nooit een degradatieregeling is geweest. Ik heb overigens weleens gehoord dat dit volgens de FIFA regels niet eens mag. Weet niet of dit klopt.

Geen degradatie is geen probleem bij de FIFA, geen promotie is meer een issue.

Voor de financien zal er toch wel een parachute payment komen? De clubs moeten eens beseffen wat voor kansen dit biedt. Eindelijk spelen de clubs onderin ergens om, dat levert leukere wedstrijden en meer publiek op.

Vaig

Citaat van: witte leeuw op okt 09, 2009, 07:33:53
De afgelopen seizoenen was bij sommige wedstrijden één tribune al gesloten. Ik weet niet of dat nog zo is, maar ze kunnen wel 2 tribunes sluiten, maar ze blijven wel dezelfde kosten houden.

En tsja..... ik snap de clubs ook wel. Eerst konden ze niet degraderen en hoefden zich nergens zorgen om te maken en nu wordt het eindelijk menens. Overigens te zot voor worden dat er nooit een degradatieregeling is geweest. Ik heb overigens weleens gehoord dat dit volgens de FIFA regels niet eens mag. Weet niet of dit klopt.
Bij elke wedstrijd is de Zuid tribune naast het uitvak gesloten. Dit is geloof ik al zo, sinds de degradatie. Alleen supporters van MVV en VVV hebben nog wel eens in het buffervak ernaast gezeten.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Hielke

Leidsch Dagblad:

CiteerHFC Haarlem zonder stroom
De energietoevoer bij de noodlijdende voetbalclub HFC Haarlem dreigt binnen een week te worden afgesloten. Leverancier RWE wil uiterlijk op 1 december de achterstallige betalingen voor gas en elektriciteit hebben ontvangen. Volgens senior-manager Frans van der Riet van RWE is niet toevallig voor deze periode van het jaar gekozen. 'Want in het laatste en eerste kwartaal wordt tachtig procent van de energie verbruikt.'

Dat wordt lastig voetballen op vrijdagavond, zonder kunstlicht...

hgrm

Hebben ze niks mee te maken. Het is toegestaan om vanaf de openbare ruimte foto's te maken. Vraag maar aan Google Streetview...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: Breda op feb 26, 2010, 23:09:11
Voor alles een eerste keer.

Vanavond na RBC-Veendam krijg ik de politie achter me aan. Auto aan de kant zetten, het hele plaatje. Waarom ik foto's nam buiten het stadion (dat, zoals bekend, op een bedrijventerrein staat). Was ik niet bezig met bedrijfsspionage? Al snel zagen de heren in dat ze abuis waren. 'Niks aan het handje meneer fijne avond nog'.

Ik weet niet wie de eigendomsrechten kan claimen van het gebouw; de club of de gemeente of een commerciële organisatie. De rechthebbende partij kan aanspraak maken op het zogenaamde 'portretrecht'. Het gaat nog verder. Ook de ontwerper en/of de architect kan dat claimen.

Ik ga nu niet in op de jurisprudentie maar je mag 'feitelijk' niet zomaar een gebouw fotograferen; het hangt af van de 'intentie'.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hielke

Ik heb het niet snel, maar bij de slotfase plus ontlading van Veendam-Eindhoven zat ik met kippenvel op de bank. Schitterende ontlading. Het is ze van harte gegund. Ik deel de mening van Breda dat Eindhoven, in tegenstelling tot PSV, een gezellige, leuke club is.

Ici c est Paris

Citaat van: Hielke op mrt 01, 2010, 22:13:43
Ik heb het niet snel, maar bij de slotfase plus ontlading van Veendam-Eindhoven zat ik met kippenvel op de bank. Schitterende ontlading. Het is ze van harte gegund. Ik deel de mening van Breda dat Eindhoven, in tegenstelling tot PSV, een gezellige, leuke club is.

Ik zat met open mond te kijken. In dat uitvak zaten volgens mij meer mensen dan in een heel jaar thuiswedstrijden.

Ici c est Paris

Citaat van: Breda op mrt 01, 2010, 22:44:36
Het is duidelijk dat je nog niet eerder aan de Aalsterweg een competitiewedstrijd van Eindhoven hebt bijgewoond. Ik heb er al menige gezellige avond gehad. Komende vrijdag zal het ook leuk worden.

T.a.v. Hielke: iedereen die PSV van binnenuit een beetje kent, weet dat het in wezen een gezellige familieclub is (die de laatste 25 jaar is uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf met alle prettige en minder prettige neveneffecten van dien - dan doel ik met name op de onvermijdelijke professionalisering van de organisatie).

Dat klopt, en mijn opmerking was natuurlijk met het nodige cynisme overdreven, maar dan nog vind ik 400 man op een maandagavond voor een club die thuis normaal krap 1500 toeschouwers trekt een prachtig aantal.

Hielke

Houseman en ik zullen die zomermiddag denk ik nooit vergeten. Eindhoven - Heerenveen 4-0 en een massaal 'Wij gaan Europa in!' vanaf de andere kant van de hoofdtribune.

Lek11

Het nieuwe logo van FC Omniworld:



Nieuwe tenues voor volgend seizoen:



De nieuwe naam van de club zal later bekend gemaakt worden.

TeeZee

Het lijkt wel wat op het logo van Ajax. Ik ben benieuwd naar de nieuwe naam, van 'Omniworld' was ik niet erg kapot. Zwarte Schapen Almere zal het wel worden.

Peenvogel

Citaat van: TeeZee op mrt 02, 2010, 16:01:09
Het lijkt wel wat op het logo van Ajax.

Inderdaad, dat verklaart waarom ik het scherm ineens dichtklikte bij het zo groot zien van dit logo. Allememachies wat een lelijk logo. Dordrecht meets amsterdam o.i.d.

Lek11

Tsjah, het is ook in de kleuren van Ajax / Amsterdam.

Citaat van: TeeZee op mrt 02, 2010, 16:01:09
Zwarte Schapen Almere zal het wel worden.

Dat denk ik inderdaad ook. Zou leuk zijn als ze de naam van het stadion ook veranderen want dat is helemaal belachelijk.

hgrm

Laten ze eerst die Wisman eens ontslaan. Zolang die er zit, zien ze me er niet meer.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen