Hoofdmenu

Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef400

Ach ja, totdat ze dit jaar weer degraderen naar de RL West. Dan zijn de megalomane plannen weer snel voorbij.

hgrm

Is het echt zo onzinnig? Ik vind het wel passen in het huidige tijdsgewricht.

Keulen heeft een miljoen inwoners en de markt voor voetbal is aanwezig (1.FC Köln verkoopt elke wedstrijd zo'n beetje uit, ondanks dat ze het rechterrijtje niet ontstijgen).
Als Fortuna een comfortabel stadion neerzet en zich weet op te werken naar de 2. Bundesliga dan zullen ze ongetwijfeld een hoop event-publiek weten te trekken.

Of je het moet willen, is iets anders. Je verkoopt als club wel je ziel.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: Joost op sep 13, 2015, 11:54:49
Dat zijn wel heel absurde plannen.

In de 3. Liga trekken ze nu zelf zo'n 1500 tot 2000 man. Tegen Mainz in de DFB pokal drie jaar waren er 6700 man. Hoe kun je dan in vredesnaam een stadion met 20.000 plaatsen verantwoorden?

Alsof Helmond Sport een stadion voor 20.000 man bouwt.

Als je groter wilt worden moet je groot durven te denken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jehoentelaar

Maar dit is wel weer erg overdreven. Het is bij Waldhof ook niet echt gezellig.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

watergatehopper


Ik ben het wel met Joost eens. Ze trekken te weinig publiek op dit moment voor zo'n stadion. Promoveren naar tweede zal echt niet zomaar gebeuren denk ik. Het is geen Darmstad ofzo.

Wat is er mis met de sfeer bij Waldhof Mannheim? Ik zag best leuke filmpjes op FB verschijnen en zou er graag eens naartoe gaan.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: spons op sep 13, 2015, 22:13:33
Als je groter wilt worden moet je groot durven te denken

Er is wel een verschil tussen groot durven denken en megalomaan.

Shepherd

Als Waldhof weer op niveau gaat spelen komt het best wel goed daar.

Jef400

Bij Waldhof Mannheim wel. Maar bij Fortuna Köln die nu al 3 of 4 keer zo weinig toeschouwers trekken als Mannheim terwijl ze een niveau hoger spelen. Dan is zo'n groot stadion echt een potentiële ramp in mijn ogen. Voor minder dan 1.000 man spelen in een stadion waar er ruim 20.000 in kunnen is echt verschrikkelijk.

Joost

Citaat van: hgrm op sep 13, 2015, 21:11:38
Is het echt zo onzinnig? Ik vind het wel passen in het huidige tijdsgewricht.

Keulen heeft een miljoen inwoners en de markt voor voetbal is aanwezig (1.FC Köln verkoopt elke wedstrijd zo'n beetje uit, ondanks dat ze het rechterrijtje niet ontstijgen).
Als Fortuna een comfortabel stadion neerzet en zich weet op te werken naar de 2. Bundesliga dan zullen ze ongetwijfeld een hoop event-publiek weten te trekken.

Of je het moet willen, is iets anders. Je verkoopt als club wel je ziel.

Ik ben even in de oude cijfers gedoken.

In het laatste jaar (1999/2000) 2. Bundesliga trok Fortuna 5900 man, een jaar eerder waren dat er 6700.
Die cijfers vertekenen nogal want in beide jaren speelde ook 1. FC Koln in de 2. Bundesliga. Die wedstrijd trok 38.000 toeschouwers.
Als ik die bewuste pot uit het gemiddeld haal dan kom ik op 3900. Dat is wel ongeveer wat ze in eerdere jaren ook trokken.

Wanneer je dan nu een stadion bouwt voor 20.000 toeschouwers dan ben je de realiteit totaal uit het oog verloren. Als Fortuna Koln de enige club in de stad zou zijn dan zou ik het nog snappen maar ze staan echt enorm in de schaduw van 1. FC Koln.

Dat je dagjesmensen aan wilt trekken zal best maar ik denk niet dat er, zelfs in de 2. Bundesliga, 10.000 dagjesmensen op bezoek komen.

AthleticHolanda

Ik denk ook dat het voorlopig te groot is, maar vergeet niet dat alleen in de stad Köln al een miljoen mensen wonen, in de agglomeratie wonen zelfs tweeënhalf miljoen mensen. Als je het inwonersaantal afzet tegen het potentieel toeschouwersaantal dan zou het toch mogelijk moeten zijn lijkt me zo.

Koning Kriel

Citaat van: AthleticHolanda op sep 14, 2015, 15:13:57
Ik denk ook dat het voorlopig te groot is, maar vergeet niet dat alleen in de stad Köln al een miljoen mensen wonen, in de agglomeratie wonen zelfs tweeënhalf miljoen mensen. Als je het inwonersaantal afzet tegen het potentieel toeschouwersaantal dan zou het toch mogelijk moeten zijn lijkt me zo.

In de zeer directe nabijheid heb je dan ook veel grote voetbalclubs met historie. Het winnen van nieuwe fans is altijd lastig dat is een langdurend proces, mij lijkt meteen een stadion van 20.000 veel te ambitieus. Ik zou beginnen met een kleiner stadion, iets in de trend van FSV Frankfurt. Ik was daar gisteren en dat is gewoon een prima klein stadion zonder veel grootheidswaanzin. Denk dat de clubs wat potentieel betreft ook redelijk met elkaar te vergelijken zijn.

Jehoentelaar

Citaat van: watergatehopper op sep 14, 2015, 08:42:16
Ik ben het wel met Joost eens. Ze trekken te weinig publiek op dit moment voor zo'n stadion. Promoveren naar tweede zal echt niet zomaar gebeuren denk ik. Het is geen Darmstad ofzo.

Wat is er mis met de sfeer bij Waldhof Mannheim? Ik zag best leuke filmpjes op FB verschijnen en zou er graag eens naartoe gaan.

Dit seizoen over het algemeen wel maar de voorbije jaren zat het stadion voor amper 10% vol. Zo'n scenario voorzie ik ook voor SC Fortuna Köln als ze de huidige plannen willen voortzetten. Meer dan een stadionnetje à la Kaiserlinde (SV Elversberg) moet je daar echt niet willen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

TonyS

Is er mogelijk een grote sponsor/ geldschieter in het spel of zo dat er zulke megalomane plannen zijn?
Ik bezocht onlangs Fortuna Köln. Het is een leuke club met een leuk publiek, een soort Sankt Pauli light. Maar erg fanatiek is het niet en ze komen ook niet in grote getale. Een stadion met een capaciteit van 5000 lijkt me groot zat voor deze club. Als er plotseling iets geks gebeurt, kunnen ze altijd nog uitwijken naar het stadion van de 1.FC.

Hugo

Er staat niet dat er een nieuw/verbouwd stadion komt met 20K plaatsen komt. Wel een aantal fases waarin de vierde en laatste fase als resultaat 15 tot maximaal 20K plaatsen. 

Heeft iemand überhaupt het bericht gelezen?

Hugo

Voor 3.Liga is accommodatie natuurlijk ondermaats.