Hoofdmenu

Straffen KNVB

Gestart door Stadionhopper, sep 12, 2008, 17:48:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

#15
Citaat van: Dennis1981 op sep 13, 2008, 10:05:14
Ik word er zo moe van over het vermeende "Calimero gedrag". Dit heeft daar absoluut niets van te maken. Deze uitdrukking is zeer geliefd in de randstad en omgeving om dat ze zelf jaloers zijn op PSV. PSV is ook de beste club van Nederland, dat durf ik best hardop te roepen zonder enige vorm van calimero gedrag. Als jij ziet dat Amrabat een bewuste ovetreding maakte op Hofs dan heb je in mijn ogen een bril nodig.

De rode kaart van De Guzman was er zeker een ja, dieprood, over de rode kaart van Sno (was idd in lichtere vorm), jarenlang zijn er spelers voor precies dezelfde acties geschorst geweest, deze kaart werd geseponeerd, is de KNVB dan consequent???

Over dat de KNVB Ajax kampioen gaat maken had ik al vermeld dat je dat niet letterlijk op moet nemen, het gaat erom dat de Amsterdamse invloed in Zeist gewoon groot is. Hoe verklaar je dat er een onderzoek ingesteld wordt naar de Willem II supporters en afgelopen seizoen niet naar de Ajax supporters??

nou, dan verschillen wij van mening, want ik vond het een terechte rode kaart. Na de straf ben ik geloof ik niet de enige die het een terechte rode kaart vond.

Hier kom je weer met deAmsterdamse invloed is groot. Vele clubs hebben al straffen gehad voor het gedrag van hun supporters en ik ben ook weleens bij wedstrijden geweest dat ik dacht krijgen die daarvoor een straf of is er watgebeurt in het stadion en krijgt de club geen straf. Dit ligt gewoon aan de openbare aanklager die bij de wedstrijd aanwezig is. Kijkt hij net de andere kant op of is hij het braafste jongetje van de klas.

Ik kan me ook helemaal vinden in het antwoord van HJanneman.

De aversie tegen Ajax is op dit forum vrij groot merk ik. Ook als ik het antwoord van Ici C est Paris lees. Over dat Ajax supporters een treurige bende zijn met vak410 voorop.

Ik geloof dat vele clubs in de eredivisie dit soort groepen hebben. Ik ben de afgelopen jaren een paar keer bij Utrecht geweest en dan zie ik ze met elkaar op de vuist gaan. Zie ik het nut ook niet van in en andere supporters hebben er last van, is dit dan niet triest?

Gister zat ik in een taxi na de wedstrijd Dortmund - Schalke en stonden we vast op een kruispunt te midden van een grote groep ultras van Dortmund die kleine groepjes Schalke fans aanvielen. Was ook lekker triest. Onze taxichauffeur claxonneerde nog even dat hij er door wilde en maakte wat armgebaren, kwamen er een paar naar die taxi. Maar het bleef bij wat stoer doen om de taxi.

Maar ja, on topic het ging over de straffen van de KNVB.

De straffen die de KNVB de afgelopen speelronde heeft uitgedeeld kan ik me wel in vinden en ik heb het idee dat het niveau van het scheidsrechtergilde ook omhoog gaat in Nederland.

Met de straffen die clubs krijgen wegens wangedrag van 'hun' supporters moet de KNVB inderdaad consequenter worden. Maar ik geloof echt niet dat Ajax een vinger in de pap te roeren heeft ten opzichte van Feyenoord of PSV.


spons

Citaat van: witte leeuw op sep 13, 2008, 07:27:42
ik kan niet anders zeggen dan dat het een terechte rode kaart is voor Amrabat.

Dat de rode kaart van Sno geseponeerd is, is ook absoluut terecht! Was absoluut geen elleboog en die speler van Willem II werd amper geraakt.

De rode kaart van de Guzman was ook absoluut terecht en dan durft zo'n speler voor de camera absoluut te beweren dat hij de bal afschermde en het absoluut geen elleboog is, erg lachwekkend.


ik moet het helaas volledig met de mening van witte leeuw eens zijn
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Ici c est Paris

#17
Citaat van: witte leeuw op sep 14, 2008, 07:14:24

De aversie tegen Ajax is op dit forum vrij groot merk ik. Ook als ik het antwoord van Ici C est Paris lees. Over dat Ajax supporters een treurige bende zijn met vak410 voorop.

Ik geloof dat vele clubs in de eredivisie dit soort groepen hebben. Ik ben de afgelopen jaren een paar keer bij Utrecht geweest en dan zie ik ze met elkaar op de vuist gaan. Zie ik het nut ook niet van in en andere supporters hebben er last van, is dit dan niet triest?


Beschouw mijn woorden als verkeerd gezegd, ik vind vak 410 een sneue bende, de rest verschilt niet zo van bij andere clubs. Ik ken een aantal fanatieke Ajacieden goed en die gun ik het wel in principe, echter heb je hier ook veel Ajax-is-de-mooiste-club-want-het-heeft-de-grootste-prijzenkast -fans, en daar heb ik het niet zo op. Gewoon, ik ben een Utrechter, en Utrecht en Ajax, dat ligt mekaar nou eenmaal niet zo.

Overigens is me niet helemaal duidelijk wat je precies bij Utrecht hebt gezien, kan je dat nog eens uitleggen?

TeeZee

Citaat van: witte leeuw op sep 14, 2008, 07:14:24De aversie tegen Ajax is op dit forum vrij groot merk ik. Ook als ik het antwoord van Ici C est Paris lees. Over dat Ajax supporters een treurige bende zijn met vak410 voorop.
Ik ben niet echt een supporter van een club, het kan me daarom ook nooit echt veel schelen wie er kampioen wordt. Als Ajax het maar niet wordt. Ik heb van nature een erg grote hekel aan kuddegedrag en het aanhangen van Ajax associeerde ik daar al heel snel mee. Ik kreeg ooit sympathie voor PSV omdat de Haagsche Courant eind jaren tachtig jubelde dat de ongeslagen serie van de Eindhovenaren eindelijk ten einde was. Ik vond dat zo raar, het was toch juist zonde dat zo'n recordserie stopte. Blijkbaar was PSV niet zo'n geliefde club bij de pers (en ik wist vrijwel niks van het Nederlands clubvoetbal in die tijd, maar toch viel me dat op), voor mij reden om voor die outcast te kiezen. Hetzelfde heb ik ook met ADO, al is dat een logischer keuze gezien mijn achtergrond.

Later stoorde ik me trouwens aan Feyenoordsupporters die felicitatiebrieven naar de krant stuurden omdat Ajax in 1990 kampioen werd, en niet weer PSV. Dat vind ik heel raar, aartsrivalen die elkaar feliciteren.

Ik heb overigens geen hekel aan Van Praag, Van Gaal (ik heb zelfs gelachen om zijn overacting op dat bordes destijds, net zoals ik erg kan lachen om de over-the-top arrogantie van Mourinho), Dean Gorre, Stefan Petterson, Dennis Bergkamp om wat voorbeelden te noemen. Ik heb ook geen hekel aan de echte Ajaxfans, maar wel aan personen die geboren zijn in Delfzijl en vervolgens Ajax aanhangen "omdat ze het mooiste voetbal spelen". Flikkert een eind op, denk ik dan.

HJanneman

Citaat van: TeeZee op sep 14, 2008, 22:38:23
Ik heb ook geen hekel aan de echte Ajaxfans, maar wel aan personen die geboren zijn in Delfzijl en vervolgens Ajax aanhangen "omdat ze het mooiste voetbal spelen". Flikkert een eind op, denk ik dan.

Ik weet niet of je, ergens diep in je geheugen gravend, een bericht bij stond van iemand op één of ander forum wat een soortgelijke match opleverde als jij hierboven plaatst en dat je het daarom toevalligerwijs zo hebt plaatst of dat je hier echt over hebt nagedacht, anyway, ik ga even happen naar Pijnenburg, zoals ze dat zeggen, want ik voel me aangesproken(ook al heb ik alleen maar in Delfzijl gewoond en ben ik er niet geboren).
Je lijkt me verder typisch zo'n Joris Goedbloed/allermansvriend dus ik ga van het eerste uit.

Wanneer ben je volgens jou een echte Ajaxfan?
Als je een Amsterdammer bent die 'zijn locals' support?
Dat vind ik nogal kortzichtig, wie moet een Zeeuw dan supporten?En moeten de Polderboys nu ook als een 12e man achter Omniworld(alleen die naam al) gaan staan?
Toen ik op voetbal ging was Ajax de club die het mooiste voetbal speelde van Nederland, van Europa en van de Wereld met spelers als Davids, Litmanen, Seedorf, Finidi, Van der Sar en Kluivert.
Mijn teamgenootjes en ik waren samen zo'n beetje co-sponsor van de AFCA als je zag wat wij aan merchandising met ons meedroegen naar de trainingen, de ajaxscheenbeschermers gingen in de ajaxvoetbaltas en na de training droogden we ons af met ajaxhanddoeken, etc.etc.
Als 7 jarig jochie ben je nogal gevoelig voor grote sterren en 'het mooiste voetbal van Nederland', de grootste club, de beste spelers die je na wil doen op training, etc.etc.
Dat ik, waarschijnlijk als één van de weinigen van die groep, later ook wedstrijden ben gaan bezoeken van Ajax, nu zo'n 6 per seizoen(een seizoenkaart zit er nu praktisch gezien gewoon niet in, en sowieso houd ik van een beetje vrijheid om te beslissen wat ik in de weekeinden doe, ik wil ook wel eens een buitenlandse wedstrijd zien, bijv.), ook al spelen ze al lang niet meer zo geweldig als toen, maar blijf ik er bij omdat het mn eerste voetballiefde was, maakt mij dat tot een 'mindere fan' omdat ik als 7jarig jochie toevallig in Delfzijl woonde en niet in 'Mokum'?
Ik vind het sowieso heel gewaagd om Pietje te beoordelen als 'echte fan' en Jantje als 'mindere fan', bijv. omdat Pietje altijd bij de sfeermakers staat en Jantje rustig aan de middenlijn zit.

TeeZee

Citaat van: HJanneman op sep 15, 2008, 00:17:15
Ik weet niet of je, ergens diep in je geheugen gravend, een bericht bij stond van iemand op één of ander forum wat een soortgelijke match opleverde als jij hierboven plaatst en dat je het daarom toevalligerwijs zo hebt plaatst of dat je hier echt over hebt nagedacht, anyway, ik ga even happen naar Pijnenburg, zoals ze dat zeggen, want ik voel me aangesproken(ook al heb ik alleen maar in Delfzijl gewoond en ben ik er niet geboren).
Het zou zo maar kunnen dat het citaat dat jou nu doet steigeren, ook van mij was? Ik sta volledig achter de vergelijking, omdat de enige manier dat iemand uit een uithoek als Delfzijl voor Ajax kan worden, beinvloeding van buitenaf zal moeten zijn (zoals de media, zoals vrienden).

CiteerJe lijkt me verder typisch zo'n Joris Goedbloed/allermansvriend dus ik ga van het eerste uit.
Dit is meervoudig onder de gordel, maar dat geeft verder niet.

CiteerWanneer ben je volgens jou een echte Ajaxfan?
Als je vorige week Ajaxfan werd toen ze 15e stonden en je in de krant las dat ze "waardeloos voetbal speelden en de spelers er geen reet van kunnen". Dan moet je wel een echte zijn.

CiteerAls je een Amsterdammer bent die 'zijn locals' support?
Een echte Amsterdammer is niet voor Ajax, heb ik mij ooit laten wijsmaken door echte Amsterdammers.

CiteerDat vind ik nogal kortzichtig, wie moet een Zeeuw dan supporten?
RBC, NAC of een amateurclub. Desnoods Club Brugge of AA Gent.

CiteerEn moeten de Polderboys nu ook als een 12e man achter Omniworld(alleen die naam al) gaan staan?
Als ze daar geboren zijn: ja. De rest is export.

CiteerToen ik op voetbal ging was Ajax de club die het mooiste voetbal speelde van Nederland, van Europa en van de Wereld met spelers als Davids, Litmanen, Seedorf, Finidi, Van der Sar en Kluivert.
Mijn teamgenootjes en ik waren samen zo'n beetje co-sponsor van de AFCA als je zag wat wij aan merchandising met ons meedroegen naar de trainingen, de ajaxscheenbeschermers gingen in de ajaxvoetbaltas en na de training droogden we ons af met ajaxhanddoeken, etc.etc.
Als 7 jarig jochie ben je nogal gevoelig voor grote sterren en 'het mooiste voetbal van Nederland', de grootste club, de beste spelers die je na wil doen op training, etc.etc.
Je zegt het hier nu zelf, je bent een door de media en vriendjes beinvloede gloryhunter. Daar hoef je je niet tegen te verdedigen, want het is slechts een mening van een onbekende.

CiteerDat ik, waarschijnlijk als één van de weinigen van die groep, later ook wedstrijden ben gaan bezoeken van Ajax, nu zo'n 6 per seizoen(een seizoenkaart zit er nu praktisch gezien gewoon niet in, en sowieso houd ik van een beetje vrijheid om te beslissen wat ik in de weekeinden doe, ik wil ook wel eens een buitenlandse wedstrijd zien, bijv.), ook al spelen ze al lang niet meer zo geweldig als toen, maar blijf ik er bij omdat het mn eerste voetballiefde was, maakt mij dat tot een 'mindere fan' omdat ik als 7jarig jochie toevallig in Delfzijl woonde en niet in 'Mokum'?
Ik vind het sowieso heel gewaagd om Pietje te beoordelen als 'echte fan' en Jantje als 'mindere fan', bijv. omdat Pietje altijd bij de sfeermakers staat en Jantje rustig aan de middenlijn zit.
Ik geef je alle vrijheid om fan te zijn van welke club dan ook, het zal me een rotzorg zijn. Het supporteren van een voetbalclub neemt tegenwoordig haast religieuze vormen aan, in de zin dat men zich steeds meer als groep gaat afficheren. Ik hou daar niet van. Waarom noemt vak410 zich vak410? Waarom noemt Het Legioen zich Het Legioen? Het zijn toch in principe allemaal totaal verschillende mensen? Het is een teken van deze tijd, mensen willen ergens bijhoren en alle politieke partijen spelen daar op in. Niet: "we stellen een programma op met onze denkbeelden en laten de democratie haar werk doen", maar: "we stellen een programma op dat zo geschreven is dat we zoveel mogelijk stemmen halen".

Samenvattend: mijn idee over het aanhangen van een voetbalclub past meer bij supporters van FC Eindhoven, SC Cambuur of BV Veendam dan bij Limburgers die "toevallig" voor Ajax geworden zijn als kind. Ik weet het, ze kunnen er niks aan doen. Het is een nieuwe tijd waarbij indoctrinatie middels marketing het daadwerkelijk hebben van een eigen mening (wat desondanks populair lijkt te zijn) ver overschaduwt.

Tot slot, je moet je hier niks van aantrekken. Je moet je er vooral niks van aantrekken en er zoveel schijt aan hebben tot je geen stront meer overhebt (en ja, die heb ik niet zelf bedacht). Succes.

HJanneman

Het is ook maar een mening en als je het nu zo verwoord had, zoals je het in je nieuwe post deed had ik me er ook helemaal niet aan gestoord, maar nu leek het wel heel erg alsof je op de man aan het spelen was.
Je vindt het jammer van dat kuddegedrag van supporters, maar komop, alsof je als zeven jarig jochie een sterke eigen mening hebt..
Veel van die jongens zijn later dan ook weer voor een andere club geworden, terwijl ik het toen juist interessanter begon te vinden, het ging beter bij Groningen(ik werd fan toen ik ze in het oosterpark met 0-2 zag verliezen van Telstar, een verhaal dat jou dus waarschijnlijk veel meer aanspreekt) en alles en iedereen die het belachelijk vond dat ik naar Groningen ging kijken in dat aftandse, maar in mijn ogen mooie Oosterpark, werd ineens voor Groningen toen ze het beter begonnen te doen.
Het nieuwe stadion kwam er en heel de provincie wilde er bij horen, ik herken er weinig of niets meer van terug uit mijn Oosterpark-tijd, daar kon het spoken, in de Euroborg niet, met mensen om je heen die niet weten wie Martin Drent is, daar voel ik niets bijzonders meer bij, zoals ik wel altijd had tijdens mijn wandeling van binnenstad naar 'het Oosterpark'.
En de hele provincie werd 'anti-neus', en zo ook mijn vriendengroep, en toen begon Ajax juist een soort rebels stukje eigen identiteit van me te worden, ik support de club die iedereen haat, ook al was het in het begin juist de club die iedereen tof vond.
Ik bezoek de club ook pas sinds de periode dat het minder ging, daarvoor was ik er te jong voor.
Dat is een timing, zoals die van jou met PSV.

'Als je vorige week Ajaxfan werd toen ze 15e stonden en je in de krant las dat ze "waardeloos voetbal speelden en de spelers er geen reet van kunnen". Dan moet je wel een echte zijn.'

En als je eerder fan bent geworden en ze gaan later zo presteren, en toch blijf je fan, dan ben je geen 'echte' , omdat je dan een minder 'echte' timing hebt uitgekozen?

Enfin, iedere fan is anders, iedere fan heeft andere beweegredenen om van een bepaalde club fan te worden, het lijkt me niet juist om te gaan categoriseren welke beweegreden wel 'echt' genoeg is en welke niet, dat weet diegene wel voor zichzelf.

TeeZee

Het is ook allemaal niet belangrijk, voetbal is zo populair omdat het spelletje voor velen een vorm van vermaak is. Niets meer, niets minder. Een verschil van mening hebben is ook helemaal niet erg, als dat op een eerlijke en fatsoenlijke manier wordt "uitgevochten". Helaas hebben veel mensen op het internet last van ongeremdheid en gaan ze over grenzen heen. Dat is hier niet het geval en dat maakt het ook zo leuk om af en toe een beetje te sparren. Ik probeer soms een beetje te prikkelen, maar bedoel het nooit persoonlijk. Ik was me niet bewust van jouw geboorteplaats. Delfzijl is gewoon de verpersoonlijking van verweg (voor mij althans). Ik had ook Maastricht kunnen noemen, maar dan krijg ik alle Limburgers weer schuimbekkend aan mijn deur ;-)

Stadionhopper

Citaat van: TeeZee op sep 15, 2008, 13:04:14
Ik had ook Maastricht kunnen noemen, maar dan krijg ik alle Limburgers weer schuimbekkend aan mijn deur ;-)

Nee hoor, er zijn hier ook genoeg mode-ajaxfans uit de jaren '90.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Houseman

De 'échte supporter' discussie is in wezen natuurlijk net zo zinloos als de 'échte groundhopper'-discussie. Neemt niet weg dat die provincialen die op maandagochtend trots bij de koffie-automaat komen vertellen dat 'hun' ajax gewonnen heeft bloedirritant zijn. Zeker als ze de Arena nog nooit van binnen hebben gezien maar wel alles weten over hoe je Eredivisie Live kan bestellen.

Joost

Citaat van: Houseman op sep 15, 2008, 22:48:51
De 'échte supporter' discussie is in wezen natuurlijk net zo zinloos als de 'échte groundhopper'-discussie. Neemt niet weg dat die provincialen die op maandagochtend trots bij de koffie-automaat komen vertellen dat 'hun' ajax gewonnen heeft bloedirritant zijn. Zeker als ze de Arena nog nooit van binnen hebben gezien maar wel alles weten over hoe je Eredivisie Live kan bestellen.
De spijker op zijn kop!

Ik kwam laatst bij het vriendje van de zus van mijn vriendin thuis (klinkt leuk) en een van zijn broertjes (13 jaar) had een 'PSV-kamer'. Dat moesten wij dus gaan bekijken van hem en inderdaad, het leek de PSV fanshop wel. Dus ik vraag aan 'm, ben je dan al eens bij PSV geweest, zegt-ie: nee, dat is zo ver weg (Heerlen-Eindhoven, uurtje nouja kan). Ik vraag even door, blijkt dat-ie nog nooit in zijn leven een voetbalwedstrijd aanschouwt heeft in een stadion.

Maroboduus

CiteerIk kwam laatst bij het vriendje van de zus van mijn vriendin thuis (klinkt leuk) en een van zijn broertjes (13 jaar) had een 'PSV-kamer'. Dat moesten wij dus gaan bekijken van hem en inderdaad, het leek de PSV fanshop wel. Dus ik vraag aan 'm, ben je dan al eens bij PSV geweest, zegt-ie: nee, dat is zo ver weg (Heerlen-Eindhoven, uurtje nouja kan). Ik vraag even door, blijkt dat-ie nog nooit in zijn leven een voetbalwedstrijd aanschouwt heeft in een stadion.

Is dat nu zo verwonderlijk? Het mannetje is nota bene pas 13. Als zijn vader of zijn grote broer niet toevallig actieve PSV-supporters zijn, heeft hij natuurlijk geen enkele kans om naar Eindhoven te komen, laat staan daar dan een wedstrijd te bezoeken.

spons

Citaat van: Maroboduus op sep 16, 2008, 14:29:02
Is dat nu zo verwonderlijk? Het mannetje is nota bene pas 13. Als zijn vader of zijn grote broer niet toevallig actieve PSV-supporters zijn, heeft hij natuurlijk geen enkele kans om naar Eindhoven te komen, laat staan daar dan een wedstrijd te bezoeken.

waarom niet ? toen ik 13 was ging ik ook alleen met de trein naar de kuip
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: Maroboduus op sep 16, 2008, 14:29:02
Is dat nu zo verwonderlijk? Het mannetje is nota bene pas 13. Als zijn vader of zijn grote broer niet toevallig actieve PSV-supporters zijn, heeft hij natuurlijk geen enkele kans om naar Eindhoven te komen, laat staan daar dan een wedstrijd te bezoeken.

Het Roda stadion ligt op 15 minuten lopen, als je dan zo'n fan bent had je daar vast wel een keer heen gegaan.

Ici c est Paris

Citaat van: spons op sep 16, 2008, 14:52:13
waarom niet ? toen ik 13 was ging ik ook alleen met de trein naar de kuip

Je moet niet vergeten dat niet iedereen even makkelijke ouders heeft. Bovendien zullen er genoeg ouders zijn die het voetbalfan zijn simpelweg niet begrijpen.

Ikzelf ging op m'n 15e alleen (met een vriend) naar Standard. Waren er ook genoeg die mijn ouders voor gek verklaarden hoor. Heb het geluk dat zowel pa en ma hier fanatiek Utrechter zijn, en dus het bezoeken van voetbalwedstrijden in Nederland en buitenland wel begrijpen.