Hoofdmenu

2015 in 10 foto's

Gestart door AthleticHolanda, dec 28, 2015, 21:28:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jehoentelaar

#75
Vooruit dan. Een top vijf van mijn kant, allen van na de zomerstop en in willekeurige volgorde. Van vorig seizoen heb ik geen goed bijgehouden archief.

FC Emmen - VVV-Venlo
Een wedstrijd Eerste Divisie is sinds een aantal jaar mijn manier om de kerstvakantie te openen. Bij gebrek aan thuisspelende Eredivisieclubs werd het dit jaar net als een jaar eerder FC Emmen, waar ik nu drie keer ben geweest en mij drie keer uitstekend heb weten te vermaken. Het stadion is zeker mijn favoriet van de noordelijke drie provincies. Tegen VVV was dat stadion behoorlijk onderbezet, ondanks de 1+1 kaartjesactie om de online ticketing van de thuisspelende club feestelijk te openen. Na wat biertjes in het supportershome en een zak friet en bijbehorende hamburger (prima spul!) bij de eetkraampjes onder de tribunes volgde een eenzijdige wedstrijd die de Midden-Limburgse formatie zonder grote problemen over de streep wist te trekken: 1-4.



Meppeler SC - MVV Alcides
Een zondagderby op zaterdagavond is niet wat ik zomaar had verwacht, maar dankzij het doorkijken van de competitieprogramma's op Teletekst stuitte ik per toeval op dit affiche. MSC is geen onbekende voor mij; vorig seizoen bekeek ik er de wedstrijd tegen SWZ Sneek. Voor deze derby waren de tribune en de staanplaatsen goed gevuld. Er stond een hoop op het spel: MSC was het seizoen slecht begonnen en Alcides droeg zelfs de rode lantaarn van de zondaghoofdklasse C. De wedstrijd bleek, ondanks een rookgordijn die ruim twintig minuten het zicht in meer en mindere mate belemmerde, een gemakkelijke prooi voor de thuisploeg: 4-1.



VV Rijnsburgse Boys - VV Katwijk
Naar de Middelmors wilde ik al langere tijd en net als bij de Meppelse derby trof ik dit affiche vrij toevallig aan. Zonder twijfel maakte ik uiteraard meteen de keuze om naar Rijnsburg af te reizen voor de gemeentelijke derby tussen deze twee grootmachten in het zaterdagamateurvoetbal. De Middelmors bleek een droomlocatie voor de OV-hopper te hebben: een bushalte voor de deur van een lijn die direct naar het treinstation van Leiden voert. Een staanplaats met zicht op beide supportersgroepen leek mij het beste idee, al was het even zoeken waar de Rijnsburgse fans precies plaats zouden nemen. Uiteindelijk bleek minstens de helft van de toeschouwers voor Katwijk te zijn, maar mijn gekozen plek bleek uitstekend. De wedstrijd kenmerkte zich door een traag niveau met een doldwaze slotfase en een eigenaardige verbale strijd tussen jeugdspelers van basisschoolniveau van beide clubs, waar zelfs een aantal stewards zich mee trachtte te bemoeien. Zonder incidenten maar met sterke support en een gezellige sfeer van beide kanten wist Rijnsburgse Boys nipt een puntje in huis te houden: 2-2.



TSV Eintracht Braunschweig - 1.FC Union Berlin
In het kader van de forummeeting reisde ik met forummer Hugo af naar Braunschweig voor de wedstrijd tussen de lokale TSV en 1.FC Union Berlin. Een lang retourtje Autobahn door het weinig interessante landschap van Niedersachsen ging vooraf aan een bezoek aan de lokale Biergarten, waar (ik geloof) HRM nog even gesproken werd. Uiteraard staat Royal Antwerp FC nu op de bucketlist voor 2016. Het stadion ligt een heel eind van het centrum van Braunschweig vandaan en vanwege de reistijd bleef het bij een bezoek aan de genoemde Biergarten en uiteraard de wedstrijd zelf. Het Eintracht-Stadion is een hele fraaie, niet al te groot maar met een prima Kurve met staanplaatsen waar de relatief kleine groep ultra's lekker z'n gang ging. Na Münster en Viktoria Köln werd Braunschweig de derde Duitse club waar ik een wedstrijd bijwoonde en het smaakte zeker naar meer. De thuisploeg won de wedstrijd verdiend met 2-1 en hobbelt op gepaste achterstand van de koplopers mee in de subtop van de 2.Bundesliga.



FC Viktoria Köln - 1.FC Union Berlin
Op eigen houtje een dagtrip maken naar een wedstrijd in Duitsland stond voor afgelopen zomer in de planning en met de bekerwedstrijd tussen vierdeklasser Viktoria Köln en tweedeklasser Union Berlin kwam die wens in vervulling. Dat Union hier wederom de uitspelende ploeg betrof berust op toeval: op basis van de mogelijkheden en de aftraptijden behoorden drie wedstrijden tot de mogelijkheden, waarvan de kaartverkoop van Viktoria-Union als eerste begon. Zodoende bestelde ik online mijn kaartje, welke een week later keurig aangetekend werd thuisbezorgd. De heenreis verliep ondanks een monsterlijk aantal overstappen geheel volgens de planning, waardoor er zelfs tijd was voor wat sightseeing in het bomvolle centrum van Köln. Op een zaterdag in de zomervakantie tijdens Gamescon kan ik de stad niet echt aanraden. Na een rondje centrum maakte ik een blunder die mij bijna de wedstrijd kostte: de S-bahn naar Frankfurter Straße/Höhenberg was volledig onvindbaar en de trein naar Frankfurter Straße bleek niet zo'n snuggere keuze: met amper veertig minuten voor de aftrap had ik nog vijf kilometer te overbruggen van een verlaten bedrijventerrein naar het knusse stadionnetje in het oosten van de stad. Een bus bleek nauwelijks tijdwinst op te leveren, dus werd een wandeling ingezet die mij met het nodige zoekwerk uiteindelijk tegelijk met de spelersopkomst het stadion binnenbracht. De wedstrijd zelf ontwikkelde zich tot een geweldige strijd die leidde tot een stunt van de thuisploeg in de DFB-Pokal: 2-1.

Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

voetbalfan

Citaat van: FCT1980 op jan 06, 2016, 13:18:12
Zelfde probleem als ik had met de foto's.
Hugo please kom er even in ;)

Kunnen jullie de foto's niet zien?

FCT1980

Ik niet. Weet niet wat de rest ziet?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Zie ze alle 5 eerlijk gezegd.

watergatehopper

Citaat van: FCT1980 op jan 06, 2016, 12:25:45
Op gehoopt ook.

Ja ook dat. Gelukkig actie...
kan het zijn dat je met explorer de foto's niet ziet en met andere browser wel?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Nort

Citaat van: Jampot op jan 06, 2016, 15:26:50
Zie ze alle 5 eerlijk gezegd.

De vijf foto's van pagina 5 ook? Hier ook niet in ieder geval.

Hugo

Citaat van: FCT1980 op jan 06, 2016, 13:18:12
Zelfde probleem als ik had met de foto's.
Hugo please kom er even in ;)

Als ik hier als IT-helpdesk moet fungeren is het droevig gesteld met jullie ;-)

Nik

Wat een leuk topic zeg, met prachtige foto's en dito verhalen!
Hierbij mijn top-5 van 2015:


5. Crystal Palace - Manchester United (1-2)
Leuk stadion, mooie pot, maar ik hoef er niet nog eens heen. De sfeer waarover ik vooraf een hoop had gehoord vond ik tegenvallen, zeker die zogenaamde 'ultras'. Desondanks is Selhurst Park natuurlijk wel een prachtig stadion!



4. Feyenoord - Ajax (1-0)
De bekerwinst tegen Ajax vond ik toch wel 1 van de mooiste dit seizoen. Ik heb al heel wat malen Feyenoord-Ajax live gezien, maar nooit een overwinning van Feyenoord. De keren dat Feyenoord de afgelopen 10jaar wel van Ajax won, zat ik om uiteenlopende redenen niet in het stadion. Nu was ik er wel bij, en met het winnende doelpunt in de blessuretijd lijkt verdere uitleg me overbodig.


3. West Ham United - West Bromwich Albion (1-1)
Gelukkig heb ik Upton Park nog 1 keer kunnen zien voordat het plat gaat. We hadden kaarten voor het uitvak, wat erg goed beviel. Het gelijke spel, na een 1-0 achterstand, werd dan ook gevierd als een overwinning.


2. Brentford - Middlesbrough (1-2)
Mijn mooiste Engelse wedstrijd tot nu toe. Alles klopte deze avond. Vooraf hadden we slechts 2 kaartjes, terwijl we met z'n drieën waren. Gelukkig konden we via 1 of andere louche verkoper nog aan een kaart komen. De sfeer was geweldig, mede doordat het de halve finale van de play-offs waren, en daarnaast zat Middlesbrough met een bomvol uitvak op Griffin Park. Uiteindelijk verloor Brentford in de blessuretijd, maar dat mocht voor ons, als neutrale toeschouwer, de pret niet drukken!


1. AS Roma - Feyenoord (1-1)
De eerste keer dat ik Feyenoord in Europa vanuit het uitvak zag. Tja, wat kan ik erover zeggen; ik heb 90 minuten lang kippenvel gehad!
De foto is niet hoogstaand, maar daar had ik dan ook weinig tijd voor.

Jef400

Citaat van: nort op jan 06, 2016, 15:51:40
De vijf foto's van pagina 5 ook? Hier ook niet in ieder geval.
Was verward met de vijf van pagina zes. Pagina 5 heb ik ook geen foto's.
Sorry voor het ongemak.

Niels1977

Citaat van: watergatehopper op jan 06, 2016, 09:00:01
Ik had verwacht dat er nog vele foto's zouden volgen in dit topic..................

Ik maak eigenlijk nooit foto's als ik bij een wedstrijd ben.
Wordt mijn goede voornemen voor 2016, vind het namelijk wel mooi om te zien waar iedereen geweest is.

De publiekswissel

#85
Een paar hoogtepunten, buiten mijn eigen favoriete clubjes om, van 2015:

Club Brugge - Anderlecht   In de ochtend een leuk rondje door Brugge gemaakt. Leuk stadion, mooie choreografie en veel doelpunten tijdens de kraker in België.



Heracles Almelo - FC Twente    De verbouwing van het Polman is erg mooi geworden en ook de overwinning op de rivaal zorgde voor prachtige sfeer en een mooi feestje na afloop.



IJsselmeervogels - Spakenburg    Ondanks dat ik gewaarschuwd werd voor alle (derby) toeristen, waar ik zelf ook één van was, heb ik een leuke middag beleefd. Vooraf een visje eten in het dorp hoort daar natuurlijk bij.



Glentoran FC - Linfield FC   The Oval op zijn best tijdens de Big-Two derby. Tijdens deze reis klopte echt alles. 



Go Ahead Eagles - Ferencvaros    Het bezoeken van de Jens Vesting wilde ik het liefste met een vol stadion. Met de Europese wedstrijd van Go Ahead tegen de Hongaren zat het goed vol en maakte ik het enige Europese doelpunt van Go Ahead mee in Europa. Ook vooraf zat de sfeer er goed in op het plein voor het stadion.



Harland Wolff Welders - Albert Foundry
Geen bekende namen en ook geen hoogstand niveau, maar de finale van de Steel and Sons cup was vooral bijzonder omdat het de enige wedstrijd in Europa was met kerst. Het verslag, illustratie en de foto's hebben de website van de Staantribune gehaald.

http://staantribune.nl/de-groundhop-de-enige-wedstrijd-in-europa-op-eerste-kerstdag/

Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Jeje

Mooi topic om nog even terug te lezen. Hopelijk kunnen we ook weer een mooie 2016 editie maken!

watergatehopper

Citaat van: Jeje op dec 14, 2016, 19:04:49
Mooi topic om nog even terug te lezen. Hopelijk kunnen we ook weer een mooie 2016 editie maken!

Inderdaad een leuk topic. Ik zou zeggen trap maar af, dan volg ik ergens volgende week wel.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

De publiekswissel

Citaat van: watergatehopper op dec 15, 2016, 08:48:46
Inderdaad een leuk topic. Ik zou zeggen trap maar af, dan volg ik ergens volgende week wel.

Misschien handig om dan even een nieuw topic aan te maken Jeje voor je top 10.

Deze editie was inderdaad leuk om even terug te lezen. Mijn laatste wedstrijd is op 31dec, dus ik wacht nog even.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/