Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Van pogo tot popo

Zonde. Had van deze redelijke streekderby meer sfeer verwacht. Zeker met de geel/zwarte invasie. Wedstrijden tussen Düsseldorf en Gladbach zijn vaak wel de moeite. Vorig jaar bij twee keer bij Düsseldorf geweest, een keer thuis en een keer uit. Beviel me toen eigenlijk wel.

AthleticHolanda

#5236
Citaat van: AthleticHolanda op dec 04, 2018, 20:24:19
Mijn seizoen staat nog steeds in het teken van de terugkeer van Uerdingen naar bundesweit niveau. Uerdingen volg ik ondertussen al ruim tien jaar, vanaf de tijd dat ik op de fiets naar uitwedstrijden kon. Die tijd is momenteel verleden tijd en dat is maar goed ook. Helaas heb ik op zaterdagmiddag, de vaste speeldag van de 3. Liga, eigenlijk geen tijd ivm werk maar soms moeten de prioriteiten maar anders gesteld worden.
Na de playoffs tegen Waldhof Mannheim in de zomer bezocht ik tot dusver de (midweekse) 'thuiswedstrijen' (in Duisburg, alle wedstrijden zijn dus uitwedstrijden) tegen Meppen en Zwickau alsmede de uitwedstrijd tegen 1860 München. De volgende in de planning was de uitwedstrijd bij Energie Cottbus, simpelweg omdat we in de zomer afspraken om de verste uitwedstrijd te bezoeken. Omdat Unterhaching en Energie daar beide aanspraak op maakten besloten we deze maar allebei te doen. Daarnaast waren we daar niet geheel toevallig ook nog niet geweest, op naar Cottbus dus.

Citaat van: AthleticHolanda op dec 04, 2018, 20:24:19
Op naar de volgende, vlak voor kerst wacht Unterhaching-auswärts.


Drie weken na de trip naar Cottbus stond zoals afgesproken de volgende uitwedstrijd met KFC op het programma. Buiten dat de wedstrijd niet op zaterdagmiddag werd gezet was de planning nogal ongelukkig. Enkele dagen voor kerst liggen namelijk bijna alle competities in de regio al stil waardoor er weinig te combineren viel. De 'derby' Ingolstadt-Jahn Regensburg was op zaterdagmiddag een optie maar twee keer binnen een paar maanden een thuiswedstrijd van Ingolstadt bezoeken leek ons een beetje veel van het goede. Omdat ook het ijshockey helaas geen uitkomst bood besloten we er maar een dagtrip van te maken.

Om 08.45 uur vertrok het vliegtuig vanuit Düsseldorf om ruim een uur later te landen in München. Met een aftrap van 13.00 uur leek dat ruim op tijd maar er mocht dan ook niets fout gaan. Van het bezoek aan 1860 in de zomer herinnerden we ons namelijk nog dat het vanaf de gate nog een aardig eind stappen was naar het S-bahn station op het vliegveld. Met grote borden wordt aldaar aangekondigd dat die S-bahn je binnen 35 minuten in het centrum van München brengt, maar de ervaring leert ons dat dat toch minstens drie kwartier duurt.
Gelukkig verliep alles zonder noemenswaardige tegenslag en bereikten we op tijd het Hauptbahnhof, waar de bagage snel in een kluisje werd gepropt en we nog snel wat konden eten, om vervolgens de volgende S-bahn richting het zuiden van de stad te nemen. Een bekend stukje, want deze S-bahn passeerde met Giesing de thuishaven van 1860, maar deze keer moesten we 6 kilometer verderop zijn.


De SpVgg. Unterhaching staat als derde club altijd in de schaduw van de twee giganten uit München, maar speelde desondanks de afgelopen twintig jaar op landelijk niveau. Twee seizoenen Bundesliga tussen 1999 en 2001 vormden hiervan het voorlopige hoogtepunt.
De uitzondering hierop waren twee seizoenen die de club recentelijk in de Regionalliga doorbracht. Vorig seizoen meldden ze zich echter weer terug in de 3. Liga en dit seizoen doen ze bovenin mee. Op de eerste speeldag van dit seizoen waren de Hachinger te gast in Duisburg en wisten ze KFC met 1-3 te verslaan. Ondanks dat Uerdingen sindsdien al zes keer werd verslagen en Unterhaching slechts één keer, betrof het gat tussen de twee in de stand voorafgaand aan dit duel vijf punten in het voordeel van KFC. Ondanks dat Unterhaching met afstand het beste doelsaldo van de competitie heeft stonden ze slechts vijfde terwijl KFC de derde plaats bezit. Al met al waren we zodoende al ruim tevreden met een gelijkspel in het diepe zuiden van Duitsland.

Het stadion ligt op loopafstand van het station Unterhaching en een goed half uur voor de aftrap stonden we voor de kassa. Omdat Unterhaching en Uerdingen de 15e en 16e plaats bezetten in het gemiddelde-toeschouwers-klassement hoefden we voor drukte niet te vrezen. Bij de kassa stond dan ook niemand en na een rondje langs de biergarten en de fanshop wandelden we dan ook rustig het uitvak binnen. Hier geen gespannen gedoe zoals eerder in Mannheim en Cottbus maar alles ging erg gemoedelijk.
Het stadion kon me best wel bekoren. Vooral de oude hoofdtribune met de aparte dakconstructie en de lage staantribune achter de goal met daarin de spelerstunnel verwerkt deden authentiek aan. De andere twee delen leken later te zijn bijgebouwd en zagen er meer standaard en dus saai uit.


Een kleine driehonderd Uerdinger hadden de reis per auto, bus, trein en vliegtuig gemaakt en al snel werd duidelijk dat diezelfde vervoersmiddelen met lege handen weer zouden kunnen worden betreden. De Hachinger voetbalden bij vlagen gewoon erg goed en bij de spaarzame kansen die KFC dan toch kreeg ontbrak het geluk. Na de vroege 1-0 volgde vlak voor rust de 2-0 en 3-0 na goed uitgespeelde aanvallen recht voor onze neus. De tweede helft werd zo een formaliteit en nadat ook de Halsgrat in der semmel niet meer verkrijgbaar was (want: laatste thuiswedstrijd van het jaar) én het begon te regenen mocht er van mij wel worden afgefloten. Dat gebeurde ruimschoots na de 4-0 en op de uitslag was niets af te dingen.

Zo gemoedelijk als alles voor de wedstrijd verliep, verliep het ook na de wedstrijd. De polizei was voor de verandering eens niet massaal en opzichtig aanwezig en het deed iedereen rustig het stadion verlaten. Terug op het centraal station benutten we de mogelijkheid om nog even wat te eten alvorens aan de zeven uur durende terugreis per trein te beginnen. Wonderwel bleef de vertraging beperkt waardoor we de aansluiting in Düsseldorf haalden en niet ver voor middernacht weer thuis waren. Dat was dan de (enige?) voetbalclub met een bobslee in het logo...

KFC bezet nog steeds de derde plaats maar ziet o.a. Unterhaching met rasse schreden naderen. Gezien de krachtsverhoudingen zie ik Uerdingen buiten de promotieplaatsen vallen in de tweede seizoenshelft, tenzij onze Rus de portemonnee weer eens trekt.
Maarja, scheiss egal, 3. Liga, wir sind dabei!


casper.eniesee

2018 was écht een topjaar voor mij. Ik ga het niet samenvatten in een top 10, want dat vind ik echt te lastig. Ik ga aan de hand van foto's het jaar chronologisch in highlights beschrijven.

In 138 wedstrijden in 4 verschillende landen heb ik 479 doelpunten zien vallen, nouja... als ik altijd goed had opgelet. Die 138 wedstrijden waren op 95 verschillende grounds waarvan ik er 67 nog niet eerder had bezocht.

2018 is ook het jaar dat ik drie maanden in Engeland heb gewoond, voor 2018 had ik nog nooit een wedstrijd bezocht in Engeland maar daar is zeker verandering in gekomen.

Het meest ongelukkige moment was in Schotland, niet dat ik daar een wedstrijd heb bezocht. Ik wilde er een bezoeken. In Edinburgh wist ik dat Hibernian - Rangers uitverkocht was, toch ging ik naar het stadion in de hoop om een kaart te regelen. Ik wilde gewoon naar binnen en het maakte me niet uit wie de tegenstander was. Enige probleem was dat er deze wedstrijd nog wat op het spel stond, als Hibs met 5 doelpunten verschil zou winnen zouden ze (geloof ik) Europa in gaan. Toen het me niet was gelukt besloot ik terug te gaan naar de toeristische plekken. Na een paar uur zag ik op Flashscore vol ongeloof dat het 5-5 was geworden. 

Maar een topjaar is natuurlijk geen topjaar zonder deze waslijst aan mooie herinneringen.

Spakenburg - Quick Boys
In januari stond het eerste mooie affiche gepland. Geen betaald voetbal topper, maar een fantastische topper in de 3e Divisie A. In een zinderende wedstrijd op een goed gevulde Westmaat waren echt alle ingriëdienten aanwezig voor een mooie pot. Binnen 1 minuut lag de bal bijvoorbeeld al op de stip, en om mij heen had bijna niemand door dat er al gescoord werd. De 1500 meegereisde fans vanuit Katwijk zorgden die dag voor een van de mooiste amateurwedstrijden die ik in Nederland heb meegemaakt tot nu toe. Misschien wel de mooiste.







MSV Duisburg - FC Ingolstadt
Wie heeft hem niet gezien? Duisburg scoort, maar het doelpunt wordt onterecht afgekeurd. Terwijl de goaltune nog aan staat en keeper Mark Flekken nog aan zijn bidon aan het lurpen is wordt de tegenaanval ingezet en scoort Ingolstadt. Deze grootse blunder is de hele wereld overgegaan. Leuk om mee te maken, en gelukkig voor Flekken wonnen ze wel.









FC United of Manchester - Gainsborough Trinity
Mijn allereerste wedstrijd in Engeland. Mijn local (zover ik nu nog steeds weet, ik ben er naar toe gelopen). De club die ik al een aantal jaar met speciale interesse volg vanwege haar geschiedenis. Het was erg koud, maar dat was het het zeker waard. Later in het jaar ga ik nog een mooiere wedstrijd met FCUM meemaken.













Blackburn Rovers - Bradford City
Deze wedstrijd stond ik voor het eerst in een Engels uitvak. Ik was er wel van onder de indruk dat een Engelse club van het 3e niveau zo maar even 1600 man meenam op een donderdag avond. De supporters zelf vonden het wel tegenvallen. Op de tribune heb ik me kapot gelachen om de Engelse humor. Onder andere de look a like van Michael van Gerwen werd toegezongen, maar ook de stewards die poncho's aanhadden die leken op een condoom werden toegezongen. De wedstrijd was erg slecht en helaas kon het zwalkende Bradford City het hun tegenstander niet lastig maken.







Sheffield Wednesday - Preston North End
Een dag later ben ik naar Sheffield Wednesday gegaan. Het is niet zo dat die wedstrijd me bij zal blijven ofzo, maar ik vond Hillsborough een prachtig stadion. Vandaar dat deze in mijn lijst met hoogtepunten zit.













Rochdale - Portsmouth
Dit is daarentegen dan wel een wedstrijd die me lang bij zal blijven. Om bij het begin te beginnen zat ik dus in Manchester. Een Zwitserse vriend had ik nog overgehaald om een keer mee te gaan met Groundhoppen en hij wilde graag naar Pompey. Ik stelde voor om in het uitvak te gaan en zo gezegd zo gedaan. Daar aangekomen moesten we bij de ticket office twee kaarten kopen. Eerst kocht hij er een en daarna vroeg ik om "one ticket for the awaystanding". Op dat moment (een minuut of 20 voor de aftrap) werd ik op mijn schouder getikt door een man achter me. Hij was van de Schotse fanclub van Pompey en vroeg of ik een kaart voor het uitvak wilde hebben. Hij had een kaart over en zo kon ik gratis naar binnen. Dacht ik.... De kaarten van deze mensen zijn van te voren door iemand opgehaald die niets met die kaarten van doen had. Na een rondje om het stadion en zenuwachtig wat dingen proberen besloot de man om opnieuw naar de Ticket Office te gaan en het probleem opnieuw voor te leggen. Hij vertelde daarbij dat ik speciaal voor die wedstrijd vanuit Nederland ben gekomen en toen kwamen de kaarten er snel aan. Op een of andere wonderlijke manier waren we nog op tijd voor de aftrap en werd ik in het uitvak herenigd met m'n Zwitserse maat.

Hoeveel uitsupporters ze hadden weet ik niet meer precies, maar we hadden de hele lange zijde en ik denk dat het er zeker wel 1000-1500 waren. Voor een enkele reis van dik 4 uur en op het 3e niveau vond ik het zeer veel.

De wedstrijd zelf is er ook een die me lang bij zal blijven. Het scoreverloop was 1-0, 1-1, 2-1, 2-2, 3-2 en in de 90e minuut werd de 3-3 gescoord. Echt, fantastisch!







Manchester City - Liverpool
Ik had nog nooit eerder een Champions League wedstrijd bijgewoond. Het meest opmerkelijke deze wedstrijd vond ik dat er aan het einde van de wedstrijd een rookbom werd afgestoken. Een rode rookbom. Ja, op de thuistribune.









Bolton - Wolverhampton Wanderers
Met 5000 uitsupporters was het uitvak helaas uitverkocht en kon ik niet in het uitvak gloryhunten. Deze wedstrijd werden de Wolves kampioen en daarom werd er grote drukte verwacht en geadviseerd om op tijd naar het stadion te komen. Hier gaf ik braaf gehoor aan. Echter kwam ik er op een zeer laat stadium achter dat ik de verkeerde trein had genomen waardoor ik ineens bijna geen tijd meer had. Aangekomen bij het stadion was er nog een kwartier. Toen ik de ticketoffice had gevonden door de lange rij die daar stond bedacht ik me dat ik zeker de eerste 20 minuten van de wedstrijd zou missen. Erg vervelend, maar toch ging ik in de rij staan. Na een minuut of 3 kwamen er een jongen en een meisje van ergens midden twintig naar de rij gelopen. Zij sloten zich niet aan in de rij maar riepen dat ze nog twee kaarten over hadden en daarvoor twee personen zochten. Toen er na een seconde of 5 niet op gereageerd werd zei ik dat ik in m'n eentje was en er was al snel een andere man die ook in m'n eentje was. Toen ik bezig was om m'n ponden te overhandigen aan die mensen tikte het meisje me op de schouder en zei dat die andere man die ik verder nooit had gezien al voor me had betaald.

Aan het einde van de wedstrijd kwam uit wat ik dacht, hij vertelde me dat hij voor de Wolves was maar veel te laat was. Hij was zo blij dat ik zei dat ik in m'n eentje was dat hij besloot om voor me te betalen. Wat dat betreft was april echt een lucky maand voor mij.

Na afloop waren de "Wanky Wanderers" kampioen en heb ik buiten het stadion nog even heerlijk gegloryhuntert.



FC United of Manchester - Trafford
Ook dit was een zieke wedstrijd. Deze wedstrijd was niet op Broadhurst Park maar op Hyde Park. Het was de finale van een of andere schimmige regionale beker en daar was ik uiteraard bij. Ik had een Nederlandse vriend (daar ontmoet) overgehaald om mee te komen en daar heeft hij zeker geen spijt van gehad. FC United won de wedstrijd uiteindelijk na penalty's en er volgde grote ontlading. Na de wedstrijd heb ik uiteindelijk ook nog met de beker in m'n handen gestaan.











Crewe Alexandra - Cheltenham Town
M'n eerste indruk was dat het een bijzonder stadion was. 3 normale zijdes en een hele grote zijde. Het was de laatste wedstrijd van het seizoen. Cheltenham had een opblaasbare dinosaurus meegenomen en de sfeer was prima. De wedstrijd was verder niet compleet zonder pitch invasion na afloop. Niet een echte uit ontlading, maar gewoon een om de handhaving aan het einde van het seizoen te vieren.












Manchester United - Chelsea
Via mijn school waren er twee kaarten voor de FA Cup Final beschikbaar. Die kans kon ik niet laten liggen, dus ben ik het hele weekend naar London gegaan. Gelukkig heb ik bijna niks meegekregen van de Royal Wedding maar ben ik naar deze wedstrijd (en de dag daarna naar de non league final day gegaan. Een volgepakt Wembley kan niet ontbreken op deze lijst.





Roda JC - NEC
In mijn jaaroverzicht mag NEC natuurlijk niet ontbreken. Ondanks dat we een zeer matig jaar hebben zijn er wel een aantal leuke uitwedstrijden bij geweest. De 2-3 overwinning op Roda was zeker een van de 2 mooiste.



Borussia Mönchengladbach - Fortuna Düsseldorf
Met mijn mitliederschaft van Gladbach wist ik dat ik naar deze derby wilde gaan. Een 3-0 overwinning voor Die Fohlenelf en heel veel pyro in het uitvak zorgde voor een mooie middag.



Borussia Dortmund - Borussia Mönchengladbach
Een topjaar dient natuurlijk ook top te worden afgesloten. 4 weken van te voren ging de kaartverkoop voor het uitvak open en zo kocht ik voor het eerst een kaart in een Duits uitvak. Dat het de nummer 1 tegen de nummer 2 was, was leuk. Maar wat ik echt vet vond was dat we met 8.500 man in het uitvak zaten. De ultras van Gladbach hadden overigens ook een aantal fakkels mee naar binnen gesmokkeld;).




2019
Wat er in 2019 nog gaat volgen allemaal? Geen idee precies. Dat heeft ook veel met geld te maken. Wat ik wel weet is dat er voor januari nu al een mooie planning ligt met onder andere IJsselmeervogels - Spakenburg en Feyenoord - Ajax. Daarnaast ben ik van plan om nog een aantal uitwedstrijden met Mönchengladbach te bezoeken dit seizoen (Mogelijk: Schalke, Frankfurt, Düsseldorf en Stuttgart). en zal ik waarschijnlijk niet te ver vooruitplannen.
Instagram: Groundhopper024

casper.eniesee

Ik wil bij deze iedereen die me op welke manier dan ook heeft geholpen bedanken voor het mooie jaar!
Instagram: Groundhopper024

FCT1980

Prachtig fotoverslag casper.eniesee.
Stuttgart is idd een aanrader als uitwedstrijd. Onlangs met Schalke geweest en wat echt top.

Wat vond je van het contast tussen de FA cup finale en de Non League final? Zelf heb ik beide wedstrijden ook op Wembley gezien maar dan andersom. De Non League finale was wel leuk maar als de FA cup finale eerst was geweest was het wel een grote anticlimax geweest.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

casper.eniesee

Citaat van: FCT1980 op jan 06, 2019, 08:52:41
Prachtig fotoverslag casper.eniesee.
Stuttgart is idd een aanrader als uitwedstrijd. Onlangs met Schalke geweest en wat echt top.

Wat vond je van het contast tussen de FA cup finale en de Non League final? Zelf heb ik beide wedstrijden ook op Wembley gezien maar dan andersom. De Non League finale was wel leuk maar als de FA cup finale eerst was geweest was het wel een grote anticlimax geweest.

Dank je wel, heeft wel even gekost om alles up te loaden;)
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ben er geweest maar vond het niet heel bijzonder omdat ik de dag ervoor al in een uitverkocht Wembley was geweest. Als je het hebt zoals jij, dan leeft je veel meer toe naar de climax.. dus voor Groundhoppers is de oude volgorde beter. Overigens heb ik maar een van de twee wedstrijden die dag gezien.
Instagram: Groundhopper024

Joost

Erg mooi verslag.

138 duels is best een fors aantal. Heb je ook veel wedstrijden op lager niveau bezocht?

ALenstra

#5242
Net terug van twee dagen bekervoetbal in Londen. Hier mijn indrukken:

Zaterdag 5 januari:
West Ham United-Birmingham City was onder voorbehoud maar ik slaagde er toch in om die wedstrijd mee te pakken. Ik zou om 10.00 op Southend landen en dan moest de kick off van 12.30 gehaald worden. Een flinke vertraging zou roet in het eten kunnen gooien maar het vliegtuig vertrok slechts 15 minuten later en ik kon op het treinstation van Southend Airport de trein van 10.35 halen die om 11.20 in Stratford aankwam. Het eerste wat opviel waren de vele security mensen in het gebied rond station, winkelcentrum en stadion. Ook stonden overal hekken en waren een aantal wegen en voetpaden afgezet. Rond het London Stadium was een cordon en om binnen het cordon te komen moest je door een veiligheidscontrole. Ik had de goedkoopste categorie kaartje voor slechts 10 pond en zat ergen bovenin in een zijvak. Je hebt echt overal in het stadion een goed zicht. Maar mijn type stadion is het niet! De uitvakken zaten goed vol en beneden is een buffer tussen uit- en thuisvakken. Marko Arnautovic scoorde binnen 2 minuten en werd tot zijn verbazing ruim een kwartier later naar de kant gehaald. Invaller Andy Caroll scoorde nog 2-0 in blessuretijd. Bij Birmingham City stond Maikel Kieftenbelt in de basis. Na de wedstrijd was het door de vele afzettingen lastig om weg te komen met het OV.

Daarna toog ik naar Norwood Junction voor Crystal Palace-Grimsby Town. Op het stationsplein stonden veel fans maar ook redelijk veel politie. Selhurst Park heeft mooie authentieke tribunes aan de lange zijdes en nieuwe tribunes achter doel, al dateren die uit de 90er jaren. Bij mijn laatste bezoek aan Crystal Palace in 1993 was de Holmsdale Stand nog een onoverdekte staantribune. Daar staat/zit tegenwoordig ook de harde kern van de thuisclub waaronder een groepje ultras. Het lawaai werd echter vooral gemaakt door de massaal opgekomen Grimsby Town fans. De thuisclub had veel moeite met de League Two tegenstander. Ondanks dat de bezoekers vanaf de 2e minuut met 10 man speelden duurde het tot de 86e minuut voordat Jordan Ayew scoorde voor de thuisclub en de eindstand op 1-0 bepaalde. In het programmablad stond trouwens dat Grimsby Town keeper James McKeown ooit voor RKSV Leonidas in Nederland speelde. Na afloop was het druk op het treinstation Norwood Junction waarbij er vooral fans van Grimsby Town aanwezig waren.

Zondag 6 januari:
Na een overnachting in een prima hotel ging ik nog snel even naar Carnaby Street waar de Queen Pop Up Store zijn laatste dag had. Daarna ging het naar mijn 3e wedstrijd tussen Millwall en Hull City. Veel sfeer was er niet in de New Den. Kan ook nauwelijks als er ruim 5.000 toeschouwers zijn. Ik had een plek op de Kitchener Stand vlakbij de dugout van de thuisclub waar manager Neil Harris duidelijk hoorbaar was. Hull City had maar weinig fans meegenomen, ik dacht zelf iets van 500 maar ik kan er ook naast zitten. Hull City kwam vlak na rust op voorsprong dankzij Jon Toral maar het was invaller Shane Ferguson die de wedstrijd in de 82e en 85e minuut draaide en de eindstand op 2-1 bepaalde. Daarna ging het weer terug naar Stratford alwaar ik een trein naar Southend Airport nam. De vliegreis naar Schiphol verliep zonder problemen maar de gigantisch lange rijen voor de paspoortcontrole was een minpuntje. Maar voor de rest een druk maar ook geslaagd weekend gehad.

Nort

Citaat van: ALenstra op jan 07, 2019, 10:01:25
De vliegreis naar Schiphol verliep zonder problemen maar de gigantisch lange rijen voor de paspoortcontrole was een minpuntje. Maar voor de rest een druk maar ook geslaagd weekend gehad.
Mooi verslag. Helaas is de paspoortcontrole en bagage afhandeling op Schiphol zo ongeveer de sloomste ter wereld, altijd fijn thuiskomen (:

Arjen

#5244
Ook terug van een FA-cup weekend in Londen. Zaterdag de dubbel West Ham United-Birmingham City en Crystal Palace-Grimsby Town. Ik vloog vanaf Eelde. Check in, security-controle en douane samen in pak hem beet vijf minuten. Met 15 man in het vliegtuig naar Southend. Eerst een wandeling langs Buckingham Palace, horseguards, 10 Downing Street, Westminster Abbey en de Big Ben. Daarna door naar London Stadium.

West Ham is mijn favoriete Engelse team, maar het stadion is zeker niet mijn favoriete stadion. Ik zat dit keer op de eerste ring, rij 11 en daar heb je geen verrekijker nodig. Goede plek. West Ham met een sterke opstelling, maar Birmingham had zeker kansjes. Na de wedstrijd braken er wat boefjes van Birmingham uit en meerdere West Ham-supporters (lees: mannen van 40, 50 jaar) klommen over een hek en gingen er op af. Nog niet eerder meegemaakt.

's Avonds naar Crystal Palace. Ik zat op de Archibald Leitch-tribune (main stand), al is dat niet zo zichtbaar mee als bij de tribune van Fulham. Palace matig tegen 10 man, maar vlak voor tijd toch nog gescoord.

De volgende morgen bij het stadion van de Spurs gekeken. Het is net alsof er een grote ufo is geland. Aan de ene kant van de straat een reusachtig, mooi, nieuw gebouw en aan de andere kant van de straat vervallen winkels, kappers en nep-KFC's. Het stadion is trouwens nog lang niet klaar voor zo ver ik kon beoordelen.

's Middags naar Fulham-Oldham Athletic. Ook weer op de Leitch-tribune. Hier ook nog houten stoeltjes waar ik met 1, 82 meter al nauwelijks tussen paste. Maar terecht een beschermde status waardoor deze stand nog vele jaren te bewonderen is. Fulham speelde matig en in mijn negende FA-cupwedstrijd de eerste cupset! Oldham bekert verdiend door. Na de wedstrijd terug naar het vliegveld. Was weer een topweekend.

casper.eniesee

Citaat van: Joost op jan 06, 2019, 14:42:17
Erg mooi verslag.

138 duels is best een fors aantal. Heb je ook veel wedstrijden op lager niveau bezocht?

Ja, bij die 138 zitten wedstrijden tot aan de 5e klasse, al moet ik zeggen dat er maar enkele (maximaal 5 denk ik) in de kelder van het amateurvoetbal zijn geweest. De wedstrijden die ik vlag als assistent zijn er ook in verwerkt.
Instagram: Groundhopper024

Joost

Dan sta je gewoon langs de lijn dus dat snap ik wel. Ik tel ook gewoon amateurvelden hoor.  Vlag je een beetje op hoog niveau?

Ben eigenlijk wel benieuwd naar je totale lijstje.

casper.eniesee

#5247
Citaat van: Joost op jan 07, 2019, 20:31:38
Dan sta je gewoon langs de lijn dus dat snap ik wel. Ik tel ook gewoon amateurvelden hoor.  Vlag je een beetje op hoog niveau?

Ben eigenlijk wel benieuwd naar je totale lijstje.

Ik ben net een jaar begonnen, dus nu nog 1e klasse voornamelijk. En dan jeugd eredivisie en eredivisie vrouwen zitten er ook nog wel eens tussen. Gisteren toevallig voor het eerst in een stadion gevlagd, wat een mooie ervaring was. (Roda JC - Lierse). Zeker nadat ik door 100 Belgen werd toegezongen.

Overigens kwam ik er nog achter dat in die 138 wedstrijden nog een klein aantal Groundspots zat en dat ik een wedstrijd ben vergeten.

Dan blijft deze lijst over:

Januari
10-01-2018: Jong NEC - Jong FC Twente (Oefen)
11-01-2018: Quick 1888 - BVC'12 (Oefen)
12-01-2018: NEC - Go Ahead Eagles (Oefen)
13-01-2018: NEC O17 - VVV Venlo O17 (Assistent), (Oefen)
13-01-2018: SV Orion - VV Trekvogels (Assistent), (Oefen)
15-01-2018: TOP Oss - NEC
18-01-2018: SV Orion - DIO'30 (Oefen)
19-01-2018: Almere City - NEC
20-01-2018: Vitesse O19 - FC Utrecht O19 (Assistent)
23-01-2018: SV Orion - RKHVV (Oefen)
26-01-2018: NEC - FC Den Bosch
27-01-2018: SV Spakenburg - Quick Boys
27-01-2018: West Frisia - De Zouaven
28-01-2018: RKHVV - Hollandia
30-01-2018: IJsselmeervogels - VVCS

Februari
02-02-2018: FC Emmen - NEC
03-02-2018: De Treffers - Jong Sparta
04-02-2018: Leones - Concordia Wehl
08-02-2018: NEC - Jong PSV
10-02-2018: Bayer Leverkusen - Hertha BSC
13-02-2018: DTS Ede - Excelsior'31
14-02-2018: SV Orion - Quick 1888 (Oefen)
16-02-2018: MVV - NEC
17-02-2018: Blauw Wit'34 - Gorecht (Assistent)
18-02-2018: FVC - GAVC (Assistent)
23-02-2018: NEC - Fortuna Sittard
24-02-2018: MSV Duisburg - FC Ingolstadt
24-02-2018: FC Winterswijk - RKZVC (Assistent)
25-02-2018: Alcides - Bergum (Assistent)

Maart
02-03-2018: RKC - NEC
03-03-2018: Feyenoord O19 - NEC O19
03-03-2018: Excelsior - AZ
04-03-2018: Fortuna Düsseldorf - St. Pauli
06-03-2018: DFS - Woezik (Assistent)
09-03-2018: NEC - FC Volendam
10-03-2018: Winsum - Olde Veste (Assistent)
11-03-2018: Heino - BWO (Assistent)
12-03-2018: Jong FC Utrecht - NEC
13-03-2018: Zelos U21 - DZC U21 (Bij DZC)
16-03-2018: SC Cambuur - NEC
17-03-2018: Hierden - Nunspeet (Assistent)
20-03-2018: FC United of Manchester - Gainsborough Trinity
23-03-2018: Italië - Argentinië (Oefen)
24-03-2018: Bury FC - Wigan Athletic
27-03-2018: Salford City - Blyth Spartans
29-03-2018: Blackburn Rovers - Bradford City
30-03-2018: Sheffield Wedensday - Preston North End
30-03-2018: Derby County - Sunderland
31-03-2018: Manchester United - Swansea City
07-04-2018: Rochdale - Pourtsmouth

April
10-04-2018: Manchester City - Liverpool
11-04-2018: Oldham Athletic - Wallsall FC
14-04-2018: Stockport County - AFC Telford United
21-04-2018: Bolton Wanderers - Wolverhampton Wanderers
24-04-2018: FC United of Manchester - Trafford FC
29-04-2018: Manchester United - Arsenal

Mei
05-05-2018: Crewe Alexandra - Cheltenham Town
06-05-2018: Preston North End - Burton Albion
19-05-2018: Manchester United - Chelsea
20-05-2018: Stockton Town - Thatcham Town

Juni
17-06-2018: Concordia Wehl - VIOD

Juli
06-07-2018: SC NEC - NEC (Oefen)
10-07-2018: NEC - Al Gharafa (Oefen)
13-07-2018: Alverna - NEC (Oefen)
14-07-2018: Valenciennes - Fortuna Sittard (Oefen), (Assistent)

Augustus
04-08-2018: Førde IL - Brød IL
15-08-2018: De Bataven - O.S.S.'20 (Oefen), (Assistent)
16-08-2018: Feyenoord - Trencin
17-08-2018: NEC - Cambuur Leeuwarden
21-08-2018: Sparta Nijkerk - NSC Nijkerk
22-08-2018: Achilles'29 - Harkemase Boys
23-08-2018: Rood Wit - Excellent (Oefen)
25-08-2018: De Bataven - AWC (Oefen), (Assistent)
25-08-2018: DVOL - OSC (Oefen)
27-08-2018: Jong FC Utrecht - NEC

September
01-09-2018: NEC O19 - NAC O19 (Assistent)
02-09-2018: Warnsveldse Boys - Rohda Raalte
04-09-2018: Oranje Blauw - SV Nijmegen (Oefen)
08-09-2018: SDV Barneveld - TOV (Assistent)
08-09-2018: Roda JC - NEC
09-09-2018: VVLK - Angeren
14-09-2018: Achilles (V) - SC Heerenveen (V) (Assistent)
15-09-2018: Borussia Mönchengladbach - Schalke 04
16-09-2018: Spero - Bemmel
21-09-2018: Helmond Sport - NEC
22-09-2018: Ajax O17 - Sparta O17 (Assistent)
22-09-2018: Purmersteijn - RKHVV
23-09-2018: DVSG - DVE Trajanus
24-09-2018: Jong NEC - Jong De Graafschap (Oefen), (Assistent)
25-09-2018: Excelsior - NEC
26-09-2018: VV Katwijk - NEC
28-09-2018: NEC - Go Ahead Eagles
29-09-2018: Scherpenzeel - Bennekom (Assistent)
30-09-2018: Bon Boys - Barbaros

Oktober
05-10-2018: Almere City - NEC
06-10-2018: Go Ahead Kampen - DTS Ede (Assistent)
07-10-2018: Bemmel - WAVV
09-10-2018: GVVV O21 - RKHVV O21 (Assistent)
12-10-2018: NEC - FC Eindhoven
13-10-2018: SDV Barneveld - NSC Nijkerk (Assistent)
14-10-2018: SV Nijmegen - Krayenhoff
19-10-2018: Telstar - NEC
20-10-2018: AZ O19 - SC Heerenveen O19 (Assistent)
21-10-2018: SC Millingen - OSC
26-10-2018: NEC - TOP Oss
27-10-2018: Balk - Winsum (Assistent)
28-10-2018: FC Suryoye Mediterraneo - Columbia
30-10-2018: SKV O21 - CSV Apeldoorn O21 (Assistent)

November
01-11-2018: NEC - Fortuna Sittard
03-11-2018: Bennekom - DOS'37 (Assistent)
04-11-2018: Borussia Mönchengladbach - Fortuna Sittard
09-11-2018: Jong Ajax - NEC
10-11-2018: SV Orion - De Treffers (Zat)
16-11-2018: Achilles (V) - FC Twente (V)
17-11-2018: Olde Veste - Zeerobben (Assistent)
20-11-2018: Jong De Bataven - Jong RKHVV (Assistent)
21-11-2018: NEC O17 - Dinamo Moskou O17 (Assistent)
23-11-2018: RKC - NEC
24-11-2018: SDV Barneveld - Go Ahead Kampen (Assistent)
28-11-2018: DZC - De Bataven (Assistent)
29-11-2018: AWC - WAVV
30-11-2018: NEC - FC Volendam

December
01-12-2018: Scherpenzeel - Nunspeet (Assistent)
06-12-2018: FC Schadewijk - Berghem Sport
07-12-2018: FC Den Bosch - NEC
08-12-2018: Hierden - De Merino's (Assistent)
09-12-2018: SV Orion - DCS
10-12-2018: Jong PSV - Cambuur Leeuwarden
11-12-2018: SKV O21 - Eldenia O21 (Assistent)
14-12-2018: NEC - MVV
15-12-2018: KHC - Bennekom (Assistent)
19-12-2018: Beuningse Boys - Sparta Nijkerk (Assistent)
21-12-2018: Borussia Dortmund - Borussia Mönchengladbach
22-12-2018: FC Den Bosch - Roda JC


Meegerekende Stadionbezoeken
06-03-2018: DHC
19-05-2018: Arsenal
26-05-2018: Liverpool (Op de dag van de CL finale)
13-10-2018: Wageningse Berg
Instagram: Groundhopper024

Joost

Fraai lijstje!

Nooit geweten dat in 1e Klasse Oost er met assistenten gewerkt wordt in plaats van clubgrensrechters.

Nort

Citaat van: Joost op jan 08, 2019, 09:03:12
Fraai lijstje!

Nooit geweten dat in 1e Klasse Oost er met assistenten gewerkt wordt in plaats van clubgrensrechters.
In theorie horen bij alle wedstrijden in de 1e Klasse een neutraal trio aangesteld te worden. Bij 'ons' in Zuid II komt daar in de praktijk weinig van terecht en krijgen de clubs slechts sporadisch te maken met neutrale assistenten.