Hoofdmenu

EURO 2020

Gestart door Jeje, mei 29, 2019, 10:35:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeje

Van 12 juni t/m 12 juli kunnen toegangskaarten aangevraagd worden op uefa.com voor het Europees Kampioenschap dat volgend jaar in Frankrijk gehouden wordt. Registreren is nu al mogelijk (als je voor 12 juni registreert maak je ook nog eens "kans" om gratis kaartjes te winnen.

Ten opzichte van het EK 2016 is de prijs van het goedkoopste kaartje voor de meeste speelsteden verdubbeld, 50 euro. Alleen voor de speelsteden Baku, Boekarest en Boedapest gelden voor alle wedstrijden lagere prijzen. Het goedkoopste wedstrijd voor een groepswedstrijd is daar 30 euro.

Verder zijn er dit toernooi slechts 3 prijscategorieën om uit te kiezen, en niet 4 zoals tijdens het EK 2016.

Nog even de speelsteden op een rijtje:

Amsterdam
Baku
Bilbao
Boekarest
Boedapest
Kopenhagen
Dublin
Glasgow
Londen
Munchen
Rome
St. Petersburg

Alle info:
https://www.uefa.com/uefaeuro-2020/news/newsid=2604909.html?iv=true

Kölsche Bosschenaar

Op de site van de UEFA zie ik het volgende staan: Each qualified host country will play a minimum of two games at home.
In groep C zitten Amsterdam en Boekarest als speelsteden.
Wanneer Roemenië en Nederland zich beiden plaatsen, zitten ze dan automatisch bij elkaar in de poule?
Lijkt me erg vreemd.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Vaig

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op jun 06, 2019, 08:45:57
Op de site van de UEFA zie ik het volgende staan: Each qualified host country will play a minimum of two games at home.
In groep C zitten Amsterdam en Boekarest als speelsteden.
Wanneer Roemenië en Nederland zich beiden plaatsen, zitten ze dan automatisch bij elkaar in de poule?
Lijkt me erg vreemd.
Volgens mij wordt daar tijdens de poule indeling wel naar gekeken inderdaad. Weet er het fijne niet van, maar heb wel zoiets gelezen.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Kölsche Bosschenaar

Ze zeggen er zelf dit over:The host city pairings have been decided by means of a random draw – from six different lists of city pairings established on the basis of sporting strength and geographical considerations – and will be as follows:

Group A: Rome and Baku
Group B: Saint Petersburg and Copenhagen
Group C: Amsterdam and Bucharest
Group D: London and Glasgow
Group E: Bilbao and Dublin
Group F: Munich and Budapest

FC Den Bosch
1.FC Köln

Joost

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op jun 06, 2019, 08:45:57
Op de site van de UEFA zie ik het volgende staan: Each qualified host country will play a minimum of two games at home.
In groep C zitten Amsterdam en Boekarest als speelsteden.
Wanneer Roemenië en Nederland zich beiden plaatsen, zitten ze dan automatisch bij elkaar in de poule?
Lijkt me erg vreemd.

Vreemd maar wel correct.

Nort

Citaat van: Joost op jun 06, 2019, 09:34:02
Vreemd maar wel correct.
Heel vreemd is het toch ook weer niet? De charme van het toernooi is voor mij persoonlijk weg, door het uit te smeren over 12 landen. Het was helemaal bizar als Nederland in Baku zou spelen, Engeland in Rome en Italie in Dublin.

De ticketboeren zullen een paar dansjes hebben gemaakt, want de doorgaans saaie groepswedstrijden zijn nu bijna allemaal aantrekkelijk.

Jeje

Citaat van: Joost op jun 06, 2019, 09:34:02
Vreemd maar wel correct.
Die speelsteden zijn ook door loting bij elkaar in poules gekomen, dus het is niet zo dat Nederland en Roemenie handmatig bij elkaar zijn gezet. Soort pre-loting eigenlijk al van de poules.

Rick

Citaat van: Jeje op jun 06, 2019, 12:27:25
Die speelsteden zijn ook door loting bij elkaar in poules gekomen, dus het is niet zo dat Nederland en Roemenie handmatig bij elkaar zijn gezet. Soort pre-loting eigenlijk al van de poules.

De UEFA zelf over de loting:
"The host city pairings have been decided by means of a random draw – from six different lists of city pairings established on the basis of sporting strength and geographical considerations "


Er werd dus geloot welke 'paren' er zouden komen. De combi Amsterdam - Bakoe zou dus vanwege de geografische overwegingen van te voren al zijn uitgesloten.

Rob1977_PSV

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op jun 06, 2019, 08:50:25
Ze zeggen er zelf dit over:The host city pairings have been decided by means of a random draw – from six different lists of city pairings established on the basis of sporting strength and geographical considerations – and will be as follows:

Group A: Rome and Baku
Group B: Saint Petersburg and Copenhagen
Group C: Amsterdam and Bucharest
Group D: London and Glasgow
Group E: Bilbao and Dublin
Group F: Munich and Budapest

Dit wil dus ook zeggen dat Nederland, indien alle landen met een speelstad zich plaatsen, nooit in een poule kan komen met Italië, Azerbeidzjan, Rusland, Denemarken, Engeland, Schotland, Spanje, Ierland, Duitsland en Hongarije..
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

Olav

Citaat van: Nort op aug 06, 2019, 15:51:55
Via het UEFA portal kun je zien of je bent ingeloot voor het EK. Mijn vier aanvragen (met ieder 8 wedstrijden) zijn allen afgewezen. Maar zoals afgelopen editie, zal er nu ook wel weer een resale portal komen.

Al mijn aanvragen afgewezen en alle aanvragen van drie vrienden ook.
Ik hoop eigenlijk dat dit nog een soort standaard bericht is, omdat we nog geen mail van de UEFA hadden ontvangen dat de tickets verdeeld zijn.

Nort

Citaat van: Olav op aug 06, 2019, 15:57:51
Al mijn aanvragen afgewezen en alle aanvragen van drie vrienden ook.
Ik hoop eigenlijk dat dit nog een soort standaard bericht is, omdat we nog geen mail van de UEFA hadden ontvangen dat de tickets verdeeld zijn.
Nee dat is het niet. Een Engelse kennis heeft wel kaartjes toegewezen gekregen via het portal.

ALenstra

#11
Ik heb de 8e finale in Amsterdam. Voor slechts 50 euros. Net bericht gekregen.

Kennethvs98

Inloggen op ticketportal van UEFA en daar kan je status van de aanvraag zien.
Tickets voor 4 wedstrijden aangevraagd, en niks toegewezen.
De eerste droeftoeter is al actief op Marktplaats


Koning Kriel

O kaartjes op 12 wedstrijden :(

Langemannetje

2 tickets á € 150 voor de kwartfinale in Rome toegewezen gekregen :)

73 grounds in 14 verschillende landen