Hoofdmenu

Ter ziele

Gestart door hgrm, mei 29, 2008, 12:20:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Ook dit seizoen zijn er weer een aantal slachtoffers gevallen onder de clubs her en der in de wereld. Mij bekend zijn:

Halifax Conference National
Club is geliquideerd, nieuwe club inmiddels in oprichting. Nog onduidelijk op welk niveau deze instroomt. Neveneffect: Altricham voor de 3e keer op rij sportief gedegradeerd, maar door omstandigheden toch in conference gebleven.

Lüneburger SK Verbandsliga Niedersachsen
Geliquideerd, nieuwe club neemt plaats in van oude club.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Halifax begint waarschijnlijk op het 8e niveau opnieuw, Unibond League 1 North, zo heb ik mij laten informeren.

TeeZee

Gretna bestaat nog, maar is teruggezet naar het vierde niveau. Dat noem ik nog eens een degradatie.

hgrm

Met Sportfreunde Siegen gaat het ook niet goed. Voor maandag moet er een half miljoen op tafel, anders is het uithuilen en opnieuw beginnen. De kans lijkt mij klein dat er het komende seizoen in Siegen Regionalliga, laat staan 3. Liga wordt gespeeld.
De vraag wordt dan: wie komt er voor in de plaats? Een extra team uit de Oberliga Nordrhein? In dat geval maakt SW Essen nog een kans...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Scarborough Athletic, de opvolger van het vorig jaar ter ziele gegane Scarborough FC, eindigde netjes 6e in de Northern Counties East Division I (10e niveau) ondanks 6 strafpunten. Weet iemand waar die 6 strafpunten voor waren en heeft er iemand enig idee hoelang ze nog groundsharen met Bridlington Town op Queensgate? Tot slot hoop ik dat er iemand foto's heeft van Queensgate...

Joost

Citaat van: hgrm op mei 30, 2008, 12:34:06
Met Sportfreunde Siegen gaat het ook niet goed. Voor maandag moet er een half miljoen op tafel, anders is het uithuilen en opnieuw beginnen. De kans lijkt mij klein dat er het komende seizoen in Siegen Regionalliga, laat staan 3. Liga wordt gespeeld.
De vraag wordt dan: wie komt er voor in de plaats? Een extra team uit de Oberliga Nordrhein? In dat geval maakt SW Essen nog een kans...

Ook voor Jahn 'droht den Insolvenz'

hgrm

Citaat van: TeeZee op mei 30, 2008, 12:50:26
Scarborough Athletic, de opvolger van het vorig jaar ter ziele gegane Scarborough FC, eindigde netjes 6e in de Northern Counties East Division I (10e niveau) ondanks 6 strafpunten. Weet iemand waar die 6 strafpunten voor waren en heeft er iemand enig idee hoelang ze nog groundsharen met Bridlington Town op Queensgate? Tot slot hoop ik dat er iemand foto's heeft van Queensgate...

Zes strafpunten klinkt als: twee keer een wedstrijd gewonnen met een niet speelgerechtigde speler op het formulier.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: TeeZee op mei 30, 2008, 12:50:26
Scarborough Athletic, de opvolger van het vorig jaar ter ziele gegane Scarborough FC, eindigde netjes 6e in de Northern Counties East Division I (10e niveau) ondanks 6 strafpunten. Weet iemand waar die 6 strafpunten voor waren en heeft er iemand enig idee hoelang ze nog groundsharen met Bridlington Town op Queensgate? Tot slot hoop ik dat er iemand foto's heeft van Queensgate...


TeeZee

Dat valt me niet mee. Overigens denk ik dat deze foto genomen is van de enige tribune die nog wat weg zou kunnen hebben van een tribune.

hgrm

Ook zvv Hilversum is niet meer.
De nek omgedraaid door de KNVB en de apathie bij sponsors in het Gooi.
Het waren 13 mooie jaren.

And now, the end is near;
And so I face the final curtain.
My friend, Ill say it clear,
Ill state my case, of which Im certain.

Ive lived a life thats full.
Ive traveled each and evry highway;
And more, much more than this,
I did it my way.


Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Pieros

Citaat van: hgrm op mei 31, 2008, 11:00:29
Ook zvv Hilversum is niet meer.
De nek omgedraaid door de KNVB en de apathie bij sponsors in het Gooi.
Het waren 13 mooie jaren.

And now, the end is near;
And so I face the final curtain.
My friend, Ill say it clear,
Ill state my case, of which Im certain.

Ive lived a life thats full.
Ive traveled each and evry highway;
And more, much more than this,
I did it my way.




Kun je het dikgedrukte even toelichten?


Op zich toch wel een mooi "afscheid" gehad met de play off wedstrijden of zien jullie dat zelf niet zo?

hgrm

De KNVB is niet geïnteresseerd in de zaalvoetbalcompetitie, maar alleen in het nationale team. Bondscoach Vic Hermans slokt het hele budget voor zaalvoetbal op, traint zich suf met een team dat voor een groot deel bestaat uit middelmatige zaalvoetballers, neemt deel aan nietszeggende tournooitjes over de hele wereld en presteert het om zich keer op keer niet te plaatsen voor de grote tournooien (EK's en WK's).
De rest van het zaalvoetbal moet in dienst staan van het nationale team, dus de KNVB is met allerlei licentievoorwaarden bezig wat betreft jeugd etc.
Drie jaar geleden besloot men dat de eredivisie gesplitst moest worden in een noordelijke en een zuidelijke competitie. De meeste sterke ploegen zitten in Noord, dus onder het mom van het promoten van het zaalvoetbal in het zuiden (waar, niet geheel toevallige een hoop vriendjes van Vic Hermans zitten), werd de zuidelijke poule aangevuld met een hele serie baggerteams uit Brabant en Limburg.
Men heeft in gezien dat dit niet werkte (klein voorbeeld: play-offs vorig jaar, kwartfinale: Hilversum (noord) tegen Altweerterheide (zuid): 7-1 en 9-1) en besloten dat er weer één hoogste divisie kwam. Daar was iedereen blij mee, maar niet met de beslissing dat er op zaterdag in plaats van op vrijdag gespeeld moest worden. En zaalvoetbal heeft bijna geen stemmen bij de KNVB-vergadering, dus het is als hamerstuk door de vergadering gegaan.

Waarom zaterdag? Omdat meneer Hermans niet wil dat zaalvoetballers ook op het veld spelen. Dus dan wordt het op deze manier onmogelijk gemaakt. Dat dit voor de clubs tot grote problemen leidt (geen kader op zaterdag, geen spelers op zaterdag, geen hal op zaterdag), is onbelangrijk.

En bovendien: toen het Nederlands Team (onder Nico Spreij) nog wel wat voorstelde, bestond het vrijwel uitsluitend uit jongens die op zondag hoog op het veld speelden (Talha, Lettinck, Roest, Langenhuijzen, Hoekema, Grünholz, Bouman....). Het eerste wat Hermans deed, was deze spelers vervangen door middelmatige voetballers die wel bereid waren hun (niet veel voorstellende) veldcarrière te beëindigen en op zondag met het Nederlands team te gaan trainen...


Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Ici c est Paris

Citaat van: hgrm op jun 01, 2008, 12:30:01
De KNVB is niet geïnteresseerd in de zaalvoetbalcompetitie, maar alleen in het nationale team. Bondscoach Vic Hermans slokt het hele budget voor zaalvoetbal op, traint zich suf met een team dat voor een groot deel bestaat uit middelmatige zaalvoetballers, neemt deel aan nietszeggende tournooitjes over de hele wereld en presteert het om zich keer op keer niet te plaatsen voor de grote tournooien (EK's en WK's).
De rest van het zaalvoetbal moet in dienst staan van het nationale team, dus de KNVB is met allerlei licentievoorwaarden bezig wat betreft jeugd etc.
Drie jaar geleden besloot men dat de eredivisie gesplitst moest worden in een noordelijke en een zuidelijke competitie. De meeste sterke ploegen zitten in Noord, dus onder het mom van het promoten van het zaalvoetbal in het zuiden (waar, niet geheel toevallige een hoop vriendjes van Vic Hermans zitten), werd de zuidelijke poule aangevuld met een hele serie baggerteams uit Brabant en Limburg.
Men heeft in gezien dat dit niet werkte (klein voorbeeld: play-offs vorig jaar, kwartfinale: Hilversum (noord) tegen Altweerterheide (zuid): 7-1 en 9-1) en besloten dat er weer één hoogste divisie kwam. Daar was iedereen blij mee, maar niet met de beslissing dat er op zaterdag in plaats van op vrijdag gespeeld moest worden. En zaalvoetbal heeft bijna geen stemmen bij de KNVB-vergadering, dus het is als hamerstuk door de vergadering gegaan.

Waarom zaterdag? Omdat meneer Hermans niet wil dat zaalvoetballers ook op het veld spelen. Dus dan wordt het op deze manier onmogelijk gemaakt. Dat dit voor de clubs tot grote problemen leidt (geen kader op zaterdag, geen spelers op zaterdag, geen hal op zaterdag), is onbelangrijk.

En bovendien: toen het Nederlands Team (onder Nico Spreij) nog wel wat voorstelde, bestond het vrijwel uitsluitend uit jongens die op zondag hoog op het veld speelden (Talha, Lettinck, Roest, Langenhuijzen, Hoekema, Grünholz, Bouman....). Het eerste wat Hermans deed, was deze spelers vervangen door middelmatige voetballers die wel bereid waren hun (niet veel voorstellende) veldcarrière te beëindigen en op zondag met het Nederlands team te gaan trainen...




Interessant. Natuurlijk belachelijk hoe de KNVB dit speelt zeg. Moet persoonlijk bekennen dat ik de zaalvoetbalcompetitie al een aantal jaren uit het oog verloren ben, sinds SBS6 is gestopt met het uitzenden ervan op zondagochtend krijg ik er weinig meer van mee dan de uitslagen op teletekst. Ik kan me vroeger nog de ploeg West Stars herinneren, uit Schiedam of Rotterdam meen ik, met smaakmakers als Jermaine Vanenburg en Mourad Boukhari.

TeeZee

Citaat van: Ici c est Paris op jun 01, 2008, 17:15:38Ik kan me vroeger nog de ploeg West Stars herinneren, uit Schiedam of Rotterdam meen ik, met smaakmakers als Jermaine Vanenburg en Mourad Boukhari.
West Stars uit Rotterdam, ofwel de opvolger van Trimeur uit Den Haag, hgrm kom er maar in en brand los.

hgrm

Tja, West Stars. Wat een stelletje gajes bij elkaar.
De rest post ik liever niet op een openbaar forum.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen