Hoofdmenu

Straffen KNVB

Gestart door Stadionhopper, sep 12, 2008, 17:48:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maroboduus

Ben het helemaal met Ici c est Paris eens. Het hangt toch voor een groot deel ook van je sociale achtergrond af. Als je ouders nooit naar het stadion gaan en je niet direct in de omgeving van een stadion woont, zal het niet gemakkelijk zijn om op je 13de een wedstrijd te bezoeken.

Ik kan voor mijzelf spreken; ben opgegroeid op een goede 65 km van Utrecht. Mijn ouders, maar ook mijn vrienden waren in die mate geinteresseerd in FC Utrecht dat ze zelf niet naar het stadion gingen of liever een andere club bezochten. Ik had op mijn 13de absoluut geen mogelijkheid wedstrijden in de Galgenwaard te bezoeken, maar daardoor was ik geen 'mindere' supporter dan dat ik later was, toen ik wel altijd naar de wedstrijden ging.

Hoe het ook zij, hierover kan men van mening verschillen. Ik vind echter het voorbeeld van Joost een slecht voorbeeld van een zogenaamde namaak supporter. Zou die gast 17 zijn, zou het een heel ander verhaal zijn.

Joost

Citaat van: Maroboduus op sep 16, 2008, 16:34:00
Ben het helemaal met Ici c est Paris eens. Het hangt toch voor een groot deel ook van je sociale achtergrond af. Als je ouders nooit naar het stadion gaan en je niet direct in de omgeving van een stadion woont, zal het niet gemakkelijk zijn om op je 13de een wedstrijd te bezoeken.

Ik kan voor mijzelf spreken; ben opgegroeid op een goede 65 km van Utrecht. Mijn ouders, maar ook mijn vrienden waren in die mate geinteresseerd in FC Utrecht dat ze zelf niet naar het stadion gingen of liever een andere club bezochten. Ik had op mijn 13de absoluut geen mogelijkheid wedstrijden in de Galgenwaard te bezoeken, maar daardoor was ik geen 'mindere' supporter dan dat ik later was, toen ik wel altijd naar de wedstrijden ging.

Hoe het ook zij, hierover kan men van mening verschillen. Ik vind echter het voorbeeld van Joost een slecht voorbeeld van een zogenaamde namaak supporter. Zou die gast 17 zijn, zou het een heel ander verhaal zijn.

De jongen heeft genoeg mogelijkheden (gehad) om een wedstrijd te bezoeken maar als je dat facet buiten beschouwing laat. Hoe komt zo'n jongen erbij om PSV-fan te worden als je totaal geen binding hebt met die club.

spons

Citaat van: Ici c est Paris op sep 16, 2008, 15:20:50
Je moet niet vergeten dat niet iedereen even makkelijke ouders heeft. Bovendien zullen er genoeg ouders zijn die het voetbalfan zijn simpelweg niet begrijpen.


die ouders van tegenwoordig .......
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Ici c est Paris

Citaat van: Maroboduus op sep 16, 2008, 16:34:00
Hoe het ook zij, hierover kan men van mening verschillen. Ik vind echter het voorbeeld van Joost een slecht voorbeeld van een zogenaamde namaak supporter. Zou die gast 17 zijn, zou het een heel ander verhaal zijn.

Tja, dat is hier vooral het geval. Het is van hier tot de Arena een kwartiertje met de trein, maar genoeg gasten van mijn leeftijd, rond de 17/18, die volhouden 'die-hard Ajacied' te zijn, zijn nog nooit in of bij de Arena geweest. Dan denk ik, joh, als je dan toch altijd zo'n grote bek hebt ga dan gewoon lekker een keer naar het voetballen toe.

Stadionhopper

Citaat van: Ici c est Paris op sep 16, 2008, 15:20:50
Je moet niet vergeten dat niet iedereen even makkelijke ouders heeft. Bovendien zullen er genoeg ouders zijn die het voetbalfan zijn simpelweg niet begrijpen.

Ikzelf ging op m'n 15e alleen (met een vriend) naar Standard. Waren er ook genoeg die mijn ouders voor gek verklaarden hoor. Heb het geluk dat zowel pa en ma hier fanatiek Utrechter zijn, en dus het bezoeken van voetbalwedstrijden in Nederland en buitenland wel begrijpen.

Wat dat betreft is Roda JC al jaren een van de meest achterlijke clubs wat betreft de verplichte clubcard regeling.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Han

Ik las de topictitel en heb níets gelezen in deze thread. Dat vormt voor mij echter geen énkele belemmering om te veronderstellen dat het de zielsbegoocheling is van een verongelijkte jankbal uit het zuiden van het land. In hoeverre klopt die aanname?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Ici c est Paris

Citaat van: Dennis1981 op sep 17, 2008, 00:09:15
Wat dat betreft is Roda JC al jaren een van de meest achterlijke clubs wat betreft de verplichte clubcard regeling.

Het verband met mijn bijdrage ontgaat me even? Ik vermoed dat je de verkeerde post hebt gequote.

Stadionhopper

Citaat van: Ici c est Paris op sep 17, 2008, 04:09:28
Het verband met mijn bijdrage ontgaat me even? Ik vermoed dat je de verkeerde post hebt gequote.

Dat ik aanneem dat een 13 jarige jongen uit het zuiden van het land die voor PSV is geen clubcard voor Roda JC heeft. Als hij een voetbalwedstrijd wil bijwonen in Kerkrade dient hij deze wel in het bezit te hebben. Aangezien Roda JC al jaren voor elke wedstrijd een clubcard verplichting heeft.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: Dennis1981 op sep 17, 2008, 09:10:14
Dat ik aanneem dat een 13 jarige jongen uit het zuiden van het land die voor PSV is geen clubcard voor Roda JC heeft. Als hij een voetbalwedstrijd wil bijwonen in Kerkrade dient hij deze wel in het bezit te hebben. Aangezien Roda JC al jaren voor elke wedstrijd een clubcard verplichting heeft.

Ik begrijp je punt wel, maar zie het verband niet met mijn post. Overigens vind ik dat je het niet zo'n moeite is om die gratis clubcard even aan te vragen, als je echt zo graag je club wilt zien.

Stadionhopper

Citaat van: Han op sep 17, 2008, 00:58:45
Ik las de topictitel en heb níets gelezen in deze thread. Dat vormt voor mij echter geen énkele belemmering om te veronderstellen dat het de zielsbegoocheling is van een verongelijkte jankbal uit het zuiden van het land. In hoeverre klopt die aanname?

Komen de vooroordelen weer aan zonder dat je iets gelezen hebt. Kun je dan gewoon je mond niet houden?
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Citaat van: Ici c est Paris op sep 17, 2008, 09:12:37
Ik begrijp je punt wel, maar zie het verband niet met mijn post. Overigens vind ik dat je het niet zo'n moeite is om die gratis clubcard even aan te vragen, als je echt zo graag je club wilt zien.

Ik heb inderdaad de verkeerde quote genomen, sorry...
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

Citaat van: TeeZee op sep 15, 2008, 13:04:14
Delfzijl is gewoon de verpersoonlijking van verweg (voor mij althans).

Het voelde voor mij ook wel eens als 'het einde van de wereld' toen ik er woonde(verder weg van alles kun je inderdaad bijna niet zitten, maar dat schijnt sommige mensen juist te trekken..'lekker leven aan zee').

Citaat van: Ici c est Paris op sep 17, 2008, 09:12:37
Overigens vind ik dat je het niet zo'n moeite is om die gratis clubcard even aan te vragen, als je echt zo graag je club wilt zien.

Bij welke clubs kun je de club cards tegenwoordig nog gratis aanvragen?
Ik 'betaal' voor mijn club card van Ajax tegenwoordig 6 euro en deze is 5 jaar geldig.
Bij FC Groningen betaal je 5 euro meen ik om op de wachtlijst te komen voor een seizoenkaart(die 5 euro betaal je per jaar) en nog eens 5 euro voor een club card die maar twee jaar geldig is.

Maroboduus

CiteerHet voelde voor mij ook wel eens als 'het einde van de wereld' toen ik er woonde...

En dan wordt een mens van lieverlee al snel een fan van de Kickers uit het naburige Emden.

CiteerBij welke clubs kun je de club cards tegenwoordig nog gratis aanvragen?

Bij de FC uit het hart van het land. Daar is de clubkaart vijf jaar geldig en geheel gratis.

HJanneman

Citaat van: Maroboduus op sep 17, 2008, 11:50:15
En dan wordt een mens van lieverlee al snel een fan van de Kickers uit het naburige Emden.


Haha, precies!
'Wij', Delfzijlsters, zien Emden ook een beetje als het 'Duitse' Delfzijl.
Het ligt minstens zo afgelegen(Kickers Emden maakt de meeste kilometers naar uitwedstrijden van alle clubs in Duitsland(die in de hoogste 3 niveau's actief zijn)) en heeft minstens zo'n slechte naam in de rest van het land en ziet er op sommige plekken ook minstens zo troosteloos uit als Delfzijl, dat schept toch een band, haha!

Ik vind het netjes van Utrecht dat ze de club card gratis houden, want je kan immers geen wedstrijd bekijken met je club card(ik bedoel dat je voor die 6 euro die je aan de club betaalt geen wedstrijd kan bekijken), je laat je alleen maar als supporter van de club 'registreren', niets meer, niets minder.

TeeZee

Citaat van: Han op sep 17, 2008, 00:58:45
Ik las de topictitel en heb níets gelezen in deze thread. Dat vormt voor mij echter geen énkele belemmering om te veronderstellen dat het de zielsbegoocheling is van een verongelijkte jankbal uit het zuiden van het land. In hoeverre klopt die aanname?
Wacht eens, wie van dit forum resideert er eigenlijk het zuidelijkst?