Images of The Ninety-Two; The Comments

Gestart door Han, okt 23, 2007, 00:16:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Sommige mensen denken dat ik het overdramatiseer, maar ik kan dus echt niet slapen na het zien van dit soort foto's. Doodzonde dat ik niet begin jaren 90 begonnen ben met groundhoppen in Engeland. Villa Park heb ik alleen nog maar van buiten gezien, komend seizoen ga ik er ook een wedstrijd bezoeken (om Birmingham compleet te kunnen maken).

Ik heb nog een vraagje over je Derby County-bericht:
Citeer6   92-93   2   MON DEC 28   DERBY COUNTY V PORTSMOUTH   2-4      21478   3.00pm


Mijn meest Engelse wedstrijd. Alles klopte. De claustro-omgeving. Propvolle terraces. Boxing Day. Bitter koud.
Sinds wanneer is 28 december Boxing Day? Of heb je het naar beneden afgerond? Dit is geen zeikopmerking, al komt het wel zo over. Het brengt mij in de war.

Han

Citaat van: TeeZee op jun 06, 2008, 19:07:31Sinds wanneer is 28 december Boxing Day? Of heb je het naar beneden afgerond? Dit is geen zeikopmerking, al komt het wel zo over. Het brengt mij in de war.

Het was en héle lange Kerst dat jaar.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Ici c est Paris

Heb nog nooit in Engeland een wedstrijd bezocht, sterker nog, ben nog nooit op het Britse eiland geweest, maar dit zijn wel juweeltjes hoor. Om 1 of andere reden trok het me ook niet zo, maar o.a. dankzij deze foto's voel ik diep van binnen toch een sterk verlangen om er snel eens heen te gaan. En daar is geen woord van overdreven of gelogen. Bedankt hiervoor.

Han

Citaat van: Ici c est Paris op jun 06, 2008, 22:09:20
Heb nog nooit in Engeland een wedstrijd bezocht, sterker nog, ben nog nooit op het Britse eiland geweest, maar dit zijn wel juweeltjes hoor. Om 1 of andere reden trok het me ook niet zo, maar o.a. dankzij deze foto's voel ik diep van binnen toch een sterk verlangen om er snel eens heen te gaan. En daar is geen woord van overdreven of gelogen. Bedankt hiervoor.

Mooi om te lezen dat inspiratie wordt 'doorgesluisd'. Zelf raakte ik volledig begeesterd en eigenlijk betoverd en verdoofd door het WK 1966. Ik geef je beelden van Portugal vs Noord Korea op Goodison Park van Everton. Kwartfinale. Gekluisterd en transfixed. Ik zag theaterbalkonnen achter de doelen. Bioscoopsensatie.

Als klein jongetje verbleef ik samen met mijn broertje elke zomer gedurende een maand op een boerderij in Meddo, een buurtschap in de contreien van Winterswijk in de Gelderse Achterhoek om als stadse pummeltjes uit Zwolle kleur, weerstand en natuur op te doen. Daar zag ik alle wedstrijden en ben ik in 1966 ontmaagd door Goodison Park.

Ik was toen vastbesloten om een van de jongetjes te worden op minuut 06.40 uit het filmpje om ooit eens onder het maaiveld staand over een perimeter te leunen. Ik wist toen nog niet dat die vastberadenheid en heilige wil dusdanig verzilverd zou worden dat het 'a way of life' is geworden.

Ook ik heb inmiddels gemerkt dat ik er kennelijk aanstekelijk over kan schrijven en beelden. Dat is mooi.

Twee jaar gelden was ik in 2006 voor het laatst op de voetbal in Engeland en bevond mij toen voor het laatst in opperste innerlijk harmonie. Dat klinkt een beetje antroposofisch,theatraal of misschien zelfs transcedentaal maar het is gewoon zo.

Inmiddels heb ik daar bij tijdelijke onstentenis een ander middel op gevonden door regelmatig te gaan snorkelen. Dan pak ik de speedboot van ons bedrijfje en vaar naar een hemels plekje om aan te meren. Ik heb het plan opgevat om op de boei met een viltstift Ninian Park te gaan schrijven. Als baken voor en wegwijzer naar de andere hemelse  verrukking.



http://www.youtube.com/watch?v=swLNYmcaheg
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Ici c est Paris

Prachtige beelden zeg. Eusebio, het mooie stadion, Noord-Korea, volle prachtige stadions etc. etc. Kan me prima voorstellen dat daarmee een gevoelige snaar bij jou werd geraakt.

TeeZee

Het is een bijzonder document aan het worden. Wat maakt het bij jezelf los als je de foto's bekijkt? Deepdale ziet er tegenwoordig "iets" anders uit.

Han

Citaat van: TeeZee op jun 12, 2008, 21:45:45
Het is een bijzonder document aan het worden. Wat maakt het bij jezelf los als je de foto's bekijkt? Deepdale ziet er tegenwoordig "iets" anders uit.

In het algemeen:
Het stemt niet eens tot melancholie maar naar tevreden terugblikkend met een prettig gevoel. Ik hoef niet met enige spijt of gêne of met vervangende 'had ik maar' gevoelens te worstelen omdat ik het gewoon gedaan heb. Dat sentiment heb ik ooit gehad met de Old Den maar ook dat is inmiddels vervaagd.

In het bijzonder:
De transformatie van Deepdale is onvermijdelijk. Ik kan er goed mee leven omdat de trance van het eerste bezoek het wint van andere gevoelens. Ik denk ook dat dat komt omdat ik de ground met regelmaat bezocht heb tijdens de hervorming; ik heb het dus zien groeien naar de uiteindelijke vorm en dat lijkt er dan minder in te hakken dan een rigoreuze eliminatie. Zitten op de eerste rij van het bovenste balkonnetje van de pavillion stand met schemerlamp en met uitzicht op drie gloednieuwe stands had wel iets onwezenlijks of surrealistisch.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hoevenen lion

Hoeveel van die oude grounds heb jij eigenlijk bezocht? Echt fantastische foto's. Toch spijtig dat het voetbal zo veranderd is.

Han

Citaat van: hoevenen lion op jun 21, 2008, 11:02:22
Hoeveel van die oude grounds heb jij eigenlijk bezocht? Echt fantastische foto's. Toch spijtig dat het voetbal zo veranderd is.
Honderden. Om de 92 uiteindelijk te volbrengen heb ik er meer 'gedaan' vanwege wegvallen grounds ivm degradatie naar en promotie uit the Conference.



Edit: foto toegevoegd aan wedstrijd nummer vier.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Foto toegevoegd aan wedstrijd nummer vijf.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Foto's toegevoegd aan Leicester City en Birmingham City.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Foto's toegevoegd aan Brentford en Hartlepool United.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Ici c est Paris

Prachtige floodlights bij Crystal Palace zeg.

Han

Citaat van: Ici c est Paris op jul 29, 2008, 11:18:20
Prachtige floodlights bij Crystal Palace zeg.

Aan wedstrijd nr 9 Sheffield United floodlight foto toegevoegd, genomen van achter een der doelen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hoevenen lion

hoe groot is jouw archief eigenlijk? Echt wel waanzinnige foto's bij.