Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Olav

#1995
Ik ben van donderdag 16 augustus tot zondag 19 augustus in Berlijn. Nou is voetbal niet een must deze reis, maar ik heb toch even gekeken. Ik heb het niet getroffen aangezien er een DFB-Pokalronde is.
Helaas speelt Dynamo Berlin te laat (Aftrap 15:30 en ik moet 18:30 vliegen op zondag) en Hertha / Union niet in eigen huis. Andere teams uit Berlijn spelen ook uit.
Ik zag dat Berliner AK tegen Bischofswerdaer (Poststadion) speelt en Hertha BSC II tegen Oberlausitz Neugersdorf (Amateurstadion) speelt in de periode dat ik er ben.

Ik ben totaal geen kenner van Duitsland, maar is dit interessant om te bezoeken? Of kan ik dan beter mijn tijd besteden in de stad? Natuurlijk is dit voor ieder persoon anders, maar misschien zijn er een aantal van jullie bekend met Berlijn. Ik heb gezien dat er zo'n 500 man afkomt op een wedstrijd van beide teams.

jdebruin96

Citaat van: Olav op aug 10, 2018, 19:09:06
Ik ben van donderdag 16 augustus tot zondag 19 augustus in Berlijn. Nou is voetbal niet een must deze reis, maar ik heb toch even gekeken. Ik heb het niet getroffen aangezien er een DFB-Pokalronde is.
Helaas speelt Dynamo Berlin te laat (Aftrap 15:30 en ik moet 18:30 vliegen op zondag) en Hertha / Union niet in eigen huis. Andere teams uit Berlijn spelen ook uit.
Ik zag dat Berliner AK tegen Bischofswerdaer (Poststadion) speelt en Hertha BSC II tegen Oberlausitz Neugersdorf (Amateurstadion) speelt in de periode dat ik er ben.

Ik ben totaal geen kenner van Duitsland, maar is dit interessant om te bezoeken? Of kan ik dan beter mijn tijd besteden in de stad? Natuurlijk is dit voor ieder persoon anders, maar misschien zijn er een aantal van jullie bekend met Berlijn. Ik heb gezien dat er zo'n 500 man afkomt op een wedstrijd van beide teams.

Ik zou persoonlijk voor de historische stadiontour gaan in het stadion van Hertha BSC. Naast het stadion buiten het voetbal is de geschiedenis ook indrukwekkend!

Bier und Bratwurst

#1997
Citaat van: jdebruin96 op aug 10, 2018, 19:26:28
Ik zou persoonlijk voor de historische stadiontour gaan in het stadion van Hertha BSC. Naast het stadion buiten het voetbal is de geschiedenis ook indrukwekkend!

Ik zou het Poststadion bezoeken.     17-08 Reinickendorfer Füchse - Croatia Berlin., zondags om 12.00u BFC Preußen - Spandauer Kickers. 2 leuke grounds
Het ene stadion is het andere niet!

Freekos79

Citaat van: Bier und Bratwurst op aug 10, 2018, 23:16:46
Ik zou het Poststadion bezoeken.     17-08 Reinickendorfer Füchse - Croatia Berlin., zondags om 12.00u BFC Preußen - Spandauer Kickers. 2 leuke grounds
Het Post stadion is inderdaad een aanrader.
Volgende wedstrijd: ?

Olav

Bedankt voor de reacties jongens!

DanielsenAxedal

Beste leden,

Na enige tijd het internet te hebben doorzocht, komen ik en mijn reisgenoten niet tot antwoorden op onze vragen.

Komende vrijdag vertrekken wij naar Duitsland voor de match Bayer Leverkusen - VfB Stuttgart.
Nu is onze vraag vanaf waar de gekochte tickets gelden als gratis vervoer met het OV. Vanaf Oberhausen al of later in Duitsland pas?
We verblijven in Keulen dus dienen na de wedstrijd daar heen te reizen en de volgende dag staat Bochum - Aue op de planning.
Kan het hiervoor ook gelden?

Op de dag van de Bochum wedstrijd vertrekken wij weer naar Nederland, tot waar is de kaart dan geldig als gratis vervoer?

Ik hoop dat een van u ons kan helpen.


Gegroet,


PS:
Wij kwamen hiermee niet heel veel verder:
https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g187371-i534-k8370632-Bayern_Leverkusen_tickets_Travel-Cologne_North_Rhine_Westphalia.html
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Jef400

Daniël, Leverkusen is VRS en Köln is VRR. Ik weet niet hoe jullie gaan, maar over het algemeen zijn toegangsbewijzen enkel in het vervoerverbond geldig.

Jehoentelaar

De club even contacten kan sowieso geen kwaad denk ik.

Met een kaartje van VfL Bochum kun je als het goed is het hele Rhein-Ruhr gebied door, inclusief de grensovergang bij Venlo. Let ook hier wel op eventuele restricties op datum en tijden; het verschilt per club of je de hele wedstrijddag of enkel een x aantal uur voor en na het duel met het ticket mag reizen.

Als je met een groepje bent is een groepsticket in de regio NRW trouwens helemaal geen financieel onaantrekkelijk alternatief mocht je er echt niet uit komen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Rick

Heb je voor Leverkusen e-tickets of hardcopy kaarten? De club vermeldt zelf dat e-tickets hoe dan ook geen recht geven op gratis vervoer.

Joost

Ik weet niet waar je bent gaan zoeken maar de meest logische plek zou toch de site van Bayer Leverkusen zijn.

Daar vind je dit;
https://www.bayer04.de/de-de/page/bayarena/anfahrt-zur-bayarena

Waar netjes staat:
Des weiteren sind auch in dieser Saison die Tickets für die Verkehrsverbünde Rhein-Sieg und Rhein-Ruhr gültig

En vervolgens zelfs linkjes naar de sites van de VRS en VRR.
Daar vind je vervolgens dit:
https://www.vrsinfo.de/fileadmin/Dateien/downloadcenter/SVP2018_Gesamtnetzplan.pdf


of deze;
http://vrr.de/imperia/md/content/fahrten/verkehrsplaene/schienenschnellverkehr_2018_a3_web.pdf

Google is niet altijd je beste vriend, eerst zoeken waar het 't meest logisch lijkt werkt vaak beter.

Ajacied



ticket alleen geldig in VRR gebied: Borussia Dortmund, VfL Bochum, Schalke 04, Fortuna Dusseldorf, Borussia Monchengladbach, MSV Duisburg (en Oberhausen, Essen etc..)
VRR gebied begint al bij Arnhem / Nijmegen / Venlo dus je hebt daarmee een geldig vervoersbewijs voor de RE19 (Arnhem) of de RE13 (Venlo).

ticket geldig in zowel VRR als VRS gebied: Bayer Leverkusen
dus bovenstaande geldt daarvoor ook.

FC Koln is echt alleen VRS gebied dus dat wordt lappen voor een treinkaartje. Je kunt de ICE nemen als je geld over hebt maar als je met meerdere mensen bent en het niet erg vindt om iets langer in de trein te zitten kun je ook een SchönerTagTicket NRW kopen.

DanielsenAxedal

Allen hartelijk dank voor de hulpzame comments !
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

fcbisart

Volgende week trekken we naar Dortmund- Club Brugge. Na de wedstrijd zouden we asap moeten kunnen vertrekken richting België. Heeft iemand parkeertips  ? Alvast bedankt !

hgrm

Wat wij wel eens gedaan hebben: parkeren in de parkeergarage bij het stadion, vervolgens met de tram de stad in om te gaan lunchen, op tijd voor de wedstrijd weer terug.
Het wegkomen uit de parkeergarage was niet zo'n probleem, maar het wegennet rond het stadion wel. Toch nog wel 15 à 30 minuten file gehad.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

Voor wie in december nog even naar het oosten wil trekken: op 15 december is het weer tijd voor de derby tussen de twee Leipziger clubs: Chemie - Lok, kwartfinale Sachsenpokal.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar