Hoofdmenu

MFC 'de Kazerne'

Gestart door AthleticHolanda, apr 26, 2012, 19:35:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Terranova

Citaat van: Joost op nov 12, 2012, 18:14:33
Waar had je de bezoekers willen laten die je niet had kunnen huisvesten als er maar een stadion was gebouwd van 12000 plaatsen?

Sorry, maar waar heb ik het over 12.000 toeschouwers ?

Terranova

Citaat van: ALenstra op nov 12, 2012, 17:33:48
Berden gokt toch op toeschouwers uit Duitsland?

Waar hij ze vandaan wil halen mag Joost ( ;) ) weten.
Vraag me af welke Duitser uit het Ruhrgebied / grensstreek naar VVV wil gaan kijken.... maar goed, optimistisch blijven om de stadionplannen er doorheen te drukken is natuurlijk een goede taktiek van Berden.

Joost

Citaat van: Terranova op nov 13, 2012, 08:24:12
Sorry, maar waar heb ik het over 12.000 toeschouwers ?

Nergens, maar een concreet aantal heb je niet genoemd. Wordt het 15000 dan heb je nog duizenden mensen die je teleurgesteld.

Terranova

Citaat van: Joost op nov 13, 2012, 08:48:02
Nergens, maar een concreet aantal heb je niet genoemd. Wordt het 15000 dan heb je nog duizenden mensen die je teleurgesteld.

Hoevaak gebeurd dat (bij 15.000 toeschouwers) ? Hoogstens 2x per seizoen met de reguliere prijzen.
Ik denk dat een stadion wat voor het oog op TV druk bezet lijkt op de lange termijn meer toeschouwers trekt als elk potje (op de toppers na) met een 1/3e leeg stadion. Mensen hebben geen zin om incidentieel een bezoek te brengen aan een stadion waar geen sfeer is en waar er veel lege plekken zijn.

Een lege plaats in een stadion kost een club ook geld (indien eigen beheer).

ðe waan

Ik snap die fixatie met de bezettingsgraad niet zo. Is volgens mij echt iets van de laatste jaren, maar de relevantie daarvan ontgaat mij. Het gaat er toch om hoeveel toeschouwers je trekt, niet hoeveel plaatsen leeg blijven?

Er was een tijd dat een heleboel stadions 25 tot 30 duizend toeschouwers konden bevatten, terwijl die er zelden of nooit waren (De Vliert, De Goffert, Diekman, Kaalheide, om er maar een paar te noemen). En ik ben toch ook blij dat ze begin jaren negentig de tweede ring niet van De Kuip hebben gesloopt.

Citaat van: Terranova op nov 13, 2012, 08:26:37
Vraag me af welke Duitser uit het Ruhrgebied / grensstreek naar VVV wil gaan kijken.... maar goed, optimistisch blijven om de stadionplannen er doorheen te drukken is natuurlijk een goede taktiek van Berden.

Zelfs FC Twente trekt amper Duits publiek. Ondanks verschillende Duitse spelers uit de grensstreek, een veel grotere uitstraling dan VVV en het ontbreken van grote clubs dicht over de grens.

Niels_Zitterd

De fixatie op de bezettingsgraad vloeit voort uit de verdeling van TV/sponsorgelden. Het is een van de grotere meetpunten voor de verdeling.

Dat is ook de reden dat de capaciteit van het Fortuna stadion door het gebruik van grote doeken is teruggebracht naar iets boven de 10.000. Tot op heden is die capaciteit altijd genoeg geweest, alleen vorig jaar toen Fortuna tegen Go Ahead Speelde zat het stadion nagenoeg vol met 9.621 toeschouwers.

Joost

Citaat van: Terranova op nov 13, 2012, 09:18:34
Hoevaak gebeurd dat (bij 15.000 toeschouwers) ? Hoogstens 2x per seizoen met de reguliere prijzen.
Ik denk dat een stadion wat voor het oog op TV druk bezet lijkt op de lange termijn meer toeschouwers trekt als elk potje (op de toppers na) met een 1/3e leeg stadion. Mensen hebben geen zin om incidentieel een bezoek te brengen aan een stadion waar geen sfeer is en waar er veel lege plekken zijn.

Een lege plaats in een stadion kost een club ook geld (indien eigen beheer).

Sfeer is niet geheel afhankelijk van bezettingsgraad. Ik denk dat de wedstrijd met de meeste sfeer in het PLS ooit de bekerwedstrijd tegen Feyenoord was die met 1-0 werd gewonnen. Toen waren er 10.000.

Of het op TV mooier uitziet of niet lijkt me niet relevant. Als je genoeg supporters / publiek trekt om (al is het maar incidenteel) 19.000 plaatsen te rechtvaardigen waarom zou je dan die extra fans moeten teleurstellen omwille van tv kijkers?

Daarnaast is het alleen succes dat extra mensen trekt. FC Twente had jarenlang genoeg aan haar capaciteit van 12500. Heerenveen ging lekker in de Eredivisie maar heeft nu ook lege plaatsen.

Darlington, waar ze een stadion bouwden voor 25000 man terwijl er normaal ongeveer 3000 kwamen. Dat was een voorbeeld van een te groot stadion.

Terranova

'VVV' breekt met gemeente


MFC De Kazerne heeft de samenwerking met Venlo voor de bouw van een multifunctioneel VVV-stadion verbroken. VVV-voorzitter Berden weigert een overeenkomst te tekenen.

Hai Berden heeft dit gisteren in een kort briefje meegedeeld aan de gemeente Venlo. Berden zou andere investeerders achter de hand hebben en af willen van de gemeente.Dat hebben betrouwbare bronnen tegenover deze krant bevestigd. Venlo is bereid maximaal 40 miljoen te lenen voor de bouw van het stadion. De gemeente stuurde MFC deze week een brief waarin de voorwaarden voor de bouw van het stadion en het maximale bedrag nog eens werden onderstreept. De laatste weken ontstond daarover veel rumour, nadat algemeen VVV-directeur en projectleider Hans Soentjens in de media uitlatingen deed over een soberder, minder duurzaam stadion. De Venlose coalitie maande VVV niet te tornen aan door de raad vastgestelde kaders. MFC De Kazerne en Venlo zouden uiterlijk gisteren een raamovereenkomst ondertekenen. Nu Berden dit niet doet, is deze daarmee ontbonden. MFC wilde dat Venlo alsnog mee ging investeren in bijvoorbeeld een restaurant, maar dat vindt Venlo geen taak van de gemeente. MFC De Kazerne heeft de 10 miljoen voor een waarborgfonds nog niet bijeen. De teller blijft voorlopig steken op vijf miljoen. Ook de evenementenpoot van het stadion - VVV Events - zou volgens bronnen niet van de grond komen. Wethouder Wim van den Beucken wilde gisteravond alleen bevestigen dat er een brief van MFC is ontvangen. Die wordt vandaag "zorgvuldig beoordeeld, en dan komen we met een reactie." Hai Berden wil niet reageren "op lopende onderhandelingen."



Joost

Het zou mij niet verbazen als Berden nog op de proppen komt met een locatie in pak 'm beet Grubbenvorst. Net buiten de gemeentegrenzen.

Terranova


AthleticHolanda

Pfff wat een grap...

Definitief dus niet in Blerick, ben benieuwd wat ze daar nu gaan doen, er zijn toch al de nodige werkzaamheden verricht. Misschien toch dat fort opgraven?

€1,7 mln verbrast en geen stap verder...

Citaat van: goodold.nlDe overeenkomst tussen de gemeente en VVV om het nieuwe VVV-stadion op het Kazerneterrein te huisvesten is ontbonden. Dit betekent dat de lopende aanbestedingsprocedure per direct is stopgezet en dat VVV definitief niet naar dit gebied gaat verhuizen.

In totaal zijn er 1,7 miljoen euro aan voorbereidingskosten gemaakt. Wie deze kosten gaat dragen, is nog niet bekend.

De grote vraag is nu: wat gaat VVV nu doen? Blijven we in (een verbouwde) Koel? Of verhuist VVV naar Peel & Maas, of Horst aan de Maas? Hopelijk kan VVV daar op korte termijn duidelijkheid over geven. Deze soap is al te lang bezig.

FCT1980

Als ze niet degraderen heb ik dus nog een paar jaar extra om de Koel met Twente te bezoeken.
Wat een waanzin daar zeg.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Bier und Bratwurst

Citaat van: FCT1980 op nov 18, 2012, 08:22:47
Als ze niet degraderen heb ik dus nog een paar jaar extra om de Koel met Twente te bezoeken.
Wat een waanzin daar zeg.

Als je daar nog niet bent geweest zou ik in het thuisvak gaan zitten. Het blijft een vreemde situatie daar.
Het ene stadion is het andere niet!

FCT1980

Gaan we ook doen dit seizoen.
Heb een ingang gevonden ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Bier und Bratwurst

Citaat van: FCT1980 op nov 18, 2012, 21:08:16
Gaan we ook doen dit seizoen.
Heb een ingang gevonden ;)

Ik denk dat ik dat misschien ook wel doe dit jaar!
Het ene stadion is het andere niet!