Eredivisie 2011/2012

Gestart door AthleticHolanda, jun 17, 2011, 12:49:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Hielke op feb 14, 2012, 13:48:40
Dat wil ik nog wel eens zien. Met zijn nuchterheid en voetbalvisie past hij volgens mij prima bij onze club. Ik denk dat hij wel gedijt in de subtop. Als hij met Heerenveen vijfde wordt, is iedereen dolgelukkig, terwijl vijfde worden met Ajax een crisis betekent. Da's lekker werken, voor iemand die zich nergens te groot voor voelt en revanche wil. Zeker als hij, door zijn komst, de huidige selectie enigszins bij elkaar kan houden. Van de club vind ik dit daarom een uitstekende zet. En ook niet onbelangrijk: hij is een prima uithangbord. Zijn aanwezigheid heeft een grote aantrekkingskracht op sponsors en media.

Ik zou er als ik Heerenveen supporter was niet blij mee zijn maar als jullie dat wel zijn mij best het is wel een voordeel dat hij dit keer niet al zijn vriendjes meeneemt.

Nou was ik ook niet echt blij toen Feyenoord aan het begin van dit seizoen met Koeman aan kwam zetten maar ben nu blij dat hij heeft bijgetekend dus wie weet

En op spelers denk ik waarvan er sommigen nu misschien zullen besluiten om toch maar een jaartje langer te blijven
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hielke

Met Alex Pastoor had de club voor de veilige weg kunnen kiezen. Een trainer van eigen kweek die met Heerenveen ongetwijfeld ergens tussen de vijfde en de tiende plaats zou eindigen. Ik vind dit eerlijk gezegd veel leuker en spannender. Natuurlijk kan Van Basten floppen, met een wellicht leeggekochte selectie, maar datzelfde geldt voor elke andere trainer. Dat blijft afwachten. Maar ik denk dat Van Basten bij ons wel op z'n plaats is. Hij is ambitieus en komt terecht in een stevige organisatie en hoeft zich alleen met de prestaties van het eerste elftal bezig te houden. Ik hoop dat hij zich neer kan leggen bij de beperkingen van een subtopper. En kan omgaan met de gevestigde krachten en waarden. Hij krijgt te maken met een cultuurbewaker als assistent en een oud-voorzitter en -trainer die altijd hun mening geven. Dat kan lastig zijn. Hoe dan ook worden het boeiende tijden.

spons

Citaat van: Breda op feb 14, 2012, 17:56:39
Heerenveen heeft Van Basten, maar wij hebben het intellect, het inzicht en de voetbalvisie van John Karelse. Komt dat zien, volgend jaar van Schoonenberg tot de Langeleegte.

Ik geloof nooit dat Telstar en Veendam gaan promoveren
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Citaat van: Hielke op feb 14, 2012, 13:48:40
Met zijn nuchterheid en voetbalvisie past hij volgens mij prima bij onze club.
Ik denk het ook. Sjoerd Mossou verwoordt het goed in zijn column: http://www.ad.nl/ad/nl/1451/sc-Heerenveen/article/detail/3180765/2012/02/15/Niemand-rekende-zo-af-met-zijn-faam-als-San-Marco.dhtml

Han

#19
De aanstormende subtopper SC Heerenveen roept beelden op van een aartsconservatief bolwerk van gevestigde tradities en zorgvuldig gekoesterde en gecultiveerde oerwaarden.

Men speelt er in gebreide truien en met ballen van varkensblaas, afgejurkt met veters. Eindstanden van thuiswedstrijden worden bij media-redacties 's- anderdaags per postduif ingevlogen. Plaatselijke uitbaters doen goede zaken met de verkoop van koetjesrepen. Tijdens de rust worden de aanwezige toeschouwers getracteerd op de jubalklanken van een blaaskapel uit een belendende negorij.

Het is overzichtelijk in Heerenveen. Schijn bedriegt echter. De veronderstelde bescheidenheid is slechts aangepraat.  Het is ingetogen flamboyance. Gereserveerde genialiteit. Gestileerde exuberantie. Omfloerste uitbundigheid. Marco van Basten heeft dat uitstekend aangevoeld. Het is te hopen dat zijn puurheid niet wordt aangetast door Foppe de Haan en andere bemoeizuchtige cultuurbarbaren.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Hielke

Mooi stukje proza, Han!

Joost

Wat is voetbal toch af en toe een oneerlijke sport. 85% balbezit, dikke kansen, veel beter zijn en dan alsnog 0-2 verliezen door 1 onoplettendheid en een countertje in de blessuretijd.

Joost

Citaat van: Breda op feb 25, 2012, 23:57:22
Ik kreeg gisteravond inside-informatie dat Roda financieel het niet alleen slecht doet, maar al aan de rand van de afgrond staat of er zelfs al is afgekukeld - begroting ingeleverd waarbij geraamde inkomsten van 2012/2013 al zijn meegenomen. Weet jij hier meer van?
Nee maar ik weet niet of ik nu verbaasd of helemaal niet verbaasd zou moeten zijn.

Het grote probleem is de licentie. De club moet uit de onveilige categorie en dat is een probleem. Er is gesteggel met de KNVB over de inschaling van wat inkomsten, en nog bizarder; de club heeft uitstel van betaling aangevraagd en gekregen over de stadionhuur aan de gemeente. het geld zou er wel zijn maar een hoger banksaldo geeft meer punten.

Een waarschuwing dat de club zich niet aan haar plan van aanpak zou hebben gehouden is er nog nooit geweest.

Hugo

Citaat van: Joost op feb 25, 2012, 22:48:55
Wat is voetbal toch af en toe een oneerlijke sport. 85% balbezit, dikke kansen, veel beter zijn en dan alsnog 0-2 verliezen door 1 onoplettendheid en een countertje in de blessuretijd.

Dat is het mooie aan voetbal. (Vooral als je aan de gelukkige zijde staat)

TeeZee

85% balbezit zou een record zijn, zelfs Barcelona komt niet verder dan 80. Dat Roda moet wel héél goed zijn.

Koning Kriel

Citaat van: Joost op feb 26, 2012, 00:19:33
de club heeft uitstel van betaling aangevraagd en gekregen over de stadionhuur aan de gemeente. het geld zou er wel zijn maar een hoger banksaldo geeft meer punten.

Bizar! Vooral ook dat de gemeente dat accepteert.

Joost

Citaat van: TeeZee op feb 26, 2012, 09:56:13
85% balbezit zou een record zijn, zelfs Barcelona komt niet verder dan 80. Dat Roda moet wel héél goed zijn.
Het was iets meer dan 70% uiteindelijk maar het voelde als 95%.

Citaat van: Koning Kriel op feb 27, 2012, 08:31:52
Bizar! Vooral ook dat de gemeente dat accepteert.
De gemeente heeft wat dat betreft weinig te willen, die hebben er geld ingepompt en gaat Roda verloren kost dat nog meer geld. Maar het is wel een van de merkwaardige zaken in ons licentiestelsel.