Hoofdmenu

Seizoen 2013-2014

Gestart door Joost, dec 24, 2013, 11:44:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HRM1880

Citaat van: Joost op mei 22, 2014, 22:16:56
Moeskroen-Peruwelz lijkt terug te keren in Eerste Klasse!

De duels vanavond zijn bijna ten einde en Eupen staat achter in Leuven en MP staat voor in Sint Truiden.
Keert terug? Bij mijn weten is dat de eerste keer in de clubgeschiedenis dat ze in eerste klasse zullen spelen?

Joost

#181
Wat een prachtig land is het toch.

Men neme de volgende clubs;
Boussu Dour Borinage (2e klasse)
Charleroi-Fleurus (3B)
FC Charleroi (4A)
Seresien (Luik-1)

Volgend seizoen;
Neemt Seresien het stamnummer van Boussu Dour Borinage over. Gaan Charleroi en Charleroi-Fleurus fuseren. Neemt die fusieclub het stamnummer van Seresien over. En neemt Boussu Dour Borinage het stamnummer van de fusieclub over.

Uiteindelijk krijg je dan;
Seresien (2e klasse)
Boussu Dour (3B)
Royal Racing Charleroi-Couillet-Fleurus (Luik-1)

Enig klein probleempje is dat Charleroi helemaal niet in de provincie Luik ligt.

HRM1880

Citaat van: Joost op mei 24, 2014, 14:58:33
Wat een prachtig land is het toch.

Men neme de volgende clubs;
Boussu Dour Borinage (2e klasse)
Charleroi-Fleurus (3B)
FC Charleroi (4A)
Seresien (Luik-1)

Volgend seizoen;
Neemt Seresien het stamnummer van Boussu Dour Borinage over. Gaan Charleroi en Charleroi-Fleurus fuseren. Neemt die fusieclub het stamnummer van Seresien over. En neemt Boussu Dour Borinage het stamnummer van de fusieclub over.

Uiteindelijk krijg je dan;
Seresien (2e klasse)
Boussu Dour (3B)
Royal Racing Charleroi-Couillet-Fleurus (Luik-1)

Enig klein probleempje is dat Charleroi helemaal niet in de provincie Luik ligt.
Je kan het voetbal in dit land toch echt niet meer serieus nemen. Uw twee laatste posts in dit topic zijn daar wel het levende bewijs van.

voetbalfan

Voor de geïnteresseerden, tweede klasse zal er volgend jaar zo dus uitzien:
Bergen, OHL, Eupen, Sint Truiden, Lommel, Tubeke, Antwerp, Geel, Aalst, WS Bruxelles, Virton, Dessel, Roeselare, SK Heist, Racing Mechelen, Woluwe Zaventem, Seresien
en dan nog Union / Patro Eisden.

Cacique

Citaat van: Joost op mei 24, 2014, 14:58:33
Wat een prachtig land is het toch.

Men neme de volgende clubs;
Boussu Dour Borinage (2e klasse)
Charleroi-Fleurus (3B)
FC Charleroi (4A)
Seresien (Luik-1)

Volgend seizoen;
Neemt Seresien het stamnummer van Boussu Dour Borinage over. Gaan Charleroi en Charleroi-Fleurus fuseren. Neemt die fusieclub het stamnummer van Seresien over. En neemt Boussu Dour Borinage het stamnummer van de fusieclub over.

Uiteindelijk krijg je dan;
Seresien (2e klasse)
Boussu Dour (3B)
Royal Racing Charleroi-Couillet-Fleurus (Luik-1)

Enig klein probleempje is dat Charleroi helemaal niet in de provincie Luik ligt.

Het is inderdaad her en der in de Nederlandstalige media verschenen dat dit het geval zou zijn, maar Racing Charleroi-Couillet-Fleurus gaat gewoon met het stamnummer van FC Charleroi (94) in de Henegouwse eerste provinciale voort.
Dit staat bijvoorbeeld in dit artikel (http://www.lanouvellegazette.be/1006533/article/2014-05-15/exclusif-un-nouveau-club-de-football-a-charleroi-sur-les-cendres-du-rcf-et-du-fc) en ook het nieuwe logo op hun website (http://www.fc-charleroi.be) bevat duidelijk het stamnummer 94. Het stamnummer van het voormalige Seraing (23) in eerste provinciale van Luik hebben ze blijkbaar gewoon als extraatje cadeau gekregen (al vind ik nergens informatie over wat ze hiermee zouden aanvangen).

Het is dus ietsje minder erg, maar het blijft natuurlijk wel een belachelijke soap...

Joost

Je hebt helemaal gelijk, dank!

Joost

Patro 2-0 voor in de terugwedstrijd voor promotie.
Uitverkocht met 4000 man.

Saltacampos

In Oost-Vlaanderen is er al een voorstel voor de reeksindeling van de provinciale afdelingen voor 2014-2015. Eens snel nagekeken en als ik geen andere club heb overgeslagen zijn er twee nieuwe clubs voor 2014-2015:


FCLC Ronse (in het voorstel in Vierde Provinciale C)
Project Dynamisch Kruibeke (dit is geen grap helaas, in het voorstel in Vierde Provinciale E)

FCLC Ronse lijkt me alvast een leuk oud stadion te gaan bespelen zoals uit deze foto's blijkt (mogelijk het oude terrein van FC of AS Ronse ?):
https://www.facebook.com/pages/FCLC-Ronse/588912807813808?id=588912807813808&sk=photos_stream
Over land and sea

HRM1880

Juist terug uit Eppegem. Na de heenwedstrijd won Rebecq nu ook de terugwedstrijd met 1-0.
Rebecq gaat dus van eerste provinciale Brabant naar vierde klasse. KFC Eppegem mist voor het tweede jaar op rij de promotie in de finalewedstrijd van de eindronde.

Terranova

Citaat van: Joost op mei 29, 2014, 17:51:00
Patro 2-0 voor in de terugwedstrijd voor promotie.
Uitverkocht met 4000 man.

Gaan ze nog wat doen aan de capaciteit bij Patro nu ze naar de 2e promoveren? Tijdelijke tribunes ofzo?

Mar

Citaat van: Terranova op jun 02, 2014, 11:52:52
Gaan ze nog wat doen aan de capaciteit bij Patro nu ze naar de 2e promoveren? Tijdelijke tribunes ofzo?

Neen, geen tijdelijke tribunes zo ver dat ik het weet (misschien kan 3434 mij corrigeren).

Staantribune zal wel aangepakt worden. Momenteel heeft de straantribune 'blokken' van een zittribune.
Nu gaan ze tussen de blokken een extra trede voorzien, zodat er meer treden zijn op de staantribune.
Zo worden ook de leunpalen op de tribune aangepakt.
Echter weet ik niet als dit invloed heeft op de capaciteit of als dit al ingerekend was in de capaciteit.

Voor het seizoen 2015 - 2016 moet er voor een licentie in tweede nationale een tribune achter 1 van de goalen zijn. Dus als Patro in tweede blijft, dan komt er sowieso een tribune bij.


Joost

Waarom is dat laatste, vanwege te weinig capaciteit?

3434

Capaciteit is er meer dan genoeg. Uitvak is ongeveer 7 à 800 plaatsen, dat krijgt behalve de 'grote 6', niemand vol. Voor de thuisfans zijn er ongeveer 4000. Meer dan genoeg.  Als we gemiddeld aan 1500fans komen vind ik het al redelijk, uitzondering van de derby's/toppers natuurlijk.

De uitbreiding komt er (indien we ons redden) omdat de licentievoorwaarden verstrengen het seizoen erna. Zo moeten er onder andere 1500 zitplaatsen zijn (wij hebben er nu 1100 geloof ik). Indien je dit aantal niet haalt = geen licentie=degraderen naar 3de klasse.

De totale capaciteit moet ook omhoog maar dat getal ontsnapt me nu even. Ik vind dit wel een belachelijk eis (1500 zitplaatsen). Dessel, Heist, Visé, HVV (ik weet dat ze nu in 3de spelen) hebben daar totaal niets aan. Voor ons is dat ook veel te veel. Zogezegd maakt het de kloof tussen 1ste en 2de kleiner maar dit is niet de manier waarop het moet. Ze zouden beter een deel van het tv-geld afstaan, oorspronkelijk was er volgend jaar 100 000 euro per club in 2de voorzien maar 1ste klasse heeft dit nu geweigerd.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

cafebac

Een regel voor wat betreft minimaal aantal zitplaatsen was er toch ook al in de eerste klasse? Volgens mij is prefap in Eupen en Leuven daar het gevolg van.

voetbalfan

Citaat van: cafebac op jun 02, 2014, 16:59:52
Een regel voor wat betreft minimaal aantal zitplaatsen was er toch ook al in de eerste klasse? Volgens mij is prefap in Eupen en Leuven daar het gevolg van.

In eerste klasse is de minimumcapaciteit sinds vorig seizoen 8000.