Hoofdmenu

Kroatie

Gestart door mike_t, jul 29, 2016, 17:32:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinnn

Snel bericht terug van de NK Gosk gehad, seizoen start inderdaad eind augustus maar als ik van te voren ff bel kan ik wel ff een korte rondleiding krijgen dus dat is altijd nog beter dan niks.

De Twaalfde Man

Citaat van: Vinnn op jun 15, 2017, 09:25:04
Oke thanks! Ik ga er eens een mailtje uitgooien om te kijken of ze informatie hebben omtrent eventuele oefenduels.
Je zit in Dubrovnik he? Toeristentip voor jou waar je het vrouwtje ook wel blij mee maakt. Regel een auto en ga een dagje naar Kotor en de Baai van Kotor in Montenegro. Fantastisch mooi gebied. Zorg wel dat je vroeg op de dag over de grens bent, want anders kan je wel eens uren in de file staan voor de grensovergang.

Sebastiaan_W

Citaat van: De Twaalfde Man op jun 15, 2017, 10:58:41
Je zit in Dubrovnik he? Toeristentip voor jou waar je het vrouwtje ook wel blij mee maakt. Regel een auto en ga een dagje naar Kotor en de Baai van Kotor in Montenegro. Fantastisch mooi gebied. Zorg wel dat je vroeg op de dag over de grens bent, want anders kan je wel eens uren in de file staan voor de grensovergang.

Ik kan het alleen maar beamen, prachtig!

Vinnn

Bedankt voor de tips. Hoe staat het gesteld met de verkeersgedrag daar? Ik ben zelf niet zo'n gigantische fan van rijden in voor mij onbekende landen.

hgrm

Ik ben er twee keer geweest en heb geen problemen ondervonden.
De snelwegen zijn van westeuropees niveau en dekken het hele land. In de steden is het zoals overal in grote steden: redelijk druk, veel stoplichten etc.
Zagreb heeft een uitstekend tramnet dus als je de auto aan de rand van de stad neerzet, hoef je je niet te ergeren aan langzaamrijdend verkeer, dure parkeerplaatsen etc.

Verder is de kustweg een aanrader. Zo'n beetje van Rijeka via Zadar en Split tot aan Dubrovnik loopt er een tweebaans weg vlak langs de kust. Je komt door de mooiste natuur en langs allerlei plaatsjes uit de Venetiaanse tijd. Uit eigen waarneming kan ik Trogir, Split en de Romeinse opgravingen van Salona (vlak bij Split) aanbevelen.
Als je haast hebt, kun je wel beter de snelweg nemen, de kustweg is 80 km/h met een hoop snelheidsbeperkingen in de plaatsjes waar je doorheen komt. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

DS_Noot

Iemand ervaringen met voetbal/groundhoppen in Pula, Rjieka en Zagreb? Aanraders? Ik ben de tweede helft van augustus in deze steden.

Heb al gelezen dat het prachtige stadion Kantrida van Rjieka wordt verbouwd en daar dus helaas niet gespeeld zal worden.
327 wedstrijden | 63 grounds | 11 landen

Luccie

Citaat van: DS_Noot op apr 28, 2019, 15:54:54
Iemand ervaringen met voetbal/groundhoppen in Pula, Rjieka en Zagreb? Aanraders? Ik ben de tweede helft van augustus in deze steden.

Heb al gelezen dat het prachtige stadion Kantrida van Rjieka wordt verbouwd en daar dus helaas niet gespeeld zal worden.

Vorig jaar in augustus was ik in Kroatië op vakantie. Heb daar twee wedstrijden gedaan. Rijeka - Hajduk Split en Dynamo Zagreb - FC Astana.
Bij beide wedstrijden kon ik vrij makkelijk voorafgaand aan de wedstrijd kaarten kopen. Moest alleen bij Rijeka lid worden van de club. Ik was daar overigens een paar euro voor kwijt. Neem overigens wel je paspoort mee, want het is wel verplicht om je te legimiteren.

Hoever het staat met de verbouwing bij Rijeka weet ik niet. Onderstaand tref je een linkje aan van beide wedstrijden, waar je wat foto`s aantreft.

https://hoppingrob.wordpress.com/2018/09/01/rijeka-stadium-rujevica/
https://hoppingrob.wordpress.com/2018/09/02/zagreb-stadium-maksimir/


DS_Noot

Citaat van: Luccie op apr 28, 2019, 16:33:42
Vorig jaar in augustus was ik in Kroatië op vakantie. Heb daar twee wedstrijden gedaan. Rijeka - Hajduk Split en Dynamo Zagreb - FC Astana.
Bij beide wedstrijden kon ik vrij makkelijk voorafgaand aan de wedstrijd kaarten kopen. Moest alleen bij Rijeka lid worden van de club. Ik was daar overigens een paar euro voor kwijt. Neem overigens wel je paspoort mee, want het is wel verplicht om je te legimiteren.

Hoever het staat met de verbouwing bij Rijeka weet ik niet. Onderstaand tref je een linkje aan van beide wedstrijden, waar je wat foto`s aantreft.

https://hoppingrob.wordpress.com/2018/09/01/rijeka-stadium-rujevica/
https://hoppingrob.wordpress.com/2018/09/02/zagreb-stadium-maksimir/

Bedankt, leuke verslagen!
327 wedstrijden | 63 grounds | 11 landen

De Twaalfde Man

Citaat van: DS_Noot op apr 28, 2019, 15:54:54
Iemand ervaringen met voetbal/groundhoppen in Pula, Rjieka en Zagreb? Aanraders? Ik ben de tweede helft van augustus in deze steden.

Heb al gelezen dat het prachtige stadion Kantrida van Rjieka wordt verbouwd en daar dus helaas niet gespeeld zal worden.
Zagreb zijn veel stadions te vinden. Maximir van Dinamo is wel tof. Oude Kantrida in Rijeka was geweldig. Hoe het er nu bij ligt weet ik niet. De rest is weinig boeiend. Veel grounds met slechts een betonnen tribune. De naar mijn idee toffere grounds liggen meer zuidelijker in Zadar, Sibenik, Split en Imotski

hgrm

Citaat van: De Twaalfde Man op mei 23, 2019, 09:49:46
Zagreb zijn veel stadions te vinden. Maximir van Dinamo is wel tof. Oude Kantrida in Rijeka was geweldig. Hoe het er nu bij ligt weet ik niet. De rest is weinig boeiend. Veel grounds met slechts een betonnen tribune. De naar mijn idee toffere grounds liggen meer zuidelijker in Zadar, Sibenik, Split en Imotski

Volgens mij zag ik laatst ergens foto's voorbij komen van een ploeg op lager niveau die nu in Kantrida speelt.

En als je toch in de buurt van Split bent: ga even kijken in Trogir. Behalve dat het een bijzonder aardig stadje is, staat het "stadion" er ingeklemd tussen het historische centrum, de waterkant en het kasteel.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op mei 23, 2019, 11:07:58
Volgens mij zag ik laatst ergens foto's voorbij komen van een ploeg op lager niveau die nu in Kantrida speelt.

En als je toch in de buurt van Split bent: ga even kijken in Trogir. Behalve dat het een bijzonder aardig stadje is, staat het "stadion" er ingeklemd tussen het historische centrum, de waterkant en het kasteel.

Eens! Dat vond ik als 10-jarig ventje, toen ik er eind jaren '80 langs liep, al indrukwekkend.

Bier und Bratwurst

Citaat van: hgrm op mei 23, 2019, 11:07:58
Volgens mij zag ik laatst ergens foto's voorbij komen van een ploeg op lager niveau die nu in Kantrida speelt.

En als je toch in de buurt van Split bent: ga even kijken in Trogir. Behalve dat het een bijzonder aardig stadje is, staat het "stadion" er ingeklemd tussen het historische centrum, de waterkant en het kasteel.

NK Opatija heeft er onlangs 3 wedstrijden gespeeld. 3HNL
Het ene stadion is het andere niet!

Bakkie

#42
Tijd om dit topic weer eens wat nieuw leven in te blazen.
24 juli t/m 11 augustus zit ik in Kroatië. Eerste week in Savudrija (paar KM boven Umag), ligt tegen de Sloveense grens aan en daarna nog 1,5 week in Porec.
Vorig jaar heb ik 2,5 week op een camping in Porec gestaan.
Toen heb ik daar de plaatselijke FC, NK Jadran Poreč bezocht en daarnaast ben ik ook bij NK Istra 1961 en HNK Rijeka geweest.

Nu is mijn vraag, weten jullie nog pareltjes in de buurt? Dinamo Zagreb/NK lokomotiva is te doen vanuit Porec (3 uurtjes).
En ik zou eventueel vanuit Savudrija de grens kunnen oversteken naar bijvoorbeeld Ljubljana of NK Koper. Alleen die stadions spreken mij niet zo aan.

Jef400

Triestina is ook niet zo ver uit de richting daar. Net zo ver als Ljubjana.

Bakkie

Triestina is inderdaad een mooie, alleen beginnen die pas eind augustus met de competitie. Om daar nu voor een oefenpotje heen te gaan..... Of er moet een hele aansprekende tegenstander komen, dan ga ik er misschien nog over na denken. Al zullen die daar ook zeker niet met de A selectie aantreden.

Lastig, lastig, lastig allemaal haha