Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hielke

In de laatste negen wedstrijden die ik bezocht, vielen acht rode kaarten. Drie van de negen wedstrijden eindigden met een volledige bezetting.

hgrm

De laatste zaterdagwedstrijd die ik wilde bezoeken, werd op vrijdag gespeeld
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

wekke

#2
Vrijdag maakte Jurgen Cavens het 100ste doelpunt dat ik dit seizoen zag.

edit: de andere statistieken

Matchen   34
Goals   103
Saldo   64-39
Nieuwe stadions   8 met wedstrijd, 4 zonder wedstrijd
Buitenlandse Duels   9
Duels zonder 0-0   29

Thuiswinst   18   
Uitwinst   9   
Gelijk   7   
   

Hugo

Als ik 1 ground van mijn niet bestaande verlanglijstje afvink komen er per direct 2 nieuwe op de lijst bij.

Ici c est Paris

Van de 31 wedstrijden die ik dit seizoen bezocht won 11 keer de thuisploeg, 9 keer werd het gelijk en 11 keer won de uitploeg.

Van de 77 doelpunten die ik dit seizoen zag waren er 38 voor de thuisploeg en 39 voor de uitploeg.

In mijn laatste 7 wedstrijden kwam de thuisploeg telkens niet tot scoren.

Ik zag dit seizoen voor het eerst een profwedstrijd op de zaterdagmiddag, namelijk FC Utrecht-PSV (1-5), om 14.30 op 30 augustus.

Dennis-V

#5
Van de 47 wedstrijden die ik tot nu toe in dit seizoen heb bezocht gebeurde het 22 keer dat één of soms zelfs beide ploegen het doel niet wisten te vinden.

In totaal zijn 8 verschillende competities / bekertoernooien bezocht welke in drie landen werden gespeeld, toch woonde ik in één van die drie landen weer geen nationale competitie bij.

De thuisspelende ploeg scoorde maar liefst 72 keer, de bezoekende ploeg deed het niet veel slehter: 71 keer.

Het doelpunt van AZ in De Kuip tegen Feyenoord was het 100e doelpunt wat ik dit seizoen zag (op 13-12-2008)

Hielke

#6
sc Heerenveen is bezig aan een nul-nul-loos-tijdperk dat nu al 81 officiële wedstrijden duurt. Bijna twee volledige seizoenen. Ik vraag me af wat het nationale record is, op dit gebied.

Joost

Das eenvoudig te berekenen. Download alle potten uit de Eredivisie vanaf eredivisiedb.tk, draaitabelletje erop loslaten en zoeken.

Han

Ik bezocht in drie nationale competities op twee verschillende continenten minimaal  'three grounds on a matchday on all four sides'.

Van die grounds is/waren  er víjf  'covered on one side only' en één 'uncovered on all four sides'.

Een aantal ervan was 'covered on three sides' en er was in enkele gevallen ook sprake van 'covered on all four sides'

Bij één van die potten was sprake van een minuut stilte voorafgaand aan de wedstrijd.  Dat was dus vanzelfsprekend níet het geval in Nederland.

Ik denk dat hiermee de toegevoegde waarde van dit topic geïllustreerd is. Mijn God, wat een hopeloze anorak-exercitie.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Dennis-V

Citaat van: Han op apr 17, 2009, 01:13:35
Ik bezocht in drie nationale competities op twee verschillende continenten minimaal  'three grounds on a matchday on all four sides'.

Van die grounds is/waren  er víjf  'covered on one side only' en één 'uncovered on all four sides'.

Een aantal ervan was 'covered on three sides' en er was in enkele gevallen ook sprake van 'covered on all four sides'

Bij één van die potten was sprake van een minuut stilte voorafgaand aan de wedstrijd.  Dat was dus vanzelfsprekend níet het geval in Nederland.

Ik denk dat hiermee de toegevoegde waarde van dit topic geïllustreerd is. Mijn God, wat een hopeloze anorak-exercitie.





Han, met alle respect ... ik snap niet geheel wat je precies bedoeld, ondanks dat mijn Engels van acceptabel niveau is lukt het me niet om het in bovenstaande context tot een begrijpelijk geheel te kneden ...

Batflyer

Citaat van: Dennis-V op apr 17, 2009, 12:57:40
Han, met alle respect ... ik snap niet geheel wat je precies bedoeld, ondanks dat mijn Engels van acceptabel niveau is lukt het me niet om het in bovenstaande context tot een begrijpelijk geheel te kneden ...

Het gaat volgens mij om stadions met 4 tribunes. Han heeft in 3 verschillende stadions een wedstrijd vanaf elke van de 4 tribunes bekeken (dus 4 wedstrijden), als ik het goed begrijp.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Batflyer

- Dit seizoen zag ik tot nu toe 14 wedstrijden in 9 verschillende stadions (inclusief friendly's afgelopen zomer)

- Slechts één duel eindigde in 0-0, dat was uitgerekend mijn eerste wedstrijd in Engeland (Crystal Palace - Watford)

- Meest voorkomende uitslag is 1-0 (tweemaal) en 0-1 (ook tweemaal)

- De doelpuntenteller staat nu op 46 (exclusief penalty's bij Twente - L'OM)

- Van de 14 wedstrijden eindigde de helft in winst voor de thuisploeg. Vier keer werd het gelijk en driemaal wonnen de bezoekers

- Bij FC Twente - Sparta (6 december) zag ik de meeste goals (6-2)

- Mijn eerste wedstrijd van dit seizoen duurde maar zo'n 60 minuten. Het afscheidsduel van Jaap Stam werd na een kwartier afgebroken vanwege hevige regenval en onweer. Na lange tijd wachten ging de wedstrijd verder met de tweede helft.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Han

Citaat van: Dennis-V op apr 17, 2009, 12:57:40
Han, met alle respect ... ik snap niet geheel wat je precies bedoeld, ondanks dat mijn Engels van acceptabel niveau is lukt het me niet om het in bovenstaande context tot een begrijpelijk geheel te kneden ...


In Egypte zag ik in drie stadions minimaal vier wedstrijden. Ik stond of zat per wedstrijd minimaal één keer of aan de noord, of oost, of zuid- of westkant.

In Engeland en Nederland zag in méér dan drie stadions minimaal vier wedstrijden. Ik stond of zat per wedstrijd minimaal één keer of aan de noord, of oost, of zuid- of westkant.

Al die grounds hebben dus met elkaar gemeen dat ik er vanaf elke tribune een wedstrijd zag.

Omdat dit een topic is met een ongemeen groot trivia-gehalte kent heb ik óók aangehaald of die tribunes wél of níet overdekt waren.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Maroboduus

Eerder deze week scoorde het Russische wonderkind Andrei Arshavin op een gedenkwaardige avond op Anfield liefst vier maal in één wedstrijd voor Arsenal. Zijn gezichtsuitdrukking na de treffers nummer drie en vier verrieden dat hij een dergelijk kunststukje ook zelf niet voor mogelijk had gehouden, zeker gezien zijn abominabel slechte eerste vijfendertig minuten van het duel.

Zelf zag ik driemaal een speler vier doelpunten maken in één duel, namelijk:

Igor Gluščević op 22 oktober 2000 tijdens FC Utrecht - RBC Roosendaal (5-3)
Ivo Svoboda op 19 juni 2004 tijdens FK Chomutov - SK Dynamo České Budějovice B (2-6)
Marius Ebbers op 24 maart 2006 tijdens Offenbacher FC Kickers - Alemannia Aachen (2-4)

TeeZee

De kortste afstand die ik na een afloop van de wedstrijd moest afleggen naar mijn accommodatie was bij Reading v Nottingham Forest, 2003. De accommodatie bevond zich namelijk in een van de "hoeken" van het Madejski Stadium.