Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Koning Kriel

Zaterdag de dubbel Freiburg + Strasbourg gedaan.

Het stadion van Freiburg vond ik erg leuk de wedstrijd was dan weer heel slecht. Gelukkig net voor tijd een prachtige goal waardoor we geen 0-0 zagen. Bratwurst was van degelijke Duitse kwaliteit.
Bij Strasbourg was het stadion een stuk minder interessant maar waren de sfeer en met name de wedstrijd een stuk beter. Het spektakelstuk eindigde uiteindelijk in 4-2. Het broodje worst hier was dan wel weer matig.

Al met al weer een prettige trip. Nort en Maikel bedankt voor het gezelschap.
Gezelschap 10
Stadion 8/5,5
Sfeer 5/8
Wedstrijd 4/9
Eten 7/4

hgrm

Citaat van: Koning Kriel op dec 09, 2019, 09:38:37
Het broodje worst hier was dan wel weer matig.

Dat verbaast me. Toen ik er een paar jaar geleden was, gooiden ze alles op een doorgesneden stokbrood. Hamburgers, worsten, zelfs friet. Was goed binnen te houden. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

Dat hadden wij ook verwacht en gehoopt.

Saltacampos

Citaat van: hgrm op dec 09, 2019, 09:50:20
Dat verbaast me. Toen ik er een paar jaar geleden was, gooiden ze alles op een doorgesneden stokbrood. Hamburgers, worsten, zelfs friet. Was goed binnen te houden.
Dat is een typisch Noord-Franse snack, in België in kebabzaken ook wel te krijgen onder de noemer "Franse hamburger"
Over land and sea

Nik

#5599
Twee weken geleden heb ik Valencia-Chelsea bezocht. Ik kom niet vaak in Spaanse stadions (dit was de 3e na Barcelona en Malaga), maar wat is Mestalla prachtig zeg! Vooraf natuurlijk al veel over gehoord en gelezen, en ik moet zeggen dat alle verhalen klopte. De ligging, de  tribunes en het geluid/ de akoestiek wanneer het publiek te horen was, was prachtig! Daarnaast hielp het wedstrijdverloop (2-2) ook wel erg mee.

Mijn interesse ligt voornamelijk bij Engels voetbal, maar ik moet zeggen dat Mestalla wel in mijn top-5 gekomen is.


ksclgiov282

Citaat van: Nik op dec 09, 2019, 13:46:02
Twee weken geleden heb ik Valencia-Chelsea bezocht. Ik kom niet vaak in Spaanse stadions (dit was de 3e na Barcelona en Malaga), maar wat is Mestalla prachtig zeg! Vooraf natuurlijk al veel over gehoord en gelezen, en ik moet zeggen dat alle verhalen klopte. De ligging, de  tribunes en het geluid/ de akoestiek wanneer het publiek te horen was, was prachtig! Daarnaast hielp het wedstrijdverloop (2-2) ook wel erg mee.

Mijn interesse ligt voornamelijk bij Engels voetbal, maar ik moet zeggen dat Mestalla wel in mijn top-5 gekomen is.



Ben er nog nooit geweest maar het lijkt me inderdaad een fantastisch stadion. Het doet ook heel Brits aan, zo met due overkapping van de hoofdtribune, alles dicht op het veld. Het oude stadion van Athletic leek er mij ook zo eentje.

Nort

Afgelopen maandag bezocht ik West Ham – Arsenal en dat was een fijne ervaring op ieder gebied. West Ham toonde zich een goede gastheer door de kaartjes met 60% te verlagen. Het Olympisch Stadion was allerminst een vervelende locatie en was eigenlijk een heel leuk en prettig stadion. De fans op de tribune bewezen dat de sfeer in de Premier League er nog altijd is en dat de competitie veel levendiger is als de 'AMF' beweging probeert voor te doen.

syntric

Citaat van: Nort op dec 11, 2019, 10:47:02
Afgelopen maandag bezocht ik West Ham – Arsenal en dat was een fijne ervaring op ieder gebied. West Ham toonde zich een goede gastheer door de kaartjes met 60% te verlagen. Het Olympisch Stadion was allerminst een vervelende locatie en was eigenlijk een heel leuk en prettig stadion. De fans op de tribune bewezen dat de sfeer in de Premier League er nog altijd is en dat de competitie veel levendiger is als de 'AMF' beweging probeert voor te doen.

Zowat de eerste die het een leuk en prettig stadion vind :-)
Groundhopper for life :-)

Nort

Citaat van: syntric op dec 11, 2019, 11:12:30
Zowat de eerste die het een leuk en prettig stadion vind :-)
Ook ik zie liever een ouder stadion op een traditionele plek in een woonwijk, maar dat is helaas niet meer de realiteit. Zowel van binnen als buiten hebben ze er echt moeite ingestoken om het een eigen tintje te geven. Maar het is natuurlijk populair in de supporterswereld om alle veranderingen te veroordelen.

rogo_breda

Dit is de eerste keer dat ik hier iets positiefs over hoor. Het is toch gewoon een feit dat het géén voetbalstadion is, dat veel plekken ver van het veld af zitten met slecht zicht? Niet? Dat ze er een WHU uitstraling hebben gegeven is dan inderdaad wel positief om te horen.
Toevallig een deel van deze wedstrijd op tv gekeken en het viel me juist echt op dat er totaal geen sfeer was.

rogo_breda

De laatste wedstrijd in het RSV stadion in Rheydt afgelopen zaterdag was ook een bijzondere ervaring. Meer groundhoppers dan fans, volgens de Groundhopper app waren er maar liefst 224. Het leek op een openlucht museum waarin iedereen wat rondliep tijdens de wedstrijd. Blijft een mooie bak met de groene terraces, zonde dat dit gaat verdwijnen.

Nort

Citaat van: rogo_breda op dec 11, 2019, 11:46:08
Dit is de eerste keer dat ik hier iets positiefs over hoor. Het is toch gewoon een feit dat het géén voetbalstadion is, dat veel plekken ver van het veld af zitten met slecht zicht? Niet? Dat ze er een WHU uitstraling hebben gegeven is dan inderdaad wel positief om te horen.
Toevallig een deel van deze wedstrijd op tv gekeken en het viel me juist echt op dat er totaal geen sfeer was.
Ik stond op de korte zijde en die tribune staat bijna net zo ver/dichtbij van het veld als op Upton Park. De lange zijdes zijn indd wel (te) ver van het veld af.

De sfeer op tv (bij Ziggo Sport) vind ik bijna altijd niet overeen komen met de sfeer in het stadion. Het lijkt wel of zij e.o.a. het stadion geluid wegzuiveren. 

hgrm

Ik ben er geweest voor het honkbal in de zomer. Dat is natuurlijk een ander verhaal met andere afmetingen van het veld, andere kijklijnen en extra tribunes. Het stadion maakte geen verpletterende indruk en heeft weinig eigens. Wat dat betreft staan er nu vier moderne stadions in Londen (WHU, Spurs, Arsenal en Wembley) en ik vind ze -voor zover ik aan de plaatjes kan zien- redelijk inwisselbaar, terwijl de oude stadions die ze vervangen allemaal iets eigens hadden.
Wat Arsenal en Spurs nog als pré hebben, is dat de nieuwe stadions op (vrijwel) dezelfde plek staan, terwijl West Ham uit een working class omgeving is weggeplukt en in een nietszeggende omgeving is terecht gekomen. Wat mij betreft de doodsteek voor de club als authentieke Londense club.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Defender

Citaat van: Nik op dec 09, 2019, 13:46:02
Twee weken geleden heb ik Valencia-Chelsea bezocht. Ik kom niet vaak in Spaanse stadions (dit was de 3e na Barcelona en Malaga), maar wat is Mestalla prachtig zeg! Vooraf natuurlijk al veel over gehoord en gelezen, en ik moet zeggen dat alle verhalen klopte. De ligging, de  tribunes en het geluid/ de akoestiek wanneer het publiek te horen was, was prachtig! Daarnaast hielp het wedstrijdverloop (2-2) ook wel erg mee.

Mijn interesse ligt voornamelijk bij Engels voetbal, maar ik moet zeggen dat Mestalla wel in mijn top-5 gekomen is.


Kan ik me volledig bij aansluiten!
- Zelf geen Spanjekenner en enkel Malaga en Barcelona gedaan
- Meer fan van het Engelse voetbal/stadion/..
- Heeft me ook aangenaam verrast

Enig minpuntje, alcoholvrijbier in dat stadion en wij zaten op bovenste ring maar daar waren geen mannentoiletten :)
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

ricodejong4

Paar weken geleden bij Levante ook enkel alcoholvrij bier. Dit schijnt in de 2 hoogste divisies van Spanje verplicht te zijn sinds enkele jaren. Blijft toch een smetje op een groundhop :)