Stelling van de dag: Ajax krijgt te weinig respect

Gestart door TeeZee, mei 04, 2010, 19:20:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peenvogel

In ons geval blijft het gewoon altijd Rotterdam vs. Amsterdam en zal er dus altijd gejuich klinken in De Kuip als ajax achterstaat. Dat is al zolang ik naar Feyenoord ga (25 jaar dit jaar) het geval. In 1967 zong Dorus al de volgende tekst.

   Weet je wat een Rotterdammer het mooist van Mokum vindt
    Da's de laatste trein naar Rotterdam, dat weet het kleinste kind
    Hij vindt Amsterdam wel aardig maar hij doet een dubbele moord
    Voor z'n metrosche-tunnel en voor Feyenoord
    Voor z'n metrosche-tunnel en voor Feyenoord

Je ziet 'm wel 'ns zwalken op het Rembrandtsplein, bij Ajax-Feyenoord
Met z'n hand op z'n hart waar z'n kaartje zit voor Ajax-Feyenoord
Maar daarna zakt 'ie af naar waar 'ie begon
Hij rent voor z'n leven naar het station

refr.

Hij begint wel heel dapper aan z'n daggie uit, naar Ajax-Feyenoord
Maar de Nachtwacht van Rembrandt interesseert 'm geen fluit, wel
Ajax-Feyenoord
Zelfs als z'n club wint riept hij geen joeghei
Met z'n voet op de treeplank voelt hij zich pas blij

refr....


Stadionhopper

In mijn omgeving merk ik het ook, ajax-fans teren op het verleden (wat veel fans niet meegemaakt hebben). Sinds 1995 stelt Ajax nationaal en internationaal helemaal niets meer voor. Het is allemaal begonnen met de bouw van de Arena, waarschijnlijk door hun grootheidswaanzin.

De laatste jaren is Ajax zelfs het lachertje van Europa geworden.

Op TV zag ik trouwens dat het NAC publiek de gehele huldiging bleef zitten voor FC Twente. Een mooi gebaar,

Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Han

Citaat van: Lek11 op mei 05, 2010, 09:31:37Dat Ajax afgelopen jaren minder prijzen heeft gepakt dan enkele provincieclubjes doet niets af aan het feit dat Ajax altijd groter zal blijven.

Dit grenzenloze dédain typeert een display van misplaatste hoogmoed.

Wat andere clubs onderscheidt van Ajax is de wijze waarop men tegenslag weet te pareren. Ajacieden zijn namelijk niet 'glorious in defeat'.

Generaliserend gesproken zwelgen 'Amsterdammers' in vermaak ten koste van anderen en tonen daarentegen een volstrekt gebrek aan geestelijke souplesse en relativeringsvermogen als ze zélf het onderwerp van spot zijn.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Peenvogel

Zitten er uberhaupt wel amsterdammers op de tribune in de arena? De meeste amsterdammers die ik 'ken' komen oorspronkelijk uit schubbekutteveen en hebben het na 1 dag over 'onze jordaan' en drinken een 'pikketanussie'. Ik dacht trouwens dat die A in AFC voor Amersfoort en Almere stond.

Lek11

Citaat van: Peenvogel op mei 06, 2010, 08:24:53
Zitten er uberhaupt wel amsterdammers op de tribune in de arena? De meeste amsterdammers die ik 'ken' komen oorspronkelijk uit schubbekutteveen en hebben het na 1 dag over 'onze jordaan' en drinken een 'pikketanussie'.

Dat lijkt me erg overdreven. Dan zijn het sowieso een beetje vreemde vrienden ;).

Er zit nog genoeg volk uit Amsterdam en omgeving op de tribune. Maar, toegegeven, het merendeel komt inderdaad van buiten Amsterdam. Maar who care's. Als Feyenoorder weet jij toch ook dat er in de Kuip ook ontzettend veel volk van buiten Rotterdam komt? Misschien niet het merendeel maar ik kom op stations wekelijks ook genoeg Feyenoord-supporters van buiten Rotterdam tegen.

Er is 10 jaar treurnis geweest vanwege een verhuizing naar een 'stadion' waar we niet konden wennen, maar dat zet zich nu om in een ongekende ommekeer. De sfeer in de Arena lijkt elk seizoen beter te worden, voor mij is het echt niet van belang of het merendeel nu uit Amsterdam komt of van daarbuiten.

Maar goed volgens mij dwalen we af ;)

Peenvogel

We dwalen af inderdaad. Overigens komt 75% van de seizoenskaarthouders van Feyenoord uit de provincie Zuid-Holland.


Peenvogel

http://www.ad.nl/ad/nl/1048/KNVB-beker/article/detail/481756/2010/05/07/Filmpje-Vertonghen-scheldt-Feyenoord-uit.dhtml

Nou, van den Boog of hoe die omhooggevallen accountant ook mag heten. Waar blijf je nu met je respectverhaal?

Mij deert het niet maar als je eigen spelers geen respect voor de tegenstanders op kan brengen, wat verwacht je dan van de fans van de tegenstander? Jol laat ook even zien dat het er niet mee eens is (ahum).

Peenvogel

Citaat van: Breda op mei 07, 2010, 11:05:18
Dat ze zich ten allen tijde in woord en daad gedragen, hoe dan ook! Daar mogen de verbale uitspattingen van een heel verwende en vervelende jongen die bij Ajax in de verdediging speelt, niets aan veranderen. Vertonghen een boete van zijn werkgever en officiële berisping uit Zeist a.u.b.

Behalve een paar (kleine) spreekkoren (die voornamelijk aan atabouleb gericht waren) heb ik gisteren niet veel wanklanken gehoord.

Kijk, ik ga niet roomser dan de paus zijn want ik heb in die 40 of 50 klassiekers die ik meegemaakt heb ook van alles en nog wat gezongen. Ik heb weinig recht van spreken. Maar na de middelvinger van suarez de vorige keer en nu dit kan ik niet zeggen dat de brigade van van den boog zichzelf erg respectvol opstelt.

Peenvogel

Citaat van: Breda op mei 07, 2010, 11:20:23
Oh, maar ik impliceer ook helemaal niet dat het gisteren in de Kuip niet goed is gegaan hoor (ik heb de wedstrijd niet eens gezien, was op weg naar het Jan Louwers-stadion voor Eindhoven-Willem II, volle bak en geweldige sfeer daar!), maar ik bedoel in het algemeen dat je gedrag van supporters nooit mag vergoelijken met 'maar zij (h.l. hun spelers) zijn begonnen'.

Van Gobbel stond in 1999 ook op de Coolsingel te springen met het daarbij behorende liedje. Dat vonden wij toen ook prachtig. Die heeft toen ook een schorsing gekregen dacht ik. Of een boete dat weet ik niet meer.

AB

Citaat van: Breda op mei 07, 2010, 11:53:17
Zoals geweten heeft Ulrich van Gobbel een hersenomvang ter grootte van een doperwt.

Ik hoop dat je het nu niet meer zo prachtig vindt / zou vinden.

Al een discussie van een tijdje geleden maar ik heb het filmpje van Uli deze maand tig keer herhaald. HEERLIJK vind ik het nog steeds!