Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Ik zag FC Luik in de klassenindeling van de 4e klasse staan op VRT-teletekst. Heeft iemand enig idee of dat betekent dat ze toch door gaan? En, zo ja, in welk stadion?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

3434

Dat 'La Louvière' in 4de is Couillet dat terug apart door het leven zal gaan. In derde nationale krijg je 'UR La Louvière Centre' dat zal spelen in Blauw-Wit en uit in het Rood-Groen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Sebastiaan_W

Nu de voorstellen in de 3e en 4e klasse bekend zijn, wat zijn de leukere stadions/clubs/wedstrijden om ankomend seizoen te bezoeken. Seraing - FC Luik, Union St. Gilloise, Berchem Sport, Olympic Charleroi, Hamme en bij Geel ben ik reeds geweest.

Zelf wil ik aankomend seizoen graag naar Rupel Boom en Lyra. Maar tegen wie kan je die het beste bezoeken en wat zijn nog meer aansprekende derbies/wedstrijden in deze 2 klassen?

3434

Zonder twijfel: R.Boom-RC Mechelen, Lyra heeft geen mega-affiche. De jaarlijkse oefenwedstrijd tegen Lierse is misschien een aanrader.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Sebastiaan_W

Citaat van: 3434 op jun 13, 2011, 12:27:10
Zonder twijfel: R.Boom-RC Mechelen, Lyra heeft geen mega-affiche. De jaarlijkse oefenwedstrijd tegen Lierse is misschien een aanrader.

En tegen Duffel of Berchem, zal daar een mannetje of 1.000 op afkomen?

Wat zijn de leukere wedstrijden van Patro? En een thuiswedstrijd van Hasselt?

georgesv

Citaat van: witte leeuw op jun 13, 2011, 12:30:27
En tegen Duffel of Berchem, zal daar een mannetje of 1.000 op afkomen?


wat meer volk of anders maar niet bepaald een full-house  :-)
zie foto's van Lyra-Duffel in 2009/2010
http://www.groundhopping.be/beelden/lyraderby/index.html

georgesv

Citaat van: witte leeuw op jun 13, 2011, 12:04:52wat zijn nog meer aansprekende derbies/wedstrijden in deze 2 klassen?

ik zou zeggen:
3e klasse A :
Hamme - Temse,
Rupel-Boom - Racing Mechelen,
Dessel - Geel-Meerhout,
Hasselt - Patro Eisden,
Diegem - Grimbergen

3e klasse B :
Centre La Louviere - Olympic Charleroi,
Doornik - Moeskroen,
Deinze tegen Oudenaarde of RC Waregem of Osla Brakel

Bossche Bol

Citaat van: georgesv op jun 13, 2011, 13:12:21


3e klasse B :
Centre La Louviere - Olympic Charleroi,
Doornik - Moeskroen,
Deinze tegen Oudenaarde of RC Waregem of Osla Brakel
+ Oudenaarde-Ronse
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

wekke

Turnhout-Geel Meerhout

3434

De topaffiche van het jaar zal Patro Eisden - Racing Mechelen zijn (vol uitvak 800-900). Daarna komt pas Geel-Meerhout (3-400 bezoekers) dan R.Boom ((+- 150-2000 bezoekers) en dan pas Hasselt (100-150 bezoekers).
Qua  eigen aanhang zal het bij de toppers rond 1200-1400 zijn. Meer zit er niet in denk ik, al kan ik dat van tegen Mechelen niet inschatten.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

georgesv

Germinal Beerschot is nu Beerschot AC

nieuw logo ook:



Nummer 13, de beer en de eikels

Het nieuwe logo is te bewonderen op www.beerschot.be. Voetbalkrant.com legt u de verschillende zaken uit die op het logo terug te vinden zijn. In dat nieuwe logo zitten een aantal oude en nieuwe elementen verwerkt.

1.) Het oude stamnummer 13 is terug te vinden in het kroontje dat het Koninklijke in de naam symboliseert. Het kroontje is opgebouwd uit 2 strepen (de streep staat voor het nummer 5 in het Mayas) en 3 puntjes. Samengeteld geeft dat dertien

2.) De beer is dan weer een verwijzing naar het oude logo en beklemtoont ook de campagne van Vanoppen wiens credo steeds was: 'The Bear is back'. De beer kijkt naar links en straalt vechtkracht en agressie uit.

3.) En ook de eikels uit het oude logo zijn terug, maar hebben nu een modern tintje gekregen. De eikels scheiden de woorden Antwerpen en Club. Antwerpen is prominent aanwezig op het logo omdat de club de banden wil aanhalen met de stad waar zijn supporters zo trots op zijn.

4.) Tene quod bene. De oude leuze is ook prominent aanwezig. Deze Latijnse leuze betekent: Behoud wat goed is.

3434

#521
Ken enkele Beerschotsupporters die niet razend enthousiast zijn over dit logo. Persoonlijk vind ik die uitleg over '13' gewoon belachelijk. Wat is het volgende Morse??
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Zolang het maar geen RAFC is....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

georgesv

voor de Nederlandse vrienden: vanavond nr canvas zien om 23 u voor de meest legendarische match uit de Belgische nationale ploeg geschiedenis! :-)

http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Rode_Duivels/110613_Mexico_86_Canvas

Sebastiaan_W

Citaat van: georgesv op jun 15, 2011, 11:37:51
voor de Nederlandse vrienden: vanavond nr canvas zien om 23 u voor de meest legendarische match uit de Belgische nationale ploeg geschiedenis! :-)

http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Rode_Duivels/110613_Mexico_86_Canvas

Ik geniet meer van de kwalificatiereeksen van de laatste jaren! En dan vooral het sfeertje rondom de nationale ploeg! :-)

Begrijp me niet verkeerd, maar ik moet altijd erg lachen om het voetbal in België! En dan doel ik op de diverse rechtszaken van de afgelopen jaren, de heisa rondom het nationale elftal en wat er allemaal nog meer fout ging bij de nationale bond. Nu weer het gezever met de tv-contracten, waarbij de fans in de maling worden genomen. Zag gister op teletekst staan dat er teveel rechtszaken waren en dit moest worden voorkomen. Ik kijk al uit naar de volgende rel!

Voor de rest vind ik het een heerlijk land om wedstrijden te bezoeken. Heerlijke oude stadions(helaas hebben wij dat niet in NL, want wij zijn het land van de betutteling en de vele regeltjes!) en een leuke sfeer rondom de wedstrijden(heb bij Berchem en Beveren genoten van de vele oude mannetjes, bij Union St. Gilloise zie je er een paar met geweldige vaandels lopen, om eens 2 voorbeelden te geven). Dit mis ik toch wel een beetje in Nederland.