NAC bant de trommel

Gestart door TeeZee, jan 03, 2008, 20:00:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

In NAC kom je er niet meer in de met een trommel. Het blijkt dat de NAC-supporters niet zo goed tegen het gebeuk op strak gespannen varkensleer kunnen.

Dat is goed nieuws voor de serieuze voetbalfan. Een bezoekje aan Breda wordt u vanaf nu hoogst aanbevolen door ondergetekende. Niets is namelijk erger dan 90 minuten lang zinloos gebonk tijdens een voetbalwedstrijd. Sfeerverhogen middels spastische aanslagen op een trillend velletje dat rondom een holle cilinder gedrapeerd is, dat laten we maar lekker in Brazilie. Of op een technofeest - ook wel bekend als muziekfuifje voor personen met beperkte geestelijke capaciteiten.

Slecht nieuws is het voor de trommelaars, die in 100% van de gevallen gemankeerde pannenmeppers zijn zonder enige aanleg voor ritme, toonsoort, melodie en harmonie. Hun enige kans in de muziekwereld, als vliezenpandoeringer, wordt op snoeiharde wijze ontnomen.

Wie vindt dit nog meer goed nieuws?

hgrm

Als ik eerlijk ben, vind ik een trommel wel degelijk sfeerverhogend werken. Je moet er niet pal naast, voor of achter staan, maar op een meter of 15 afstand is het prima.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

stephan1900

Ik was bij de wedstrijd Ajax - Twente en ik zat op zuid 1. Dus ongeveer het verste van het uitvak, Maar de trommel van Twente ging door alles heen. Door hun eigen liedjes door de liedjes van VAK410 en ook door ZUID. Dit vond ik toch wel heel erg overdreven en behoorlijk irritant.

Dit betekend zeker niet dat ik tegen het gebruik van een trommel ben maar een beetje minder kan best. Dat supporters van de tegenpartij gaan beslissen wat wel en niet mag slaat natuurlijk nergens op. Dadelijk mag je niet eens een sjaaltje meenemen van je eigen club???

Ik vind het raar dat dit zomaar kan / mag ? Wat nou als je een trommel meeneemt naar het uitvak en je word tegengehouden met de opmerking: De supporters van Nac vinden dit niet goed dus weg ermee. De KNVB / Gemeente / Politie maakt toch de regels? Iemand die hier iets meer over weet?

TeeZee

Citaat van: hgrm op jan 03, 2008, 23:02:43
Als ik eerlijk ben, vind ik een trommel wel degelijk sfeerverhogend werken. Je moet er niet pal naast, voor of achter staan, maar op een meter of 15 afstand is het prima.
90 minuten lang "boem boem boem boem boem boem"? Dat is echt een uitermate matige (maar dan uit de maat) surrogaat. Ik denk dat je daar als speler ook helemaal gek van wordt. Zelfs oordoppen werken niet bij zulk monotoon gedreun.

Het gaat ten koste van het daadwerkelijk vocaal aanmoedigen van de teams of het uitdagen van de tegenpartij. Kunnen ze net zo goed continu "olé olé olé olé olé olé olé olé olé" zingen.

Trommels en dweilorkesten (of welke andere carnavalsuiting dan ook) hebben niets bij voetbalwedstrijden te zoeken.

Pieros

Citaat van: stephan1900 op jan 03, 2008, 23:49:23
Ik was bij de wedstrijd Ajax - Twente en ik zat op zuid 1. Dus ongeveer het verste van het uitvak, Maar de trommel van Twente ging door alles heen. Door hun eigen liedjes door de liedjes van VAK410 en ook door ZUID. Dit vond ik toch wel heel erg overdreven en behoorlijk irritant.

Dit betekend zeker niet dat ik tegen het gebruik van een trommel ben maar een beetje minder kan best. Dat supporters van de tegenpartij gaan beslissen wat wel en niet mag slaat natuurlijk nergens op. Dadelijk mag je niet eens een sjaaltje meenemen van je eigen club???

Ik vind het raar dat dit zomaar kan / mag ? Wat nou als je een trommel meeneemt naar het uitvak en je word tegengehouden met de opmerking: De supporters van Nac vinden dit niet goed dus weg ermee. De KNVB / Gemeente / Politie maakt toch de regels? Iemand die hier iets meer over weet?

Volgens mij maakt de thuisclub de regels voor de uitsupporters. En NAC heeft zijn besluit genomen na aanleiding van een enquete onder sommige thuissupporters.

Joost

Ik word zo moe van al die acties van NAC om te laten zien hoe bijzonder ze wel niet zijn. Laat ze zich eens concentreren op voetbalbeleid want volgens mij is na dat jaar Europees met ten Cate niets meer gepresteerd.

TeeZee

Citaat van: Joost op jan 04, 2008, 20:52:45
Ik word zo moe van al die acties van NAC om te laten zien hoe bijzonder ze wel niet zijn.
Ik vrees dat NAC niet de enige club is. Vrijwel iedere club koketteert wel met iets. Bij Heerenveen zijn er nooit supportersproblemen, Ajax is de beste, Feyenoord heeft een legioen, FC Utrecht is zo'n geweldige volksclub, PSV is zo ontzettend gemoedelijk, Willem II is een deftige club en ADO Den Haag is het Heerenveen van het westen. Ok, die laatste heb ik verzonnen.

Joost

Citaat van: Albion op jan 04, 2008, 21:00:02
Citaat van: Joost op jan 04, 2008, 20:52:45
Ik word zo moe van al die acties van NAC om te laten zien hoe bijzonder ze wel niet zijn.
Ik vrees dat NAC niet de enige club is. Vrijwel iedere club koketteert wel met iets. Bij Heerenveen zijn er nooit supportersproblemen, Ajax is de beste, Feyenoord heeft een legioen, FC Utrecht is zo'n geweldige volksclub, PSV is zo ontzettend gemoedelijk, Willem II is een deftige club en ADO Den Haag is het Heerenveen van het westen. Ok, die laatste heb ik verzonnen.

Heerenveen is werkelijk zo en dat wordt inderdaad nogal uitgemolken, Feyenoords legioen is ook bekend en Ajax' arogantie ook. Maar bij NAC lijken ze iedere week iets nieuws te moeten verzinnen waarom ze bijzonder zijn. En dat laten ze ook heel graag heel vaak weten.

TeeZee

Je kunt het ook positief uitleggen dat ze creatief zijn. Ik heb niks met of tegen NAC, vandaar dat ik me er totaal niet aan kan storen wellicht. Sterker nog, ik krijg helemaal niets mee van de profileringsdrang van de NAC-supporters. Ik kan je echter wel begrijpen, het lijkt er op dat ze verliefder zijn op hun eigen groep en de club als middel gebruiken om bestaansrecht te hebben.

Han

Citaat van: Albion op jan 03, 2008, 20:00:08
Sfeerverhogen middels spastische aanslagen op een trillend velletje dat rondom een holle cilinder gedrapeerd is, dat laten we maar lekker in Brazilie.
Ik heb het genoegen mogen smaken om een wedstrijd te volgen temidden van supporters van Guinee in Alexandrië.

Als het gaat om wedstrijdbeleving is die van met name supporters uit 'donker Afrika' op z'n zachtst gezegd uitbundig en aanstekelijk te noemen. Daar waar wij in Nederland doorgaans dweilorkestjes en teletoeters verketteren wordt ritmische muzikale begeleiding van exotische aanhangers plots 'naturel' gevonden. Wat een hypocriet geleuter zeg.

Guinee daarentegen vormde de absolute top. Ik heb er tussen mogen staan en je waant je een volledige wedstrijd in trance op de tonen van hallucinerend getrommel en andere opzwepende combo-ritmes; een audio-ritueel waarvan je vloeistofprojecties in je hoofd krijgt.

Op de laatste foto treffen we zowaar een heuse gorilla aan.
















Voorts:

http://www.youtube.com/results?search_query=el+gouna+support&search=Search
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op jan 05, 2008, 21:59:27Daar waar wij in Nederland doorgaans dweilorkestjes en teletoeters verketteren wordt ritmische muzikale begeleiding van exotische aanhangers plots 'naturel' gevonden. Wat een hypocriet geleuter zeg.
Jij denkt dus dat wij Calvinisten trommeltjes van de plaatselijke kringloopwinkel dusdanig kunnen bespelen dat het enigszins dezelfde sfeer genereert als de Latijnen, de Afrikanen en andere exoten dat kunnen?

Ik kan nu eindelijk het citaat van Mike & Thomas hier eens gebruiken. Bedankt.
"Als jij dat denkt, dan vechten onder jouw schedelpan Alzheimer en het syndroom van down om su-pre-ma-tie."

De motoriek en het ritmisch gevoel van blanken is gemiddeld genomen inferieur aan dat van de warmbloedigen. Daar is niks aan te doen. Getrommel hierheen halen levert slechts onoprechte en krampachtige slappe aftreksels op. Moeten we niet willen. Ik krijg een slecht gevoel bij het idee dat maatpakken hun polo'tjes collectief in het zelfde ritme doen schudden. Bestaat niet.

Beleving is cultuurgebonden. In Nederland en Engeland hebben we spreekkoren, in Spanje zakdoeken, in Turkije hysterie, in Belgie omkoopschandalen en in Brazilie percussie.

TeeZee

Het kan ook zijn dat ik je verkeerd begreep. Het komt er op neer dat als je het niet eens met mij bent, we een meningsverschil hebben.

Han

Citaat van: Albion op jan 05, 2008, 22:09:08Ik kan nu eindelijk het citaat van Mike & Thomas hier eens gebruiken. Bedankt." Als jij dat denkt, dan vechten onder jouw schedelpan Alzheimer en het syndroom van down om su-pre-ma-tie."

CiteerDe motoriek en het ritmisch gevoel van blanken is gemiddeld genomen inferieur aan dat van de warmbloedigen.

Ik merk op dat racisme haar intrede heeft gedaan op dit forum. Er is dus sprake van twéé primeurs.

Het is voor mij makkelijker om iemand met amyotrofische laterale sclerose te leren degenslikken dan jou de geestelijke souplesse bij te brengen om josti-vermaak ook in Nederland op haar waarde te willen kunnen schatten.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op jan 05, 2008, 22:19:17Ik merk op dat racisme haar intrede heeft gedaan op dit forum. Er is dus sprake van twéé primeurs.
Ik las daar laatst een column over in Elsevier: Klik hier. Interessante materie. We zijn dus allemaal racist!

In het verlengde daarvan de vraag: menselijke diversiteit bestaat, waarom mogen we niet afbakenen in groepen: klik hier.

CiteerHet is voor mij makkelijker om iemand met amyotrofische laterale sclerose te leren degenslikken dan jou de geestelijke souplesse bij te brengen om josti-vermaak ook in Nederland op haar waarde te willen kunnen schatten.
Ja, maar jij hebt dan ook een bijzondere natuurlijke aanleg om iemand met amyotrofische laterale sclerose te leren degenslikken. Zo kan ik het ook.

Totdat iemand mij overtuigt van het tegendeel blijf ik mij vol overgave kapot ergeren aan het josti-vermaak.

hgrm

<puberaal overslaand SQ-stemmetje> Slotje! </puberaal overslaand SQ-stemmetje>
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen