Hoofdmenu

FC Limburg

Gestart door Stadionhopper, okt 21, 2008, 18:21:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: hgrm op mrt 31, 2009, 23:07:07
Hoorde net op LdL dat het niet doorgaat als niet iets of iemand bereid is om de schuld van Fortuna over te nemen. Laten we hopen dat de gemeente haar poot stijf houdt en Fortuna als zelfstandige club overleeft...
De gemeente Sittard-Geleen is on-Limburgs eerlijk. Blijven ze dat dan gaat er een grote bos bloemen naartoe.

hgrm

Zij kennen het plan natuurlijk ook om Fortuna zelfstandig door te laten gaan. Dan is de keuze makkelijk: 5 miljoen investeren en de club uit je stad zien verdwijnen of 5 miljoen in de zak houden èn betaald voetbal binnen je grenzen houden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

De Telegraaf (.nl) laat plotseling een miljonair op het Limburgse toneel verschijnen. De man zou eerder vergeefse interesse hebben gehad in QPR en wordt door weinigen serieus genomen. Ik weet bij die krant nooit wat ik wel en niet geloven moet, en al helemaal niet op 1 april.

Hielke

Waarschijnlijk is mijn reactie precies wat De Telegraaf wil: met een dusdanig misplaatste grap komen dat je er toch aan gaat twijfelen.

Joost

Citaat van: Hielke op apr 01, 2009, 09:40:10
Waarschijnlijk is mijn reactie precies wat De Telegraaf wil: met een dusdanig misplaatste grap komen dat je er toch aan gaat twijfelen.

Het bleek een australische miljardair te zijn die eerder Kortrijk en Moeskroen probeerde over te nemen. Hij wilde alleen erin stappen als de fusie niet doorging.


Ici c est Paris

Citaat van: hgrm op mrt 31, 2009, 23:54:08
Zij kennen het plan natuurlijk ook om Fortuna zelfstandig door te laten gaan. Dan is de keuze makkelijk: 5 miljoen investeren en de club uit je stad zien verdwijnen of 5 miljoen in de zak houden èn betaald voetbal binnen je grenzen houden.

Tja. Het klinkt logisch. Ik koop immers ook geen planten voor in de tuin bij de buren. Maar ligt het echt zo simpel dan?

Joost

De directie van Fortuna heeft TOF gevraagd of het een sluitende begroting kan garanderen voor de komende seizoenen. Kunnen ze dat dan gaat de fusie niet door.

Hielke

De kogel is dan toch door de kerk:

CiteerRoda en Fortuna definitief samen verder

AMSTERDAM - De fusie tussen Fortuna Sittard en Roda JC is rond. De twee voetbalteams zullen verder gaan als Sporting Limburg.

Dat is de uitkomst van het overleg van de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg waarin beide clubs zijn vertegenwoordigd. Meldt de NOS donderdag.

De KNVB liet weten dat de licentie van Fortuna per 30 juni zou worden ingetrokken. Hierdoor werd de fusie noodzakelijk en stemde de ploeg in.

De schuld die Fortuna Sittard nog had staat niet langer in de weg van de fusie. Een deel van deze schuld zou zijn weggewerkt.

Hierdoor kwamen de partijen tot de conclusie dat de resterende schuld van ongeveer één miljoen euro de oprichting van "zoiets belangrijks" niet zou mogen blokkeren. (nu.nl)

Joost

Je kan aan geen enkele van te voren gestelde eis voldoen en toch de boel er doorheen gooien...

TeeZee

Ik vind het jammer en geloof nooit zo in argumentatie als "het kan gewoon niet anders". Vaak wordt bedoeld: "we willen gewoon niet anders".

En dan de naam... sporting. Waarom sporting? Dat is net zo onzinnig als "omniworld". Ok, bijzonder veel clubs in de wereld hebben de aanhef "fc", maar toch. Wat betekent sporting eigenlijk en weten de bedenkers dat ook?

hgrm

Tja. Jammer dat twee mooie clubs de nek om zijn gedraaid door egotripperij van ambtenaartjes die wegens gebrek aan gewicht omhoog gevallen zijn.
Ik wens Sporting Limburg terstond degradatie en op lange termijn faillisement toe.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Ik lees net op Teletekst dat de KNVB een smerig spelletje heeft gespeeld door te dreigen de licentie van Fortuna in te trekken.
Bij dezen wens ik Kesler en zijn vazallen een eeuwigdurende regenwolk boven hun hoofd
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

#132
In Sittard gaat men aan de koffie en de droge plakjes cake:

http://www.condoleanceregister.com/index.php?p=part_registered.php&id=949

TeeZee

Wat worden nu de laatste wedstrijden van beide clubs?

Joost

Citaat van: TeeZee op apr 02, 2009, 11:24:48
Wat worden nu de laatste wedstrijden van beide clubs?
Feyenoord - Roda JC
Fortuna Sittard - MVV