The Ray Wilson project

Gestart door Gert, okt 05, 2008, 21:46:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Finniemc

Ik zat vier jaar geleden op een bar koude winteravond in het matchroom stadium voor Orient v Barnet. Jammer genoeg was ik toen nog niet echt een groundhopper in hart en nieren en had ik dus mijn camera niet bij (ik was in Londen voor een meeting en besloot pas die avond naar de voetbal te gaan).
Ik kijk dus halsreikend uit naar dit verslag en de foto's!

Maroboduus

Zit zelf ook serieus na te denken over Leyton Orient-Exeter City, hoewel Crystal Palace-Scunthorpe United en Queens Park Rangers-Peterborough United ook aardige alternatieven zijn. Om één of andere reden trekt mij het affiche in het Matchroom Stadium echter toch ook het meest.

Gert

Leuk, laat het even weten als je inderdaad gaat, wellicht kunnen we elkaar treffen.

Maroboduus

Citaat van: Gert op jul 29, 2009, 20:22:50
Leuk, laat het even weten als je inderdaad gaat, wellicht kunnen we elkaar treffen.

Is goed, lijkt mij ook leuk. Tot dusver staat alleen de WK-kwalificatiematch tussen Engeland en Kroatië op de woensdagavond definitief gepland. De rest is nog optioneel.

Gert

Het is inmidels al weer een week geleden. En het was prachtig. Twee dagen naar Noordwest Engeland om te genieten van een achtbaan aan kwaliteitsverschil, beleving en wat al niet.
Een vertraagde start: een passagier wilde uiteindelijk toch niet mee omdat zijn vriend nog in de ellenlange rij bij de security stond en Easyjet nu eenmaal niet wacht. Dus de trap teruggereden, de deur weer open en de jongen eruit. Geen punt, ware het niet dat het een zogenaamde "nieuwe Nederlander" betrof en zijn uiterlijk leidde bij enkele medepassagiers tot de paniekreactie: "ja maar als ie nu iets achter heeft gelaten..."
En dus nog wat meer vertraging.

Uiteraard landden we uiteindlijk veilig op Liverpool, maar door dit gedoe en een drie kwartier oponthoud bij de Europcar balie, kwamen we laat aan in Northwich voor de eerste wedstrijd van de dag. De mensenmassa die we in de stad zagen lopen gaf het idee dat we in de buurt waren, dus vlug de auto geparkeerd en erachteraan. Om uit te komen bij de kerstmarkt, inclusief Salvation Army Band. Typisch Engels, maar geen FA cupsfeer, en die zochten we.
Via uitleg van een agent en een lift van de voorzitter van grote concurrent Witton Albion kwamen we 20 minuten na kick off bij het volle Victoria Park.  Vertwijfelde blikken op zoek naar een kassa (gesloten / uitverkocht) en een kort praatje met een steward ("maar we komen speciaal uit Nederland") leidde ertoe dat we voor het eerst gratis een wedstrijd bij konden wonen.

Impressies te zien op: http://home.tiscali.nl/~theraywilsonproject/northwich.htm

Daarna doorgereden naar Birmingham voor Villa - Spurs. En hoewel ik het al herhaaldelijk gelzen heb bij andere groundhoppers, was ik eigenlijk niet voorbreid op de pracht van Villa Park. Zelfs bij avond, regen en 3 graden is het prachtig. Bovendien een wedstrijd op topniveau (vooral van Spurszijde), dus genieten geblazen.

http://home.tiscali.nl/~theraywilsonproject/villa.htm

Wederom de auto in, terug naar Liverpool. Na een goede nachtrust en uitgebreid ontbijt werden we om 10.30 opgepikt door de taxi van Glyn, die we nog kenden van onze 4 uurs taxitit door de mist na Wigan-Pompey een paar jaar terug. Op weg naar Goodison voor de Merseyside derby. Drie keer in mijn arm moeten knijpen,maar deze jongensdroom kwam echt uit. Uiteraard eerst gestopt bij de clubshop en daarna rond 11.15 in Glyns stamkroeg beland ter voorbereiding op deze wedstrijd.
Voetbaltechnisch was het niet veel, maar de omgeving vergoedde alles. Goodison is een en al voetbalhistorie. Comfort is dan ondergeschikt.

http://home.tiscali.nl/~theraywilsonproject/everton.htm

Na afloop nog even terug naar the Albany waar na een uurtje een taxi voor ons werd geregeld naar het vliegveld.
Na een rustige vlucht en rit via Utrecht, plofte ik rond 23.00 op de bank, na een prachtig weekend!

TeeZee

Heb bovenstaand bericht even naar je eigen topic verplaatst :)

Ik verbaas me er bij jullie altijd over dat het altijd maar goed gaat met de reistijden, ondanks dat het volgens mij altijd heel krap is. Hoeveel geld geven jullie wel niet uit aan huurauto's en taxi's?!

Gert

Valt mee hoor! In het zuiden gaan we vaak met de eigen auto en omdat Stijn en ik allebei leasen is dat nooit duur. In dit geval huurden we wel een auto, maar vaak heeft Easyjet voordeelaanbiedingen als je bij Europcar huurt, en dan valt t weer mee. En de taxi werd voor ons betaald, zo zijn die Engelsen ook weer!
De planning is lang niet altijd krap, maar we willen we onze tijd wel zo efficient mogelijk besteden als we er toch zijn. En soms rijd je wel eens fout en dan wordt het spannend om eea te halen. In dit geval was het helaas twee keer op één (zater)dag waardoor we te kort tevoren bij het stadion kwamen, dat was jammer.

Gert

Zaterdag 13 maart 2010: Southampton - Leeds United.

Bizar, bijna 31.000 toeschouwers voor een League one wedstrijd. We waren bevoorrecht.

http://home.tiscali.nl/~theraywilsonproject/southampton.htm

Gert

Afgelopen zondag Nottingham Forest - Leeds United bezocht. Dan weet je weer waarom je het niet erg vindt om om half 4 je bed uit te stappen voor een wedstrijdje in the Albion.

Hielke

Mooi verslag! Krijg er spontaan de (groundhop)kriebels van.

Gert

Tot mijn schande al heel lang niet meer gepost op dit forum. Heb niet eens gemeld dat de url van Het Ray Wilson project is gewijzigd naar het voor de hand liggende

www.raywilsonproject.nl

Vanwege de nodige privébeslommeringen bij Stijn en mezelf is er de laatste anderhalf jaar weinig bij gekomen. Alleen Bristol City, Cardiff, WBA en Reading zijn bezocht, maar ik hoop het komend seizoen weer wat meer te vincken.