Schalke 04 - Eintracht Braunschweig

Gestart door Dieter, mrt 23, 2014, 18:04:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dieter

Gisteren voor de eerste keer een thuiswedstrijd bijgewoond van Schalke 04. En wie in België Schalke zegt associeert dat meteen met Marc Wilmots. De huidige Belgische bondscoach was de eerste van een kleine Belgische kolonie waar later onder meer Nico Van Kerckhoven en Emile Mpenza deel van zouden uitmaken. Allen hebben ze nog de periode van het oude Parkstadion meegemaakt. Meteen de eerste halte na het parkeren van de wagen op de gratis parking rondom het stadion. Het oude stadion ligt in een kuil waarbij enkel de oude onoverdekte zittribune met houten bankjes bewaard is gebleven samen met de floodlights die vanaf de autosnelweg reeds zichtbaar zijn.






Van hier is het maar een paar minuten stappen naar de moderne Veltins Arena. Hier bij het binnenkomen de keuze tussen een fouillering of de metaaldetector. Vreemd om dit in een voetbalstadion te zien.




Bij het betreden van het stadion is de Nordkurve al aardig gevuld. Een indrukwekkend zicht en nogmaals het bewijs dat staanplaatsen en een modern stadion perfect samen gaan.


Ook de Braunschweig-supporters waren goed vertegenwoordigd. 5000 van hen bevolkten het uitvak, vele fans zaten ook tussen het thuispubliek. Toch knap wetende dat Braunschweig al een heel seizoen onderaan bengelt.





Schalke begon aanvallend aan de wedstrijd en kwam na 17 minuten op voorsprong na een hard afstandsschot van Goretzka, die ik vorig jaar tijdens Bochum-FC Köln ook al zag scoren. De tweede helft verliep moeizamer maar na een afgeweken vrije trap van Huntelaar leek het over en uit voor Braunschweig. Dit was buiten Benjamin Kessel gerekend die de nr. 18 van de Bundesliga weer hoop gaf en de nervositeit bij de blauw-witte aanhang aanzienlijk deed toenemen. In de 93ste minuut nam de ingevallen Szalai alle twijfel weg met een flipperkastgoal.






Conclusie: Mooi stadion, leuke wedstrijd, veel sfeer langs beide kanten en catering en parking rondom het stadion prima geregeld. Zeker een re-visit waard.

jona93

Schalke mag van mij ook zeker nog eens een re-visit verwachten wij hadden de vorige keer aan een tankstation geparkeerd ni ver van de autosnelweg na 10min zaten we al de autostrade op
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

geraldando

Ik was er gisteren ook. Heb een prima middag gehad. Was met het openbaar vervoer. Dat is te doen mits je het overstappen niet beu bent na een tijdje.
Favoriete ground: Bosuilstadion

FCT1980

Blijf het Parkstadion toch mooier vinden dan de Arena. Ondanks de sintelbaan en het in verval raken van die oude bak heb ik daar de mooiste voetbaldagen beleeft. Met het betrekken van het nieuwe stadion is Schalke een plastic club geworden. Blijf ze volgen en kom er nog steeds maar wel veel minder dan voorheen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: jona93 op mrt 23, 2014, 19:04:49
Schalke mag van mij ook zeker nog eens een re-visit verwachten wij hadden de vorige keer aan een tankstation geparkeerd ni ver van de autosnelweg na 10min zaten we al de autostrade op

Ben er nu 4 keer geweest ( 1 x voor Duitsland - Nederland, 1 x voor de CL finale FC Porto - AS Monaco en 2 x voor een wedstrijd van Schalke waarvan de laatste voor de Duitse supercup tegen Borussia Dortmund ) maar denk dat het daar wel bij zal blijven. Vind het stadion niet veel en heb ook niks met die gehypte club. "Meister der Herzen" ik heb er destijds vreselijk om moeten lachen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Freekos79

Volgende wedstrijd: ?

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!