Watergatehopper

Gestart door watergatehopper, aug 21, 2013, 16:50:05

Vorige topic - Volgende topic

Saltacampos

Oberhausen precies met een grotere delegatie aanwezig dan toen ik ze deze lente in Düren zag, toen waren ze hooguit met een paar honderd ter plekke.
Over land and sea

watergatehopper

Update: K Bocholter VV - KSC Blankenberge

Bocholt bestond dit weekend 100 jaar en was gastheer voor 3de klasser KSC Blankenberge in het kader van de 3de ronde van de KBVB beker ofwel Croky Cup. Het eerste kwartier ging redelijk gelijk op maar nadat Bocholt in de 16de minuut de 1-0 maakte bleken ze duidelijk de betere van de twee. In de tweede helft hadden ze alles nog wat beter onder controle maar scoren deden ze niet. Ik liet al eens vallen dat zolang het 1-0 blijft het nog steeds een wedstrijd is en er nog kans is voor Blankenberge en zo bleek. De bezoekers leken heel lang de krachten niet te hebben maar de laatste 10 minuten zetten ze toch aan. Na een tweede gele en dus rode kaart voor Bocholt 5 minuten voor tijd kwam er steeds meer geloof dat het er iets mogelijk was. De kansen werden groter en in de laatste minuut werd het alsnog 1-1. Daarna was er zelfs nog een goede kans op de winst voor Blankenberge maar het schot kraakte in een woud van benen. Zonder verlenging werd er aan de penaltyserie begonnen en dit ging bij beide niet vlekkeloos. Bocholt kwam op voorsprong, Blankenberge kon het afmaken maar uiteindelijk werd Bocholt winnaar. Mooi voor de keeper die twee strafschoppen stopte nadat hij zelf huizenhoog over schoot. Qua stadion/ complex is het niet zoveel in Bocholt en nu alles recent lijkt vernieuwd is de charme die zoveel stadions in België hebben nog wat minder. Gelukkig was de verwachting niet al te hoog en met prachtig zomerweer en een mooie ontknoping toch weer goed vermaakt. 

link: https://www.watergatehopper.nl/bocholt-damburgstadion/

Futbology : watergatehopper .nl
Website : www.watergatehopper.nl

🇧🇪 Challenger Pro League (2) ✅

watergatehopper

Update: FC Wezel - KSC City Pirates

Gisteravond was de eerste ronde van de tweede klasse amateur (4) in België. Ik koos voor promovendus Wezel Sport tegen City Pirates en kreeg een prachtige wedstrijd voorgeschoteld. Vooraf had ik verwacht dat de Pirates een stuk sterker zouden zijn maar Wezel schijnt met een paar gerichte aankopen ook dit jaar bovenin mee te willen gaan doen. Het complex Moresnetlaan kent veel blauw en rood en met een mooie poort is het een mooi terrein en een bezoek zeker waard. Een ander leuk detail is het uitzicht op de schoorsteen van 'Nippon Gasses'.

Tijdens de eerste minuten van de wedstrijd stak de jeugd blauwe en rode rookpotten af en nadat ze met zijn zevenen heel hard 'Piraten marginalen' zongen wist iedereen; Wezel is in tweede klasse! Het begin was even wennen voor Wezel en binnen het half uur stond de ploeg met 0-2 achter. Nog in de eerste helft werd het 1-2 wat de wedstrijd geheel kantelde. Wezel werd sterker en binnen een paar minuten was het 2-2 waarna het voor de thee ook zeker nog 3-2 had kunnen worden. Na de rust ging de ploeg door waar het mee geëindigd was en speelde het heel wat kansen bij elkaar. Na de 3-2 werd er wederom te gemakkelijk een doelpunt weggegeven, 3-3. De boefjes van Wezel lieten zich andermaal horen en na opnieuw rode en blauwe rookpotten af te steken zag de scheidsrechter zich genoodzaakt de wedstrijd tijdelijk stil te leggen. Het krapuul zette het op een lopen en nadat het doel en de cornervlag weer zichtbaar werden gingen we weer verder. In de laatste minuut schoot Wezel de winnende binnen en ging iedereen dik tevreden huiswaarts. Op die van Antwerpen/ Merksem na natuurlijk.

https://www.watergatehopper.nl/mol-moresnetlaan/

watergatehopper

Afgelopen zaterdag zijn we naar RWDM geweest. Zonder negatief te willen zijn had ik er iets meer van verwacht. De buurt vond ik zeker niet rauw overkomen ofzo. Ik vond het er eigenlijk best goed uitzien. Maar misschien komt het doordat alles nog in het groen staat en de zon volop scheen. Vlakbij het stadion zitten een paar leuke kroegen en met de muziek buiten was het er heel gezellig. Na een paar biertjes en een broodje durum bij de kebabzaak die tussen de kroegen in gevestigd is liepen we naar het stadion. De beide tribunes aan de lange zijde zijn wel heel tof en het geluid van zowel de meegereisde Cercle fans als ook die van de thuisploeg klonk goed. Wat mij opviel is dat er veelal blanke mannen op de tribune zitten. Iets wat niet helemaal overeenkomt met de vele nationaliteiten in de wijk. Een verassende 2-1 overwinning voor de thuisploeg deed ons weer voldaan vertrekken uit Brussel.

https://www.watergatehopper.nl/brussel-edmond-machtensstadion/

Saltacampos

Het stadion van RWDM ligt in een goede wijk van Molenbeek, ondanks het negatieve imago van de gemeente in de buitenwereld, zijn die er ook. De buurt grenst ook aan het Vlaamse Dilbeek, wat een residentiële en groene gemeente naast het Brussels gewest is.

Dat het publiek nagenoeg uitsluitend blank is, is altijd zo geweest en is in België bijna overal zo in het profvoetbal. Mensen met migratieachtergrond vinden blijkbaar niet of moeilijk de weg naar de stadions. RWDM trekt, net als zeker ook Anderlecht, veel publiek uit de rand rond Brussel. Vaak mensen die in hun familiegeschiedenis wel ergens een band hebben met Brussel, maar er al soms al generaties niet meer wonen. Bovendien heeft RWDM traditioneel een wat rechts imago. In de jaren zestig zijn heel veel mensen in Molenbeek vertrokken naar randgemeenten (zoals in veel andere Belgische steden) waar je rustiger en in een huis met tuin kon wonen. De vrijgekomen huizen zijn toen ingenomen door de migranten die in die tijd massaal naar België zijn gekomen om als gastarbeider te werken.
Over land and sea

watergatehopper

Dank voor de toelichting Saltacampos !!

watergatehopper

Na RWDM zetten we koers richting Charleroi. In het Stade de la Neuville ontving gastheer Olympic Charleroi KVK Tienen. Parkeren recht voor het stadion was geen probleem en we werden zeer gastvrij onthaald. Nadat we vertelden geen supporters van Tienen te zijn maar echt voor het stadion kwamen werd er iemand bijgeroepen die de Nederlandse taal beter beheerste en trots vertelde. Het stadion ligt ingeklemd tussen de woningen en ondanks je deze in het stadion niet kunt zien voelt het heel knus. Bij binnenkomst viel mijn blik eerst op de prachtige staantribune achter de goal. Met zijn zwart/ witte crashbarriers is dit echt een pareltje. De tribunes aan de lange zijdes doen ondanks deze nieuwer zijn niet onder. Het was smullen met hoofdletter S. De kwaliteit op het veld was niet al te best maar het was een leuke wedstrijd waarin Charleroi met 2-1 aan het langste eind trok.

https://www.watergatehopper.nl/charleroi-stade-de-la-neuville/

watergatehopper

update: TSV 1860 München – SG Dynamo Dresden
check de link voor meer foto's https://www.watergatehopper.nl/munchen-stadion-an-der-grunwalder-strasse/

FCT1980

Gaaf man. 1860 Wil ik ook graag nog een keer naartoe.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

watergatehopper

Citaat van: FCT1980 op okt 09, 2023, 22:29:52Gaaf man. 1860 Wil ik ook graag nog een keer naartoe.

Zou ik zeker een keertje plannen. Heel gaaf stadion en dito sfeer!

FCT1980

Citaat van: watergatehopper op okt 10, 2023, 17:03:35Zou ik zeker een keertje plannen. Heel gaaf stadion en dito sfeer!

Ga ik doen. Hoe zat het met kaartjes? Dat ging makkelijk of heb je via iemand anders geregeld?

watergatehopper

Citaat van: FCT1980 op okt 11, 2023, 17:26:33Ga ik doen. Hoe zat het met kaartjes? Dat ging makkelijk of heb je via iemand anders geregeld?

Vanwege veiligheidsredenen mogen er op dit moment niet meer dan 15.000 supporters toegelaten worden. Een paar jaar geleden toen ze nog in de Allianz Arena speelden bracht Dynamo meer dan 25.000 mee, dus het was snel uitverkocht online. Via EFW heb ik een 1860 fan gevonden die zijn vader bereid vond om klaar te zitten toen de verkoop begon. Een paar keer refreshen zei hij en het was gelukt. Uiteraard face value. Een lange PMDS in een park met veel sterke verhalen droeg ook zeker bij aan een top dag. Uiteindelijk waren er op de dag zelf nog wel een aantal kaarten die terug 'de handel' inkwamen maar dat is niet ideaal. Waarschijnlijk is er tegen laagvliegers van ver zoals Verl minder animo en dus een grotere kans op succes. Als je een topspiel zoals Dynamo wilt bezoeken mag je mij altijd contacten. De jongen die mij geholpen heeft heeft een lidmaatschap voor het leven gekocht á €1860,- en doet dit wel eens vaker zei hij. Leuk detail; zijn vader heeft ook een lidmaatschap voor het leven maar betaalde DM 18,60.
Deze wedstrijd heeft de vrije verkoop dus niet gehaald.

watergatehopper

Update: FC Bayern München – SC Freiburg

Voor meer foto's check onderstaande link.

https://www.watergatehopper.nl/munchen-allianz-arena/

rogo_breda

Mooi verhaal over 1860. En mooie foto's, dat is zeker een aanrader! Het contrast met Bayern de volgende dag moet wel heel groot geweest zijn.

FCT1980

Bedankt voor je reactie. Mooi dat mensen elkaar nog op deze manier helpen zonder geouwehoer of extra kosten.