www.groundhoppers.info

Gestart door Niels_Zitterd, mrt 16, 2010, 13:53:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels_Zitterd

Het eerste korte verslag van het nieuwe seizoen staat online. VV Alverna - Fortuna Sittard


Niels_Zitterd

Daar ik komende tijd slechts heel beperkt op pad kan gaan ligt het zwaarte punt van de verslagen op de Jupiler League.
Met als eerste verslag FC Den Bosch - Fortuna Sittard


hgrm

Wat een fantastische foto!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Niels_Zitterd

CiteerGeplaatst door: hgrm
« Gepost op: Vandaag om 09:57:36 » Voeg citaat toe
Wat een fantastische foto!

Dankjewel! Ik heb afgelopen vrijdag in Sittard nog een vergelijkbare foto gemaakt!


Jehoentelaar

Leuk! Ik vind het stadion van Fortuna van binnen nog best wel wat hebben.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Niels_Zitterd

CiteerGeplaatst door: Jehoentelaar
« Gepost op: Vandaag om 15:21:07 » Voeg citaat toe
Leuk! Ik vind het stadion van Fortuna van binnen nog best wel wat hebben.

Van binnen valt het inderdaad nog wel mee. De buitenzijde begint ook langzaam aan meer vorm te krijgen. Zo is de achterkant van de Noord(Ricksen)Tribune inmiddels afgebouwd. Door het complex van Fitland en een ROC ernaast begint de omgeving ook steeds meer vorm te krijgen. Er resteren op dit moment nog twee tribunes die afgebouwd moeten worden. Ik heb al veel termijnen vernomen waarop dit plaats zou moeten vinden, maar ik ga hier pas concreet op in als er ook daadwerkelijk gebouwd wordt.

Jehoentelaar

Ik heb als redactielid van een Roda JC-website rondom de wedstrijden tegen Fortuna ook van alles voorbij horen en zien komen over de stadionsomgeving. Zelfs een artikel waarin een ander, amper half zo groot stadion werd gesuggereerd waardoor het huidige stadion een andere functie zou kunnen krijgen. Leek mij behoorlijk onwaarschijnlijk.

Hoop dat Fortuna op termijn weer enigszins de weg omhoog weet te vinden.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Niels_Zitterd

Dat waren allen proefballonnen want het is geen geheim dat Fitland moeite heeft om de sportzone rendabel te krijgen. Al ben ik heel eerlijk en zou ik een kleiner knusser stadion helemaal niet erg vinden.
Dat terzijde zullen nu stappen gezet moeten worden om voor zowel Fitland alsook Fortuna de randvoorwaarden voor de toekomst in orde te krijgen.

Welke website ben je redactielid van?

Jehoentelaar

Ik run samen met drie supporters/reguliere bezoekers van Roda de website www.rodajclive.nl.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Niels_Zitterd

#309
CiteerGeplaatst door: Jehoentelaar
« Gepost op: Vandaag om 16:51:23 » Voeg citaat toe
Ik run samen met drie supporters/reguliere bezoekers van Roda de website www.rodajclive.nl.

Site kende ik niet, eens de derby verslagen teruglezen ;-)

Zelf ben ik fotograaf, verslaggever en (voor een deel) webmaster van Fortuna Sittard, naast mijn eigen site natuurlijk.

Jef400

Nou mooi werk heren. Vind ik wel interessant om te weten.

Joost

Citaat van: Jehoentelaar op aug 18, 2015, 16:51:23
Ik run samen met drie supporters/reguliere bezoekers van Roda de website www.rodajclive.nl.

Jullie doen toch ook die wedstrijdverslagen via twitter? Ik dacht dat jij in Groningen woonde en voor ADO bent, hoe kom je dan in vredesnaam betrokken bij deze site?

Niels, gaat het ooit nog wat worden met die sportzone? Ik heb nooit gesnapt waarom de gemeente daar niet in 1 keer een geweldige accommodatie heeft neergezet met een sporthal, zwembad, ijsbaan, ijshockeyhal, atletiekbaan en hockeyvelden.
Je zit daar redelijk centraal in de gemeente en dan zou in 1 klap alle topsport uit de gemeente op 1 complex zitten.

Nu wordt er al jaren aangemodderd met een commerciele partij. Mijns inziens hoeven sportaccomodaties helemaal niet rendabel te zijn, het zijn voorzieningen die de gemeente moet verzorgen voor haar inwoners.

Jehoentelaar

Citaat van: Joost op aug 18, 2015, 20:03:36
Jullie doen toch ook die wedstrijdverslagen via twitter? Ik dacht dat jij in Groningen woonde en voor ADO bent, hoe kom je dan in vredesnaam betrokken bij deze site?

Allemaal correct. Dat ik bij Roda JC ben aanbeland komt doordat de rest van de redactie uit drie goede vrienden van mij bestaat die allen uit het gebied 'van' Roda komen. Het is een wat eigenaardige constructie, maar na ruim anderhalf jaar activiteit bevalt dat nog altijd prima.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Niels_Zitterd

Of de sportzone ooit wat gaat worden betwijfel ik ten zeerste Joost. Er zijn teveel partijen die inspraak willen hebben en hun investeringen terug willen zien. Samenwerken zit er vooralsnog niet in. De gemeente Sittard geleen is daarnaast al jaren niet actief om te zorgen voor de wensen van de inwoners. Dat zie je ook aan de enorme leegstand in de binnensteden. Waar dan vervolgens wel een prestigieus nieuw winkel centrum wordt neergezet. Om maar een voorbeeld te noemen.

Joost

Citaat van: Niels_Zitterd op aug 19, 2015, 12:53:11
Of de sportzone ooit wat gaat worden betwijfel ik ten zeerste Joost. Er zijn teveel partijen die inspraak willen hebben en hun investeringen terug willen zien. Samenwerken zit er vooralsnog niet in. De gemeente Sittard geleen is daarnaast al jaren niet actief om te zorgen voor de wensen van de inwoners. Dat zie je ook aan de enorme leegstand in de binnensteden. Waar dan vervolgens wel een prestigieus nieuw winkel centrum wordt neergezet. Om maar een voorbeeld te noemen.
Planologisch was de samenvoeging van Sittard en Geleen gewoon een enorme blunder. Je kunt niet een gemeente beginnen met twee zulke grote kernen. Geleen had lekker zelfstandig moeten blijven.