Oosteuropees advies gevraagd!

Gestart door hgrm, jul 16, 2009, 00:39:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Deze zomer ga ik, bij gebrek aan DFB-pokalwedstrijden die op het goede moment in het goede stadion gespeeld worden en waarvoor ook nog kaarten te vinden zijn, via Stuttgart en Ingolstadt een paar dagen richting Tsjechië en Slowakije.

Tenminste, voor 1 augustus staat de derby Sparta vs. Bohemians in Praag al min of meer vast.

Op 2 augustus zijn er meer mogelijkheden:

- een andere wedstrijd in de Tsjechische hoogste klasse (Brno, Olomouc,....)
- Slovan Bratislava
- een bekerwedstrijd in Oostenrijk
- iets anders

Wie heeft er tips of aanbevelingen?

Op 3 augustus staat sightseeing in Wenen op het programma, maar ik zag dat het tweede van Slovan Bratislava op die dag thuis speelt. Uit de website kan ik weinig wijs dus ik vraag me af waar dat tweede speelt en of dat een stadion is dat de moeite waard is.

Na 3 augustus gaat de reis weer verder, via Neunkirchen, Kaiserslauteren, heel misschien Hoffenheim en Luxemburg naar FSV Frankfurt en Bielefeld.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Maroboduus

Klinkt weer als een heerlijke reis hgrm. Ontvangt Sparta het échte Bohemians of de kopie? Gaat trouwens dit seizoen ook een leuke match worden; de derby tussen de twee Bohs uit Praha.

Maar goed, als je kunt kiezen tussen een match in Brno of Olomouc, zou ik je die laatste optie zeker aanraden en dat vooral vanwege het stadion. Brno heeft een aardig stadion, maar niet meer dan dat. In Olomouc zijn alleen de lichtmasten al een bezienswaardigheid.

En voor wat het tweede van Slovan Bratislava betreft. Voor zover ik weet spelen die soms (weet niet of dat altijd het geval is) in het štadión Ružinov, ook wel Stadion Rapid genoemd, de thuisbasis van Rapid Ružinov of Rapid Ružinov Bratislava:
http://www.stadionbesuch.de/2003_2004_rapidbratislava.htm
http://stadionfotos.at/slowakei_bratislava_stadion_rapid/slowakei_bratislava_stadion_rapid.html

Sebastiaan_W

Ik weet dat er 2 Bohemians zijn, maar wat is het verschil tussen deze 2?

hgrm

Wat ik in de gauwigheid heb gezien is dat de ene (Bohemians 1905) volgens de bond de "legitieme" opvolger is van het Bohemians dat een aantal jaar geleden failliet is gegaan. Het andere Bohemians is een lokaal clubje uit een voorstad dat zich ook Bohemians is gaan noemen om mee te liften op de bekende naam.

Toen Bohemians 1905 promoveerde en de ander club zijn naar wijzigde, dreigden er twee Bohemians in de hoogste divisie terecht te gaan komen. De bond was hier uiteraard niet blij mee en heeft besloten dat er maar één club met die naam mocht spelen, en wel Bohemians 1905. De andere club spande een rechtzaak aan en won, zodat beide clubs de naam Bohemians mogen voeren.


Als ik bestuurslid van Bohemians Dublin was, zou ik ze allebei uitnodigen voor een tournooi met drie ploegen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Bohemians Praha kocht de licentie van Střížkov toen het echte Bohemians failliet ging. In 2004/2005. Het 'neppe' Bohemians Praha trekt geen fans terwijl het 'echte' Bohemians 1905 veel fans heeft, zou dus wel even opletten tegen wie Slavia het opneemt.

De derby tussen de twee Bohemians in 2005/2006, derde divisie, trok 7800 toeschouwers in Dolicek.

Rinus A.

6 augustus speelt Aberdeen in de EL bij Olomouc (mits ze een ronde eerder Fram verslaan).

hgrm

Ik zag alweer wat leuke fixtures langskomen in de loting, dus ik ga maar weer eens puzzelen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

En dankzij de Europacup zijn de plannen weer eens gewijzigd:

Stuttgart II
Ingolstadt
Sparta Praag
Sigma Olomouc
Slavia Praag (CL)
Slovan Liberec (EL)
Babelsberg
Vfb Lübeck
Hansa Lüneburg
Arminia Bielefeld
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

En wederom

Stuttgart II Sandhausen
Ingolstadt
Sparta Praag
Sigma Olomouc
Slavia Praag (CL)
Slovan Liberec (EL)
Babelsberg
Vfb Lübeck
Hansa Lüneburg
Arminia Bielefeld

Nu alleen maar hopen dat het lukt met de kaartjes. Geen idee hoe dat werkt in Tsjechië
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Rinus A.

Zou er ook alvast rekening mee houden dat Sigma uit de EL vliegt op IJsland en dus uit jouw spielplan.

hgrm

Heb ik rekening mee gehouden: ik wil ze zien tegen Ostrava in de competitie
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Maroboduus

Citaat van: hgrm op jul 17, 2009, 22:28:45
En wederom

Stuttgart II Sandhausen
Ingolstadt
Sparta Praag
Sigma Olomouc
Slavia Praag (CL)
Slovan Liberec (EL)
Babelsberg
Vfb Lübeck
Hansa Lüneburg
Arminia Bielefeld

Nu alleen maar hopen dat het lukt met de kaartjes. Geen idee hoe dat werkt in Tsjechië


Voor wat betreft de kaartverkoop in Tsjechië zou ik mij niet al te veel zorgen maken als ik jou was. De wedstrijden aldaar zijn zelden of nooit uitverkocht. Vorig jaar speelde Sparta Praha europees tegen Dinamo Zagreb - toch een zeer aantrekkelijk affiche - en zaten er uiteindelijk amper 12.000 man in het stadion. Ben zelf een aantal jaren geleden ook bij de derby Sparta-Slavia geweest en ook toen was het geen enkel probleem om op de wedstrijddag zelf nog kaartjes aan het stadion te kopen. Ook mijn overige Tsjechische ervaringen waren trouwens van dien aard.

hgrm

Citaat van: Dennis-V op jul 18, 2009, 14:24:59
Begrijp ik het nu goed dat je van al deze clubs een wedstrijd gaat bezoeken tijdens je vakantie / rondreis ?


Klopt.
Ik had je vraag btw even over het hoofd gezien, vandaar het late antwoord.

Door de ontwikkelingen in van donderdagavond (Vaduz-Falkirk 2-0 na Falkirk-Vaduz 1-0 in de heenwedstrijd) is er zelfs nog eentje bij gekomen:

En wederom

Sandhausen - CZ Jena (3. Liga)
Vaduz - Slovan Liberec (EuroLeague)
Ingolstadt - Augsburg (DFB-Pokal)
Sparta Praag-Bohemians 1905 Praag (hoogste klasse Tsjechië)
Sigma Olomouc-Banik Ostrava (hoogste klasse Tsjechië)
Slavia Praag-FC Sheriff (Champions League)
Slovan Liberec-Vaduz (EuroLeague)
Babelsberg-Hertha II (Regionalliga Nord)
Vfb Lübeck-1. FC Magdeburg (Regionalliga Nord)
Hansa Lüneburg-SVG Göttingen (Oberliga Niedersachsen Ost)
Arminia Bielefeld-Hansa Rostock (2. Bundesliga)


Er blijven 2 voetbalvrije dagen over, waarvan ik er één wil benutten om Auschwitz te bezoeken en één om Praag onveilig te maken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Twee vragen;

1. waarom zet je de (reis)verslagen niet op de website die aan dit forum gelieerd is / was?
2. ga je deze reis helemaal alleen maken?

Veel plezier overigens het is een erg leuk programma, vooral die tribune in Olomouc lijkt me fantastisch.

hgrm

Citaat van: AthleticHolanda op jul 25, 2009, 13:58:06
Twee vragen;

1. waarom zet je de (reis)verslagen niet op de website die aan dit forum gelieerd is / was?


Ik heb het wel eens geprobeerd om een website echt bij te houden, zoals Ansgar dat bijvoorbeeld doet op www.groundhopping.de.
Ik heb echter niet de discipline om dat consequent te doen; soms heb ik zin om wat te schrijven en zet ik het hier op het forum. Soms heb ik er ook wel eens helemaal geen zin in (vooral als ik samen met iemand anders naar een wedstrijd geweest ben en ik m'n ei al kwijt ben) en schrijf ik niks.

Citeer

2. ga je deze reis helemaal alleen maken?


Yep. Bij gebrek aan een vriendin of anderszins.
Ik vind het overigens niet zo erg om alleen onderweg te zijn. Dan hoef je met niemand rekening te houden en stuit 11 wedstrijden in 13 dagen niet op bezwaren van de reisgenoten.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen