Jupiler League '10/'11

Gestart door AthleticHolanda, aug 11, 2010, 13:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bier und Bratwurst

Jammer voor RBC!! Zonde als clubs verdwijnen!! 

Enne..... SUCCES FORTUNA!!!
Het ene stadion is het andere niet!

spons

Citaat van: Joost op apr 29, 2011, 14:06:46
Houd de termijnen ook goed in de gaten, als RBC tenminste niet laatste eindigt. Als RBC na 1 juni failliet wordt verklaard dan degradeert Fortuna of Almere gewoon toch nog. Als RBC voor 1 juni failliet wordt verklaard dan degradeert er niemand.

Als TOP het kampioensschap alsnog verspeeld degradeert er ook niemand omdat de andere kandidaten uit de topklasse niet willen promoveren
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Citaat van: Joost op apr 29, 2011, 14:06:46
Houd de termijnen ook goed in de gaten, als RBC tenminste niet laatste eindigt. Als RBC na 1 juni failliet wordt verklaard dan degradeert Fortuna of Almere gewoon toch nog. Als RBC voor 1 juni failliet wordt verklaard dan degradeert er niemand.
Gevoelsmatig vind ik dit raar. Andersom zou ik logischer vinden.

Joost

Citaat van: TeeZee op apr 29, 2011, 14:36:15
Gevoelsmatig vind ik dit raar. Andersom zou ik logischer vinden.

Hoezo?

Op 1 juni wordt de balans opgemaakt, bestaat RBC dan nog en heeft het zich gehandhaaft in de Eerste Divisie dan degradeert de ploeg die sportief op de laatste plaats eindigde.

Gaan ze dan pas op 2 juni failliet dan heeft degedegradeerde ploeg gewoon pech.

hgrm

En dan gaat de KNVB in conclaaf hoe de leeggevallen plek ingevuld kan worden. Aangezien geen enkele topklasser behalve het toch al gepromoveerde Oss naar de eerste divisie wil, zal de nummer laatst er uiteindelijk toch in blijven.


Ik vermoed overigens dat de gemeente Roosendaal wel inbindt; het zou kapitaalvernietiging zijn om RBC om te laten vallen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: Breda op apr 29, 2011, 15:30:38
De gemeente Roosendaal heeft in het verleden het stadion geloof ik al twee (!) keer gekocht - wat kun je nog meer van een gemeente verwachten? RBC is een recidivist... Ik ben heel bang dat het voor RBC dit keer echt voorbij is.

Als de gemeente niet inspringt is 3,5 miljoen down the drain. En levert het stadion niets meer op.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: Breda op apr 29, 2011, 16:08:32
Ik hoop het je hopen, hoor, daar niet van... maar de tijden van vrolijk gemeenschapsmiljoenen in een structureel verliesgevend voetbalbedrijf steken zijn voorlopig écht voorbij. Verder geef ik onmiddellijk toe dat ik slecht ingevoerd ben bij RBC, dus afwachten maar.

Het wordt tijd dat de overheid eens realiseert hoeveel het voetbal oplevert. Dan doen ze niet meer moeilijk over 7 ton. Probleem is natuurlijk dat de (meetbare) opbrengsten veelal voor de landelijke overheid zijn (in de vorm van BTW, inkomstenbelasting etc) terwijl de gemeentes moeten betalen als er geld nodig is.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op apr 29, 2011, 22:04:54
Het wordt tijd dat de overheid eens realiseert hoeveel het voetbal oplevert. Dan doen ze niet meer moeilijk over 7 ton. Probleem is natuurlijk dat de (meetbare) opbrengsten veelal voor de landelijke overheid zijn (in de vorm van BTW, inkomstenbelasting etc) terwijl de gemeentes moeten betalen als er geld nodig is.

Een accountantskantoor heeft ooit eens uitgerekend dat het betaalde voetbal in Nederland de overheid in totaal zo'n 135 miljoen per jaar oplevert en daar zijn de kosten van de politie inzet e.d. al van afgetrokken. 

Maar ja daar hoor je ze niet over want dat scoort natuurlijk niet bij het grote pubiek.
 
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Maar wordt het gros van die 135 miljoen niet door de consument zélf opgehoest? Sigaar uit eigen doos?

ALenstra

Het kan toch niet zo zijn dat BVO's constant hun hand ophouden bij de gemeente zodra er weer wanbeleid is gevoerd?

hgrm

Citaat van: TeeZee op apr 30, 2011, 09:08:12
Maar wordt het gros van die 135 miljoen niet door de consument zélf opgehoest? Sigaar uit eigen doos?

Dat is de hele essentie van economie. Het rondpompen van geld. Niet de hoeveelheid geld bepaalt het succes van een economie of de welvaart van een land, maar de snelheid waarmee dat geld wordt rondgepompt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: ALenstra op apr 30, 2011, 09:30:00
Het kan toch niet zo zijn dat BVO's constant hun hand ophouden bij de gemeente zodra er weer wanbeleid is gevoerd?

Niet ongestraft.
Bestuurders zouden persoonlijk aansprakelijk gesteld moeten kunnen worden als ze willens en wetens wanbeleid hebben gevoerd, als ze de waarschuwingen van accountants hebben genegeerd en daardoor de club in problemen gebracht. En clubs die steun nodig hebben om te overleven zouden daar sportief voor moeten bloeden. Terugzetten naar de hoofdklasse ofzo. Maar er zou (uit de bovengenoemde 135 miljoen) een noodfonds moeten worden gesticht dat er in ieder geval voor zorgt dat de club an sich overleeft.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: ALenstra op apr 30, 2011, 09:30:00
Het kan toch niet zo zijn dat BVO's constant hun hand ophouden bij de gemeente zodra er weer wanbeleid is gevoerd?

En toch gebeurt het wel.

Ik begreep overigens dat er vanuit de EU wel wat bezwaren zijn. Maar daar moet je wat creatief mee om gaan.

TeeZee

RBC drie strafpunten en laatste.

Verwijderd lid

Citaat van: TeeZee op mei 04, 2011, 17:32:38
RBC drie strafpunten en laatste.

Vrijdag gratis toegang tot de wedstrijd tegen Dordrecht als je in het oranje komt.