www.groundhoppers.info

Gestart door Niels_Zitterd, mrt 16, 2010, 13:53:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels_Zitterd

Citaat van: witte leeuw op okt 18, 2011, 07:23:44
Vermakelijk duel gisteren op tv gezien. Waar ik na een half uur dacht aan een afstraffing(Het had al 3 of 4-0 kunnen en moeten staan voor Fortuna), staat het bij rust 2-1 voor de Witte Leeuwen! Na 90 minuten had het ook zomaar 2-9 ipv 2-5 kunnen zijn. Zal een frustrerend avondje voor jullie zijn geweest. 2e helft ook alleen maar de 12 tot 15 Telstar supporters gehoord op tv....

Het niet afronden van de kansen werd keihard afgestraft door Telstar. Als je dan vervolgens achterin 1-op-1 gaat spelen en het middenveld pas zich daar niet op aan is het open huis achterin.
Sfeer was gisteren dan ook ver te zoeken. Zo'n dramatisch wedstrijdverloop heb ik al jaren niet meer meegemaakt in Sittard. Proficiat met de 3 punten in ieder geval.

Niels_Zitterd

Citaat van: 3434 op okt 17, 2011, 22:41:07
Hun theorie dat dit veld hen kan helpen (want niemand is gewend om op kunstgras te spelen) valt zwaar tegen. STVV heeft net weinig spelers die zeer snel kunnen combineren, traditioneel moeten ze het hebben van vechtlust ipv techniek.  En de tegenstanders komen soms logeren in het hotel om te wennen aan de grasmat (so long eventueel voordeel). Jammer voor de trouwe fans die toch steeds blijven opdagen.

Is het niet zo dat een club verplicht is om een bezoekend team op het kunstgras te laten trainen?

Daarnaast wordt er, in Nederland althans, vaak geroepen dat je op kunstgras altijd kunt voetballen. Raar dat ook die wedstrijden dan bijna net zo vaak worden afgelast...


Joost

Citaat van: Niels_Zitterd op okt 18, 2011, 08:40:43
Is het niet zo dat een club verplicht is om een bezoekend team op het kunstgras te laten trainen?

Daarnaast wordt er, in Nederland althans, vaak geroepen dat je op kunstgras altijd kunt voetballen. Raar dat ook die wedstrijden dan bijna net zo vaak worden afgelast...

Dat komt toch omdat het dan vaak veel te gevaarlijk is om naar het stadion te gaan?

Niels_Zitterd

Citaat van: Joost op okt 18, 2011, 08:58:20
Dat komt toch omdat het dan vaak veel te gevaarlijk is om naar het stadion te gaan?

Ik heb het al verschillende malen meegemaakt dat de wedstrijden doorgingen ondanks dat alle wegen waren dichtgesneeuwd. Zo heb ik eens de hele nacht erover gedaan om door de sneeuw thuis te komen na een wedstrijd tegen Zwolle.

3434

In België mogen de burgemeesters de eindbeslissing nemen. Al ellenlange discussie rond geweest want sinds enkele jaren is veldverwarming verplicht voor alle clubs in de eerste klasse. De velden waren bespeelbaar maar de bezoekende ploegen geraakten niet tot aan het stadion (of veel te laat). Zo heeft Standard een match niet laten doorgaan volgens een beslissing van de burgemeester.

Genk is ooit 5 uur onderweg geweest naar (ik denk) Gent. Nog straffer was KV Mechelen dat een match of 4 achterliep omdat toevallig net altijd hun matchen werden afgelast (ook op verplaatsing).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op okt 18, 2011, 17:01:15
In België mogen de burgemeesters de eindbeslissing nemen. Al ellenlange discussie rond geweest want sinds enkele jaren is veldverwarming verplicht voor alle clubs in de eerste klasse. De velden waren bespeelbaar maar de bezoekende ploegen geraakten niet tot aan het stadion (of veel te laat). Zo heeft Standard een match niet laten doorgaan volgens een beslissing van de burgemeester.

Genk is ooit 5 uur onderweg geweest naar (ik denk) Gent. Nog straffer was KV Mechelen dat een match of 4 achterliep omdat toevallig net altijd hun matchen werden afgelast (ook op verplaatsing).

Genk moest inderdaad naar Gent. Die supporters kwamen in de pauze van de wedstrijd aan...

Niels_Zitterd

#171
Citaat van: 3434 op okt 18, 2011, 17:01:15
In België mogen de burgemeesters de eindbeslissing nemen. Al ellenlange discussie rond geweest want sinds enkele jaren is veldverwarming verplicht voor alle clubs in de eerste klasse. De velden waren bespeelbaar maar de bezoekende ploegen geraakten niet tot aan het stadion (of veel te laat). Zo heeft Standard een match niet laten doorgaan volgens een beslissing van de burgemeester.

Genk is ooit 5 uur onderweg geweest naar (ik denk) Gent. Nog straffer was KV Mechelen dat een match of 4 achterliep omdat toevallig net altijd hun matchen werden afgelast (ook op verplaatsing).


Ik heb Mechelen in deze omstandigheden zien spelen.


Dat was ook een terugreis van ettelijke uren.

Ook heb ik eens meer dan 6 uur gereden om in Rotterdam te komen. Toen waren we al ruim eerder vertrokken dan normaal en pas tegen 20.45 bij Woudestijn. Gelukkig niets van de wedstrijd gemist omdat ik achter de spelersbus in de file stond :-)

Als ik met niet vergis is afgelopen seizoen ook een wedstrijd van Germinal Beerschot na 5 minuten gestaakt door sneeuwval. Ook leuk voor iedereen die zich dan al naar het stadion heeft geworsteld.

Verwijderd lid

@Niels ... die foto is legendarisch !! Prachtig !

georgesv

indd, super!

en ik zie dat je nog niet op AAGent was. Als ik je kan helpen voor tickets (normaalgezien laatste seizoen in Ottenstadion) let me know!

FSC_87

Gent ga ik ook graag nog een keer heen dit seizoen.

Misschien samen een keer gaan Niels?

Niels_Zitterd

Citaat van: georgesv op okt 18, 2011, 20:27:07
indd, super!

en ik zie dat je nog niet op AAGent was. Als ik je kan helpen voor tickets (normaalgezien laatste seizoen in Ottenstadion) let me know!

Het bezoek staat wel op het programma, maar ik weet nog niet welke wedstrijd. Tips?

Citaat van: FSC_87 op okt 18, 2011, 21:49:39
Gent ga ik ook graag nog een keer heen dit seizoen.

Misschien samen een keer gaan Niels?

Ik vind het prima :-)

georgesv

Citaat van: Niels_Zitterd op okt 19, 2011, 08:48:12
Het bezoek staat wel op het programma, maar ik weet nog niet welke wedstrijd. Tips?


volgende week woensdag Gent - Club Brugge 1/8 e finale
Beker v Belgie
1 match , geen terugronde

Niels_Zitterd

Citaat van: georgesv op okt 19, 2011, 09:36:56
volgende week woensdag Gent - Club Brugge 1/8 e finale
Beker v Belgie
1 match , geen terugronde

Dat gaat me helaas niet lukken.
In februari staat het affiche ook nog een keer op het programma meen ik.

Joost

Citaat van: georgesv op okt 19, 2011, 09:36:56
volgende week woensdag Gent - Club Brugge 1/8 e finale
Beker v Belgie
1 match , geen terugronde

Ik kom misschien nog wel eens terug want die non-match die ik destijds tussen Gent en Club heb gezien was wel erg mager.

Hugo

Citaat van: georgesv op okt 18, 2011, 20:27:07
indd, super!

en ik zie dat je nog niet op AAGent was. Als ik je kan helpen voor tickets (normaalgezien laatste seizoen in Ottenstadion) let me know!

Kunnen ze zo snel bouwen in Gent? Maar ik ga waarschijnlijk ook nog maar eens naar Ottenstadion, vond het destijds erg leuk!