Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

ALenstra

Er is gewoon een behoorlijke toename van voetbalgeweld in Duitsland.

Sebastiaan_W

Citaat van: Koning Kriel op okt 27, 2011, 16:42:29
Dit is iets waar ik nog nooit eerder over gelezen heb. Meestal beperkt hooligan geweld zich tot onderlinge confontraties of confrontaties met de politie. Hopelijk is het een incident en geen trend.

Dit heb ik in het echt een keer meegemaakt, weliswaar niet rondom een voetbalwedstrijd, maar toch!
Als je dat voor je ogen ziet gebeuren...... Die jongen heeft het gelukkig overleefd.

Koning Kriel

De loting voor de 1/8e finales heeft plaatsgevonden, wat mij betreft een mooie loting. De wedstrijden in dusseldorf, bochum en gladbach zijn het bezoeken waard. Zeker dusseldorf zou ik graag bezoeken maar ik denk dat het daar (net als bij bochum) wel eens lastig kan worden aan kaarten te komen.

De loting:
VfB Stuttgart - Hamburger SV
1899 Hoffenheim - FC Augsburg
Hertha BSC Berlin - 1. FC Kaiserslautern
Borussia Mönchengladbach - Schalke 04
Fortuna Düsseldorf - Borussia Dortmund
VfL Bochum 1848  – FC Bayern München
1. FC Nürnberg - SpVgg Greuther Fürth
Holstein Kiel – 1. FSV Mainz 05

spons

Citaat van: Koning Kriel op okt 31, 2011, 10:59:22
De loting voor de 1/8e finales heeft plaatsgevonden, wat mij betreft een mooie loting. De wedstrijden in dusseldorf, bochum en gladbach zijn het bezoeken waard. Zeker dusseldorf zou ik graag bezoeken maar ik denk dat het daar (net als bij bochum) wel eens lastig kan worden aan kaarten te komen.

De loting:
VfB Stuttgart - Hamburger SV
1899 Hoffenheim - FC Augsburg
Hertha BSC Berlin - 1. FC Kaiserslautern
Borussia Mönchengladbach - Schalke 04
Fortuna Düsseldorf - Borussia Dortmund
VfL Bochum 1848  – FC Bayern München
1. FC Nürnberg - SpVgg Greuther Fürth
Holstein Kiel – 1. FSV Mainz 05

De mooiste wedstrijd is denk ik in Nurnberg, de derby die volgens mij al sinds lange tijd niet meer gespeeld is
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Zeker weten!

In de jaren 20 en 30 was dat DE wedstrijd in Duitsland. Diverse malen streden Nürnberg en Fürth om het Duitse kampioenschap.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

Alleen is die pot niet door middel van een avondtrip te bezoeken. Iemand nog adviezen voor het regelen van kaarten voor Dusseldorf. Heb al even op het forum van Dusseldorf gekeken maar daar zijn ze bang dat het snel uitverkocht raakt en dat er heel veel Dortmund op de tribunes zal zitten.

Joost

Citaat van: Koning Kriel op okt 31, 2011, 13:28:45
Alleen is die pot niet door middel van een avondtrip te bezoeken. Iemand nog adviezen voor het regelen van kaarten voor Dusseldorf. Heb al even op het forum van Dusseldorf gekeken maar daar zijn ze bang dat het snel uitverkocht raakt en dat er heel veel Dortmund op de tribunes zal zitten.

Ze moeten niet zo zeuren in Dusseldorf, spelen ze zelf in de buurt zit er ook veel Dusseldorf tussen de thuisfans.

Bossche Bol

Citaat van: spons op okt 31, 2011, 11:05:18
De mooiste wedstrijd is denk ik in Nurnberg, de derby die volgens mij al sinds lange tijd niet meer gespeeld is
In 2008-2009 nog.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

ALenstra

Citaat van: spons op okt 31, 2011, 11:05:18
De mooiste wedstrijd is denk ik in Nurnberg, de derby die volgens mij al sinds lange tijd niet meer gespeeld is
In het seizoen 2008/2009 speelden beide teams in de 2e bundesliga.

ALenstra

De DFL heeft vandaag weer een aantal speeldagen in de bundesliga en 2e bundesliga voorzien van exacte speeldagen en aanvangstijden. Tot en met de 21e speeldag staat nu alles vast.

Bossche Bol

Citaat van: ALenstra op nov 04, 2011, 17:19:32
De DFL heeft vandaag weer een aantal speeldagen in de bundesliga en 2e bundesliga voorzien van exacte speeldagen en aanvangstijden. Tot en met de 21e speeldag staat nu alles vast.
http://www.bundesliga.de/media/native/autosync/bl-15-21.pdf

http://www.bundesliga.de/media/native/autosync/bl2-17-21.pdf
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

hgrm

Citaat van: ALenstra op okt 27, 2011, 18:26:20
Er is gewoon een behoorlijke toename van voetbalgeweld in Duitsland.


De DFB is van plan hard in te grijpen:
Dresden hangt een jaar uitsluiting uit de DFB-pokal boven het hoofd na rellen na afloop van de bekerwedstrijd in Dortmund.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

Citaat van: Bossche Bol op nov 04, 2011, 20:15:54
http://www.bundesliga.de/media/native/autosync/bl-15-21.pdf

http://www.bundesliga.de/media/native/autosync/bl2-17-21.pdf

Balen dat week 22 nog niet bekend is, in dat weekend willen we de wedstrijden Volendam - Willem II (staat vast voor de vrijdag), Kaiserslautern - Gladbach en Eintracht Frankfurt - FSV Frankfurt bezoeken. Was handig geweest als nu al duidelijk was of dit mogelijk is.

ALenstra

Ik denk dat vanaf week 22 pas in januari bekend gemaakt wordt. Met name de Frankfurt derby kan alle kanten op: vrijdag, zaterdag, zondag of maandag.

Koning Kriel

Citaat van: ALenstra op nov 05, 2011, 18:11:02
Ik denk dat vanaf week 22 pas in januari bekend gemaakt wordt. Met name de Frankfurt derby kan alle kanten op: vrijdag, zaterdag, zondag of maandag.

Ik ben ook bang dat die op maandagavond gezet wordt voor de TV. Voor het eerst hoop ik dat de autoriteiten geen avond wedstrijd willen waardoor de wedstrijd op zaterdag of zondag gespeeld moet worden. Al weet ik niet of dat in Duitsland veel voorkomt.