Count-down to the 2008/2009-Season

Gestart door TeeZee, mei 11, 2008, 09:56:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: TeeZee op jun 20, 2008, 15:03:01
Het aantal berichten over verschuivingen (naar vrijdagen en zo) is nu zo groot geworden, dat ik het niet meer meld. Het is nu afwachten tot dat de FL en PL de lijsten in z'n geheel publiceren. Ja, ik weet dat o.a. de Beeb ze al heeft, maar die zijn provisional.
Linkje?

TeeZee

Citaat van: Joost op jun 20, 2008, 15:33:37
Citaat van: TeeZee op jun 20, 2008, 15:03:01
Het aantal berichten over verschuivingen (naar vrijdagen en zo) is nu zo groot geworden, dat ik het niet meer meld. Het is nu afwachten tot dat de FL en PL de lijsten in z'n geheel publiceren. Ja, ik weet dat o.a. de Beeb ze al heeft, maar die zijn provisional.
Linkje?
De BBC weet je wel te vinden, dus die bedoel je vermoedelijk niet. Alle verschuivingen zie je automatisch op de website van de FL verschijnen, omdat daar continu het laatste nieuws van iedere club verschijnt (naar beneden scrollen en dan onder de balk Club Newswire). Dan zie je bijvoorbeeld staan: 20.06.2008 Southend switch. Klik je daar vervolgens op, kom je op de website van Brighton & Hove Albion waar staat dat de wedstrijd op Roots Hall naar de vrijdag 22/8 verschoven is.

Het gaat nu alleen zo snel dat het niet meer bij te houden is.

TeeZee

#77
Het ziet ernaar uit dat er dit jaar geen LC-wedstrijden op de maandag en donderdag zijn. Het overgrote deel wordt gewoon op dinsdag gespeeld. Slechts drie verschuivingen tot nu toe naar de woensdag: Sheffield United v Port Vale (omdat Wednesday ook thuis speelt), Coventry v Aldershot en Wycombe v Birmingham.

TeeZee

Citaat van: TeeZee op jun 15, 2008, 22:10:52
Oud nieuws, maar toch: de loting voor de Schotse challenge cup (Scottish Cup, oudste bekertoernooi van Schotland) heeft het volgende opgeleverd:
Even mezelf verbeteren, Dit is NIET het oudste bekertoernooi van Schotland (het bestaat nog geen 20 jaar zelfs). De oudste is uiteraard de Schotse FA Cup, die ook wel de Scottish Football Association Challenge Cup wordt genoemd. Vandaar de verwarring.

Nu we het toch over Schotse bekertoernooien hebben:
Schotse FA Cup
R1: 27/9
R2: 25/10
R3: 29/11
R4: 10/1 (mooie datum)
R5: 7/2
QF: 7/3
SF: 25/4
F: 30/5

Schotse League Cup
R1: 5/8
R2: 26/8
R3: 23/9
QF: 28/10
SF: 27/1
F: 15/3

Challenge Cup (vergelijkbaar met de Engelse Football League Trophy)
R1: 26/7
R2: 12/8
QF: 7/9
SF: 12/10
F: 16/11

Kortom, er is ook een midweekprogramma in Schotland in de week van 9 t/m 16 augustus. Keuzes in overvloede!

TeeZee

Citaat van: Batflyer op jun 19, 2008, 15:44:56
Kaarten voor Crystal Palace - Hereford United zijn inmiddels in de vrije verkoop gegaan. Op de online ticket office staat de wedstrijd gepland voor 12 augustus, 20:00 uur. Op de site wordt ergens de 13e genoemd, zo te zien staat die datum dus nog niet helemaal vast.

Volgens de ticket office zijn de Arthur Wait Stand en de Croydon Family Stand al uitverkocht, net als de Upper Tier van de Holmesdale Stand.
De Arthur Wait Stand wordt niet geopend voor deze wedstrijd, dat verklaart dat er geen tickets voor te krijgen zijn.

TeeZee

Citaat van: TeeZee op jun 18, 2008, 10:05:43
In mijn herinnering werd er vroeger op de website van de Football League een lijst bijgehouden van wedstrijden die verschoven werden, en niet alleen de tv-games. Dat is natuurlijk enorm handig en daarom heb ik de Football League maar eens een mailtje gestuurd.

Geen idee of ik ooit antwoord krijg, maar de FL komt altijd wel sympathiek over. Ik vind hun website ook veel informatiever dan die van de Premier League.
Ik heb nog antwoord gekregen ook! Enfin, de site van de FL krijgt in juli een volledig nieuw uiterlijk en mijn verzoek is doorgestuurd naar de mensen die erover gaan.

Ik hoop trouwens dat die restyling niet gaat betekenen dat het net zoiets wordt als de site van de PL, want die vind ik te gelikt en bevat voor mij te weinig relevante informatie.

TeeZee

De volledige fixture list (inclusief de eerste aanpassingen en verschuivingen) is vrijgegeven op de site van de FL: http://www.football-league.co.uk/page/NewsDetail/0,,10794~1333581,00.html

Het zelfde geldt voor de LC, dit jaar 4 wedstrijden op de woensdag: Coventry v Aldershot, Wycombe v Brum City, Forest v Morecambe en Sheffield United v Port Vale. De rest is allemaal op de 12e. Geen wedstrijden op de 11e en de 14e!

TeeZee

Tragisch nieuws en ergens niet helemaal fris om in een count-down topic te plaatsen, maar de naamgever van de uitermate leuke en handige website voor groundhoppen in Engeland, Tony Kempster, is ernstig ziek. Alhoewel ik de goede man verder totaal niet ken, heb ik de afgelopen jaren zeer veel aan zijn website gehad.

Bron: http://www.nlpl.co.uk/forum/gforum.cgi?post=100315;sb=post_latest_reply;so=ASC;forum_view=forum_view_collapsed;;page=unread#unread

Pieros

Door zijn website iis hij denk ik wel de bekendste Engelsman uit de Non-League wereld.

Joost

Citaat van: TeeZee op jun 24, 2008, 19:13:31
Tragisch nieuws en ergens niet helemaal fris om in een count-down topic te plaatsen, maar de naamgever van de uitermate leuke en handige website voor groundhoppen in Engeland, Tony Kempster, is ernstig ziek. Alhoewel ik de goede man verder totaal niet ken, heb ik de afgelopen jaren zeer veel aan zijn website gehad.

Bron: http://www.nlpl.co.uk/forum/gforum.cgi?post=100315;sb=post_latest_reply;so=ASC;forum_view=forum_view_collapsed;;page=unread#unread
Zijn site is gewoonweg briljant.

Het is overigens een pafferige man, hij heeft een column in de Non-League Today:


TeeZee

Tv-zenders SkySports en Setanta maken waarschijnlijk pas op 7 juli bekend aan het grote publieke welke wedstrijden uit de Premier League zij voornemens zijn uit te zenden.

Batflyer

Citaat van: TeeZee op jun 23, 2008, 11:39:12
Citaat van: Batflyer op jun 19, 2008, 15:44:56
Kaarten voor Crystal Palace - Hereford United zijn inmiddels in de vrije verkoop gegaan. Op de online ticket office staat de wedstrijd gepland voor 12 augustus, 20:00 uur. Op de site wordt ergens de 13e genoemd, zo te zien staat die datum dus nog niet helemaal vast.

Volgens de ticket office zijn de Arthur Wait Stand en de Croydon Family Stand al uitverkocht, net als de Upper Tier van de Holmesdale Stand.
De Arthur Wait Stand wordt niet geopend voor deze wedstrijd, dat verklaart dat er geen tickets voor te krijgen zijn.

Ja ik had het inmiddels gelezen, jammer dat ze een tribune dichtgooien..

In een ander topic had ik al gemeld dat ik wil proberen om kaarten voor de Community Shield te halen. Mocht dat niet lukken, dan ga ik naar Tottenham Hotspur - AS Roma (zelfde dag en tijdstip als C. Shield). Maar nu zie ik bij ticketprijzen iets staan over 'Concessions', die kaarten zijn goedkoper dan normaal. Wat houdt concessions precies in? Op de site van Spurs kan ik nergens uitleg daarover vinden.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

TeeZee

Je krijgt korting als je bejaard of kind bent, soms als je student bent.

Nog even over het community shield: de kaarten gaan 15, 20, 30 en 40 pond kosten zo is mij verteld.

TeeZee

Zo, het seizoen is begonnen. Ik heb de eerste vlucht geboekt. Op zaterdag 9 augustus vlieg ik in de vroege ochtend van Rotterdam naar London City, waar mijn eerste aankoop de Seasonal Preview van FourFourTwo zal zijn.

Waar ik slaap, waar ik heen ga en wanneer ik weer terugkom zijn vragen waar ik momenteel nog geen antwoord op heb.

Joost

Mijn eerste vluchten zijn ook geboekt. 13 september naar Schotland voor Raith Rovers - East Fife plus de zondagwedstrijd die waarschijnlijk Motherwell-Celtic zal zijn.

11 oktober naar Bury-Exeter plus aansluitend enkele dagen Lake District.