Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

3434

Ik dacht dat ik na het 'systeem van de laatste 3 jaar' het ergste gehoord had. Niet dus!

Voetbalbelgie.be :

Financiële zekerheid

De top zes mag deelnemen aan Play-off 1. Pas na die nacompetitie worden de prijzen verdeeld. Een nieuw element zou het financiële verhaal zijn. Een ploeg uit de G4 (Anderlecht, Club Brugge, AA Gent of Racing Genk) die uit de boot valt, zou een financiële compensatie genieten.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Ik vraag me af of alles wel in overeenstemming is met de regels van de UEFA. Vooral dat degradatieverhaal lijkt me niet kunnen.

Voorts zou het een goede zaak zijn als er vanuit de UEFA/FIFA bindende regels komen wat betreft het aantal degradanten:

tot 16 ploegen: minstens 2 degradanten
tot 18 ploegen: minstens 2 degradanten + 1 barrageplaats
meer dan 18 ploegen: minstens 3 degradanten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

In Argentinië werkt promotie en degradatie volgens mij ook over een periode van langer dan één seizoen.

Overigens vind ik bijna alles over dit onderwerp absurd, vraag me echt af waar ze mee bezig zijn in België, is het zo moeilijk om een normale competitie te organiseren waarin degene met de meeste punten kampioen wordt en met de minste punten degradeert?

Bier und Bratwurst

Ze maken daar de competitie er zeker niet mooier op!!
Gewoon zoals Athletic zegt hoort het te zijn.
Het ene stadion is het andere niet!

3434

#379
Requiescat in pace Belgisch voetbal!

Het is dus goedgekeurd voor een periode van 3 jaar. Ik ben bijna blij dat ik geen club support in 1ste klasse.

Ik lees net op voetbalkrant: "maandenlang zocht men naar een oplossing, De Witte heeft een compromis gevonden".
Twee zinnen verder:Play-off 1 en play-off 2 blijven hetzelfde (hoezo aantrekkelijkere/eerlijkere play-offs?) en we blijven met 16 clubs (ook geen compromis). Compromis voor de KBVB betekent geld voor de kleintjes + the poor G4-member that doesn't make it to play-off 1 gets a nice bonus!

Maar voor de degradatie komt er iets anders: het 3jaarlijks gemiddelde.
1woord: DEGOUTANT
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Arjen

Wie bedenkt zoiets? Ook de degradatieregeling dit seizoen:
De nummers 15 en 16 spelen vijf onderlinge duels. De vijftiende start met een voorsprong van drie punten en speelt drie van de vijf partijen op eigen veld. Na de 5 wedstrijden wordt een klassement opgemaakt. De winnaar speelt barrages met drie teams uit tweede klasse met als inzet één ticket voor de Jupiler Pro League. De verliezer zakt meteen naar tweede klasse.
Ik kan me niet voorstellen dat de supporters van een Eupen, Lierse of Charleroi hier voor warmlopen.


3434

Citaat van: Breda op feb 25, 2011, 15:37:30
Alleen een geflipte raketgeleerde kan zulke plannen bedenken.

Hoe wordt het drie seizoenenklassement berekend?
Elke club krijgt per seizoen een aantal punten omgekeerd evenredig met de plaats in het klassement. Het nummer zestien krijgt dus één punt, het nummer vijftien twee, het nummer veertien drie, enzovoort.

Die punten worden samengeteld en leveren het drieseizoenenklassement op.

Wat met clubs die nog geen drie seizoenen in eerste speelden?
Clubs die slechts één seizoen in eerste speelden, zien hun puntenaantaal vermenigvuldigd worden met drie. De punten van clubs die twee seizoenen in eerste speelden, worden vermenigvuldigd met 1,5.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke

Citaat van: Arjen op feb 25, 2011, 21:37:02
Wie bedenkt zoiets? Ook de degradatieregeling dit seizoen:
De nummers 15 en 16 spelen vijf onderlinge duels. De vijftiende start met een voorsprong van drie punten en speelt drie van de vijf partijen op eigen veld. Na de 5 wedstrijden wordt een klassement opgemaakt. De winnaar speelt barrages met drie teams uit tweede klasse met als inzet één ticket voor de Jupiler Pro League. De verliezer zakt meteen naar tweede klasse.
Ik kan me niet voorstellen dat de supporters van een Eupen, Lierse of Charleroi hier voor warmlopen.

Ik als Lierse supporter althans niet. Mij niet gezien om vijf keer te betalen om Lierse-Charleroi te zien. Ik was van plan om volgend seizoen nog de uit-wedstrijden van mijn club te volgen, maar daar begin ik nu sterk aan te twijfelen. Onze competitie is een lachtertje. Ik hoop dat echt dat de toeschouwersaantallen fors zullen dalen.

hgrm

zo'n best-of-five past ook helemaal niet bij voetbal.

Bij een sport als honkbal kan een mindere ploeg zomaar een pot (dik) winnen als ze één goede pitcher hebben (maar niks erachter). Dan heeft een best-of-five zin om te zorgen dat de ploeg die over de hele selectie het sterkst is, wint.

Bij voetbal is dat onzin. Het is als moeilijk om één wedstrijd tegen de verhouding in van een sterkere ploeg te winnen. Als je er een uit-en-thuis dubbel van maakt, dan is het goed genoeg. Daarvoor heb je die drie andere wedstrijden niet nodig.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Mar

1 Oplossing: Niet meer gaan kijken dan is het zo gedaan.
Alles draait om geld, wij supporters tellen gewoon niet. 90% is tegen en toch nog kiezen voor zo'n systeem.

In wat voor een apenland leef ik toch? Belgie mag zich gelukkig prezen dat we geen moslims zijn anders heb ge toestanden zoals in Libie, Egypte

Verwijderd lid

Citaat van: hgrm op feb 26, 2011, 02:26:06
zo'n best-of-five past ook helemaal niet bij voetbal.

Bij een sport als honkbal kan een mindere ploeg zomaar een pot (dik) winnen als ze één goede pitcher hebben (maar niks erachter). Dan heeft een best-of-five zin om te zorgen dat de ploeg die over de hele selectie het sterkst is, wint.

Bij voetbal is dat onzin. Het is als moeilijk om één wedstrijd tegen de verhouding in van een sterkere ploeg te winnen. Als je er een uit-en-thuis dubbel van maakt, dan is het goed genoeg. Daarvoor heb je die drie andere wedstrijden niet nodig.

Deze best of five is puur om een tijd te overbruggen tot de 2e klasse ook uitgespeeld is.
Anders kan het zomaar zijn dat de nr 15 van 1e klasse meer dan een maand geen wedstrijd hoeft te spelen.
Door een best of five te spelen is de wachttijd een stuk korter.

Desondanks vind ik het een walgelijke competitieopzet.
Tijdens de eerste ronde van de competities wil ik wel gaan kijken, maar de playoffs hoeven van mij niet.

Joost

Gent-Zeehaven houdt Peruwelz op een gelijkspel, die hadden achtmaal op rij gewonnen.

King Nothing

http://www.footballculture.com/wp-content/uploads/2011/02/DoodsbriefTweedeKlasse.jpg

't Is wel duidelijk hoe de supporters van clubs uit de Tweede Klasse erover denken
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Niels_Zitterd

Het ziet er naar uit dat de dagen van het Lyra stadion zijn geteld...

http://www.lyratsv.be/html/media/febr_2011/Nieuw_Stadion_Lyra_1_02_2011.html

Cyclebob

Jammer van dat mooie stadion met vervallen reclameborden in het centrum van Lier.
Ben er dit jaar geweest tijdens de 4e klasse kraker Lyra - RC Mechelen
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga