Extreme football tourism

Gestart door Breda, mei 26, 2013, 13:06:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: Breda op jan 05, 2014, 22:30:45
Update: twee wedstrijden in België, één veldje dat na dit jaar wordt opgeruimd en één allercharmantst stadion van een ver in provinciale weggezakte ex-derdeklasser.

4/1 Oxford Hemiksem (B)
5/1 Evergem-Center

http://extremefootballtourism.blogspot.nl/2014/01/belgium-kfc-evergem-center.html
Evergem Center, ja, triestig verhaal, als het geld op is, gaat het snel. Ben er vaak geweest met Racing Gent in Bevordering meestal, altijd een leuke derby met een goede sfeer onder de supporters. Nu moeten ze zelfs onderdoen voor dorpsgenoot DKW Evergem, dat sinds deze zomer drie voormalige clubs uit andere woonkernen van de gemeente Evergem verenigt: Doornzele, Kerkbrugge en Wippelgem.
Over land and sea

Joost

Citaat van: rrcg1899 op jan 06, 2014, 10:30:33
Evergem Center, ja, triestig verhaal, als het geld op is, gaat het snel. Ben er vaak geweest met Racing Gent in Bevordering meestal, altijd een leuke derby met een goede sfeer onder de supporters. Nu moeten ze zelfs onderdoen voor dorpsgenoot DKW Evergem, dat sinds deze zomer drie voormalige clubs uit andere woonkernen van de gemeente Evergem verenigt: Doornzele, Kerkbrugge en Wippelgem.

Wat te denken van het ooit roemruchte KSK Tongeren. 25 jaar Tweede of Eerste Klasse, daarna 14 jaar Derde Klasse en nu als een baksteen aan het dalen. Ze lijken vanuit 4e klasse direct door te zakken naar 3e provinciaal en wie weet waar het eindigt?

3434

Eerlijk gezegd vind ik het gek dat ze nog bestaan, ondanks hun geschiedenis. Had eerder een Veldwezelt-scenario verwacht.

Al de kleinere ploegen die vroeger 'iets' betekenden in 2de nationale (Tongeren, Patro, Beringen, Heusden-Zolder, ...)en later zijn afgezakt (meestal door wanbeleid) zijn de meeste supporters kwijt aan Genk (dat een felle opmars kende) of aan Standard. Bij ons is dit hetzelfde. De doorsnee Limburgse voetbalfan gaat naar Genk of Standard. Hier en daar wat kleinere groepjes die naar Brugge of Anderlecht gaan.

Er zijn gelukkig nog trouwe supporters bij elke club op lager niveau, maar deze aantallen dalen elk jaar dat het succes uit blijft. Oudere fans worden niet vervangen door nieuwe/jongere fans. STVV is voor mij nog een club tussen 1ste en 2de qua aanhang/omkadering (maar voor hoe lang nog?) Ik hoop dat STVV promoveert zodat er tenminste 2 clubs in Limburg op het hoogste niveau  zijn.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Saltacampos

Citaat van: Breda op jan 06, 2014, 15:10:36
Ik reed op de weg terug naar huis langs het terrein van DKW, dat langs de weg van Gent naar Zelzate ligt. Daar was de wedstrijd nog bezig en er was minstens dubbel zo veel publiek als bij Evergem-Center.
Daar heb ik niet echt een verklaring voor tenzij misschien dat een club in opmars meer aanspreekt dan één met een dalende curve. Zij speelden thuis tegen Bellem, niet echt een derby, net als Poesele dat niet is voor Evergem Center. Bovendien is het "stadion" van DKW itt dat van Evergem allesbehalve gezellig zo langs de R4, ik heb er zelf een aantal keer nog op het veld gestaan als speler en als lijnrechter. Goed veld, dat wel, maar niets bijzonders.
Over land and sea

Ici c est Paris

Leuk. Hoe vond je het Stade de la Beaujoire?

cafebac

Ik heb bij Nantes altijd nog de nasmaak van de 11 september wedstrijd tegen PSV. Wat waren ze die dag uitgelaten daar...

cafebac

Mooie foto's Breda, en die hand komt nog wel een keer ;)

Ik dacht trouwens dat je het wel had gehad met verplaatsingen van RFCL, dat die de stilte van de 4D-experience verstoorden. Ik vermoed dat ze het dit jaar toch wel echt gaan redden, dan staan er komend seizoen meteen wat mooie wedstrijden op de rol in 3e Klasse.

voetbalfan

Citaat van: Breda op jan 21, 2014, 10:17:15
Beetje dubbel inderdaad. Gisteravond nog last gehad van suizend oor doordat ik onder het afdak met de Luik-supporters stond toen een bommetje werd afgestoken. Daar zit ik niet zo op te wachten. Anderzijds gold dat ik het stadion van Aarlen al eens had bezocht bij een wedstrijd van het toenmalige Lorrain Arlon voor een handvol toeschouwers - en dit was dus eens wat anders. Maar wees gerust, ik ga de nationale divisies in stijl afsluiten met twee stiltewedstrijden bij Givry en Solières (allebei 4D).

Alvast proficiat, een mooie mijlpaal!

Joost

Citaat van: Breda op jan 21, 2014, 10:17:15
Beetje dubbel inderdaad. Gisteravond nog last gehad van suizend oor doordat ik onder het afdak met de Luik-supporters stond toen een bommetje werd afgestoken. Daar zit ik niet zo op te wachten. Anderzijds gold dat ik het stadion van Aarlen al eens had bezocht bij een wedstrijd van het toenmalige Lorrain Arlon voor een handvol toeschouwers - en dit was dus eens wat anders. Maar wees gerust, ik ga de nationale divisies in stijl afsluiten met twee stiltewedstrijden bij Givry en Solières (allebei 4D).

Afsluiten onder de rook van de kerncentrale?

cafebac

Is dit voor het eerst dat je de top 4 divisies compleet hebt? Mooi moment in ieder geval, voor de gelegenheid met de vouwfiets?

Cyclebob

Ga je gelijk door met Eerste Provinciaal?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Ici c est Paris

Zou me niets verbazen als ie de helft daarvan ook al heeft bezocht;). Afgezien van de bezochte wedstrijden in die reeks degradeert er natuurlijk ook elk jaar een hele rits aan clubs.

wekke

Citaat van: Breda op jan 21, 2014, 22:35:53
Inderdaad ongeveer op de helft in alle provincies. Ook al heel veel in de lagere provinciale reeksen gezien. Het volmaken van P1 als doel? Wie weet over een paar jaar. Nu zijn het nog zo veel clubs, dat het nauwelijks te overzien is. En Engeland en Frankrijk oefenen ook hun aantrekkingskracht uit!

Welke clubs/stadions wil je in Engeland en Frankrijk zeker nog bezoeken? Ik neem aan dat de premier league niet hoog op je lijstje staat?

ðe waan

Ik werd bij het kijken naar alleen de samenvatting van HHC-IJsselmeervogels al horendol van het trommelgebeuk.

Joost

Hoogste klasse van het Gereformeerdenvoetbal.

Die houden we erin!