Retourtje Leeuwarden

Gestart door HJanneman, okt 28, 2009, 23:30:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HJanneman

In dit topic vertel ik mijn groundhop-avonturen met als rode draad het spoornet.
Want een beetje student is in het bezit van een ov-kaart, de railrunner van de adolescent, wat voordelen oplevert(gratis reizen), maar ook beperkingen:zo kan ik in het weekend geen gebruik maken van mijn gratis reisrecht, maar moet ik 't doen met 40%korting, en het is nog maar de vraag of ik thuiskom als ik me onder de rivieren bevind voor een wedstrijd na 20:00uur.

HJanneman

#1
Met zo'n topicstart zou niets mij in de weg moeten staan om de Jupiler League in een seizoen te voltooien, alleen er is nog één handicap, fridaynight is futsal(inmiddels weer gewoon zaalvoetbal)night voor mij en de rest van Neptunia Futsal 3.
Het bekertoernooi bracht gelukkig uitkomst, de keuze viel op mijn favoriete Jupiler-leagueclub Go Ahead Eagles dat moest aantreden tegen FC Emmen.

Go Ahead Eagles - FC Emmen op dinsdag 27 oktober voor de KNVB-beker, dus.

Echt zo'n wedstrijd waar niemand van mijn vriendengroep een gesprek over zou op gaan starten als ze onderweg naar school in kleine lettertjes de uitslag er van onder het uitgebreide verslag van Feyenoord-FC Den Bosch(dat op dezelfde avond plaatsvond) in de gratis kranten voor onderweg naar school of werk in de trein zouden lezen, waarschijnlijk zou het ze niet eens opmerken.
Ik had het er echter al weken van te voren met ze over, maar waar ik normaal altijd wel iemand meekrijg naar zo'n wedstrijd hadden ze deze keer geen tijd, of vonden ze dat ik deze keer toch te ver ging, wat moest ik nou in godsnaam aan de Vetkampstraat in Deventer op de dinsdag na de herfstvakantie(ja, die had ik)?
In mijn gedachten is De Adelaarshorst het stadion wat het dichtste bij een Oosterpark-ervaring komt, het stadion dat mijn liefde voor de randzaken van het spelletje zo heeft aangewakkerd.
Een trip to memory lane zonder memory lane, in mijn geval de Zaagmuldersweg, aan te doen, zeg maar.
Ik had dus nogal hoge, overgeromantiseerde verwachtingen.
Met die verwachtingen alleen, en ohja twee studieboeken, want over twee weken heb ik tentamens, vertrok ik om 17:04 vanaf Leeuwarden CS om na een overstap te Zwolle om 18:40 aan te komen op Deventer CS.

Vantevoren had ik op internet al uitgeplozen hoe ik moest lopen vanaf het station, maar eigenlijk was dit overbodig, want bij het verlaten van de trein kun je op het relatief hoog gelegen station van Deventer al over de huisjes heen kijken, waar vier stadionlampen de locatie van de Eagles al verraadt.
Aan de goede zijde het station verlatend veranderen die lichten in een blauwe gloed in de donkere vooravond van een potje voetbal tussen de nummer 3 van de Jupiler League tegen de nummer 20(éénrichtingsverkeer, dus).
Die blauwe gloed volgend neemt je mee door nauwe straatjes met arbeidershuisjes compleet voorzien van een trottoir als voortuin waar creatief gebruik van gemaakt wordt door sommige buurtbewoners door er 'gewoon een tuinset neer te zetten, inclusief asbak en leeg kratje bier'.
Wanneer de zuigkracht van de stadionlampen op zijn grootst is, is op het moment dat ze boven de huisjes uit beginnen te steken.
Vanaf dit moment kan ik zijstraatjes inschieten wat ik wil, maar ik zal ze blijven zien, als het kloppend hart van de wijk.
Ik kom, ongepland, aan bij de Vetkampstraat-zijde.
Sierlijk en rauw tegelijk vind ik het met die oude muur om het stadion met prikkeldraad daarover gespannen, echt genieten.
Dit had het Oosterpark zelfs niet.
Op dat moment was ik nog aan het vergelijken tussen beide, maar De Adelaarshorst is uniek en anders dan het Oosterpark, maar toch heeft het datzelfde soort gevoel in mij losgemaakt.
Dit doel was bereikt.
Nu leek het me ook wel leuk om nog iets te doen wat ik vroeger(waar hebben we 't over, daar mag ik pas over spreken als ik in de trein zit met een 65+ kortingskaart) deed met vrienden, het uitvak van een willekeurige club bezoeken.
Zo bezocht ik eens FC Zwolle – RBC in het oude Oosterenk-stadion als Volta-side tifosi in disguise, compleet bepakt met twee banners, zodat het vak beter gevuld leek.
Maar het rondje om het stadion leverde me geen open ingang naar het uitvak op(stiekem wilde ik gewoon de kans vergroten dat ik op tv kwam) en de omgeving en het publiek nodigde ook niet echt uit om informatie in te winnen over het uitvak.
Toch moest het, want er was weinig leven rondom de ingang naar het uitvak, wat tussen twee woonhuizen(deze zijde lijkt trouwens aardig chique in vergelijking tot de Vetkampstraat) doorloopt.
De stewards kwamen net zo op me over als het merendeel van het thuispubliek, intimiderend, ik had het idee dat ze me ieder moment over wilden leveren aan de politie, maar ook vertelden ze dat kaarten voor het uitvak alleen vooraf in Emmen gekocht konden worden.
Omdat mijn hart nu ook weer niet zo snel klopt voor FC Emmen besloot ik toch maar eieren voor m'n geld te kiezen en sloot ik me aan in de rij voor een kaartje van het thuispubliek, omdat dit toch wel wat balen was compenseerde ik dit met een kaartje voor de goedkoopste vakken tegenover de fanatieke zijde v/d Eagles.
Zodat ik een goed zicht had op wat de jongens van sfeergroep ADHD en de B-side voor ons in petto hadden.
Ons betekende mijn eigen persoon die languit naar de wedstrijd had kunnen kijken, want met 2300 man als opkomst was het stadion nog niet voor de helft gevuld, en de rest van de surrealistische kids-tribune.
Bij een kids-tribune denk ik aan een hoog knuffelgehalte, maar dit was eerder de kweekvijver van het spul dat op de tribune tegenover ons voor aanvang van de wedstrijd een mooi doek voor het vak spande en met zwaaivlaggen bezig was.
Op het eerste gezicht was dit vak niet anders dan andere kids-tribunes, kinderen met zelfgemaakte hup GAE t-shirts aan en aan de hand van papa de tribune betredend, maar het zou me de hele wedstrijd afleiden, want keer op keer werd ik verbaasd van wat er zich om mij heen afspeelde.
De kinderen terroriseerden elkaar en de stewards in het vak die de vlekken in de nek kregen en als beloning kreeg zo'n 6/7jarige dan een slok bier van papa die weer naast een vriend zat die een joint zat te draaien.
Het meest bizarre vond ik nog het moment dat er uit zo'n twintig keeltjes piepend de woorden hamas, hamas, heel Emmen aan het gas ontsnapten.
Go Ahead Eagles had en een rauwe ligging, en een rauw stadion(met vier leuke verschillende tribunes en mooie floodlights), en een rauwe harde kern, maar ook een rauwe kids-tribune, kan het nog rauwer in Nederland?
De wedstrijd was trouwens ook wel aardig: bij rust hadden de Adelaars met een nulletje of vijf voor moeten staan, maar ze verzuimden dit en kwamen geschrokken van het eigen overwicht uit de kleedkamer.
Er werd minder vooruit gevoetbald en lang(tot de 86e minuut) leek het daardoor 2-0 te blijven, maar op de één of andere onverklaarbare manier werd het op een paar seconden voor affluiten 2-2.
Ik had het in ieder geval niet zien aankomen, want ik stond al bij de uitgang om snel weg te komen, maar in plaats daarvan mocht ik mijn plaats weer opzoeken, want dit werd verlengen en een trein later kon mij ook nog wel naar Leeuwarden brengen dezelfde avond.
In die verlenging speelde de 1e helft hetzelfde af als in de reguliere speeltijd, Go Ahead Eagles domineerde en liep snel uit naar 4-2 en omdat Emmen nu in de tweede helft niet gek ging doen bleef het daarbij.
Tijdens diezelfde tweede helft was de stand van zaken op eigen veld sowieso van ondergeschikt belang, want de tussenstand van Jong-De Graafschap – FC Zwolle(1-0) kwam op het scorebord, waardoor de hit van de avond: één ding is zeker, Zwolle ligt uit de beker, jalalala, werd.

Om 22:50uur vertrok dan de trein naar Leeuwarden dat ik een kleine anderhalf uur later na een overstap op 'Één ding is zeker, Zwolle ligt uit de beker', bereikte.



Voor bijpassend fotomateriaal verwijs ik graag door naar het volgende verslag van Hielke elders op deze site: http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=648.0

Hielke

Ik dacht even, bij het zien van de topictitel, dat dit topic een pesterijtje was richting de Heerenveen-gemeenschap op dit forum.

Leuk verslag! Herkenbaar, de Adelaarshorst is inderdaad een aparte belevenis. ...'En wie niet springt, die is voor Zwolluuuuuuuuuuuuuuh'...

TeeZee

Citaat van: Hielke op okt 29, 2009, 20:28:29
Ik dacht even, bij het zien van de topictitel, dat dit topic een pesterijtje was richting de Heerenveen-gemeenschap op dit forum.
Hoezo? Cambuur speelt volgende seizoen waarschijnlijk toch in de eredivisie?

HJanneman

Het carnavalsseizoen in Aalst is begonnen met een waardige openingsceremonie/voetbalshow van Barca..euh Iendracht!

Eendracht Aalst - SC Wielsbeke of Rupel Boom - Racing Mechelen, dat was de wekenlange twijfel, die gelukkig eigenlijk nooit echte twijfel is geweest, want ik wilde eigenlijk al die tijd naar Aalst, tegen beter weten in(want SC Wielsbeke-thuis is nu ook weer geen topaffiche).
Eendracht Aalst heb ik altijd een interessante club gevonden, omdat je er de titel:'sleeping giant'/'vergane glorie' op kunt plakken.
Halverwege de jaren 90 speelde Iendracht namelijk Europees voetbal voor volgepakte tribunes,maar op de 15e van november staat er geen Levski Sofia op het programma, maar is er nog wel altijd een volgepakte staantribune, dat wekt interesse.
Iendracht is failliet geweest en heet tegenwoordig VC Eendracht Aalst 2002(het jaar van de doorstart onder de nieuwe naam).

Een faillisement, naamsverandering en een aantal degradaties verder lijkt Iendracht weinig aantrekkingskracht verloren te hebben op de 'gewone man', het slag volk dat je op de staantribune verwacht.
Het stadion lijkt me ook aardig, het is Vlaamser dan Vlaams met buseniss-seats achter het doel(een dubbeldekker nota bene), een reclamewand er tegenover, een lange overdekte staantribune aan de lange zijde en daar tegenover een grote zittribune.

De interesse is genoeg gewekt om 12 uur zuivere treintijd te moeten ondergaan.
Voor veel mensen een martelgang, maar ik vind het wel ontspannend en besluit onderweg lesvoorbereidingen te maken(iets wat in de auto dan weer niet kan), ik word in ieder geval niet afgeleid, want m'n vrienden gaan liever naar clubs als Barca, het CL-voetbal, daar wordt het mooie voetbal gespeeld met alle grote sterren v/d wereld.

Ik ken van Aalst alleen Lionel Lord(een echte ster, in Aalst).
De dagen voor aftrap is het weer voetballend België niet gunstig gezind en de eerste afgelastingen komen op teletekst van één en canvas.
Ik besluit om op 't laatste moment een kaart te kopen voor het Belgische stuk van de reis in Rotterdam, zodat ik daar nog kan uitwijken naar alternatief Rupel Boom - Racing Mechelen, dit gebeurt bellend met voetbalweduwe(zo noemt ze zichzelf zielig tijdens dit soort dagen/weekendjes) de vriendin: het lijkt nog steeds door te gaan, dus gaat de reis verder naar Aalst.

Ik zit voor het eerst richting Brussel Noord aan de goede kant van de trein en kan nu dus eindelijk meepraten over de pittoreske uitzichten aldaar ;).
Precies 6 uur na vertrek te Leeuwarden stap ik uit in Aalst, 2 lesvoorbereidingen en een snel in elkaar geflanste escalatieladder verder(dit is gebeurt tot iets voor Roosendaal, want vanaf dat moment vind ik het heerlijk om naar de Belgische bouw, de vele cafe's(waar zich in mijn gedachten Jambers-afleveringen afspelen) en het steeds glooiender wordende landschap te kijken).

Het stationsplein wordt omzoomd door kroegjes, bevolkt door mogelijke figuranten en hoofdrolspelers van dezelfde Jambers-afleveringen.
Het stadion is een kwartier lopen vanaf het station. Onderweg kom ik langs een kroeg met overduidelijke FCV Dender EH-sympathieën, de gordijnen en deuren bleven er dicht, maar de vlag(die net als de club betere tijden heeft gekend)wapperde fier.
Jammer, want ik had wel willen weten hoe dit zat en hoe dit zo gedoogd werd in de buurstad, en of er geen rivaliteit heerst.

De kerk was al vlot in beeld en dan ligt het stadion om de hoek.
De kerk is het uitzichtpunt, want de floodlights zijn erg laag, valt me op.
Hierdoor lijkt het stadion dan weer groter.
Rondom het stadion en de kerk veel voetbalgerelateerde cafe's,maar ditmaal wel met Iendracht-sympathieën, ik was dus niet per ongeluk een station eerder in Denderleeuw uitgestapt.

De kroegjes waren heel uitnodigend, zeker voor iemand die graag kleurrijke figuren observeert, maar eerst werd er een sjaal gekocht met de tekst: Ik ben geer'n bé den Iendracht, dat moest nog blijken, natuurlijk.
Ik koos geloof ik de foutste kroeg uit van alles wat ik onderweg tegenkwam, want ik stapte een kroeg in waar een fossiel van 80+ de uitbaatster achter de tap was, waar een schaars geklede Filippijnse de getapte drankjes weer rondbracht, waar hardcore de achtergrondmuziek was, waar het merendeel van de bezoekers een kale kop had, waar diezelfde bezoekers opvallend veel merchandising droegen van Grimsby Town(de club waar Iendracht bevriend mee is, bleek), waar vier(waarvan één zonder gebid) van de leeftijd van de uitbaatster ongestoord verder gingen met een kaartspel, en waar gerookt werd, in combinatie met een rookmachine en discolampen(kortom de kroeg stond blauw), waar ongestoord twee gezinnetjes inclusief buggy's zich in deze kindvriendelijke/rustige omgeving begaven en waar als klap op de vuurpijl Stella-artois in Jupiler-glazen werd geschonken: kan het fouter?

Ik twijfelde of dit randgebeuren niet het hoogtepunt moest blijven van de trip, maar ik had trek in typisch Belgisch stadionvoedsel en begaf me richting vak K, waar de fanatieke supporters staan.
Het stadion ligt in een leuke buurt, allesbehalve rauw, vind ik.
Het stadion zag er aan deze straatzijdes ook erg netjes uit.
Vak K begeef je echter via een grindpad, en de stadionkassa is er ook minder luxe, het is een tuinhuis en daarnaast staat direct de keet van de Aalst-tifosi, met daarop een intimiderende bulldog van papier maché.
Het toegangskaartje was erg sober, er stond geen wedstrijd op vermeld,alleen dat het om Eendracht Aalst ging, ook was het van het formaat nummertje trekken bij de slager.

Achter de staantribune stonden twee kantines met erg veel bierkeuze.
Als liefhebber was dit echt een walhalla, er waren zelfs speciaalbieren: ik koos voor de Malheur 6, niets geen evenementenbier hier, maar kwaliteitsbier.
Nu de hamburger nog testen, met ajuin en samourai-saus, ook al een genot.
Alleen al door het stadion, de keuze aan foute kroegjes in de directe omgeving, de keuze aan bieren en niet te versmaden hamburger(die ik verorberde met een dansende ui en twee kleine kinderen die 30 minuten lang synchroon dansten als entertainment) werd ik blij van Eendracht Aalst.

Eendracht Aalst haalde 12 op 12 in de voorgaande reeks en hier attendeerde de stadionspeaker ons op, ook voorspelde hij dat Wielsbeke geen serieuze hindernis zou zijn op weg naar een 15 op 15, want Eendracht was geweldig(later zou diezelfde speaker het publiek toespreken met de wijze raad: blijf met beide benen op de grond).

Dit sloeg over op de fans, want die begonnen direct de ploeg aan te moedigen.
Binnen vijf minuten stond het 1-0.
Een aantal wervelende acties en o.a. een gescoorde penal door een keeper later stond het met 20 minuten al 3-0 voor Eendracht Aalst.
Tussendoor kreeg de ploeg ook nog kansen op meer, want ze speelden geweldig.
Supporters keken elkaar vol ongeloof aan, dit was tweede klasse niveau, toch zeker?
Misschien zelfs eerste vonden anderen, hoe dan ook, Wielsbeke was gewoon 3e/4e klasse niveau, dus dat leverde moed op voor nog meer goals in de tweede helft.
En zo geschiede: na een uur spelen stond het 6-0.
De doelpunten en aanvallen waren van grote klasse en de supporters werden creatiever en creatiever met de liedjes.
Ik had al gelachen om de parodie op aux-armes: in dit geval Aaaaaaaaajuinen(en dan over en weer naar elkaar toe), maar toen de ploeg Wielsbeke begon af te drogen werd het helemaal mooi met liedjes als: dit is een oefenmatch, we spelen ze van 't kastke naar de muur en Barca, Barca!

Een paar minuten voor tijd wordt het dan ook nog 8-0 door Lionel Lord, held in Aalst.
Uiteindelijk wordt het ook nog 8-1 door een schitterend afstandsschot van Wielsbeke, die ook met gejuich wordt ontvangen, door het Aalst-vak.
Alle bijna 10 supporters van Wielsbeke druipen af, maar die van Iendracht vieren feest, want ze komen terecht geer'n bé den Iendracht.
De spelers hadden een stukje voor de supporters van ons vak voorbereid en gingen als een Duitse ploeg voor het vak supportersliedjes zingen en springen.
Ik overwoog al om vaker terug te komen, alleen al voor de catering, stadion en horeca-omgeving, maar na zo'n galavoorstelling overweeg ik een seizoenkaart.

Twaalf uur 's avonds kom ik met een paar potten D&L Mayonaise en Samourai-saus, en met de sjaal met de tekst Ik kom geer'n bé den Iendracht terecht nog om de nek weer thuis.

Voetbalshow Iendracht, binnenkort ook bij u in de buurt?

Foto's heb ik ook gemaakt en zal ik binnenkort plaatsen, maar ik mag jullie de bewegende beelden bij dit verhaal niet langer onthouden, dus bij deze: http://www.tvoost.be/nl/nieuws/zoek?src=eendracht+aalst+wielsbeke (onderaan de pagina bij meer TV Oost nieuws op het juiste filmpje van 15-11-09 klikken en genieten maar).

HJanneman

#5
De foto's bij bovenstaand verhaal

Een vroegertje voor een zondag



Maar dan ben je anderhalf uur voor de match wel in Aalst



De kroeg met de bijzondere voorkeur, die helaas dicht bleef



De ligging van het stadion achter de kerk



Om het hoekje kijkend is dit dan de eerste blik op het stadion



Ondanks de bijzondere kroeg onderweg zijn we toch echt bij Eendracht Aalst, boven zie je het nieuwe logo en daaronder is in het glas het oude logo verwerkt.



Het Pierre Cornelisstadion ligt in een nette buurt



Bijzondere figuren in Aalst



De staantribune met links het uitvak(vandaag met nog geen 10 man gevuld) en rechts het fanatieke thuispubliek dat de weg naar het stadion goed wist te vinden(in totaal, inclusief de iets minder bezette hoofdtribune, schat ik dat er toch wel 2500 man aanwezig waren, minimaal).



De dubbeldekker achter het doel die gesloten zou blijven. Ik verwacht dat deze tribune bij een beetje succes, zoals promotie naar 2e klasse(waar de club ook wel thuis hoort, vind ik) gauw weer in gebruik zal zijn.



De achterzijde van deze tribune is iets saai, en ik verwacht ook niet dat ze hem snel mogen uitbreiden, want hij ontneemt nu al enig zonlicht bij de huizen achter de tribune.



Hier een wat paniekerig om zich heen kijkende uitsupporter, op een rustig moment schiet hij snel naar de kassa



Geen gevaar voor afgelasting vandaag op deze stralende herfstdag



De kassa van het staanvak en de 'intimiderende' keet van de Aalst-tifosi met de bull-dog op het dak



De eerste spullen uit de keet zijn al opgehaald



De gladiatoren staan klaar om het publiek te vermaken



Ik heb niets te veel gezegd



één van de doelpuntenmakers is de keeper die een penal benut, altijd een bijzonder gezicht



Zijn walk of fame



In de tweede helft gaan de mannen vrolijk verder, dit is toch wel een verwennerij



Ik had het mezelf niet snel vergeven als ik uiteindelijk toch niet zou zijn gegaan, wat een match



Dit mag best gevierd worden



Daar wordt op Duitse wijze uitgebreid de tijd voor genomen



En met dit mooiste plaatje sluit ik af





3434

Er is wel degelijk een grote rivaliteit tussen Dender en Aalst. Vergelijk het met Westerlo & (het vroegere) Geel.  Sportief gezien doen de eerstgenoemde het een stuk beter, maar qua toeschouwers is het huilen met de pet op. Helaas maakt het niet veel uit of je een grote achterban hebt of niet, sportief wordt het klassement bepaald.

Het zou wat zijn mocht Eupen doorstoten naar de hoogste klasse ipv Lierse.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Vaig

Wat een geweldig verslag!! Met erg veel plezier gelezen..
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Hugo

Citaat van: HJanneman op nov 21, 2009, 03:22:31
...dit gebeurt bellend met voetbalweduwe(zo noemt ze zichzelf zielig tijdens dit soort dagen/weekendjes...
Nice!

6 uur vind ik nog aardig vlot voor een treinreis van Leeuwarden naar Aalst, en als je dan toch je huiswerk moet maken....

HJanneman

Citaat van: 3434 op nov 21, 2009, 15:15:34
Er is wel degelijk een grote rivaliteit tussen Dender en Aalst. Vergelijk het met Westerlo & (het vroegere) Geel.  Sportief gezien doen de eerstgenoemde het een stuk beter, maar qua toeschouwers is het huilen met de pet op. Helaas maakt het niet veel uit of je een grote achterban hebt of niet, sportief wordt het klassement bepaald.

Het zou wat zijn mocht Eupen doorstoten naar de hoogste klasse ipv Lierse.

Des te bijzonderder dat die kroeg er dus zit.
-
En wat betreft Lierse vs. Eupen: Lierse is natuurlijk een grote club die eigenlijk in eerste hoort, maar zou het geen unicum zijn als er een ploeg uit het kleine Duitstalige gedeelte van België in eerste gaat spelen, of is dat eerder al eens gebeurd?

Sowieso een club die ik wel eens wil bezoeken, niet vanwege het stadion o.i.d., maar puur om 't feit dat het de grootste ploeg uit die bijzondere regio is.
Ben echt benieuwd of je je daar gevoelsmatig nog wel in België waant.
-
Ik had inderdaad geen last van treinuitval, maar ik begrijp nu wel waarom die trein zo overvol zat(dat hielp ook mee om te zeggen: ik staak het studeren).
-
Het viel mij ook mee dat ik op tijd in Aalst kon komen met de trein, dit biedt perspectieven.

wekke

Citaat van: HJanneman op nov 21, 2009, 23:17:39
En wat betreft Lierse vs. Eupen: Lierse is natuurlijk een grote club die eigenlijk in eerste hoort, maar zou het geen unicum zijn als er een ploeg uit het kleine Duitstalige gedeelte van België in eerste gaat spelen, of is dat eerder al eens gebeurd?

Sowieso een club die ik wel eens wil bezoeken, niet vanwege het stadion o.i.d., maar puur om 't feit dat het de grootste ploeg uit die bijzondere regio is.
Ben echt benieuwd of je je daar gevoelsmatig nog wel in België waant.

In die twee keren dat ik er was, waande ik me echt in het buitenland. Toch is het een van mijn favoriete verplaatsingen met Lierse. Ik stel me wel de vraag of Eupen de eerste klasse financieel wel zou aankunnen. Het zou niet de eerste kleinere club zijn die er zijn broek aan scheurt.

Joost

Eupen kan Eerste Klasse helemaal niet aan. Het dorp loopt nu al niet warm voor zelfs top tweede klasse. Voetbalfans in Eupen rijden naar Aachen, Gladbach of Koln.

Ici c est Paris

Citaat van: wekke op nov 22, 2009, 13:52:25
In die twee keren dat ik er was, waande ik me echt in het buitenland. Toch is het een van mijn favoriete verplaatsingen met Lierse. Ik stel me wel de vraag of Eupen de eerste klasse financieel wel zou aankunnen. Het zou niet de eerste kleinere club zijn die er zijn broek aan scheurt.

Idem dito. Matchte totaal niet met het beeld wat ik van Belgie heb. Overigens wel heel mooi als je vanuit Duitsland bij Eupen aan komt rijden, ga je eerst 20 km door niemandsland, en als je dan bij Eupen komt rij je heel laag en zie je het stadion op het hoogste punt van het stadje liggen, een aanzienlijk verschil en daardoor prachtig om te zien.

georgesv

topic nu pas ontdekt :-(

Citaat van: HJanneman op nov 21, 2009, 03:22:31

Ik koos geloof ik de foutste kroeg uit van alles wat ik onderweg tegenkwam, want ik stapte een kroeg in waar een fossiel van 80+ de uitbaatster achter de tap was, waar een schaars geklede Filippijnse de getapte drankjes weer rondbracht, waar hardcore de achtergrondmuziek was, waar het merendeel van de bezoekers een kale kop had, waar diezelfde bezoekers opvallend veel merchandising droegen van Grimsby Town(de club waar Iendracht bevriend mee is, bleek), waar vier(waarvan één zonder gebid) van de leeftijd van de uitbaatster ongestoord verder gingen met een kaartspel, en waar gerookt werd, in combinatie met een rookmachine en discolampen(kortom de kroeg stond blauw), waar ongestoord twee gezinnetjes inclusief buggy's zich in deze kindvriendelijke/rustige omgeving begaven en waar als klap op de vuurpijl Stella-artois in Jupiler-glazen werd geschonken: kan het fouter?

schitterend :-)))))
zie het al zo voor me, en geen letter is overdreven denk k

Joost

'De helaasheid der dingen'  in 't echt.