Voetbal in de zomermaanden, de zomer van 2009

Gestart door Dennis-V, mei 21, 2009, 10:04:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Voor de geïnteresseerden:
18 juli
VV Sambeek - Qatar U19 (Sambeek, 15.00 uur)
Regioteam - Qatar (Sambeek, 17.00 uur)

Citaat van: Rokerman op jun 25, 2009, 11:01:47
Welke zieke geest heeft dit verzonnen/ingepland ?

Hoezo moet je daar een zieke geest voor zijn? Dat tuig waar men bang voor is, is de zieke geest hier...

Kan dat niet gewoon in Engeland gehouden worden net zoals - correct me if I'm wrong - dat in de competitie gebeurt?

Rokerman

Citaat van: AthleticHolanda op jun 25, 2009, 13:16:30
Hoezo moet je daar een zieke geest voor zijn? Dat tuig waar men bang voor is, is de zieke geest hier...
Kan dat niet gewoon in Engeland gehouden worden net zoals - correct me if I'm wrong - dat in de competitie gebeurt?

Hierbij bedoel ik met zieke geest meer iemand die niet nadenkt bij het inelkaar zetten van een programma. In Engeland heb je het grote hooligan probleem eigenlijk niet meer. Alleen bij sommige beladen derby's. En laat Sunderland-Newcastle daarin nou een van de grootste zijn. En ja, als er dan wat drank in de man zit, kan het best wel eens uit de hand lopen. Ik ben het helemaal met je eens dat het tuig de zieke geest is. Komt ook nog eens bij dat er nu een flink aantal mensen alleen de oversteek maken die alleen maar uit zijn op rellen. Over zieke geesten gesproken. Op het Sunderland forum is er ook een tweekamp. Het ene kamp baalt van deze samenloop en had een gezellig (familie) weekendje in gedachten die nu misschien verstoord gaat worden, en een ander deel kijkt uit naar een "clash". Ik behoor tot het eerst kamp.....
FTM

AthleticHolanda

Citaat van: Rokerman op jun 25, 2009, 13:30:48

Hierbij bedoel ik met zieke geest meer iemand die niet nadenkt bij het inelkaar zetten van een programma. In Engeland heb je het grote hooligan probleem eigenlijk niet meer. Alleen bij sommige beladen derby's. En laat Sunderland-Newcastle daarin nou een van de grootste zijn. En ja, als er dan wat drank in de man zit, kan het best wel eens uit de hand lopen. Ik ben het helemaal met je eens dat het tuig de zieke geest is. Komt ook nog eens bij dat er nu een flink aantal mensen alleen de oversteek maken die alleen maar uit zijn op rellen. Over zieke geesten gesproken. Op het Sunderland forum is er ook een tweekamp. Het ene kamp baalt van deze samenloop en had een gezellig (familie) weekendje in gedachten die nu misschien verstoord gaat worden, en een ander deel kijkt uit naar een "clash". Ik behoor tot het eerst kamp.....


Dan even een vraag, het deel dat uitkijkt naar een 'clash' (bij beide clubs natuurlijk), heeft dat geen stadionverbod en kan dat op grond daarvan dat weekend niet vast worden gehouden in Engeland? Dan is denk ik 90% van het probleem opgelost...

Rokerman

Citaat van: AthleticHolanda op jun 25, 2009, 13:49:13
Dan even een vraag, het deel dat uitkijkt naar een 'clash' (bij beide clubs natuurlijk), heeft dat geen stadionverbod en kan dat op grond daarvan dat weekend niet vast worden gehouden in Engeland? Dan is denk ik 90% van het probleem opgelost...

Nee, voor zover ik weet niet. Komt ook nog eens bij dat ze (lijkt mij) niet vastgehouden kunnen worden voor een weekendje naar Amsterdam. Ze hoeven natuurlijk niet naar de wedstrijd te gaan.... Ook is er een groot deel dat kaartjes rechtstreeks via de ArenA koopt dus echt controle (van de clubs uit) is er ook niet op. Een tijdje terug (april 2003) was er ook een interland England-Turkijke in het Stadium of Light waar het ook uit de hand liep. Niet tussen Engelse en Turkse supporters, maar tussen Sunderland en Newcastle supporters. Ik heb het eerlijk gezegd ook nooit begrepen, tot ik mijn eerste North-East derby meemaakte. Pas dan zie je echt haat in de ogen van de rivaliserende supportersgroepen. Dan zie je dat het echt heeeeel diep zit, en dat je mits je er niet geboren bent het ook echt nooit zal begrijpen....(ik dus ook niet). Het is niet eens vergelijkbaar met een Ajax-Feyenoord rivaliteit.
FTM

wekke

24/07/2009 Fortuna Sittard - KRC Genk (Sittard- ... uur)

AthleticHolanda

#110
Dubbel.

AthleticHolanda

#111
25 juli, Loon op Zand, 14.00 uur: RKC WAALWIJK-Kayserispor

Turkse clubs in Nederland in de voorbereiding;
- Trabzonspor
- Ankaraspor
- Sivasspor
- Gaziantepspor
- Kayserispor
- Manisaspor

Begint toch alweer een leuk lijstje te worden...

AthleticHolanda

Citaat van: Dennis-V op jun 26, 2009, 14:42:17
Zet Galatasaray er ook maar bij, die zitten vanaf morgen in Tegelen bij Venlo. 1-7-09 oefenpot tegen Kleve.

Schön dat is niet zo ver van hier... tegen wie spelen ze nog meer?

Hugo

Ter voorbereiding op het seizoen 09/10 speelt sc Cambuur onderstaande oefenduels.

29/6 Eerste training (Velden vv Leeuwarden)
3/7 DTD – sc Cambuur Leeuwarden (19.00, Jelsum)
4/7 Sparta '59 – sc Cambuur Leeuwarden (19.00, Deinum)

10/7 Blauw Wit '34 – sc Cambuur Leeuwarden (19.00, Zuiderburen)
11/7 SC Berlikum – sc Cambuur Leeuwarden (19.00, Berlikum)
15/7 sc Cambuur Leeuwarden – Hartlepool United (19.00 uur, veld FVC)

19/7 sc Cambuur Leeuwarden – Kayserispor (17.00 uur, Hertgang)
23/7 Helders Elftal – sc Cambuur Leeuwarden (19.30, Den Helder, Maritiem Toernooi)
25/7 Willem II – sc Cambuur Leeuwarden (17.30, Den Helder, Maritiem Toernooi)

1/8 Open Dag


De Hertgang is het trainingscomplex op de Greuns waar vroeger Blauw Wit '34 vroeger speelde. Met veld FVC bedoelen ze waarschijnlijk het terrein op de Greuns (achter de Marktkauf). Ik zeg waarschijnlijk omdat FVC inmiddels is verhuist of gaat verhuizen naar Zuiderburen.

Vaig

Willem II speelde toch eerst op 3 juli tegen Charleroi. Die wedstrijd is verboden. Ik zie hier dat ze daar nu in de plaats van tegen Hasselt spelen. Klopt dat?
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

3434

Die wedstrijd is verboden omdat Willem II met de harde kern van Turnhout samenwerkt. En turnhout is de gezworen vijand van Geel-Meerhout. Als Willem II er oefent tegen iemand anders, blijft het nog even erg.

Geel-Meerhout oefent tegen Hasselt. Van Willem II heb ik geen idee.

dinsdag 14/07 om 19u30: KSKH - KVSK UNITED (te Kermt)
zondag 19/07 om 16u00: KVK TIENEN - KSKH (terrein nog niet bekend)
woensdag 22/07 om 20u00: SPA - KSKH (terrein Jalhay (omgeving Verviers))
woensdag 29/07 om 19u30: WILLEBROEK-MEERHOF - KSKH
dinsdag 04/08 om 19u30: KSKH - GEEL-MEERHOUT
dinsdag 11/08 om 19u30: KTH DIEST - KSKH
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

spons

ik mis nog op 25 juli Sparta - Veendam om 14.30 uur te Heerjansdam
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

King Nothing

28 Juli, daar staat FC Emmen - FC Zwolle. Die gaat niet door omdat Zwolle - Emmen de 2e competitiewedstrijd in de JL is.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

spons

Citaat van: 3434 op jun 26, 2009, 21:53:27
Die wedstrijd is verboden omdat Willem II met de harde kern van Turnhout samenwerkt. En turnhout is de gezworen vijand van Geel-Meerhout. Als Willem II er oefent tegen iemand anders, blijft het nog even erg.


even serieus de harde kern van turnhout waar hebben we het over ? 10 opgeschoten pubers ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

3434

Ja, ik weet het.. Ik ben gaan kijken naar Turnhout-Boom. DE kampioensmatch (dus zou je wel wat verwachten) en het waren idd zoals je zei pubers. Maar lees het forum van VGM er maar op na. Ze hoopten allemaal dat het zou verboden worden wegens de ruzie die er van zou komen. Je weet toch dat op "speciale" matchen ook "speciale supporters" komen.. Helaas geen voetbalsupporters. Vandaar..

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11