R.F.C. Huy - Walhain

Gestart door georgesv, okt 27, 2008, 18:56:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

georgesv

Zaterdagavond had ik de kans eindelijk eens een "4de klasse D - wedstrijd" bij te wonen. Mijn oog viel op RFC Hoei (Huy in het Frans, uit te spreken als het Franse 'ja' : oui ; in de provincie Luik), een club waar 'k al lang es naartoe wou; mede omdat ze een erg oude club zijn (stamnr 76, uit 1908).
Huy was prima aan het seizoen begonnen, met 7 overwinningen op rij, en dan vorig weekend een draw. Dit weekend speelden ze tegen Walhain dat veilig in de middenmoot geparkeerd stond.
Hoei is een klein, gezellig stadje (20000 inwoners), aan de Maas. Ik was er mooi op tijd, tijd om eerst in het centrum een frietje te stekken, daarna naar het stadion. 7 euro inkom. veel volk was er nog niet, dan maar richting kantine om, met zicht op het veld, 'une biere' te nuttigen.
De typische waalse gezellige sfeer, waar 'k zo van hou, viel me weer op. Alles is een beetje amateuristischer, gemoedelijker, vriendelijker,  meer "a l'aise" dan elders.
Voor de match en tijdens de rust speelden lokale jeugd gewoon 'n balletje mee op het hoofdveld. Langs het veld nog een extra kantine, waar de sfeer er naarmate de wedstrijd vorderde meer en meer inzat. Dit leverde genoeg halfzat geroep en gezang op.
Het stadion bestond uit aan de lange zijdes langs de ene kant een zittribune met daarboven de kantine met zicht op het veld, en aan de andere kan een lange overdekte staantribune.
De match zelf was best te pruimen, met Walhain dat helemaal niet gekomen was om te verdedigen. Na 20 minuten stond het dan ook al 0-1. De leider had zijn handen vol met Walhain, kwam tot 1-1 terug maar moest ook in de tweede helft het spel ondergaan. Enkel op de counter was Huy gevaarlijk. De 400-tal toeschouwers (veelal 40-plus, weinig youngsters) hadden zich dus niet verveeld.
Ik evenmin, het was een leuke avond!


zicht vanop de straatkant: met de achterkant van de zittribune waarboven de kantine gebouwd is, aan de achterkant de kleedkamers:









zicht vanuit de kantine:



zicht vanuit de zittribune, aan de ander lange zijde zie je de staantribune:









de plaatselijke schrijvende pers is ook aanwezig:



rechts de extra kantine:





monument voor overleden dirigenten, spelers en supporters:



zicht op de zittribune:





de lange overdekte staantribune:















Joost

Dat ziet er best gezellig uit. Leuk verslagje, is Hgrm er niet vorig seizoen ook al eens geweest?

hgrm

klopt. Was nadat ik 's middags in Faymonville was geweest. Daarmee vergeleken viel het wat tegen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

georgesv

geen verslag of foto's van die trips?

hgrm

die staan in het topic "la Belgique francophone"
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

georgesv

aiaiai sorry  heb problemen met korte termijn geheugen ;-) nu herinner ik t me