Champions League 2008-2009

Gestart door Stadionhopper, okt 21, 2008, 20:03:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hielke

Citaat van: TeeZee op mei 27, 2009, 18:26:32Maar in hoeverre is je blik onbewust gekleurd?

Zelfs als ik bloedhekel aan die club zou hebben, zou ik van mening geweest zijn dat dit een ongekend goed elftal is. Beter dan andere goede ploegen. Ze winnen echt niet voor niets met machtsvertoon, zo nu en dan zelfs galavoorstellingen, de titel, de beker en de Europacup. Kijk eens naar de doelcijfers in de competitie: 104-34.

Sebastiaan_W

Terechte winnaar en ik vond het een leuke wedstrijd om naar te kijken.

AthleticHolanda

Citaat van: spons op mei 27, 2009, 15:17:29
( voor de verkeerde verstaander ik ben absoluut geen supporter van deze club )

Komt dat door het hoge 'Ajax-gehalte' wat deze club had en heeft of heeft het een andere reden?

Ikzelf probeer daar doorheen te kijken, in mijn ogen zeggen ze met recht 'més que un club' te zijn door de hele geschiedenis en niet alleen door de prijzen.

Ben overigens ook geen supporter van Barça maar verkies ze wel graag boven bv. elke Engelse multinational.

TeeZee

Ik heb na 25 minuten de tv uitgezet. Niet omdat het niet leuk zou zijn of zo, dat viel nog wel mee, maar ik vind Champions League gewoon sowieso niet boeiend genoeg. Het doet me eigenlijk helemaal niks meer. De typerende Europacupadrenaline die je vroeger op maandag al binnen voelde sijpelen is niet meer.

hgrm

Zoals veel (inter)nationale topclubs is Barcelona verworden tot een merk. Er is op het veld weinig binding meer met de stad of met Catalonië. Er loopt een elftal rond dat inwisselbaar is met elk ander bijeengekocht sterrenensemble zonder de club (nog meer) geweld aan te doen. Slechts de trainer is nog enigszinds cultuurbewaker. De tijden van vroeger, toen Barcelona tegen de verdrukking in het door Franco gefavoriseerde Real zo af en toe op de knieën wist te krijgen, toen Barcelona het boegbeeld was van het onderdrukte Catalonië zijn voorbij. Wat dat betreft heb ik geen 'gevoel' bij Barcelona meer.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Houseman

Grappig, ik was het gisteren juist met mijn medekijker eens dat dit Barcelona juist zo knap presteert met veel eigen jeugd. Het is wat mij betreft juist een elftal wat zich daardoor onderscheidt van de Inters, Madrids en ManU's.

AthleticHolanda

Citaat van: hgrm op mei 28, 2009, 12:59:47
Zoals veel (inter)nationale topclubs is Barcelona verworden tot een merk. Er is op het veld weinig binding meer met de stad of met Catalonië. Er loopt een elftal rond dat inwisselbaar is met elk ander bijeengekocht sterrenensemble zonder de club (nog meer) geweld aan te doen. Slechts de trainer is nog enigszinds cultuurbewaker. De tijden van vroeger, toen Barcelona tegen de verdrukking in het door Franco gefavoriseerde Real zo af en toe op de knieën wist te krijgen, toen Barcelona het boegbeeld was van het onderdrukte Catalonië zijn voorbij. Wat dat betreft heb ik geen 'gevoel' bij Barcelona meer.

Ben ik het niet mee eens. Gedeeltelijk heb je natuurlijk gelijk maar in de A-selectie van Barça zitten nog altijd zeven Catalanen, twee Spanjaarden en een halve Catalaan (Messi). Denk dat geen enkele Europese topclub ze dat nadoet.
Barça is nog steeds de trots van Catalunya dat zich afzet tegen het 'Spaanse' Madrid en meer dan elke andere Europese topclub symbool voor een regio.

Maar het is inderdaad eeuwig zonde dat Oleguer vertrokken is...

spons

Citaat van: AthleticHolanda op mei 28, 2009, 12:44:26
Komt dat door het hoge 'Ajax-gehalte' wat deze club had en heeft of heeft het een andere reden?

Ikzelf probeer daar doorheen te kijken, in mijn ogen zeggen ze met recht 'més que un club' te zijn door de hele geschiedenis en niet alleen door de prijzen.

Ben overigens ook geen supporter van Barça maar verkies ze wel graag boven bv. elke Engelse multinational.

Nee het heeft meer te maken met de manier waarop deze club gehypt wordt ( in met name Nederland maar weet niet hoe dat in andere landen is ), het publiek van Barcelona en het verongelijkte dat ze zogenaamd altijd benadeeld worden t.ov. Real dat meer dan een club valt volgens mij wel mee vergeleken met andere clubs

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

Ik denk dat de club meer gehypot wordt in Nederland doordat onze 'grote' Johan Cruyff er heeft gezeten en er hebben aardig wat Nederlandse voetballers gespeeld.

Ook is het zo een beetje de enige topclub die geen shirtreclame had en nu speelt het belangeloos met Unicef op de shirts. Las ergens dat Barcelona er zelfs geld voor betaald. Of dat waar is en hoe die constructie in elkaar speelt, dat weet ik niet.

Feit is dat Barcelona een grote omniclub is met een trouwe, loyale aanhang! Daarbij hebben ze dit seizoen toch wel met overmacht(al hadden ze het lastig tegen Chelsea) laten zien dat ze de beste van Spanje en beste van Europa zijn. Je wordt niet voor niets kampioen van Spanje(misschien wel de zwaarste competitie van de wereld), wint de beker van Spanje en wint ook de Champions League.

De media is helemaal gek van Messi, maar Barcelona is absoluut meer dan Messi! Zo'n Xavi op het middenveld is van onschatbare waarde. Ook Valdez heeft bewezen een betrouwbare keeper te zijn.

Ik verwacht dat Barcelona de komende seizoenen ook van zich zal laten horen. Guardiola durft ook jonge talenten een kans te geven. Zo hebben verscheidene jonge spelers hun debuut gemaakt in het eerste van Barcelona. Voetballend zit het gewoon goed in elkaar bij de trots van Catalonië!

Stadionhopper

Niet zo'n bijzondere finale, Barcelona gezien de 90 minuten de terechte winnaar al had ik Man Utd liever zien winnen.
Grootste ergerpunt: Frank Snoeks.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

Ondanks dat Lauren niet veel van voetbal snapt maakte ze wel een leuke reportage, ze laat Guardiola iets heel leuk zeggen op de persconferentie, praat met een penya, lokale bevolking en bezoekt een wedstrijd.
De rode draad die door de reportage heen loopt is de passie voor Barça, die best goed verwoord wordt.
Best de moeite om de kijken...

http://www.veronicatv.nl/web/show/id=445551/langid=43/media=81548/page=1