Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Hugo

Ze gokken simpelweg erop dat KFC snel weer degradeert, dan heb je helemaal geen kosten aan hetstadion.

Nort

Citaat van: Hugo op jan 02, 2020, 09:56:00
Ze gokken simpelweg erop dat KFC snel weer degradeert, dan heb je helemaal geen kosten aan hetstadion.
Maar ze hebben juist toch een investeerder die veel geld in het team heeft gestoken om in de 3. Liga te spelen?

ALenstra

Ja, en wat voor investeerder. Deed ook allerlei beloftes aan de ijshockeyburen van de Pinguins.

Jef400

Ik kan me nog een artikel herinneren dat Uerdingen geweigerd werd bij verschillende ketens omdat ze de rekeningen niet betaalden.
Hier een artikel van Der Spiegel: https://www.spiegel.de/sport/fussball/kfc-uerdingen-mikhail-ponomarevs-ominoese-geschaefte-a-1266936.html

Hugo

Citaat van: Jef400 op jan 02, 2020, 13:47:32
Ik kan me nog een artikel herinneren dat Uerdingen geweigerd werd bij verschillende ketens omdat ze de rekeningen niet betaalden.
Hier een artikel van Der Spiegel: https://www.spiegel.de/sport/fussball/kfc-uerdingen-mikhail-ponomarevs-ominoese-geschaefte-a-1266936.html

Ha, als dat waarheid is zou ik als gemeente ook niet staan te trappelen om te investeren.

hgrm

Zoveel hoeft er volgens mij ook niet te gebeuren als je alleen het allernoodzakelijkste doet. In vergelijking met bijvoorbeeld Meppen of Münster is het echt niet zoveel slechter daar in Krefeld. En dat zal het probleem wel zijn: de gemeente wil waarschijnlijk alleen het allernoodzakelijkste doen zodat er een licentie afgegeven wordt, de club/investeerder wil op kosten van de gemeente een stadion met gouden kranen en zilveren badkuipen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jehoentelaar

Er moet veel gebeuren aan het Grotenburg om het ding aan de eisen van de profdivisies te laten voldoen. Dat gaat immers een stuk verder dan je capaciteit. Er is geen volwaardig uitvak, de bobo-opties zijn er nauwelijks en ik las een keer dat alles qua elektriciteit (+lichtmasten) hoognodig moet worden vervangen. De staantribune is gesloten vanwege betonrot (al heb je die ook niet per se nodig).

Uerdingen zal op korte termijn vast weer Regionalliga spelen en weinig mensen zullen daar wakker van liggen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

fcbisart

Uerdingen heeft wel een steenrijke Russische investeerder, maw ze gaan nog niet zo snel terugvallen

ALenstra

Zou ik niet zo snel zeggen.

Hugo

Citaat van: fcbisart op jan 04, 2020, 20:51:39
Uerdingen heeft wel een steenrijke Russische investeerder, maw ze gaan nog niet zo snel terugvallen

Jij gelooft wss ook nog in Sinterklaas?

fcbisart

Volgens mij zijn teams als Chelsea, PSG , Man city , RB Leipzig... groot geworden dankzij de grote poen vanuit het buitenland . Waarom zou Uerdingen dan op termijn niet kunnen promoveren naar de 2 Bundesliga ? Natuurlijk weet ik dat ze over een kleine achterban beschikken, maar met geld is jammer genoeg veel mogelijk in het hedendaagse voetbal.

Joost

Omdat die Rus zich er mee bemoeit. In Bournemouth waar hij alleen betaald en geen sportief beleid maakt zie je dat het kan.

Maar in Uerdingen en eerder bij de ijshockeyers van Düsseldorf zie je dat het direct een zooitje wordt als de Rus niet alleen zijn geld achterlaat.

En zijn vermogen is lang niet zo groot.

Jef400

Wat dat betreft is Uerdingen ook een club wat of een investeerder of een groot bedrijf achter zich moet hebben staan. Anders redden ze het niet in het profvoetbal.

ksclgiov282

#4918
Krefeld is nochtans een grote stad toch? Er is natuurlijk wel heel veel concurrentie met zo'n aantal (grote) clubs in de buurt. Ik ben er 2,5 jaar geleden eens geweest, tegen RWE was dat toen. Ik had vooraf gehoopt op zo'n 10000 toeschouwers, het waren er slechts een goede 5500 waarvan nog een flink aantal uit Essen. Maar het idiote aanvangsuur - op een dinsdagavond om 18u, wie verzint het! - zal ook wel niet geholpen hebben.

Jef400

Grenzend aan Düsseldorf en Duisburg wonen er zo'n 225.000 inwoners. Daarnaast is het vlakbij Mönchengladbach.