Beker van Belgie 2014/15

Gestart door Joost, jun 26, 2014, 09:56:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jona93

Citaat van: HRM1880 op sep 19, 2014, 11:32:03
Ten koste van? Heist heeft die wedstrijd dan ook gewonnen.
Beerschot had een klacht ingediend om dat er met de strafschoppenreeks een penalty die duidelijk over de lijn was niet werd goed gekeurd uitenlijk heeft Beerschot een njet gekregen bij de bond en dus mag Heist verder bekeren
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Terranova

Wanneer is loting volgende ronde?
Aantal verrassende uitslagen gisteren zag ik. Jammer van Patro.

Terranova

Ah, zie het al;


BELGIË: Beker

8ste finales
03.12. 17:00 Cercle Brugge VV Coxyde   
03.12. 17:00 Charleroi Oostende   
03.12. 17:00 Club Brugge Kortrijk   
03.12. 17:00 Lommel Utd Gent   
03.12. 17:00 Mechelen Anderlecht   
03.12. 17:00 Olsa Brakel Mechelen   
03.12. 17:00 St. Luik Lokeren   
03.12. 17:00 Waregem Lierse 

Voetbalman

Er dient nog een oplossing uit de bus te komen voor de twee Brugse ploegen die voorzien zijn om thuis te spelen. Normaliter zou Cercle het thuisvoordeel mogen behouden aangezien zij als eerste uit de 'trommel' kwamen, maar met een naar succes uitkijkende grote buur weet je maar nooit.

3434

Citaat van: Terranova op sep 25, 2014, 09:39:40
Jammer van Patro.

Of de penalty's terecht waren of niet, kan ik niet eerlijk beantwoorden. Na 4 min strafschop fluiten voor de torenhoge favoriet voelt wel zuur. Na enkele minuten knalt Patro de 1-1 tegen de netten. Even later volgt de 2de penalty voor RSCA en de 1-2 stond op het bord.

Net voor de rust werd het nog 1-3 en leek het boeken dicht. In de 2de helft echter terug geknokt tot 3-3 en Anderlecht stond op breken. Pas in de 2de helft van de verlengingen is onze ploeg het fysiek gebroken. Begrijpelijk als spelers die ook nog een voltijdse dagtaak hebben tegenover full-profs spelen (die intrinsiek natuurlijk ook beter zijn).

Misschien wel de mooiste avond uit mijn supporterscarrière.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

KRCM1904

RC Mechelen stuntte woensdag bij RC Genk, dat levert natuurlijk weer een mooi filmpje op.

http://vimeo.com/107189811

Zelf ben ik woensdag naar de doelpuntrijkste wedstrijd geweest uit deze bekerronde, Sint-Gillis-Waas - Cercle Brugge 1-7.
Bij zo'n uitslag denk je dan dat de thuisploeg geen bal geraakt heeft, maar niets is minder waar.  Sint-Gillis-Waas voetbalde lekker mee, legde geregeld mooie combinaties op de grasmat en probeerde ook gevaarlijk te zijn.
Alleen gaven ze hierdoor ook veel ruimte weg aan de tegenstrever en die profiteerden daar optimaal van. Daardoor krijg je zo'n vooroorlogse uitslag.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

wekke

Citaat van: 3434 op sep 25, 2014, 22:58:30
Of de penalty's terecht waren of niet, kan ik niet eerlijk beantwoorden. Na 4 min strafschop fluiten voor de torenhoge favoriet voelt wel zuur. Na enkele minuten knalt Patro de 1-1 tegen de netten. Even later volgt de 2de penalty voor RSCA en de 1-2 stond op het bord.

Net voor de rust werd het nog 1-3 en leek het boeken dicht. In de 2de helft echter terug geknokt tot 3-3 en Anderlecht stond op breken. Pas in de 2de helft van de verlengingen is onze ploeg het fysiek gebroken. Begrijpelijk als spelers die ook nog een voltijdse dagtaak hebben tegenover full-profs spelen (die intrinsiek natuurlijk ook beter zijn).

Misschien wel de mooiste avond uit mijn supporterscarrière.

Afgaande op de beelden van Sporza vond ik het 2 terrechte penalties. Knappe prestatie van Patro.

3434

Het gaat niet zozeer om de uitslag. Ik 'ken' enkele Aalstsupporters via de sociale media en zij waren allen blij om met >1500 man op verplaatsing te kunnen gaan. Daarin herken ik mijn gevoel (waarom ik aanvankelijk liever uit wou spelen).

De kans dat we als kleine club met 10 à 15 bussen op verplaatsing gaan is zeer klein. Ook nu waren er veel gelegenheidssupporters die met moeite 3 spelers van de eigen ploeg zou kunnen opnoemen. Daartegen over zijn er veel trouwe fans die niet aan kaartjes geraakten. Na 1 dag voorverkoop (tussen 18-20h) waren er nog maar 70 van de 3300 kaarten over. Mensen met de late shift waren dus al uitgesloten.

Toch een topavond gehad maar zoals bij de promotiematch tegen Union SG, veel te veel toeristen waardoor eigen fans voor een stukje in de kou blijven. Maar daar treft de club meer schuld aan, dan de toeristen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Nort

Met het stellen van de vraag, geef ik zelf eigenlijk al het antwoord, maar kent Patro dan geen 'membership' of supporters vereniging dan wel een eigen 'boekhouding'? Dan had de club deze aangesloten supporters tenminste voorrang kunnen verlenen.

Zo houdt men bij PSV bij hoeveel uitwedstrijden elke persoon bezoekt en wanneer er grote vraag is naar kaartjes, krijgen zij voorrang (geldt eveneens voor het kaartverkoop systeem van Feyenoord & Ajax).

syntric

Citaat van: nort op sep 26, 2014, 13:37:45
Met het stellen van de vraag, geef ik zelf eigenlijk al het antwoord, maar kent Patro dan geen 'membership' of supporters vereniging dan wel een eigen 'boekhouding'? Dan had de club deze aangesloten supporters tenminste voorrang kunnen verlenen.

Zo houdt men bij PSV bij hoeveel uitwedstrijden elke persoon bezoekt en wanneer er grote vraag is naar kaartjes, krijgen zij voorrang (geldt eveneens voor het kaartverkoop systeem van Feyenoord & Ajax).

Lijkt me wat optimistisch om een club als PSV te vergelijken met een Belgische tweedeklasser :-)
Groundhopper for life :-)

Nort

Citaat van: syntric op sep 26, 2014, 13:47:34
Lijkt me wat optimistisch om een club als PSV te vergelijken met een Belgische tweedeklasser :-)

Klopt, maar bij andere clubs weet ik niet hoe ze het regelen, vandaar :p.

Saltacampos

Ze hadden minstens de abonnees vorrang kunnen geven, maar goed dit gaat om een relatief kleine tweedeklasser, in Gent hadden ze er bij de bekerfinale in 2008 ook niet aan gedacht om dat te doen, in 2010 hadden ze daaruit geleerd en deden ze het wel.
Over land and sea

3434

#147
Abonnees hadden wel voorrang maar dat zijn er geen honderden. Ik schat zo'n 3 à 400 (denk aan het feit dat een gemiddeld 2de klasser rond de 1000-1500 thuisfans zit).Ik heb zelf ook geen abo al ga ik 90% van de thuismatchen kijken. De reden is simpel: een abo geeft je een voordeel van 2 gratis wedstrijden in ons geval. Die 2 mis ik altijd wel, daarbij komt nog het feit dat er door Belgacom regelmatig wedstrijden verzet worden naar vrijdagavond waardoor ik deze ook al mis.

Om nog eerder te antwoorden op een vorige post. Net zoals tegen Union SG (eindronde) was het ook nu véél te druk. Ik geloof niks van de officiële toeschouwersaantallen. Iedere trede was driedubbel bezet, trappen stonden vol, in-en uitgangen... Ik hou mijn hart altijd vast moest er in deze omstandigheden paniek uitbreken (om eender welke reden).



Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Terranova

Wellicht offtopic, maar ik wil toch nog even melden dat die roze shirts echt niet kunnen. Graflelijk.. een schande voor het voetbal. Net als al die clownsschoenen op de foto.

Saltacampos

Citaat van: Terranova op sep 29, 2014, 10:14:37
Wellicht offtopic, maar ik wil toch nog even melden dat die roze shirts echt niet kunnen. Graflelijk.. een schande voor het voetbal. Net als al die clownsschoenen op de foto.
In deze wedstrijd moet het nog kunnen, gezien de kleuren van Patro dezelfde zijn als de traditionele kleuren van Anderlecht, maar in de andere wedstrijden vind ik het ook belachelijk.
Over land and sea