Voetbal in de zomermaanden, de zomer van 2009

Gestart door Dennis-V, mei 21, 2009, 10:04:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: King Nothing op jul 06, 2009, 16:49:24
In de Topicstart staat FC Emmen - Istanbul BB, die begint om 19.30 uur en wordt gespeeld op het terrin van SVBO te Emmen.

En een vreemde toevoeging, ik zie net dat FC Emmen op woensdag 22 juli tegen HFC Haarlem speelt, plaats van handeling is Noordwolde en de aftrap is om 19.00 uur. Wat wel vreemd is aangezien Haarlem op die dag en tijd ook tegen Jong Heerenveen speelt... Ik zal het even in de gaten blijven houden.

Ik zal 'm inkoppen, das toch hetzelfde tegenwoordig?

AthleticHolanda

Zowel FC Utrecht - FC Oss (9/7, 15u), FC Utrecht - AGOVV (11/7, 14.30) en FC Utrecht Ankaraspor (22/7, 19u) worden gespeeld op Sportpark de Adelaar van FC Horst, vlakbij strand Horst aan de rand van Ermelo.

Vind die kickoff tijd van FC Utrecht - FC Oss nog steeds vreemd...

Vaig

De wedstrijd van MVV tegen Rapid is verplaatst naar 11 juli, om 19uur in Lanaken. MVV speelt nu op 9 juli tegen VV Bunde, in Bunde. Wedstrijd begint ook om 19uur
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Joost

CiteerRoda JC zal op 18 juli niet aantreden tegen het Belgische Racing Genk. Het oefenduel is vanwege veiligheidsoverwegingen door politie afgelast en de Kerkradenaren zijn nog op zoek naar een alternatief voor deze dag. Een nieuwe tegenstander heeft Roda overigens wel al ingelast voor 25 juli. Roda zal dan op de open dag aantreden van het Belgische Roeselare.

King Nothing

Citaat van: Joost op jul 06, 2009, 17:12:02
Ik zal 'm inkoppen, das toch hetzelfde tegenwoordig?
Ik weet het , die was te simpel.
Citaat van: Dennis-V op jul 06, 2009, 20:20:52
informatie van Haarlem - Jong Heerenveen heb ik gisteren van de officiele website van Haarlem gehaald; ik neem aan dat dit correct is.
op fcemmen.nl staat juist Haarlem - Emmen....
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Vaig

Woensdag 29 juli: Fortuna Sittard - Cuba (Geleen, n.n.b.)
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

AthleticHolanda

Citaat van: Vaig op jul 09, 2009, 20:14:33
Woensdag 29 juli: Fortuna Sittard - Cuba (Geleen, n.n.b.)

Interessant, bedankt voor de tip.

Iemand die weet of Cuba nog meer wedstrijden in Nederland speelt?

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op jul 09, 2009, 20:49:47
Interessant, bedankt voor de tip.

Iemand die weet of Cuba nog meer wedstrijden in Nederland speelt?

Denk het niet, ze spelen wel nog tegen Alemannia maar das ergens in Duitsland.

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op jul 09, 2009, 21:38:51
Denk het niet, ze spelen wel nog tegen Alemannia maar das ergens in Duitsland.

volgens mij oefenen ze tegen nog 3 of 4 Duitse clubs.

Hielke

Citaat van: Dennis-V op jul 10, 2009, 16:31:07
Heracles speelt vanavond niet in Beckum, maar vanwege de vele regen in die regio wordt op het kunstgras van het Polmanstadion te Almelo tegen een bal getrapt.

Daar zullen ze in Beckum niet blij mee zijn. Wij waren daar vorige week op het sportpark. De mensen verheugden zich op de komst van Heracles en dan met name de vele supporters, zoals dat bij FC Twente - AA Gent ook het geval was (2500 man).

AthleticHolanda

Citaat van: venlonaren.nlOp zaterdag 18 juli speelt VVV om 18.00 uur een extra oefenwedstrijd. KRC Genk is deze avond de tegenstander. De wedstrijd zal gespeeld worden op het terrein van SC Irene in Tegelen. Genk won afgelopen seizoen de nationale beker van Belgie.

Lek11

Relkans groot bij Amsterdam Tournament
Cohen wil Engelsen er niet bij

AMSTERDAM -  Burgemeester Job Cohen wil de deelname van de Engelse voetbalclub Sunderland aan het Amsterdam Tournament, dat over twee weken in de ArenA plaatsvindt, verbieden uit angst voor ernstige rellen tussen Engelse hooligans in zijn stad.

Rivaliserende supporters van Newcastle United zijn op datzelfde moment namelijk voor een wedstrijd tegen FC Utrecht op slechts tientallen kilometers verwijderd en zullen zeker naar Amsterdam afreizen om daar de confrontatie met Sunderland-fans te zoeken.

De Engelse voetbalbond FA heeft de KNVB al op 25 juni gewaarschuwd voor een clash tussen de gewelddadige supportersgroepen, die in Engeland tegelijkertijd niet binnen een straal van 150(!) kilometer mogen spelen, uit angst voor hevige ongeregeldheden.

"Het is dan ook uitgesloten dat beide clubs tegelijkertijd spelen", stelt Cohen, die een draconische maatregel overweegt en dat is een verbod op deelname van Sunderland aan het Amsterdam Tournament. Er zijn al vele tienduizenden kaarten voor de seizoensouverture van Ajax verkocht, waaronder 4000 aan Sunderland-fans. Verder doen ook Benfica en Atletico Madrid mee.

"Overleg met de gemeente en club Utrecht heeft geen resultaat opgeleverd en ik wil geen enkel risico nemen. We worden niet voor niets door de Engelse bond gealarmeerd. Ik begrijp dat een dergelijke maatregel verregaande gevolgen heeft voor het traditionele Ajax-toernooi, maar de veiligheid in de stad gaat boven alles", aldus de burgemeester.

Vandaag vindt nog spoedoverleg plaats tussen Amsterdam en Utrecht, maar alleen een verbod op het duel van FC Utrecht tegen de Engelse degradant Newcastle op zondag 26 juli lijkt tot een ander scenario te kunnen leiden. Saillant detail is dat de deelname van Sunderland al op 9 juni aan de KNVB werd gemeld en die van Newcastle pas op 1 juli.

Algemeen-directeur/voorzitter Jan Willen van Dop van FC Utrecht wil van geen wijken weten. "Wij hebben geen kaarten verkocht aan Newcastle-fans en gaan er dan ook van uit dat er geen problemen ontstaan. Wij spelen gewoon op 26 juli."

Rokerman

Citaat van: Lek11 op jul 13, 2009, 08:35:06
Er zijn al vele tienduizenden kaarten voor de seizoensouverture van Ajax verkocht, waaronder 4000 aan Sunderland-fans.

Hierdoor lijkt het mij, dat het geen zin heeft om Sunderland uit te sluiten. De Sunderland-fans hebben de vluchten/ferry en de hotel-overnachtingen al geboekt. Als de wedstrijd niet door gaat, zullen ze sowieso naar Amsterdam afreizen en juist de confrontatie aangaan. Op het Sunderland-forum is hierover ook een grote discussie gaande. Gelukkig lees ik dat de meesten gaan voor een gezellige trip en dat  Sunderland niets te bewijzen heeft t.o.v. Newcastle, want Sunderland is de Premier League club en dus de meerdere. Ook opvallend, een aantal fans heeft zelfs anoniem mailtjes gestuurd naar Newcastle voor kaarten voor de wedstrijd tegen Utrecht. Dit alleen om te kijken of deze al verkocht zijn/worden. Deze mailtjes worden tot nu toe beantwoord met "er is nog niets bekend over de kaartverkoop". Al zullen uiteraard ook al een aantal Newcastle supporters de reis geboekt hebben en ook dat weekend in Nederland (Amsterdam) zijn. Al zal dat aantal een stuk kleiner zijn aangezien de meeste vluchten/ferry's al vol zitten....
FTM

Ici c est Paris

De openingswedstrijd van ons tegen Newcastle staat op losse schroeven.

Vaig

De wedstrijd FC Volendam - Ankaraspor op 19 juli, is op verzoek van de Turken verlaat naar 17.00
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy