Een maand hoppen door Engeland! part2

Gestart door Daniel, dec 30, 2008, 22:23:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel

Zaterdag 13 september was de eerste van 4 mooie voetbaldagen. 's Morgens rond 9 uur opgestaan en na het ontbijt met de metro richting Putney Bridge. Ik wilde op tijd bij het stadion zijn om de wedstrijd Liverpool-Manchester United in een pub te bekijken. Naast het station lag een pub waar ik met honderden Fulham en Bolton fans door elkaar met een biertje naar de wedstrijd heb gekeken. In de rust richting Craven Cottage gegaan want het is mijn gewoonte om vroeg voor aanvang van de wedstrijd in het stadion te zijn om optimaal te genieten. Tot mijn grote vreugde hingen er onder de tribune grote schermen met SkySports zodat ik in de zon naar de tweede helft van Liverpool-United kon kijken. Toen om 14.45 de tribune weer op die langzaam volliep voor de wedstrijd Fulham-Bolton. Een mooie wedstrijd ontspon zich voor mij. Nadat Fulham in een heerlijk zonnetje verdiend op 2-0 kwam door goals van Gera en Zamora deed Bolton vlak voor tijd nog wat terug en de wedstrijd eindigde in 2-1. Een nieuwe liefde in het Engels voetbal voor mij, Fulham FC! Wat een club, wat een stadion, wat een sfeer en wat een fans! 'Hier kom ik nog veel vaker dat weet ik zeker'. (Een week later zou ik getuige zijn van de wedstrijd van Blackburn-Fulham in het uitvak maar dat wist ik deze zaterdag nog niet). Na de wedstrijd de pub weer in voor de wedstrijd Manchester Cty-Chelsea en wedstrijden van Real Madrid en Barcelona op SkySports. Een voetbaldag uit duizenden!




Een dag later stond Queens Park Rangers-Southampton op het programma. Om 16.00 zou er afgetrapt worden op Loftus Road. Dit tijdstip kwam door de live-uitzending van deze wedstrijd op Skysports. Wederom was ik vroeg bij het stadion en zat om 15.00 op mijn plekje langs het veld. Voelde me behoorlijk alleen en dacht dat het niet druk zou worden maar ik wist wel beter, in Engeland gaat iedereen zo laat mogelijk het stadion binnen maar ik geniet het meest van vroeg binnen zijn, rondkijken, muziek luisteren en supporters kijken. De wedstrijd was wederom een 'echte Engelse'. 4-1 voor de Rangers en coach Poortvliet van Southampton had niks te vertellen. Ik zag tot mijn vreugde in het programmablad dat Alexander Ostlund nog bij the Saints speelde, hij was echter helaas geschorst en dus heb ik hem niet kunnen zien spelen. Queens Park Rangers is een leuke, kleine club met ietwat grootheids waanzin door de rijke voorzitter die de club heeft overgenomen. Dolgraag willen ze de concurrentie aangaan met Chelsea en Fulham en met een beetje geluk zien we deze mooie Londense club binnenkort weer op het hoogste niveau. Wel alsjeblieft in een ander stadion want dit is niet echt modern meer! Wel typisch Engels zo midden in een woonwijk dus dat was dan weer wel genieten.



De grotere Engelse clubs laten hun reserves spelen in stadions van kleinere clubs uit de lagere divisies. De reserves van Arsenal spelen bijvoorbeeld op de Underhill Ground van Barnet en de reserves van Chelsea doen dat op Griffin Park. En laat dat nou net het stadion zijn van het zo prachtige Brentford FC! Op maandagavond stond in dit stadion de topper uit de Premier Reserves League Chelsea Res-West Ham United Res op het programma. Vele jonkies maar ook gearriveerde sterren als Drogba maakten hun opwachting op deze koude maandagavond. Een mooie wedstrijd, dat zeer zeker en voor ongeveer 600 man eindigde deze leuke pot in 2-0 door goals van Wood en Sinclair. Wederom genoten van een heerlijke pot.

Dinsdag 16 september stond de wedstrijd van het grote Chelsea op het programma. De opening van het Champions League seizoen tegen Bordeaux in een uitverkocht Stamford Bridge. Biertje gedronken in de pub en om 18.15 in het stadion. Uiteraard weer veel te vroeg maar vroeg genoeg om minutenlang te staren naar die mooie tribunes en terug te denken aan mooie verhalen en foto's die ik via internet gezien heb. Onder leiding van scheidsrechter Vink begon een zeer eentonige partij, die Chelsea met gemak won. Door doelpunten van onder andere Frank Lampard en Malouda won Chelski met 4-0. De sfeer en de supporters konden mij niet bekoren. Een gemaakte sfeer met de Chelseamars, vlaggetjes die synchroon moesten wapperen en veel harde muziek maakten het voor mij een on-Engelse avond. Maar ik als Engeland liefhebber heb genoten van het stadion, het avontuur en de pubs. Ik heb overigens in een maand tijd geen hooligan of vechtpartij gezien behalve bij deze wedstrijd waarbij een pub waar ik toevallig inzat kort en klein werd geslagen. Snel naar buiten gerend om alles van een afstandje gade te slaan. Misschien dat ik toen mijn mening over deze on-Engelse club al klaar had. Mooie avond maar ik zal niet snel meer te vinden zijn op Stamford Bridge.


Laats bezochte ground: Generali Arena, Sparta-Praag

Batflyer

Leuk verslag en mooie foto's!
Hoeveel heb je trouwens betaald voor dat programmaboekje met Cashl.. eehh Ashley Cole op de cover? :P
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

ForzaRoma

Fulham lijkt mij ook een mooi, gezellig stadion. Prachtig ook die oude tribune met al die pilaren, belemmert misschien je zicht maar het heeft wel wat :)

Die foto in je profiel sta je daar op de staantribune op Griffin Park van Brentford? Volgens mij herken ik het :P

Han

Spannend om te lezen hoe dit virus je in de charmante greep heeft gekregen! In deel 3 van je feuilleton kwamen uiterst herkenbare 'eigenaardigheden' ter sprake.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed