Verlanglijst/vooruitzicht 2018-2019

Gestart door De Twaalfde Man, mei 14, 2018, 11:04:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Defender

Citaat van: FCT1980 op jan 06, 2019, 08:55:32
Ja dat wordt Bolton away. Niet echt een club en stadion om warm van te worden maar met Villa is het altijd top.
Hopelijk wordt het een late kick-off en kunnen we daarvoor nog een ander potje zien.
Idd, vele clubs in die regio!
Schijnt ook rugby populair daar ?
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

FCT1980

Citaat van: Defender op jan 21, 2019, 15:31:55
Idd, vele clubs in die regio!
Schijnt ook rugby populair daar ?

Rugby is populair in heel Engeland toch?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

hgrm

Landelijk lang niet zo populair als voetbal, maar er zijn steden waar rugby populairder is dan voetbal. Dan denk ik vooral aan:

St Helens (bij Liverpool)
Castleford (bij Leeds)
Wakefield (bij Leeds)
Warrington (bij Manchester)
Workington (Cumbria)
Bath
Gloucester

En een aantal steden waar rugby aardig in de buurt komt van voetbal:
Hull
Bradford
Wigan
Huddersfield
Leeds
Leicester

De clubs in Londen (Wasps, Harlequins) trekken ook aardig publiek

Het populairste soort rugby is overigens Rugby League in Lancaster en Yorkshire. Rugby Union wordt meer in het zuiden gespeeld, wordt wat als wat elitairder gezien en is over het algemeen wat minder populair, behalve als het om het nationale team gaat (6 nations).

Wales is een ander verhaal. Daar is rugby (Union) de nationale sport. Vooral in de kleinere plaatsen in het zuiden is rugby dè sport. Qua grootte zijn de voetbalclubs Cardiff en Swansea het grootst, maar daarna komen waarschijnlijk eerst een aantal rugbyclubs.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

De Wasps spelen al een tijdje in Coventry.
Ook in Exeter trekt de rugbyclub sinds daar geld in gepompt wordt veel toeschouwers. Vaak meer dan dubbel zoveel als de voetbalclub.

jdebruin96

Citaat van: jdebruin96 op mei 14, 2018, 16:39:12
- Standard Luik (Bij voorkeur tegen Anderlecht of Charleroi)
- Charleroi
- Glentoran
- Hajduk Split - Dinamo Zagreb
- Wat potjes ergens in Engeland (Waar Brentfort er zeker 1 is)
- In Duitsland her en der wat potjes meepakken

Na afgelopen weekend zit het seizoen 2018-2019 er helaas voor mij op. Als ik terugkijk op het afgelopen/huidige seizoen kan ik meer dan tevreden zijn! Standard Luik, Brentford en diverse clubs in Duitsland en in GB zijn bezocht. Helaas zijn Charleroi, Glentoran en de klassieker van Kroatië niet bezocht. Daarin tegen heb ik wel Hammarby -Djurgarden mogen aanschouwen en zijn er diverse tripjes geweest naar Italië en nog wat landen in Europa. Wat is groundhoppen toch een mooie hobby :)

Kölsche Bosschenaar

#125
Citaat van: Kölsche Bosschenaar op mei 14, 2018, 16:23:15
- Leeds United
- Sheffield Wednesday
- Brentford
- Ipswich Town
- Rangers of Celtic
- Valencia
- Karlruher SC
- Union Berlin
- Derby van Hamburg (editie op Millerntor lijkt me onmogelijk tickets voor te krijgen)
- 1860 München
- Zo veel mogelijk uitwedstrijden met 1. FC Köln
Met Leeds, Brentford, Ipswich, Karlsruhe, Union en 11 uitwedstrijden met Köln heb ik redelijk wat dingen van mijn verlanglijst gedaan. Dit seizoen is met  72 wedstrijden en 36 nieuwe stadions zeer geslaagd, wat mij betreft. Vond Straatsburg compleet onverwachts de leukste vinck van het seizoen.
FC Den Bosch
1.FC Köln

De publiekswissel

Citaat van: De publiekswissel op mei 14, 2018, 13:04:35
Dit seizoen wil ik Antwerp FC - Club Brugge graag bezoeken.
Verder staat St Pauli - HSV inderdaad ook hoog op mijn lijstje en schijnen Ierland en Noord-Ierland elkaar tegen te komen voor een vriendschappelijke wedstrijd. Een unieke landenderby die ik graag wil bezoeken.

Dat tussen alle Feyenoord, FC Dordrecht en mijn eigen wedstrijden in de derde klasse (met een heel heel klein kansje zelfs de tweede klasse) door.

Antwerp - Brugge is gelukt. Voor HSV - st Pauli had ik een kaart, maar dat kreeg ik logistiek niet helemaal voor elkaar om daar op tijd te komen. Ierland - Noord Ierland was van mijn radar gevallen en achteraf ook geen spijt dat ik die gemist heb. Verder heb ik veel meer bezocht dan ik vooraf in gedachte had....

Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Jef400

Citaat van: Jef400 op mei 26, 2018, 10:32:20
Zelf heb ik komend seizoen weinig tijd voor hopjes. Op school ben ik met de meeste stemmen in zowel de centrale medezeggenschapsverkiezingen als de facultaire medezeggenschapsverkiezingen verkozen als raadslid. Dat samen met het feit dat ik donderdag naar het kasteel ga om een seizoenskaart te halen zorgt ervoor dat ik niet heel tijd hopperstime meer heb.

Zelf zou ik de Eredivisie willen completeren. Daar missen nog VVV, Willem II, NAC, Excelsior, PEC Zwolle, Heracles en Heerenveen
Ook zou ik graag de Eerste divisie af willen maken. Daarvoor missen nog PSV II, Utrecht II op de Westmaat, Twente en Roda JC
Dat samen met de revisits aan contacten in Groningen, Emmen (als dat lukt), Utrecht en MVV levert volgens mij al een onhaalbare planning op. Voor de zomervakantie kijk ik wel uit naar Sir Fixture day, ik ga starten in Groot-Britannië. Daar heb ik al over gesproken met de eerste forumleden, hopelijk pak ik 3 potjes mee daar.

Groot-Britannië werd dus Duitsland. Kermisclub Uerdingen en Arminia Bielefeld werden gevinckt, ook had ik mijn eerste länderpunkt in België te pakken. Vincktechnisch werd het verder wel een heel beroerd jaar. Ondanks dat ik 34 wedstrijden bezocht had ik slechts zes vincks. Het Olympisch Stadion in Amsterdam, de genoemde clubs plus Mönchengladbach. Lommel, en Jong PSV. Ik vraag me af wanneer de groundhoppolitie langskomt en mij een rode kaart trekt en mij van dit forum laat verdwijnen...

Tribuneklanten

Citaat van: Tribuneklanten op jun 01, 2018, 13:47:35
Wat wedstrijden in Italië.

Voor de rest is het maar net welk weekend ik kan gaan. Ik kies geen wedstrijden meer, maar weekenden. Zo bepaald het voetbal mijn leven, maar mijn leven het voetbal.

Een lang weekend Marokko behoort tot een mogelijkheid, maar daar dat gaat het waarschijnlijk toch niet worden.

Mijn wedstrijden in Italië;

   26-aug   Italie   Sant'ambrogio   Stadio Montindon   GSD Ambrosiana - USD Vigor Carpaneto   Coppa Italia Serie D   2   1
   1-sep   Italie   Padova           Stadio Euganeo           Calcio Padova - Venezia FC                           Serie B                   1   0
   2-sep   Italie   Verona           Stadio Bentegodi   Chievo Verona - Empoli FC                           Serie A                   0   0

   27-okt   Italie   Foggia           Stadio Pino Zaccheria                           Foggia Calcio - US Lecce                                   Serie B   2   2
   27-okt   Italie   Bisceglie              Stadio Gustavo Ventura                   AS Bisceglie - Paganese Calcio                            Lega Pro   2   2
   28-okt   Italie   Avellino           Stadio Partenio-Adriano Lombardi   AS Avellino - USD Latte Dolce                           Serie D   1   1
   28-okt   Italie   Napels           Stadio San Paolo                           SSC Napoli - AS Roma                                   Serie A   1   1

Weekend Marokko doorgeschoven naar 2020

Jehoentelaar

Citaat van: Jehoentelaar op mei 31, 2018, 16:29:55
Zo, tijdje niet meer actief geweest hier. Tijd voor verandering! Mijn globale planning voor het komende jaar:

- Minimaal 1x thuiswedstrijd van FC Emmen;
- Afronden Eredivisie: AZ, Ajax en VVV-Venlo;
- Nieuwe vinck Eerste Divisie (meest waarschijnlijk Almere City);
- SC Preußen Münster meermaals thuis en hopelijk 1-2x uit (Meppen, F. Köln, ergens anders).

Er komt meestal weinig terecht van mijn planningen e.d. dus ik houd het komend seizoen bij wat globale 'doelstellingen'.

Deze wensenlijst is redelijk uitgekomen en dat is voor mijn doen al heel wat:
- FC Emmen: 2x geweest en 1x uit mee geweest, helemaal prima dus.
- Afronden Eredivisie is niet gebeurd maar ben wel een stapje dichterbij gekomen (VVV-Venlo).
- Nieuwe vinck Eerste Divisie is dubbel gelukt met FC Twente en TOP Oss.
- Münster heb ik twee keer in het thuisstadion gezien. Van een uitduel kwam het, mede door veel wedstrijden op vrijdag en maandag, helaas niet.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Nort

Citaat van: Nort op mei 14, 2018, 11:35:05
Op dit moment is de planning summier:
- Cowdenbeath
- Witgoor Dessel
- Shelbourne
Mijn lijstje was bescheiden en ik heb ze dan ook allen bezocht. Hoogtepunt was de trip in Zuid-Amerika met negen wedstrijden verdeeld over drie landen. In verband met werk moet ik de leukste periode van het voetbalseizoen bijna volledig missen, al kon ik daardoor wel een paar wedstrijden in Japan/Taiwan meepakken.

Op dit moment sta ik op 85 wedstrijden met 52 nieuwe stadions, verdeeld over 15 landen. Mijn seizoenstelling begint met de eerste vriendschappelijke wedstrijd van PSV, dus wellicht komen er nog een paar wedstrijden bij. 

Vinnn

Citaat van: Vinnn op mei 14, 2018, 13:44:17
Een en ander is (zwaar) afhankelijk van het schema van Feyenoord maar ga sowieso in augustus 2x naar Engeland(nog niet zeker welke clubs) en wil paar keer naar Duitsland/België net over de grens gaan kijken.

Deze pot staat sowieso op de planning
07/10 Bali United v Mitra Kukar. Geen idee wat ik er van moet verwachten - zal wss niet veel zijn - maar als je er toch bent kan je net zo goed een pot voetbal meepakken.

Even een recap doen op het - voor mij in ieder geval al - afgelopen seizoen. 2x naar Engeland werd 1x(Charlton Athletic wat erg leuk was) en een paar keer Duitsland(Duisburg, Hamburg en Schalke) en Belgie(Westerlo) is wel uitgekomen. Bali United werd hem niet, daar de competitie stil werd gelegd naar aanleiding van de natuurramp elders op 1 van de eilanden. Zelf heb ik tijdens die vakantie ook een aardbeving meegemaakt en ik ben nog nooit zo hysterisch bang geweest als toen.

Vanwege een verhuizing is er qua groundhoppen eigenlijk heel weinig terecht gekomen. Hopelijk is dat volgend seizoen beter.

Jeje

Citaat van: Jeje op mei 14, 2018, 11:25:09
Ik verblijf aankomend seizoen een halfjaar in Sheffield voor mijn studie. Genoeg leuke clubs daar in de buurt, dus ben van plan veel clubs te bezoeken. Komend voetbaljaar zal ik waarschijnlijk een persoonlijk record gaan vestigen wat betreft het aantal bezochte voetbalwedstrijden in 1 seizoen. Erg veel zin in! Mocht iemand nog tips hebben voor non-leagues in omgeving Sheffield hoor ik ze graag :)

Top 5 die ik zeker ga bezoeken:

Sheffield United
Sheffield Wednesday
Leeds United
Nottingham Forest
Liverpool

Rest van het verlanglijstje waarvan ik waarschijnlijk niet alles zal kunnen bezoeken ivm tijd maar zeker een paar zal bezoeken:

Barnsley
Manchester United
Manchester City
Bradford
Notts County
Wolverhampton Wanderers
Van de top 5 heb ik alleen Leeds niet bezocht. Spijtig, maar "gelukkig" spelen ze nog minimaal 1 seizoen in het CS dus aankomend jaar weer een kans.

Uiteindelijk slechts 7 wedstrijden in het verenigd koninkrijk bezocht, maar daar zaten dan wel Arsenal-Spurs 4-2, Liverpool - Crystal Palace 4-3 en een heerlijke ambiance tijdens Heart of Midlothian - Aberdeen tussen. Al met al dik tevreden dus!

Tribuneklanten

Citaat van: Jeje op mei 27, 2019, 15:14:24
Van de top 5 heb ik alleen Leeds niet bezocht. Spijtig, maar "gelukkig" spelen ze nog minimaal 1 seizoen in het CS dus aankomend jaar weer een kans.

Uiteindelijk slechts 7 wedstrijden in het verenigd koninkrijk bezocht, maar daar zaten dan wel Arsenal-Spurs 4-2, Liverpool - Crystal Palace 4-3 en een heerlijke ambiance tijdens Heart of Midlothian - Aberdeen tussen. Al met al dik tevreden dus!

Een half jaar in de UK studeren en dan maar 7 wedstrijden bezoeken... Hoe dan?

Ajacied

Citaat van: Ajacied op mei 14, 2018, 14:11:29
Spakenburg - IJsselmeervogels.
Jong PSV om de Jupiler League compleet te krijgen.
Fortuna Dusseldorf
Royal Antwerp
Genk
Gent 
Charleroi

Overige plannen laat ik van Ajax afhangen.

Terugblikken, altijd leuk. Spakenburg is niet gelukt, Jong PSV wel.

Fortuna Dusseldorf heb ik zien verliezen van Schalke 04, die echt waanzinnig veel supporters meenamen. Antwerp - Club Brugge was een heerlijk verhit potje. De andere drie Belgische clubs van het lijstje zijn niet gelukt. Wel met Ajax naar Standard Liege, Bayern Munchen, Benfica en Spurs geweest, dus dat viel niet tegen. Verder ook nog Valencia, Kaiserslautern, HSV en Zulte Waregem mogen vinken, dus ik denk niet dat ik reden tot klagen heb.