Op de foto met Piet Piraat, zoeklichten en de dichte pubs

Gestart door Joost, nov 20, 2007, 22:11:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Zeker de moeite waard, juist omdat het toch wel 'anders' is dan een gemiddeld stadion.
Volgens mij is het pavillion-achtige gebeuren de hoofdtribune. Daar zitten ook de boxen etc.

Wat mij overigens keer op keer verbaast is dat het in Bristol, toch één van de grootste steden van het land, niet lukt consistent een club in de top divisies te hebben spelen; City zweeft al jaren tussen niveau 2 en 3 en Rovers tussen niveau 3 en 4.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Ja dat verbaasd mij ook. Rovers zijn zelfs nog niet zo lang geleden afgegleden naar de Conference.
Maar kijk eens naar Birmingham. Geen enkele club in de Premier League op dit moment.

En ook in bijvoorbeeld Berlijn is dat vreemd. Hertha speelde onlangs ook nog in de 2e Liga en de rest zie je helemaal niet in de Bundesliga.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Rovers inmiddels wel weer in League one. Maar ja, je hebt wel gelijk. Maar goed, kijk naar Köln. Antwerpen vind ik nog een mooier voorbeeld. Voetbalgekkere steden zijn er niet. Maar toch maar een rol in de tweede of lager.

Jehoentelaar

Citaat van: FCT1980 op okt 10, 2016, 19:43:28
Ja dat verbaasd mij ook. Rovers zijn zelfs nog niet zo lang geleden afgegleden naar de Conference.
Maar kijk eens naar Birmingham. Geen enkele club in de Premier League op dit moment.

En ook in bijvoorbeeld Berlijn is dat vreemd. Hertha speelde onlangs ook nog in de 2e Liga en de rest zie je helemaal niet in de Bundesliga.

Berlijn is een uitzonderingsgeval doordat het meerdere decennia praktisch twee aparte steden waren. Het zit daar qua achterland denk ik vrij ingewikkeld in elkaar.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Bier und Bratwurst

Citaat van: Jehoentelaar op okt 12, 2016, 20:14:58
Berlijn is een uitzonderingsgeval doordat het meerdere decennia praktisch twee aparte steden waren. Het zit daar qua achterland denk ik vrij ingewikkeld in elkaar.

Berlijn heeft ondanks dat er weinig clubs in de top spelen leuke grounds om te bezoeken. Er is een boek over Berlijn met daarin de verschillende grounds en historie ervan : Rasen der Leidenschaften heet het en is van Christian Wolter.
Het ene stadion is het andere niet!

hgrm

Berlijn heeft niet zo veel achterland. In de zin van: het gebied rond Berlijn is behoorlijk leeg en dun bevolkt. Dat is altijd al zo geweest, overigens. Berlijn is niet -zoals veel steden- gegroeid door industrie (aanwezigheid grondstoffen) of door een haven maar doordat het de hoofdstad was van een steeds groter wordend land (Pruisen en later Duitsland).

Berlijn is dus van oudsher een ambtenarenstad en geen arbeidersstad. Dat zou kunnen verklaren dat voetbal er minder prominent aanwezig is dan bijvoorbeeld in het Ruhrgebied.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Tot eind 1989 had Hertha BSC niet eens een achterland. Maar om op Bristol terug te komen: er zijn meerdere grote steden in Engeland zonder voetbal op het hoogste niveau. Leeds en Sheffield bijvoorbeeld.

Joost

Citaat van: ALenstra op okt 12, 2016, 22:34:08
Tot eind 1989 had Hertha BSC niet eens een achterland. Maar om op Bristol terug te komen: er zijn meerdere grote steden in Engeland zonder voetbal op het hoogste niveau. Leeds en Sheffield bijvoorbeeld.

Dat zijn beide wel steden met clubs die in het verleden wel langere tijd oo het hoogste niveau speelden. Alledrie de clubs behoren tot het rijtje van wel 30 clubs die met fatsoenlijk beleid makkelijk kunnen meedraaien in de PL. Beide clubs uit Bristol rekening ik daar niet onder.

FCT1980

Klopt Joost.
Forest, Wolves enz horen daar ook bij.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Ook al zouden 30 clubs een goed beleid hebben, er is maar plek voor 20 clubs in de Premier League. Dus er vallen altijd clubs buiten de boot.

Nort

Citaat van: ALenstra op okt 14, 2016, 00:27:18
Ook al zouden 30 clubs een goed beleid hebben, er is maar plek voor 20 clubs in de Premier League. Dus er vallen altijd clubs buiten de boot.
De Swansea's van deze wereld mogen misschien wel een goed beleid hebben, maar qua achterban en grootte van de club horen ze natuurlijk geen vaste waarde in de PL te zijn.

hgrm

Het probleem is dat clubs die een beetje fatsoenlijk beleid voeren (dus niet à la Leeds of Newcastle) bijna niet meer uit de PL weg te krijgen zijn. Zie clubs als Stoke en Swansea. Vroeger hadden dat soort clubs een paar seasons in the sun als ze een goede lichting hadden en daarna waren ze net zo snel weer verdwenen. Tegenwoordig krijgen ze zulke bakken met geld dat het bijna mismanagement is als ze weer terugzakken.

Dus ik vrees dat we de komende jaren nog wel opgescheept zitten met Bournemouth en Stoke en dat we de traditieclubs die de boot gemist hebben ook voorlopig niet meer terug zien.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Citaat van: hgrm op okt 14, 2016, 10:53:56
Het probleem is dat clubs die een beetje fatsoenlijk beleid voeren (dus niet à la Leeds of Newcastle) bijna niet meer uit de PL weg te krijgen zijn. Zie clubs als Stoke en Swansea. Vroeger hadden dat soort clubs een paar seasons in the sun als ze een goede lichting hadden en daarna waren ze net zo snel weer verdwenen. Tegenwoordig krijgen ze zulke bakken met geld dat het bijna mismanagement is als ze weer terugzakken.

Dus ik vrees dat we de komende jaren nog wel opgescheept zitten met Bournemouth en Stoke en dat we de traditieclubs die de boot gemist hebben ook voorlopig niet meer terug zien.

En daarom is de Championship ook zo'n mooie competitie nu. Bijna alle grote namen uit het verleden geven daar acte de presence.
Als je verder terugkijkt dan zijn clubs als City en Chelsea natuurlijk ook geen vaste waardes geweest in de Premier League. Die kunnen zo worden vervangen voor Sheffield Utd en Bolton, twee clubs die wel heel ver zijn afgegleden.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Ik neem aan dat met City Manchester City bedoeld wordt? Die club en Chelsea zijn wel wat groter dan Sheffield United en Bolton. Altijd geweest ook.

Joost

Citaat van: FCT1980 op okt 14, 2016, 12:20:33
En daarom is de Championship ook zo'n mooie competitie nu. Bijna alle grote namen uit het verleden geven daar acte de presence.
Als je verder terugkijkt dan zijn clubs als City en Chelsea natuurlijk ook geen vaste waardes geweest in de Premier League. Die kunnen zo worden vervangen voor Sheffield Utd en Bolton, twee clubs die wel heel ver zijn afgegleden.

De Championship is zeker een prachtcompetitie maar vooral omdat hij zo open is. Op een handvol clubs na voor wie de Championship het plafond is kan iedereen kampioen worden.

Over Man City en Chelsea zit je wel mis. Chelsea speelde van de afgelopen 79 seizoenen er 70 op het hoogste niveau. Van die 9 seizoen een niveau lager waren er 7 in de periode 75-84. Man City zakte ietsjes vaker dan Chelsea naar een niveau lager maar de 4 seizoenen zonder PL rond de eeuwwisseling waren de 'zwartste periode'.

Beide staan in de top 8 van clubs met de meeste seizoenen op het hoogste niveau sinds WO II.

De hele lijst;
Arsenal   70
Manchester United   69
Everton   67
Tottenham Hotspur   65
Liverpool   62
Chelsea   61
Aston Villa   60
Manchester City   56
Newcastle United   53
West Ham United   49
West Bromwich Albion   44
Sunderland   40
Southampton   39
Wolverhampton Wanderers   38
Leeds United   37
Leicester City   35
Nottingham Forest   35
Stoke City   35
Coventry City   34
Bolton Wanderers   33
Sheffield Wednesday   32
Birmingham City   31
Middlesbrough   31
Burnley   29
Derby County   29
Blackburn Rovers   28
Ipswich Town   26
Fulham   25
Norwich City   25
Blackpool   23
Charlton Athletic   23
Queens Park Rangers   23
Sheffield United   23
Portsmouth   21
Crystal Palace   16
Luton Town   16
Wimbledon   14
Preston North End   13
Huddersfield Town   11
Watford   9
Cardiff City   8
Wigan Athletic   8
Swansea City   7
Brighton & Hove Albion   4
Bristol City   4
Hull City   4
Notts County   4
Oldham Athletic   3
Oxford United   3
Reading   3
Bradford City   2
Grimsby Town   2
Millwall   2
AFC Bournemouth   1
Barnsley   1
Brentford   1
Carlisle United   1
Leyton Orient   1
Northampton Town   1
Swindon Town   1