Eerste divisie 2008-2009

Gestart door Sebastiaan_W, aug 31, 2008, 08:00:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: TeeZee op sep 15, 2008, 20:04:16
Even over Cambuur. Hugo, let op. Een paar weken geleden stond die club bovenaan. Een paar mindere resultaten verder en de trainer is eruit gebonjourd. Ik ben toch wel benieuwd naar het precieze hoe en waarom. Moet Wetzel zich al zorgen maken?

Vorig seizoen viel het, na een goede start, ook zwaar tegen. Het zal dus niet enkel over dit seizoen gaan. De snelheid van het ontslag valt me wel op. Maar ik kan er niet rouwig om zijn. Erg enthousiast ben ik nooit over Koolhof geweest.

Vorig seizoen had ie best wel veel krediet, ook bij de supporters. Hoewel er gezien de resultaten aanleiding toe was werd er amper wat geroepen over hem qua ontslag.

Natuurlijk moet Wetsel zich zorgen maken. In Den Haag zijn ze minstens zo opportunistisch als in Leeuwarden eo.

Sebastiaan_W

#46
Afgelopen dagen is er een dubbele speelronde afgewerkt. Vrijdagavond werd de 6e speelronde gespeeld en dit was tevens de laatste wedstrijd in de 1e periode. In de 1e speelronde ging Excelsior verassend onderuit in eigen huis tegen Telstar, maar in de daaropvolgende wedstrijden maakte de club geen fout en won het de 1e periode.

Na de voortvarende start van Cambuur werd er toch een aantal keren verloren. Het verlies tegen Helmond Sport was de druppel voor het bestuur en directie van de club en Jurrie Koolhof mocht zijn spullen pakken.

Uitslagen 6e speelronde:
Fortuna Sittard - Haarlem 1-2  2.647(35)
VVV Venlo - FC Den Bosch 2-0  5.732(-)
AGOVV Apeldoorn - FC Omniworld 2-2  2.260(-)
FC Emmen - Excelsior 0-2  4.107(-)
FC Dordrecht - BV Veendam 2-3  1.936(-)
Go Ahead Eagles - FC Eindhoven 2-2  3.718(-)
RBC Roosendaal - MVV 1-1  2.500(-)
Telstar - RKC Waalwijk 1-2  1.263(100)
TOP Oss - FC Zwolle 3-1  3.387(-)
Helmond Sport - SC Cambuur Leeuwarden 4-1  3.387(-)

Uitslagen 7e speelronde
Excelsior - Go Ahead Eagles 3-0  2.156(-) 
RKC Waalwijk - HFC Haarlem 1-1  3.500(-)
VVV Venlo - TOP Oss 3-1  5.542(-)
FC Zwolle - FC Emmen 4-0  4.884(-)
FC Omniworld - SC Cambuur Leeuwarden 1-0  1.981(-)
Helmond Sport - FC Dordrecht 1-0  2.816(-)
MVV - FC Eindhoven 3-1  5.635(-)
FC Den Bosch - Fortuna Sittard 1-1 3.579(71)
Telstar - RBC Roosendaal 1-1  1.236(50)
BV Veendam - AGOVV Apeldoorn 2-1  3.012(-)

Opvallend is dat HFC Haarlem het gewoon erg goed doet. Ook deze speelronde weten ze een punt te pakken en wel bij RKC Waalwijk.

Verder vallen de doelpunten op van Veendam spits Michel Hemmen. In de afgelopen 6 wedstrijden wist hij al 5x het net te vinden. Afgelopen zomer mocht hij vertrekken bij FC Volendam en ik hoopte dat mijn club zou proberen hem aan te trekken, maar helaas. In het verleden heb ik deze jongen al een aantal malen in de jeugd van Volendam zien voetballen en Veendam heeft er goed aan gedaan om deze jongen te halen. Daar gaan ze nog wel meer plezier aan beleven.

Houseman

Citaat van: Hugo op sep 15, 2008, 21:49:32
Vorig seizoen viel het, na een goede start, ook zwaar tegen. Het zal dus niet enkel over dit seizoen gaan. De snelheid van het ontslag valt me wel op. Maar ik kan er niet rouwig om zijn. Erg enthousiast ben ik nooit over Koolhof geweest.

"Bij het oude Cambuur zou Koolhof allang ontslagen zijn". Historische quote wat mij betreft. :-)

Hugo

Citaat van: Houseman op sep 16, 2008, 09:55:29
"Bij het oude Cambuur zou Koolhof allang ontslagen zijn". Historische quote wat mij betreft. :-)

Haha, verandering van inzicht zou mijn oude directeur in zo'n gevalletje zeggen.

Vaig

In het uitvak van Fortuna bij FC Den Bosch zaten er welgeteld 71 supporters.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Rinus A.

Ik zeg Telstarrrrrrrrrrrrrrr

hgrm

En alweer speelt Omniworld een 2-0 voorsprong. De wedstrijd tegen FC Zwolle van gisteravond was als een fotokopie in groen, wit en paars van de wedstrijd tegen VVV. 2-0 voor, daarna een Omniworld dat totaal in de stress schiet, 2-2, 3-2 voor vlak voor tijd en in de blessuretijd nog 3-3. Gelukkig werd er dit keer wel een punt in eigen huis gehouden, wat destijds tegen VVV niet lukte. Maar om nou te zeggen dat je een heftruck nodig hebt om de punten te tillen: niet echt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Citaat van: Rinus A. op nov 22, 2008, 14:09:30
Ik zeg Telstarrrrrrrrrrrrrrr

Ik zeg verdiende overwinning. Nog een beetje fatsoenlijk zicht in het vakje?

AthleticHolanda

Gisteren het geweldige clublied van Helmond Sport live aan mogen horen... :-D.

Rinus A.

Citaat van: Hugo op nov 22, 2008, 16:05:25
Ik zeg verdiende overwinning. Nog een beetje fatsoenlijk zicht in het vakje?

Ja, het is niet de zetel die Noord is, maar het is wel een 'ouderwets' uitvakje zoals die in de jaren 90 standaard waren in de eerste divisie. Geloof dat we vroeger ook al in dit vak stonden bij Cambuur.

Alleen de stoeltjes in het vak zijn wat beperkt. Iedereen maakt sowieso gebruik van de staruimte en de 60 stoeltjes waren kapot of erg gevoelig. Vraag me af of er nu voor elke club een combi geldt bij jullie, aangezien gebrekkige parkeerruimte werd genoemd om ons er 1 op te leggen.

Hugo

Citaat van: Rinus A. op nov 22, 2008, 21:01:19
Ja, het is niet de zetel die Noord is, maar het is wel een 'ouderwets' uitvakje zoals die in de jaren 90 standaard waren in de eerste divisie. Geloof dat we vroeger ook al in dit vak stonden bij Cambuur.

Alleen de stoeltjes in het vak zijn wat beperkt. Iedereen maakt sowieso gebruik van de staruimte en de 60 stoeltjes waren kapot of erg gevoelig. Vraag me af of er nu voor elke club een combi geldt bij jullie, aangezien gebrekkige parkeerruimte werd genoemd om ons er 1 op te leggen.

Dat vakje hebben ze afgelopen week nog in elkaar geknutseld dus veel kon het niet zijn. Toch aardig dat je kon kiezen uit staan of zitten ;-)

Gebrekkige parkeerruimte? Je moesten toch iets verzinnen blijkbaar!

Rinus A.

Ik zeg nogmaals Telstarrrrrrrrrr.

Benieuwd of het tribune-deel van de nieuwbouw mogelijk al gebruikt kan worden tijdens de play-offs.

Stadionhopper

Citaat van: Rinus A. op dec 01, 2008, 16:37:02
Ik zeg nogmaals Telstarrrrrrrrrr.

Benieuwd of het tribune-deel van de nieuwbouw mogelijk al gebruikt kan worden tijdens de play-offs.

Met dank aan VVV! ;-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper


Stadionhopper

Citaat van: Hugo op dec 02, 2008, 14:47:26
Jullie bouwen mee aan de tribune?

Ik neem aan dat, nogmaals Telstarrrr, betrekking heeft op het winnen van de periodetitel. En dat is dankzij VVV behaald, aangezien Telstar 2e in deze periode is geworden achter VVV.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper