Hoofdmenu

Polen

Gestart door Stadionhopper, jul 04, 2008, 21:38:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mokum1900

Uit eindelijk allemaal paniek voor niks, ander half uur voor de aftrap waren bij het stadion even een foto otje schieten en me paspoort laten zien en registeren en een kaartje kunnen kopen. Dit was wel rip uit ons lijf omdat dit de eerste keer was, is er een actie en mocht je voor 1 zolaty naar binnen of terwijl nog geen 0,25 cent  op de lange zijde
Waar je ook gaat ik volg je overal

Olav

Ook ik heb de wedstrijd Cracovia - Gdansk bezocht! Helaas viel de opkomst tegen, maar het was het waard ;)
Tussendoor de stadions van Marymont, Polonia gezien en heb ik het nationale stadion bezocht. https://023ontour.wordpress.com/2015/12/05/on-tour-in-polen/

Tot slot de wedstrijd van Legia Warszawa bezocht! Geweldige sfeer, keek er lang naar uit om heen te gaan!

maikelll043

Ik wil graag een landenpunt toevoegen en mijn keuze is gevallen op Polen. Nu kun je zeer goedkoop vanaf Maastricht vliegen naar Katowice en op deze stad valt dan ook de keuze. Aangezien ik niet veel te besteden heb wordt het dan ook een low-budget trip.

Nu las ik hier dat er ook pareltjes in de lagere klassen van Polen te vinden zijn die gratis te bezoeken zijn is hier een website voor ?

Nu zie ik dat Ruch Chorzow op 27/08 thuis speelt tegen Legia Warszawa. Zou ik voor deze wedstrijd kans maken op een kaart ?

Nu wil ik zelf graag verblijven in de de hoofdstad zelf (Katowice) en vraag mij af welke clubs/stadions er in de buurt te vinden zijn op een straal van 15 km die ik kan bezoeken ?

Planning Polen (o.v.b.)

24/08 16:55 uur aankomst in Katowice
28/08 12:50 uur terugvlucht naar Maastricht



HRM1880

Citaat van: maikelll043 op jul 30, 2016, 12:25:28
Ik wil graag een landenpunt toevoegen en mijn keuze is gevallen op Polen. Nu kun je zeer goedkoop vanaf Maastricht vliegen naar Katowice en op deze stad valt dan ook de keuze. Aangezien ik niet veel te besteden heb wordt het dan ook een low-budget trip.

Nu las ik hier dat er ook pareltjes in de lagere klassen van Polen te vinden zijn die gratis te bezoeken zijn is hier een website voor ?

Nu zie ik dat Ruch Chorzow op 27/08 thuis speelt tegen Legia Warszawa. Zou ik voor deze wedstrijd kans maken op een kaart ?

Nu wil ik zelf graag verblijven in de de hoofdstad zelf (Katowice) en vraag mij af welke clubs/stadions er in de buurt te vinden zijn op een straal van 15 km die ik kan bezoeken ?

Planning Polen (o.v.b.)

24/08 16:55 uur aankomst in Katowice
28/08 12:50 uur terugvlucht naar Maastricht

Voor wedstrijden in Polen van eender welk niveau is dit de website http://www.90minut.pl/
Ruch Chorzow heel leuk. Ik zat zelf op hotel op vijf minuutjes wandelen van het stadion dus ben al vier uur voor de wedstrijd mijn ticket gaan ophalen. Je hebt namelijk ook nog een Karta Kibica nodig. Dit was eigenlijk heel rap geregeld en werd ook nog eens vriendelijk in het Engels verder geholpen.
In Katowice zelf heb je GKS Katowice, ook Krakow is niet al te ver.
Je hebt ook nog het grote Slaski Stadion in de buurt. En je kan ook eens kijken naar clubs als Gornik Zabrze, GKS Tychy en Polonia Bytom. Die eerste hebben een onafgewerkt nieuw stadion wat het wel speciaal maakt en het oude is er nog denk ik. Tychy heeft een nieuw stadion waar niet zo veel aan is.

Olav

Citaat van: maikelll043 op jul 30, 2016, 12:25:28
Ik wil graag een landenpunt toevoegen en mijn keuze is gevallen op Polen. Nu kun je zeer goedkoop vanaf Maastricht vliegen naar Katowice en op deze stad valt dan ook de keuze. Aangezien ik niet veel te besteden heb wordt het dan ook een low-budget trip.

Nu las ik hier dat er ook pareltjes in de lagere klassen van Polen te vinden zijn die gratis te bezoeken zijn is hier een website voor ?

Nu zie ik dat Ruch Chorzow op 27/08 thuis speelt tegen Legia Warszawa. Zou ik voor deze wedstrijd kans maken op een kaart ?

Nu wil ik zelf graag verblijven in de de hoofdstad zelf (Katowice) en vraag mij af welke clubs/stadions er in de buurt te vinden zijn op een straal van 15 km die ik kan bezoeken ?

Planning Polen (o.v.b.)

24/08 16:55 uur aankomst in Katowice
28/08 12:50 uur terugvlucht naar Maastricht


Ikzelf ben ook bij Ruch Chorzow geweest. Het was toen tegen Cracovia. Goeie sfeer en een mooi stadion. Veel plezier daar! Ik heb m'n kaart toen (met registratie) gewoon kunnen halen bij de stadionkassa.

Er is een midweekse speelronde in de tweede divisie (24/08) en Katowice speelt een thuiswedstrijd. Ook speelt Rybnik (II liga) een thuiswedstijd die 24e, maar ik weet niet hoe krap dat wordt voor jou.
Er zijn een hoop clubs in de buurt, check anders eens de map op soccerway.

Ik ben een keer vanuit Krakow naar Katowice gegaan en dat was perfect te doen. Ook Krakow > Gliwice/Zabrze is makkelijk. Dus andersom, Katowice>Krakow kan ik je aanraden, want Krakow is ook nog een mooie stad om te zien.
Alleen kom  je de stadions van Cracovia en Wisla niet in als er geen wedstrijd is, dus voor het voetbal hoeft het niet. Of je moet Wisla Krakow bezoeken de 27e ipv Ruch Chorzow, maar ik zou voor Ruch Chorzow gaan !

maikelll043

Bedankt voor de reactie's mannen, helaas moet ik de trip uitstellen maar ik ga Katowice zeker bezoeken !

Berend11

Afgelopen weekend van vrijdag tot maandag met mijn vader naar Polen geweest, onder andere om een tweetal voetbalwedstrijden te bezoeken.

Zaterdag
De zaterdag begon met een ontbijtje en wandeling langs het strand van Sopot, om daarna een volleybalwedstrijd te bezoeken. In de ERGO Arena nam Lotos Trefl Gdansk het op tegen PGE Skra Bełchatów. In deze indoor-arena, waar ook concerten worden gegeven, kunnen met sportevenementen 11,400 bezoekers aanwezig zijn. Vandaag waren niet alle tribunes uitgeklapt, ik gok dat er zo´n 6,000 toeschouwers waren. Kaartjes konden makkelijk via internet besteld worden en kosten 7,50 voor volwassenen. De wedstrijd was van hoog niveau, waarbij ik gok dat beide teams in Nederland kampioen zouden worden. Uiteindelijk werd het 2-3 voor de bezoekers, we hebben dus een mooie 5-setter gezien. Qua sfeer had het veel weg van iets Amerikaans: mensen te zien op een groot scherm bovenin, 4 mascottes die gevolgd worden met een camera, de vogeltjesdans met de spelers die het voor doen op een scherm tussen sets door en klappertjes zoals bij AZ. Ik walg er van, maar kinderen (en sneue volwassenen) vinden het geweldig.

Zaterdagavond was het tijd voor voetbal: Arka Gdynia - Legia Warschau. Het lukte mij niet om vooraf via de site tickets te bestellen, aangezien je een persoonlijk profiel moest hebben (die je alleen in Polen kan maken). Ik kneep hem nogal, aangezien er maar 15,000 mensen in het stadion kunnen, maar er zaten er zaterdag ongeveer 9,000 (al betwijfel ik dit, aangezien het een stuk voller leek). De dag voor de wedstrijd makkelijk kaarten kunnen kopen voor 7,50 p.s. in een Ultrasshop in een buitenwijk van Gdynia. Vriendelijk geholpen door 3 beren van letterlijk 1,90 bij 1 meter. Voor die tijd een biertje gedaan in het supporterscafe, waar echt alles besteld kon worden: liters bier, flessen wodka en whisky enz. Hier liepen alleen maar mannen, waarvan het merendeel meer dan een meter breed was. De wedstrijd was van een dramatisch niveau, maar de sfeer was geweldig! De Arka Gdynia supporters staken enorm veel fakkels af waardoor de wedstrijd tijdelijk moest worden gestaakt, daarnaast werden er continu sneeuwballen gegooid vanaf de lange zijde op de grensrechters, tegenstanders en zelfs spelers van Gdynia. Uiteindelijk werd het 0-1 voor de mannen van Legia, door een assist van Tomas Necid, maar ik denk niet dat Ajax hier bang voor hoeft te zijn in de EL. Helaas waren er geen Legia fans aanwezig: Arka Gdynia mag 3 wedstrijden geen uitsupporters ontvangen, waarvan dit de laatste was :(, na ongeregeldheden thuis tegen Lechia Gdansk. Niet echt een eerlijke straf als je het mij vraagt haha.

Zondag
Zondagochtend eerst naar een outletcentrum geweest, waar ik nog nooit zo goedkoop merkkleding heb gezien. Helaas had ik alleen handbagage van WizzAir, en geen zin om een koffer bij te boeken. Die avond was het tijd voor de topper in de Ekstraklasa tussen Lechia Gdansk en Jagiellonia Bialystok. Voor die tijd wat gedronken in het supporterscafe van Lechia waar opnieuw de flessen vodka gretig aftrek vonden, alleen dit keer wat minder paupers gespot. Beide ploegen stonden #1 en #2 op 39 punt dus volle bak: niet dus... Er waren helaas maar 15,500 toeschouwers aanwezig in een stadion van meer dan 43,000 man, dat terwijl een volwassen kaartje maar 7,50 kost. Desalniettemin was de sfeer van beide kanten goed, ondanks de tempratuur van opnieuw -7. Ook deze wedstrijd werd kort onderbroken vanwege pyro van de kant van Jagiellonia Bialystok. De wedstrijd eindigde in een verdiende 3-0 voor Lechia, al leken de supporters dit niet heel boeiend te vinden. Tijdens de wedstrijd werd er continu gezongen, maar er werd nauwelijks gereageerd op beslissingen van de scheidsrechter, grote kansen of doelpunten.

Ook Gdansk als stad is een enorme aanrader! Mooie binnenstad, er is genoeg te doen en het is goed betaalbaar. Ook heb ik wat foto's, maar ik heb geen idee hoe ik deze kan toevoegen. Als iemand benieuwd is hoor ik het wel.

Wesley10__

Vanaf 8 maart een aantal dagen in Krakau. Iemand tips qua wedstrijden (naast Wisla) of het verkrijgen van tickets?

Footballromantic

Citaat van: Wesley10__ op jan 20, 2018, 09:14:33
Vanaf 8 maart een aantal dagen in Krakau. Iemand tips qua wedstrijden (naast Wisla) of het verkrijgen van tickets?

https://www.footballromantic.com/lost-grounds/lost-in-krakow

Op 90minut.pl staan de schema's. Veel verschillend tijdstippen dus genoeg te doen!
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Olav

Citaat van: Wesley10__ op jan 20, 2018, 09:14:33
Vanaf 8 maart een aantal dagen in Krakau. Iemand tips qua wedstrijden (naast Wisla) of het verkrijgen van tickets?

Gornik Zabrze speelt thuis. Kaarten kan je in het centrum halen, in de fanshop of online. Club presteert goed dit seizoen en goede sfeer daar. Uniek stadion ook.
Katowice en Sosnowiec (mooi oud stadion) spelen ook thuis. Kaarten kunnen gewoon aan de deur gekocht worden. Katowice is een uurtje met de bus maar. Kost misschien 2€.

Derde niveau ook nog wat, maar ik weet niet of dat je aantrekt: https://nl.soccerway.com/national/poland/ii-liga/20172018/regular-season/r42423/
Hoop dat de tijden gunstig zijn! Heb een link gezet naar foto's voor een impressie.

Wesley10__

Zijn er, buiten Wisla om, nog wedstrijden die jullie aanraden voor dat weekend? Het liefst een beetje in de buurt van Krakau.

Sebastiaan_W

Citaat van: Wesley10__ op feb 16, 2018, 18:15:49
Zijn er, buiten Wisla om, nog wedstrijden die jullie aanraden voor dat weekend? Het liefst een beetje in de buurt van Krakau.

Zie het bericht erboven van Olav.

jdebruin96

Iemand enig idee of Legia Warschau tegen Wisla Krakow op 21-10 uitverkocht zal raken? Is het tevens wel veilig om als buitenlanders daar naartoe te gaan?

Nort

Citaat van: jdebruin96 op sep 20, 2018, 12:01:30
Iemand enig idee of Legia Warschau tegen Wisla Krakow op 21-10 uitverkocht zal raken? Is het tevens wel veilig om als buitenlanders daar naartoe te gaan?
Nee, raakt niet uitverkocht. Zolang je niet als een ubertoerist gaat gedragen, een wit shirtje aantrekt en gewoon een kaartje op de lange zijde koopt heb je nergens last van.

Berend11

Erg opmerkelijk dat die wedstrijd opeens naar 21/10 is gegaan, wij gaan het weekend van 14 december naar Warschau en eerst stond die wedstrijd voor dat weekend gepland. Nu is dat weekend opeens Legia - Piast Gliwice. Iemand een idee?