Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Saltacampos

Pech, niets aan te doen, soms zit het gewoon niet mee.
Volgende keer beter!
Over land and sea

ksclgiov282

Citaat van: fcbisart op nov 12, 2019, 06:36:59
Dat is idd zwaar balen ! Volgend jaar nieuwe poging ?

Misschien komend voorjaar nog eens. Maar 's ochtens (vroeg)  afreizen voor een wedstrijd die op de middag afgetrapt wordt, daar waag ik me niet meer aan. Normaal wou ik ook op vrijdag vertrekken maar kon niet vrij krijgen op het werk, dus de gok dan maar gewaagd.

Nort

Citaat van: ksclgiov282 op nov 13, 2019, 08:34:30
Misschien komend voorjaar nog eens. Maar 's ochtens (vroeg)  afreizen voor een wedstrijd die op de middag afgetrapt wordt, daar waag ik me niet meer aan. Normaal wou ik ook op vrijdag vertrekken maar kon niet vrij krijgen op het werk, dus de gok dan maar gewaagd.
Het is vooral een kwestie van heel veel pech. Als ik naar de UK reis, reis ik in op de wedstrijddag en heb nog altijd de aftrap (met gemak) kunnen halen. Ook als die om 12:00 of 12:30 was.

FCT1980

Bij ons ook een keer een vlucht gecanceld. Dat soort zaken kun je helaas niet plannen en ik ga er zelf ook geen rekening mee houden.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Ici c est Paris

Naar aanleiding van de aanbevelingen hier en op Twitter dus naar Rot-Weiss Essen - Alemannia Aachen geweest vanmiddag en heb me 90 minuten kostelijk vermaakt. Leuke pot voetbal, een aardige opkomst en goede sfeer, er was niets teveel gezegd. Bedankt!

Jef400

Ik denk dat ik in het huidige AZ wel een van de betere ploegen dit kalenderjaar heb zien spelen. Conditioneel, positioneel en qua veldspel klopt het volkomen.

bunnet

Had je nou een Utrecht-sjaal om? Goed bezig haha!

Jef400

Daar zit iets meer dan sympathie, dat moet ik eerlijk toegeven.

hgrm

pfffff....180 minuten voetbal en één doelpuntje

Eerst zaterdag vanuit het uitvak Lommel-Union.
Union was de hele wedstrijd een klasse beter maar als je alleen maar dribbelt en passt in plaats van te schieten, scoor je nooit. Het leek wel alsof ze de bal in de goal wilden lopen.

Zondagmiddag toonde SDO zich weer eens een reuzendoder in de hoofdklasse. Koploper Hollandia verliet, ondanks dat het een kwartier met een man meer speelde, De Kuil met de staart tussen de benen, niet eens onverdiend. De makke van SDO is dit jaar dat er geen spelmaker is. Na het topseizoen van vorig jaar komen veel ploegen met weinig verwachtingen naar Bussum en laten SDO het spel maken. En dat kunnen ze niet. Juist tegen de sterkere ploegen, die zelf ook voetballen, worden de punten gepakt. Zo ook vanmiddag.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

Met drie forumgenoten naar Crawley - Exeter geweest.
Gezelschap: 10
Eten voor de wedstrijd: 10
Stadion: 6,5
Eten in het stadion: had nog steeds geen honger
Wedstrijd: 3

Zoals zo vaak was alles goed behalve de wedstrijd.

Hugo

Citaat van: Koning Kriel op nov 25, 2019, 08:35:34
Met drie forumgenoten naar Crawley - Exeter geweest.
Gezelschap: 10
Eten voor de wedstrijd: 10
Stadion: 6,5
Eten in het stadion: had nog steeds geen honger
Wedstrijd: 3

Zoals zo vaak was alles goed behalve de wedstrijd.

De reis en met name de formaliteiten bij de Eurotunnel gingen ook vlekkeloos. Dat maken we ook wel anders mee.

Saltacampos

Citaat van: Koning Kriel op nov 25, 2019, 08:35:34
Met drie forumgenoten naar Crawley - Exeter geweest.
Gezelschap: 10
Eten voor de wedstrijd: 10
Stadion: 6,5
Eten in het stadion: had nog steeds geen honger
Wedstrijd: 3

Zoals zo vaak was alles goed behalve de wedstrijd.
Mooi, de wedstrijd is dan ook gewoon de aanleiding of het excuus om te gaan.
Altijd leuk als die ook goed zit, maar dat is inderdaad wel vaker niet zo.
Over land and sea

Defender

Weekend Budapest was zeer goed
Aangenaam weertje, stad en mensen

Tickets Ujpest 6.6 euro en Ferencvaros 13.8 euro
Wel duidelijk verschil in 'grote' van club.

Wij stonden aan het Ujpest stadion, maar blijkbaar speelde die in Vasas stadion.
Bier aan sportprijzen, aanrader als je het ons vraagt.
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Rob1977_PSV

Afgelopen week een "Lissabon-dubbel" gedaan; allereerst op donderdag Sporting CP-PSV.

Vooraf is de gemoedstoestand altijd prima; gezellig met iedereen een biertje doen en een beetje sightseeing, niets mis mee. We kregen vooraf het advies om uit te stappen bij de laatste halte van de groene lijn, bij Telheiras, maar aan die vorm van crowdcontrol doen we niet mee, want ervaringen in het verleden leren dat daar dan vaak een welkomstcomité staat te wachten voor de away-support. Zo ook nu. Daarom bij Alvalade uitgestapt en gezellig tussen de Portugezen nog een hapje en drankje gedaan en langzaam eens naar het uitvak gekuierd. De behandeling van de speciale eenheid van de politie zal wel deels gebaseerd zijn op Benfica-ajax van vorig seizoen, maar ik kon hem gezien het verloop van de dag niet geheel plaatsen.

De wedstrijd zelf was na 15:40 minuut gespeeld en het bleef uiteindelijk bij 4-0. Wat me verder opviel, was het rumoer tussen de beide supportersgroepen op de korte zijden bij Sporting. Er werd bij het einde van het duel over en weer gefloten, heel apart. Verder maak ik aan het zoveelste Europese debacle maar geen woorden vuil. Ik vermoed dat ik niet de enige van de 2.300 was die wel weer toe was aan een biertje..

Op zaterdagavond 18:00 uur naar SL Benfica geweest, was een leuke ervaring. De kaartjes op donderdag gekocht in de fanstore in het centrum en er waren maar weinig vakken beschikbaar voor de verkoop. Prima plekken kunnen bemachtigen op de lange zijde, eerste ring voor een net prijsje. Stadion simpel te bereiken via station "Luz" en vooraf een stevig hapje en drankje gedaan bij het giga winkelcentrum om de hoek, Colombo.

De wedstrijd zelf dan, Benfica de nummer 1 trof Maritimo Funchal, de laagvlieger op plaats 14. De bezoekers creëerden in het begin van de wedstrijd twee aardige kansen, maar bij rust stond het al 3-0 en was het duel gespeeld. Na rust nog een goal van Vinicius en rond het uur pakte Gabriel van Benfica een domme tweede gele kaart. Duel op slot verder.

Ook bij Benfica viel het ons op dat er meerdere supportersgroepen of fanclubs (?) her en der door het stadion verenigd waren, iets wat in andere landen toch niet echt gebruikelijk is. Sfeer was verder wedstrijd gerelateerd, dus in mijn ogen prima. Zeer fel en fanatiek bij goals en beslissingen van de arbiter die betwist konden worden, maar verder geen massaal gezang ofzo. Iets wat gezien het affiche en de stand ook normaal is.

Kortom, de ene 4-0 is de andere niet, maar Lissabon als voetbalstad is zeer goed te verteren, mede ook gezien de prijs van het bier en het eten! Aanradertje!
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

Nort

Citaat van: Rob1977_PSV op dec 02, 2019, 12:30:43
[...]

maar Lissabon als voetbalstad is zeer goed te verteren, mede ook gezien de prijs van het bier en het eten! Aanradertje!
Voor een 2e keer in Lissabon geweest en ik kan je verhaal alleen maar onderstrepen. Een fijne stad (datzelfde geldt ook voor Porto), waarin het massa toerisme nog niet aanwezig is (of niet opvalt).